Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Har haft virkelig flippet drøm, som jeg føler, jeg bør lytte til, men jeg kan ikke finde ud af, hvad den betyder :unsure

Jeg skrev lidt hurtige noter, lidt efter at jeg var stået op, men allerede der, var meget af det væk. Måske kan nogle af I kloge damer guide mig? :)

"Går tur henad en villavej, muligvis hurtigt? Flygter? Forbi en mand, der fisker - i udløbsvand? Eller en sø midt i det hele? Han tysser på mig, måske må jeg ikke forstyrre hans fiskeri, måske ikke afsløre hans hemmelighed. Hans fiskesnøre rammer mig, men det gør ikke ondt. Han fanger en lille bitte fisk - og har en kæmpe sæl i snor. Pludselig er der mange kæmpe store smukke dyr (langt større end de normalt er i den virkelige verden). En panter, en tiger, en elefant, sælen, måske en bjørn. Jeg er bevidst om at de er farlige, panteren går til angreb mod en forbipasserende den ser i et vindue (udenfor?). Tigeren hvæser. Elefanten kunne trampe på mig. Jeg er ikke direkte bange, men heller ikke tryg. Jeg tror, manden har dem som en slags kæledyr, de er i hvert fald ikke stukket af fra en zoo. Jeg møder en politimand, men han mener ikke, at han kan gøre noget, før han har givet manden en skriftlig advarsel. Vi går i stedet sammen tilbage af vejen, og hen til et hus hvor mine gamle klassekammerater fra folkeskolen holder julehygge. Der er et hjerte om mit navn på en invitation, men jeg var ikke inviteret og det er jeg ked af. Vi laver mad dels af lækre råvarer (grill marinade, flotte lækre gulerødder og radiser) og dels af rådden mad (primært kål og bananer). Politimanden ringer og melder dyrene og jeg håber at ingen hører det"

Har ingen gode bud, men... Wow :blink :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen gange priser man sig bare lykkelig for, at være kommet 10 min for sent afsted....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange priser man sig bare lykkelig for, at være kommet 10 min for sent afsted....

Hvad så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft virkelig flippet drøm, som jeg føler, jeg bør lytte til, men jeg kan ikke finde ud af, hvad den betyder :unsure

Jeg skrev lidt hurtige noter, lidt efter at jeg var stået op, men allerede der, var meget af det væk. Måske kan nogle af I kloge damer guide mig? :)

"Går tur henad en villavej, muligvis hurtigt? Flygter? Forbi en mand, der fisker - i udløbsvand? Eller en sø midt i det hele? Han tysser på mig, måske må jeg ikke forstyrre hans fiskeri, måske ikke afsløre hans hemmelighed. Hans fiskesnøre rammer mig, men det gør ikke ondt. Han fanger en lille bitte fisk - og har en kæmpe sæl i snor. Pludselig er der mange kæmpe store smukke dyr (langt større end de normalt er i den virkelige verden). En panter, en tiger, en elefant, sælen, måske en bjørn. Jeg er bevidst om at de er farlige, panteren går til angreb mod en forbipasserende den ser i et vindue (udenfor?). Tigeren hvæser. Elefanten kunne trampe på mig. Jeg er ikke direkte bange, men heller ikke tryg. Jeg tror, manden har dem som en slags kæledyr, de er i hvert fald ikke stukket af fra en zoo. Jeg møder en politimand, men han mener ikke, at han kan gøre noget, før han har givet manden en skriftlig advarsel. Vi går i stedet sammen tilbage af vejen, og hen til et hus hvor mine gamle klassekammerater fra folkeskolen holder julehygge. Der er et hjerte om mit navn på en invitation, men jeg var ikke inviteret og det er jeg ked af. Vi laver mad dels af lækre råvarer (grill marinade, flotte lækre gulerødder og radiser) og dels af rådden mad (primært kål og bananer). Politimanden ringer og melder dyrene og jeg håber at ingen hører det"

 

Jeg har heller ikke umiddelbart noget bud, men kender alt til at have en masse flippede drømme når jeg er gravid.... Og de er bare SÅ livagtige!

 

Håber du får rystet den af dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange priser man sig bare lykkelig for, at være kommet 10 min for sent afsted....

Hvorfor? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så?

Et voldsomt færdselsuheld. Mor skrev også og spurgte om jeg var kommet sikkert frem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er virkelig tidligt at skulle vælge retning. Derudover har jeg dog kun positivt at sige om skolesystemet her, vores skole er ihvertfald god.

