FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så ringede de lige fra svanger ambulatoriet:

"Vi har lige modtaget dine papirer fra lægen og der står du ikke ønsker nakkefolds scanning, så det vil jeg lige have bekræftet"

HVAD!?! Jow det vil jeg så godt have!

"Godt så bestiller jeg lige en tid til dig"

MANGE tak!!!

Det er nok bare et kryds i en forkert box men det er da utrolig så uheldig jeg er med de nakkefoldsscannings indkaldelser - sidst "forsvandt" jeg et sted mellem lægen og svangre ambulatoriet og måtte bruge 2 timer på at ringe frem og tilbage mellem læge og obstetrisk før jeg fik en tid.

Heldigt de ringede så du ikke skal igennem samme mølle som sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger er der nogen af jer der har styr på hvilke dokumenter jeg skal have i orden før fødslen og hvad skal man gøre efter.

Da vi ikke er gift ved jeg at vi skal have en onsorgserklæring med

Og at jeg efter fødslen skal anmelde min fødsel på borger.dk men hvad ellers ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener kun vi lavede en faderskab erklæring efter fødslen. Sygehuset meldte fødslen. Hvad er en omsorgs erklæring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger er der nogen af jer der har styr på hvilke dokumenter jeg skal have i orden før fødslen og hvad skal man gøre efter.

Da vi ikke er gift ved jeg at vi skal have en onsorgserklæring med

Og at jeg efter fødslen skal anmelde min fødsel på borger.dk men hvad ellers ?

Meld til forsikringen at der er kommet en lille ny når du har cpr. Nr.

Meld senest 8 uger efter fødslen til arbejdsgiver at du har født og hvor lang barsel du forventer.

Navngivnings senest 6 mdr efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og blod igen :prik :prik :prik for helvede så STOP dog!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meld til forsikringen at der er kommet en lille ny når du har cpr. Nr.

Meld senest 8 uger efter fødslen til arbejdsgiver at du har født og hvor lang barsel du forventer.

Navngivnings senest 6 mdr efter fødslen.

Husk at tilmelde Danmark hvis du er medlem der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og blod igen :prik :prik :prik for helvede så STOP dog!!!

For pokker Maja :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu besluttede jeg så at ringe til lægen og så er det uden for normal telefon tid :( skal jeg så taste x for alvorlig sygdom der ikke kan vente til imorgen? Eller må jeg bare vente???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu besluttede jeg så at ringe til lægen og så er det uden for normal telefon tid :( skal jeg så taste x for alvorlig sygdom der ikke kan vente til imorgen? Eller må jeg bare vente???

Hvad siger din mavefornemmelse?

En af gangene jeg har blødt ringede jeg om formiddagen, hvor vi blev enige om at se an, hvis det tog til, så skulle jeg ringe til deres akutnummer. Havde de ikke sagt det, så havde jeg ventet, med akut tænker jeg smerter i bryst og lign., sår der skal tjekkes og sys mm. :)

Håber det er helt harmløst, men kan godt forstå du ringer til dem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din mavefornemmelse?

En af gangene jeg har blødt ringede jeg om formiddagen, hvor vi blev enige om at se an, hvis det tog til, så skulle jeg ringe til deres akutnummer. Havde de ikke sagt det, så havde jeg ventet, med akut tænker jeg smerter i bryst og lign., sår der skal tjekkes og sys mm. :)

Håber det er helt harmløst, men kan godt forstå du ringer til dem :kram2

Jeg TROR det er slimhinder. Har undersøgt papiret - ja man er vel desperat - og det virker som alm slim med blod og frisk blod og ikke blodig og mørk slim. Og så har jeg ikke som sådan ondt! Let murren men har oplevet værre. Og det render ikke ud af mig. Det ser bare voldsomt ud.

Jeg tror jeg skriver til lægen og får jeg ikke svar inden imorgen så ringer jeg. Vil egentlig bare gerne vide hvor det kommer fra!!! Det er 6-7 gange jeg har blødt nu, blødte 4 gange med Mie men aldrig helt så slemt som denne gang.

De sidste 2 og "værste" gange har jeg lagt ned i længe lige op til blodet kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu besluttede jeg så at ringe til lægen og så er det uden for normal telefon tid :( skal jeg så taste x for alvorlig sygdom der ikke kan vente til imorgen? Eller må jeg bare vente???

Ellers giv det et par timer og ring til lægevagten. Men hvis jeg var rigtig utryk ville jeg trykke x.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger er der nogen af jer der har styr på hvilke dokumenter jeg skal have i orden før fødslen og hvad skal man gøre efter.

Da vi ikke er gift ved jeg at vi skal have en onsorgserklæring med

Og at jeg efter fødslen skal anmelde min fødsel på borger.dk men hvad ellers ?

Hvorfor anmelde på borger.dk, når sygehuset anmelder fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av har ondt i mavsen. jacob er på arbejde, og jeg skulle hente, og så ville Simon ikke med op af trappen, så jeg bar ham, og det var dumt.

Så nu er han pacificeret med ipad og dora, mens jeg ligge på sofaen og ømmer mig.

Fuck hvor er jeg vred på mig selv lige nu! Håber virkelig det snart går over, ellers må jeg ringe Jacob hjem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers giv det et par timer og ring til lægevagten. Men hvis jeg var rigtig utryk ville jeg trykke x.

Jeg faldt i søvn på sofaen og vågnede først da Anders og Mie kom hjem. Og så var det stoppet heldigvis. Sendte en mail til lægen.

