Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Det kunne godt lyde som ørene i hvert fald. Elliot har altid sovet fint om dagen når han har haft møb. Men nætterne har været hårde!

Tak for erfaringen, jeg gruer for natten - om den bliver ligesom i går. Men burde Panodil ikke have en effekt på det? Eller hvad kan jeg ellers gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for erfaringen, jeg gruer for natten - om den bliver ligesom i går. Men burde Panodil ikke have en effekt på det? Eller hvad kan jeg ellers gøre?

Jo, men det er ikke sikkert det er nok. Der kan også være meget væske. Elliot havde engang en blære på trommehinden - det er meget smertefuldt sagde ørelægen og prak hul på den. Det hjalp!

Prøv evt at lade ham sove næsten oprejst op ad dig. Det er skide hårdt, men det virker. Så får han i hvert fald sovet! Hvis det gør at han sover, så er det nok ørene der driller. Ellers hæv hovedgærdet endnu mere - evt en pude under madrassen. :kram det er hårdt når de har ondt og man ikke kan løse det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen ved at tude af frustration og ondt i maven over at Adam tydeligvis kæmper med et eller andet.

Fra han bliver puttet om aftenen til vi starter dagen (I dag var det kl 3 <_< ) vågner han hver halve time og er dybt ulykkelig! Det tager i hvert fald ti minutter at få ham ned igen. Det startede tirsdag og er blevet værre for hver dag.

Jeg har hele dagen været overbevist om at det var tænder, det hele passede, men han er lagt til natten på en smule Panodil, efter aftale med lægen, og gummedråber og alligevel vågnede han første gang 1 time efter han var faldet i søvn. Det tog 30 minutter at putte ham. Og 2,5 time efter putning har jeg været inde ved ham fire gange.

Jeg kan slet ikke rumme, at jeg ikke ved hvad der stikker ham og jeg derfor ikke kan hjælpe ham :boo

Det virker som om at det hjælper at ligge ham på siden :chin:

Hvis nogle har nogle kloge ord, må I meget gerne dele dem og ellers bare et kram :boo

Ingen råd, desværre, men :kram kan jeg altid bidrage med

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger. Jeg har besluttet at lade ham sove op af mig hvis (når) han vågner og er ked! Netop for at finde ud af om det mon er ørerne.

Og hold op jeg føler mig som en dårlig mor lige nu, der slet ikke har tænkt på MØB! :( øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger. Jeg har besluttet at lade ham sove op af mig hvis (når) han vågner og er ked! Netop for at finde ud af om det mon er ørerne.

Og hold op jeg føler mig som en dårlig mor lige nu, der slet ikke har tænkt på MØB! :( øv!

Du er da OVERHOVEDET IKKE en dårlig mor, ikke at tænke på det. Altså man kan jo ikke tænke på alt og jeg synes også det lød meget som de gange E har fået tænder, men det virkede altid med panodil for hende, derfor jeg tænkte MØB :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da OVERHOVEDET IKKE en dårlig mor, ikke at tænke på det. Altså man kan jo ikke tænke på alt og jeg synes også det lød meget som de gange E har fået tænder, men det virkede altid med panodil for hende, derfor jeg tænkte MØB :kram :kram :kram

Fuldstændig enig! :ditto

Du søgte råd og det er lige præcis det en rigtig god mor gør! Op med humøret :kram jeg håber natten bliver bedre end igår! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god pointe ;) han har været en anelse forkølet indtil for en uges tid siden :chin: åh, og så er det weekend og 1813 er et mareridt her i regionen :(

Tak for kram! Jeg sidder bare og tuder, fordi det gør så ondt på mig at han er ked. Og fordi mine nerver sidder uden på tøjet over hvornår han vågner igen og er ked.

En Panodil kan ikke altid tage de stærke smerter en møb kan give. Det der sker om natten er jo at han ligger i mange timer så trykket bliver større og større - få tjekket dem i weekenden så ved i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Panodil kan ikke altid tage de stærke smerter en møb kan give. Det der sker om natten er jo at han ligger i mange timer så trykket bliver større og større - få tjekket dem i weekenden så ved i det!