Vi har heller ikke på nogen måde måtte kæmpe for ekstra sprog undervisning, som han har 1 time om ugen. Han mener ikke selv at han har behovet og jeg er heller ikke sikker på han har, men synes det er fantastisk de tilbyder det :) og vi siger ja tak til at styrke sproget, for selvom han taler godt tysk, så har han kun talt sproget i 2 år.

Der er kommet en ny skolereform i år også her, ihvertfald i Bayern. Så tingene har ændret sig lidt men ved ikke helt hvad der er ændret, men der er jo også forskel på bundesländer. Vi er dog grundlæggende positive :)

Held og lykke med det hele, det lyder til at læreren har godt styr på hvordan han/skolen kan understøtte din søn.

Det er meget interessant for mig at læse omkring dine erfaringer med det tyske skolesystem, jeg er jo tysker og opvokset i/med systemet. Dog gik jeg i skole i Schleswig-Holstein, og selvom niveauet der også er nogenlunde okay, er der alligevel forskel til Bayern, som jo siges at have den "bedste skole" og det højeste niveau af alle Bundesländer;-)

Men I skal ihvertfald ikke være bange for at sende jeres søn til Gymnasium, når tiden kommer til det, på trods af alt det I hører... det skal nok gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft virkelig flippet drøm, som jeg føler, jeg bør lytte til, men jeg kan ikke finde ud af, hvad den betyder :unsure

Jeg skrev lidt hurtige noter, lidt efter at jeg var stået op, men allerede der, var meget af det væk. Måske kan nogle af I kloge damer guide mig? :)

"Går tur henad en villavej, muligvis hurtigt? Flygter? Forbi en mand, der fisker - i udløbsvand? Eller en sø midt i det hele? Han tysser på mig, måske må jeg ikke forstyrre hans fiskeri, måske ikke afsløre hans hemmelighed. Hans fiskesnøre rammer mig, men det gør ikke ondt. Han fanger en lille bitte fisk - og har en kæmpe sæl i snor. Pludselig er der mange kæmpe store smukke dyr (langt større end de normalt er i den virkelige verden). En panter, en tiger, en elefant, sælen, måske en bjørn. Jeg er bevidst om at de er farlige, panteren går til angreb mod en forbipasserende den ser i et vindue (udenfor?). Tigeren hvæser. Elefanten kunne trampe på mig. Jeg er ikke direkte bange, men heller ikke tryg. Jeg tror, manden har dem som en slags kæledyr, de er i hvert fald ikke stukket af fra en zoo. Jeg møder en politimand, men han mener ikke, at han kan gøre noget, før han har givet manden en skriftlig advarsel. Vi går i stedet sammen tilbage af vejen, og hen til et hus hvor mine gamle klassekammerater fra folkeskolen holder julehygge. Der er et hjerte om mit navn på en invitation, men jeg var ikke inviteret og det er jeg ked af. Vi laver mad dels af lækre råvarer (grill marinade, flotte lækre gulerødder og radiser) og dels af rådden mad (primært kål og bananer). Politimanden ringer og melder dyrene og jeg håber at ingen hører det"

LSD er ikke nogen god idé lige inden sengetid :D .

 

Jeg aner ikke noget om drømmetydning :) . Men noget med at du er i en situation, der forvirrer dig og hvor ingenting er helt som det plejer/skal være? Som derfor er lidt skræmmende og hvor du ikke får hjælp fra de mennesker, du synes, du skulle kunne regne med? At der er nogen i din omgangskreds, du ikke helt stoler på?

Bare et gæt :) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det hele, det lyder til at læreren har godt styr på hvordan han/skolen kan understøtte din søn.

Det er meget interessant for mig at læse omkring dine erfaringer med det tyske skolesystem, jeg er jo tysker og opvokset i/med systemet. Dog gik jeg i skole i Schleswig-Holstein, og selvom niveauet der også er nogenlunde okay, er der alligevel forskel til Bayern, som jo siges at have den "bedste skole" og det højeste niveau af alle Bundesländer;-)

Men I skal ihvertfald ikke være bange for at sende jeres søn til Gymnasium, når tiden kommer til det, på trods af alt det I hører... det skal nok gå.

Det lyder godt :)

Min mand er heller ikke i tvivl om, at han skal i gymnasium, skolen og karakterne skal jo så lige være gode nok, men det tyder det også på de bliver.

