FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Tak for opmuntring piger :yay

MD gik fint, sund og rask lille bebs på 317 gram :)

Vi nåede at blive nervøse, for hun blev ved med at skanne omkring hjertet og vendte tilbage til det flere gange for at måle flow mm., men alt var fint :loveshower

Vi fik 2 fine 3D billeder med hjem, hvor vi kan se ansigtet, en lille hånd og fod :)

Kønnet i øvrigt bekræftet ;) :P

Hvor er det godt at høre :kram2 :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for opmuntring piger :yay

MD gik fint, sund og rask lille bebs på 317 gram :)

Vi nåede at blive nervøse, for hun blev ved med at skanne omkring hjertet og vendte tilbage til det flere gange for at måle flow mm., men alt var fint :loveshower

Vi fik 2 fine 3D billeder med hjem, hvor vi kan se ansigtet, en lille hånd og fod :)

Kønnet i øvrigt bekræftet ;) :P

:yay :glad :yay

Fra nu af kommer graviditeten til at være skøn for dig, det er jeg overbevist om :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntring piger :yay

MD gik fint, sund og rask lille bebs på 317 gram :)

Vi nåede at blive nervøse, for hun blev ved med at skanne omkring hjertet og vendte tilbage til det flere gange for at måle flow mm., men alt var fint :loveshower

Vi fik 2 fine 3D billeder med hjem, hvor vi kan se ansigtet, en lille hånd og fod :)

Kønnet i øvrigt bekræftet ;) :P

Hvor er det dejligt at hører :yay :glad håber det giver jer lidt mere ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntring piger :yay

MD gik fint, sund og rask lille bebs på 317 gram :)

Vi nåede at blive nervøse, for hun blev ved med at skanne omkring hjertet og vendte tilbage til det flere gange for at måle flow mm., men alt var fint :loveshower

Vi fik 2 fine 3D billeder med hjem, hvor vi kan se ansigtet, en lille hånd og fod :)

Kønnet i øvrigt bekræftet ;) :P

 

Hvor ER det bare dejligt at høre :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød at finde min besvarelse :kiss Hormonerne ræser i hvert fald derudaf, for nu tuder jeg igen.

Og jo. Det er sikkert bare ligament smerter - og ja kvalmen kan jo forsvinde, jeg prøvede det bare aldrig med William og derfor er jeg tosse bekymret.

Jeg er glad for at være gravid og sådan, men har egentligt ikke følt mig vildt knyttet til spirre, men er du vimmer nu hvor nerverne kommer - så viser det sig at jeg allerede er hovedkuls forelsket i min lille 1,5 grams klump :kuller

Årh kan nikke SÅ genkendende til det sidste du skriver :( er hunde hammer bange for at noget er galt!!! Selvom jeg kun 1 gang har følt den der 2somhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er træt - helt ind i knoglerne i dag!!! Tror Mie og jeg skal se lidt fjernsyn i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opmuntring piger :yay

MD gik fint, sund og rask lille bebs på 317 gram :)

Vi nåede at blive nervøse, for hun blev ved med at skanne omkring hjertet og vendte tilbage til det flere gange for at måle flow mm., men alt var fint :loveshower

Vi fik 2 fine 3D billeder med hjem, hvor vi kan se ansigtet, en lille hånd og fod :)

Kønnet i øvrigt bekræftet ;) :P

Ej et dejligt indlæg at komme hjem til :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er træt - helt ind i knoglerne i dag!!! Tror Mie og jeg skal se lidt fjernsyn i dag!

:kram

Det er hårdt! :kram

Mht. Spirene, Majs og Stephi-pigen, det er svært og hårdt, men selvfølgelig har jeres små spirer det godt :kram2

God fredag og lørdag er lige om hjørnet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser, det er så dejligt :loveshower

Håber meget vi kan nyde resten af graviditeten nu, uden at være bange for alt muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det er hårdt! :kram

Mht. Spirene, Majs og Stephi-pigen, det er svært og hårdt, men selvfølgelig har jeres små spirer det godt :kram2

God fredag og lørdag er lige om hjørnet :kram2

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var den ;-)

Har svaret andetsteds så du får 'bare' et :kram :kram

Tak for kram søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne da ikke have, at du sådan skulle føle, at ingen så din bekymring :kram2

Jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs, når symptomerne forsvinder, men jeg tror heldigvis ikke, at du behøver at være det. Men hurra for scanninger, så man kan vide sig sikker :kram2

Og ja, det er vildt som man bare lige BANG opdager, hvor knyttet man er til spiren lige pludselig :biglove

Ups, jeg blev vist lidt hormonel følsom :blush men 1000 tak for din betænksomhed :) :kram2

Jeg glæder mig helt vildt til scanning, det bliver godt for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det er hårdt! :kram

Mht. Spirene, Majs og Stephi-pigen, det er svært og hårdt, men selvfølgelig har jeres små spirer det godt :kram2

God fredag og lørdag er lige om hjørnet :kram2

Tak Ønskebebs :kiss

Det bliver så godt med skanning.