Da jeg gik i seng i går, var jeg sikker på at det nok var ørerne, men hele natten er han vågnet for at få sutten og har sovet igen bagefter. Fra 2 til 4 holdt han dog fest i sengen. Han var ikke ked af det, han lå bare og pludrede med sin nusseklud og brokkede lidt når han kedede sig. Så lagde jeg en hånd på ham og så snakkede han videre - han faldt først i søvn da vi rullede ham i barnevognen (gudskelov for en lang entre).

Så nu er jeg igen på bar bund <_<

Edit: og han ville bestemt ikke sove op ad mig, det var alt for spændende at kigge rundt (i bælgmørke).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik i seng i går, var jeg sikker på at det nok var ørerne, men hele natten er han vågnet for at få sutten og har sovet igen bagefter. Fra 2 til 4 holdt han dog fest i sengen. Han var ikke ked af det, han lå bare og pludrede med sin nusseklud og brokkede lidt når han kedede sig. Så lagde jeg en hånd på ham og så snakkede han videre - han faldt først i søvn da vi rullede ham i barnevognen (gudskelov for en lang entre).

Så nu er jeg igen på bar bund <_<

Edit: og han ville bestemt ikke sove op ad mig, det var alt for spændende at kigge rundt (i bælgmørke).

Ja det er ikke godt at vide ?!!! Men en anden gang hvis du har mistanke om ørene så kræver ørelægen ingen henvisning og de fleste har akuttider :)

Men lad os håbe det "bare" er uforklarlig jeg sover lige dårligt- periode:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er ikke godt at vide ?!!! Men en anden gang hvis du har mistanke om ørene så kræver ørelægen ingen henvisning og de fleste har akuttider :)

Men lad os håbe det "bare" er uforklarlig jeg sover lige dårligt- periode:)

Hmm, nu med snask ud af øret og en aftale på akutmodtagelsen Hvidovre KL 13.30 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, nu med snask ud af øret og en aftale på akutmodtagelsen Hvidovre KL 13.30 :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, nu med snask ud af øret og en aftale på akutmodtagelsen Hvidovre KL 13.30 :(

Så er teommehinden nok sprunget så der har sikkert været noget- bliver godt at få lægen til at kigge på det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, nu med snask ud af øret og en aftale på akutmodtagelsen Hvidovre KL 13.30 :(

:kram :kram

Håber I kommer til hurtigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fået afvide i dag at mine svigerforældre vil tage Zia med til Tyrkiet i starten af sommeren... Jeg er vild overrasket over det... Hvor dejligt at de vil tage hende med...

:o  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram! MØB og sprunget trommehinde :( Adam er ok men træt nu, vi ventede i et par timer før vi kom til. Jeg skal lige komme mig over at jeg ikke havde luret den, så vi måske kunne have undgået den sprungne hinde :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram! MØB og sprunget trommehinde :( Adam er ok men træt nu, vi ventede i et par timer før vi kom til. Jeg skal lige komme mig over at jeg ikke havde luret den, så vi måske kunne have undgået den sprungne hinde :blush

:kram :kram

Forstår godt at du lige skal komme dig, men der er altså ikke en manual, man skal lige lærer det hele :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fået afvide i dag at mine svigerforældre vil tage Zia med til Tyrkiet i starten af sommeren... Jeg er vild overrasket over det... Hvor dejligt at de vil tage hende med...

:o :o

Vildt. Hvor længe skal hun så være afsted? Og er det uden jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6.500 i måneden, før skat. Så det er en benhård prioritering, for så mange penge er det jo ikke - altså ikke at jeg klager, det er jo et kæmpe privillegie, men vi skal da lige spare lidt mere.

Jeg havde SU-lån før, hvilket betød at jeg fik 8000 udbetalt.