Jeg er mere i tvivl end min mand, ikke så meget pga det faglige, mere pga det psykiske og at han har det med at tvivle på sig selv, men det er jo så også det der blandt andet skal arbejdes med og der er nogle år endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og venter i tandlægens venteværelse. Freja er i narkose for at få rykket en tand ud. Fik virkelig dårlige flashbacks da hun skulle have masken og faldt hen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et øje der er ømt og rødt og jeg kan blive ved med at pille gult snask ud. Nogen der ved om det kan være øjenbetændelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som øjenbetændelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøhm! Min man fik en spontan ide.... og nu skal han så hente et badekar i STØVRING i morgen :rolleyes

Er spændt på om den bliver installeret i badeværelset på denne side af foråret, eller om det bliver endnu et projekt der sejler....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt. Genboens hus er solgt og vi får nye naboer næste weekend. Efter sigende skulle det være en enlig mor med tre børn. Kunne være skønt hvis det er børn vores unger kunne lege med :)

Om ikke andet er det rart når der er lidt udskiftning i vores sølvbryllups kvarter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Talte med men chef i dg omkring lidt uro der havde været i min afdeling mens jeg var på kursus.

Jeg fortalte at Noah var syg (igen) så jeg måtte blive hjemme i morgen. Vi kom derefter til at tale om mit fravær (5 sygedage og 7 barn syg siden slut april). Jeg ved godt det er meget, og min chef kommenterede også at "i min stilling nyttede det jo ikke, at jeg havde så meget fravær, og jeg måtte prioritere hvad jeg ville".

Jeg har altid været glad for min chef og mit job, men øv hvor blev jeg bare ked af det. Havde godt nok forventet hun ville sige, at det var meget, men at hun også godt kunne forstå jeg blev nødt til at passe Noah ind i mellem. Min mand har mindst lige så mange barn syg som mig. Synes bare ikke det er fair. Så høj en stilling har jeg godt nok heller ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Talte med men chef i dg omkring lidt uro der havde været i min afdeling mens jeg var på kursus.

Jeg fortalte at Noah var syg (igen) så jeg måtte blive hjemme i morgen. Vi kom derefter til at tale om mit fravær (5 sygedage og 7 barn syg siden slut april). Jeg ved godt det er meget, og min chef kommenterede også at "i min stilling nyttede det jo ikke, at jeg havde så meget fravær, og jeg måtte prioritere hvad jeg ville".

Jeg har altid været glad for min chef og mit job, men øv hvor blev jeg bare ked af det. Havde godt nok forventet hun ville sige, at det var meget, men at hun også godt kunne forstå jeg blev nødt til at passe Noah ind i mellem. Min mand har mindst lige så mange barn syg som mig. Synes bare ikke det er fair. Så høj en stilling har jeg godt nok heller ikke!

 

:kram2

Jeg måtte lige ind og tælle ;) Jeg har haft 13 fraværsdage siden april og har på intet tidspunkt skænket en tanke at det var (for) mange. Min chef har dog kendt årsagen til de fleste, da det skyldes jeg mistede og alt hurmulhejet derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Talte med men chef i dg omkring lidt uro der havde været i min afdeling mens jeg var på kursus.

Jeg fortalte at Noah var syg (igen) så jeg måtte blive hjemme i morgen. Vi kom derefter til at tale om mit fravær (5 sygedage og 7 barn syg siden slut april). Jeg ved godt det er meget, og min chef kommenterede også at "i min stilling nyttede det jo ikke, at jeg havde så meget fravær, og jeg måtte prioritere hvad jeg ville".

Jeg har altid været glad for min chef og mit job, men øv hvor blev jeg bare ked af det. Havde godt nok forventet hun ville sige, at det var meget, men at hun også godt kunne forstå jeg blev nødt til at passe Noah ind i mellem. Min mand har mindst lige så mange barn syg som mig. Synes bare ikke det er fair. Så høj en stilling har jeg godt nok heller ikke!

Altså 12 dages fravær på 9 måneder? Det er da mere end mit, men ikke noget usædvanligt for småbørnsforældte... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er meget fravær Mille! - synes faktisk det er lidt frækt at din chef sætter det spdan på spidsen! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er meget fravær Mille! - synes faktisk det er lidt frækt at din chef sætter det spdan på spidsen! :kram2

Enig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er meget fravær Mille! - synes faktisk det er lidt frækt at din chef sætter det spdan på spidsen! :kram2

Enig! Ikke i orden at sige på den måde.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt gammeldags utålmodig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livsændrende beslutninger skal simpelthen være lidt nemmere at træffe! Og bør slet ikke træffes med barselshjerne! Suk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livsændrende beslutninger skal simpelthen være lidt nemmere at træffe! Og bør slet ikke træffes med barselshjerne! Suk <_<

Enig og kender det godt (læste der i den anden tråd). Kæmpe kram og håber du finder ro og ikke mindst glæde ved beslutningen.

Står selv i en ligende situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen har lagt en plade chokolade i vores postkasse?! :blink :D :huh :unsure :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.