Tillykke med din gode MD, jeg kan godt forstå du var nervøs med alt det i har været igennem :kram2

Jeg sender god graviditets karma i din retning :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HJÆLP:

Jeg fik i dag af vide at jeg ikke selv skal kontakte jordmorcenteret, det sker automatisk at man får tildelt en JM og får brev med første mødetid.

Nu er det sådan at jeg gerne vil ønske hende fra sidste forløb (hvilket hun også opfordrede mig til til efterfødselssamtale - vi klingede godt, og jeg har BRUG for en jeg kan snakke godt med , pga skidt fødselsforløb sidst).

Spørgsmålet er så:

Hvornår skal jeg ringe og ønske hende? Nu, lige vente en uges tid til jeg er kommet i deres system eller når jeg får brev med dato?

PS: jeg skal selv ringe og bestille NF, hvad er det mu afdelingen hedder for det på Roskilde sygehus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du sagtens allerede nu kan ringe til jordemodersekretæren og ønske den jordemoder du godt kan lide, så du ikke først kommer ind i systemet hos en anden jordemoder.

Du kan bare bestille tid på nettet, kan ikke huske om du skal bruge nem-id, men det er super nemt og overskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om man må bruge varmepude når man er gravid, eller kan det skade bebs? Har blærebetændelse og kan kun lige holde det ud med varmepude på maven. Av, det gør bare ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om man må bruge varmepude når man er gravid, eller kan det skade bebs? Har blærebetændelse og kan kun lige holde det ud med varmepude på maven. Av, det gør bare ondt!

Altså jeg fik varmepuder under fødslen, så det tænker jeg ikke at det skader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg fik varmepuder under fødslen, så det tænker jeg ikke at det skader.

Ja det fik jeg også, men tænker der måske er forskel når den er så lille? (Er 13+4).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor lillesøster er aktiv i maven til aften :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har problemer med at holde på vandet ved nys?

Jeg har allergi og tager piller for det, men allegevel nyser jeg en del.... selvom jeg næsten lige har tømt blæren, så er jeg ved at tisse i bukserne, hvis jeg nyser flere gange i træk!

det er virkelig belastende!

Prøver virkelig at huske at knibe hver dag... men er det virkelig min bækkenbund der er for ringe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har problemer med at holde på vandet ved nys?

Jeg har allergi og tager piller for det, men allegevel nyser jeg en del.... selvom jeg næsten lige har tømt blæren, så er jeg ved at tisse i bukserne, hvis jeg nyser flere gange i træk!

det er virkelig belastende!

Prøver virkelig at huske at knibe hver dag... men er det virkelig min bækkenbund der er for ringe?

Ikke lige det, men har nu prøvet to gange at komme til at nyse mens jeg lå på ryggen og fik de ondeste ligamentsmerter eller lignende af det. Tror der er mere pres på end man tror når man nyser, så hvis bækkenbunden er bare lidt svag er det svært at holde på vandet. Der er vist ikke andet for end at knibe lidt mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke lige det, men har nu prøvet to gange at komme til at nyse mens jeg lå på ryggen og fik de ondeste ligamentsmerter eller lignende af det. Tror der er mere pres på end man tror når man nyser, så hvis bækkenbunden er bare lidt svag er det svært at holde på vandet. Der er vist ikke andet for end at knibe lidt mere...

Der er nemlig voldsomt tryk på under et nys!

jeg må lave mig en knibe-rutine!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har problemer med at holde på vandet ved nys?

Jeg har allergi og tager piller for det, men allegevel nyser jeg en del.... selvom jeg næsten lige har tømt blæren, så er jeg ved at tisse i bukserne, hvis jeg nyser flere gange i træk!

det er virkelig belastende!

Prøver virkelig at huske at knibe hver dag... men er det virkelig min bækkenbund der er for ringe?

Jeg har også problemer med at holde på vandet når jeg nyser også selvom jeg lige har tisset. Det er virkelig belastende <_< forsøger også ihærdigt at huske knibeøvelser dagligt. Men det er åbenbart ikke godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også mere ligamentsmerter under nys.

Dog skal jeg generelt bare tisse konstant.

Kan rejse mig og gå ud og tage sko på, og så er jeg trængende igen.

Møg irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også problemer med at holde på vandet når jeg nyser også selvom jeg lige har tisset. Det er virkelig belastende <_< forsøger også ihærdigt at huske knibeøvelser dagligt. Men det er åbenbart ikke godt nok.

Dejligt at jeg ikke er den eneste selv om det er pisse træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.