Men :yay !!! Jeg er SÅ glad for det. Og J også, han er SÅ presset på sit job, så det hjælper ham meget at jeg klarer det huslige, tager alle sygedage, alle de trælse nætter osv :)

Vi gør jo det samme her når min barsel er slut til maj. Vi kommer til at få 4500 før skat pr barn, og når man så trækker fagforening og dagpleje fra, så får vi faktisk et lidt større rådighedsbeløb om måneden, ifht hvis jeg arbejdede 25 timer om ugen i aftenvagt :O

Jeg kan godt forstå at i er glade for, at der er ro på nu, og i ved hvad du skal minimum det næste år! Jeg føler virkelig også at der er blevet løftet en kæmpe sten fra mine skuldre, efter vi besluttede os for af jeg skal blive hjemme når min barsel er slut. Eller skulle enten D eller jeg finde nyt arbejde, for D har jo fået et job hvor han er væk mandag-torsdag hver uge, og jeg arbejder i aftenvagt. Så det ville aldrig kunne gå! Og han ville ikke kunne tage barnets sygedage så det ville altid hænge på mig. Og det er der vist ingen arbejdsplads der ville finde sig i, så ofte som T har været syg og så lang tid det varer hver gang før hun bliver rask igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt. Hvor længe skal hun så være afsted? Og er det uden jer?

Ja uden os, de skal afsted i en uge... Det er første gang hun tager afsted uden os på ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram! MØB og sprunget trommehinde :( Adam er ok men træt nu, vi ventede i et par timer før vi kom til. Jeg skal lige komme mig over at jeg ikke havde luret den, så vi måske kunne have undgået den sprungne hinde :blush

Det kan altså virkelig også være svært helt at gennemskue hvad der er galt, når de små pus har det skidt!

Og så er en sprungen trommehinde ikke ubetinget skidt. Det letter helt vildt på smerterne når den er sprunget! Og der er stor sandsynlighed for at ørelægen ville have prikket hul på den for at mindske trykket, hvis ikke den var sprunget af sig selv :Kram2 og så er det, efter hvad jeg har fået at vide, bedre at trommehinden springer af sig selv, da den så hurtigere vil gro sammen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altså virkelig også være svært helt at gennemskue hvad der er galt, når de små pus har det skidt!

Og så er en sprungen trommehinde ikke ubetinget skidt. Det letter helt vildt på smerterne når den er sprunget! Og der er stor sandsynlighed for at ørelægen ville have prikket hul på den for at mindske trykket, hvis ikke den var sprunget af sig selv :kram2 og så er det, efter hvad jeg har fået at vide, bedre at trommehinden springer af sig selv, da den så hurtigere vil gro sammen igen :)

Helt korrekt.

Vores læge sendte i sin tid, Maliva hjem med MØB. 

Vi fik recept på noget smertestillende, og så var det bare at vente.

Som hun sagde "om i venter 3-4 måneder med uendelige penicillinkurer, på at komme til ørelægen - eller om i går hjem og venter til trommehinden er sprunget, er jeres valg.) - lægen kunne jo så måle at trykket var meget højt, så der ville ikke gå lang tid til hinden sprang.

Ganske rigtigt! Ikke engang 24 timer, sprang hinden og Maliva var fri for smerter igen. 

Lægen tjekkede øret 4 uger efter og hinden var groet fint sammen igen :)

 

Der er intet farligt ved en sprunget trommehinde, hvis man passer godt på ørene - altså ingen vatpinde, en god tyk hue osv.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram! MØB og sprunget trommehinde :( Adam er ok men træt nu, vi ventede i et par timer før vi kom til. Jeg skal lige komme mig over at jeg ikke havde luret den, så vi måske kunne have undgået den sprungne hinde :blush

Melissa havde pludselig sprunget en trommehinde dagen før nytårsaften, vi var ved Vagtlægen nytårsdag- hun havde slet ikke vist tegn på at have ondt i ørene før den aften ;) Så det kan bare ikke forudses :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger. Jeg er glad for at høre at jeg vist ikke kunne have gjort så meget anderledes. Har lige været helt nede at vende efter vi kom hjem. Jeg har det skidt over hvor ondt Adam må have haft det meste af ugen og det gør nok mere ondt på mig end på ham i virkeligheden. Puha, jeg beder bare til at det var et tilfælde og ikke fordi han skal døje med MØB hele tiden :(

Nu skal jeg bare lige overleve aften, nat og i morgen uden J's hjælp og så tror jeg, at jeg er ovenpå igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle herinde der har kendskab til handelsøkonom uddannelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det går stærk nu. Vi skal inden d. 30. beslutte om vi vil lægge lån om. Og gerne i løbet af formiddagen, så vi kan få skrevet under i morgen :O Men der er penge at spare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.