Jeg er stadig syg og tror ikke jeg bliver frisk til arbejde imorgen alligevel så jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig hvis ikke jeg har fået svar derfra inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt i søvn på sofaen og vågnede først da Anders og Mie kom hjem. Og så var det stoppet heldigvis. Sendte en mail til lægen.

Jeg er stadig syg og tror ikke jeg bliver frisk til arbejde imorgen alligevel så jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig hvis ikke jeg har fået svar derfra inden.

God bedring :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av har ondt i mavsen. jacob er på arbejde, og jeg skulle hente, og så ville Simon ikke med op af trappen, så jeg bar ham, og det var dumt.

Så nu er han pacificeret med ipad og dora, mens jeg ligge på sofaen og ømmer mig.

Fuck hvor er jeg vred på mig selv lige nu! Håber virkelig det snart går over, ellers må jeg ringe Jacob hjem....

Ih altså, du må passe på dig selv! Er det blevet bedre til aften? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså, du må passe på dig selv! Er det blevet bedre til aften? :kram2

Ja gudskelov, der gik en times tid eller to...

Så må bare erkende at næstegang så må vi sidde på trappen sammen indtil han gider at gå op, andet er der jo ikke at gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja gudskelov, der gik en times tid eller to...

Så må bare erkende at næstegang så må vi sidde på trappen sammen indtil han gider at gå op, andet er der jo ikke at gøre...

Det lyder som en god plan ;) Jeg må også tit sige nej til Lise, hvor hun vil bæres, løftes osv. Det er ikke rart at skuffe hende og "afvise" på den måde, men vi er jo nødt til at passe på os selv og den lille guldklump(-er i dit tilfælde) i maven. Oftest forstår hun og accepterer det, når jeg forklarer hende at mor rigtig gerne vil bære hende, men ikke kan, fordi maven/lillebror er så tung, jeg har ondt, osv. Nogle gange bliver hun dog desværre ked, men sådan er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan ;) Jeg må også tit sige nej til Lise, hvor hun vil bæres, løftes osv. Det er ikke rart at skuffe hende og "afvise" på den måde, men vi er jo nødt til at passe på os selv og den lille guldklump(-er i dit tilfælde) i maven. Oftest forstår hun og accepterer det, når jeg forklarer hende at mor rigtig gerne vil bære hende, men ikke kan, fordi maven/lillebror er så tung, jeg har ondt, osv. Nogle gange bliver hun dog desværre ked, men sådan er det.

Det er jo lige præcis det!

Jeg skal bare have ind i mit hoved at selvom jeg kun er 18 uger henne, så svarer det til at være højgravid netop fordi der er to, og de skulle jo meget nødigt komme før tid...

Jeg plejer også at sige "nej - mor er blevet for tyk", men i dag ville han bare ikke med op, så endte at. Bære ham mod hans vilje, så han strittede også i mod, og det var ikke optimalt... Så må vidst bare finde lidt mere tålmodighed frem til trappesidning... Eller lade døren til opgangen stå åben og så bare lytte efter ham og satse på at han kommer på et tidspunkt... Han kan gudskelov ikke åbne gadedøren endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh man ved bare at 3. trimester er godt i gang når man er henvist til en overlæge og at kroppen klør mega meget. Det ligner næsten en gentagelse af sidste graviditet :( Skal lige finde ud af om jeg skal ringe til lægen i morgen eller om det kan vente til på mandag, hvor jeg alligevel skal af sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh man ved bare at 3. trimester er godt i gang når man er henvist til en overlæge og at kroppen klør mega meget. Det ligner næsten en gentagelse af sidste graviditet :( Skal lige finde ud af om jeg skal ringe til lægen i morgen eller om det kan vente til på mandag, hvor jeg alligevel skal af sted.

Ring imorgen hvis ikke allerede nu - det der kløe er IKKE til at spøge med :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs, jeg hørte en gang at de der plastre til over næsen, som fx nogle cykelryttere kører med, skulle hjælpe. Om det er en skrøne ved jeg ikke.

Ihh, skal tisse konstant i disse dage efter lillesøster er begyndt at mosle godt :rolleyes Hyggeligt og lidt belastende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig bare SLET IKKE gravid i dag. Kvalmen er helt væk i dag (på trods af at jeg kun har fået få timers søvn). I går og i dag har jeg ondt dernede af - bare i "der bliver udvidet styrke", men det oveni mangel på kvalme gør bare at jeg føler mig sikker på at der er noget galt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs, jeg hørte en gang at de der plastre til over næsen, som fx nogle cykelryttere kører med, skulle hjælpe. Om det er en skrøne ved jeg ikke.

Ihh, skal tisse konstant i disse dage efter lillesøster er begyndt at mosle godt :rolleyes Hyggeligt og lidt belastende ;)

Hehe.. Øv med tisning, men som du selv siger, så er det hyggeligt nok ;) :D

Jeg vågnede ved mit snorken i nat og manden har forsøgt at forklare hvordan det lød- det er ikke snorken i den egentlige forstand, men mere et slags growl :blink Så forstår jeg, at jeg får ondt i halsen :rolleyes Så er i tvivl om sådan et næseplaster hjælper ;) Må forsøge at finde ud af, om det er sådan det lyder eller hvad- ellers er det forsøget værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring imorgen hvis ikke allerede nu - det der kløe er IKKE til at spøge med :kiss

Jeg havde kløe med Felix og ikke leverbetinget. Kan kun ringe i dagtimerne da jeg er alene med Felix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.