FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så kom lille Alberte til verden <3

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom lille Alberte til verden <3

Stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ush! Har fået ondt efter en gåtur på ca to Km i ujævnt terræn. Gik også turen igår - dog lidt længere. Hosten havde godt af at blive kølet ned. Men nu niver det noget ned i lysken og foran på maven :(

Skal også have handlet her i aften, for jeg har ikke mere A38 til min morgenmad imorgen.

I aftes fik jeg en ubehagelig trang til BANANASPLIT??! Men vi havde kun bananer hjemme :( jeg så en dåse flødeskum bagerst i køleskabet, men den var selvfølgelig blevet alt for gammel, så jeg begyndte næsten at græde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Stort tillykke :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Stort tillykke med hende :loveshower Håber det er gået godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg var gravid med Ida, med jeg af jernmangel tiltrods for at jeg spiste den mængde som jm anbefalede. Jeg var også meget meget meget meget træt i den graviditet.

Okay, så skal jeg helt sikkert ha tjekket op på det. Ringer til lægen i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Ihhhh stort tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig dag! På trods af at det tog hele formiddagen med at få jerndrop.. Utroligt det igen skulle være en narkoselæge der kom og lagde drop!

Svigerforældrene kom herover fra Sjælland og gav frokost bagefter - SÅ hyggeligt!

Jeg er simpelthen blevet så "frisk".. Jeg har ikke ondt, kun få plukkeveer her til aften og jeg bliver ikke forpustet så let!! :)

Også blev jeg helt glad da både svigermor og svigerfar kommenterede at jeg var pæn gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til trods for, at jeg ikke har slappet så meget af i flere dage, som jeg har i dag, har jeg haft og har stadig en milliard plukkeveer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Tillykke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger lige og nyder nogle bitte små møf fra lillepigen :7himmel :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har meeeeega meget lyst til ristet brød med ost..

Eller bananasplit, fordi der var en der har nævnt det et sted herinde :mam

Og har intet af det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, det er ikke gået 100% efter bogen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, det er ikke gået 100% efter bogen :(

 

uddyb gerne når du kan... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, det er ikke gået 100% efter bogen :(

:kram Håber ikke det er for slemt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De brugte minimum 5 forsøg på at ligge bedøvelsen i ryggen... Da jeg senere er blødt igennem skal jeg skiftes og ender med morfin for smerterne.. Efter at have været oppe bliver jeg svimmel og utilpas, så igen morfin... Nogle timer efter, efter at have været på toilettet får jeg enorm kraftige smerter i min højre skulder og får dertil mere morfin... Lige nu venter jeg på at klokken bliver 24, så jeg kan få mere smertestillende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke sove alligevel af de mange opstød, så her et indlæg.

Havde besøg af svigermor. Da vi sidder ved bordet og snakker om baby siger hun så "er du begyndt at få mave" og rører SAMTIDIG - ved min mavedelle! Uden at spørge! Og den delle har absolut intet har med graviditet at gøre da jeg ikke er indehaver af en flad mave - og slet ikke når jeg sidder ned. Man kan intet se på mig, og baby ligger ikke så højt oppe, hvor hun lige skulle sætte sin hånd. Det var enormt grænseoverskridende for mig og faktisk også flabet synes jeg. Det der skal ingen gøre på mig. Men så tænker jeg, at det sker nok ofte når jeg rent faktisk viser noget engang. Dét kan jeg bare slet ikke overskue eller acceptere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke sove alligevel af de mange opstød, så her et indlæg.

Havde besøg af svigermor. Da vi sidder ved bordet og snakker om baby siger hun så "er du begyndt at få mave" og rører SAMTIDIG - ved min mavedelle! Uden at spørge! Og den delle har absolut intet har med graviditet at gøre da jeg ikke er indehaver af en flad mave - og slet ikke når jeg sidder ned. Man kan intet se på mig, og baby ligger ikke så højt oppe, hvor hun lige skulle sætte sin hånd. Det var enormt grænseoverskridende for mig og faktisk også flabet synes jeg. Det der skal ingen gøre på mig. Men så tænker jeg, at det sker nok ofte når jeg rent faktisk viser noget engang. Dét kan jeg bare slet ikke overskue eller acceptere!

Sig fra når det sker.

Men der er flere der oplever at maven blir alle mands eje, når der er en baby der i.

Oplevede noget ligende da jeg ammede. Hver gang jeg satte mig lidt væk for at amme, kom svigermor og svigerfar (og mine forældre) hen for at sige digge dik til vores søn. Syntes det var meget grænseoverskridende at side med bart bryst, og svigerfars hovede helt nede i hovedet på os.

Fik endelig sagt fra, fordi vores søn ikke kunne koncentrere sig om at spise med så meget publikum på. Tror de var trætte af det. Men de respekterede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har meeeeega meget lyst til ristet brød med ost..

Eller bananasplit, fordi der var en der har nævnt det et sted herinde :mam

Og har intet af det <_<

Ups, det var mig...

Men jeg fik heller ikke handlet noget igår, så jeg måtte undvære. Hoster stadig så meget at jeg ikke kan overskue at komme ud blandt andre. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke sove alligevel af de mange opstød, så her et indlæg.

Havde besøg af svigermor. Da vi sidder ved bordet og snakker om baby siger hun så "er du begyndt at få mave" og rører SAMTIDIG - ved min mavedelle! Uden at spørge! Og den delle har absolut intet har med graviditet at gøre da jeg ikke er indehaver af en flad mave - og slet ikke når jeg sidder ned. Man kan intet se på mig, og baby ligger ikke så højt oppe, hvor hun lige skulle sætte sin hånd. Det var enormt grænseoverskridende for mig og faktisk også flabet synes jeg. Det der skal ingen gøre på mig. Men så tænker jeg, at det sker nok ofte når jeg rent faktisk viser noget engang. Dét kan jeg bare slet ikke overskue eller acceptere!

Sig fra med det samme næste gang det evt. sker!! Det er ikke okay!!

Jeg oplevede det en enkelt gang ved første graviditet - og det var en person jeg aldrig havde mødt før og heller ikke siden.. Jeg var helt paf og nåede ikke at sige noget! Ellers har jeg heldigvis kun oplevet, at folk har spurgt, om de må mærke. De fleste mennesker har da heldigvis lidt situationsfornemmelse og gode manér!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig fra med det samme næste gang det evt. sker!! Det er ikke okay!!

Jeg oplevede det en enkelt gang ved første graviditet - og det var en person jeg aldrig havde mødt før og heller ikke siden.. Jeg var helt paf og nåede ikke at sige noget! Ellers har jeg heldigvis kun oplevet, at folk har spurgt, om de må mærke. De fleste mennesker har da heldigvis lidt situationsfornemmelse og gode manér!

Jeg synes virkelige også, det er svært! Min svigermor gør det. Meget! Som i, hun kan stå og nusse maven i evigheder og stopper først, når jeg flytter mig. Min mand spørger mig "du synes ikke, det er rart, vel?", men jeg synes dælme det er svært at sige nej. Jeg er normalt rigtig god til at sige fra, men lige med det her er det bare anderledes.. Jeg kan ikke helt beslutte, om jeg bare skal "klemme ballerne sammen" de sidste 3,5 mdr. Vi ser hende kun en gang om måneden i snit, men alligevel. Hvad siger man helt præcis? "Jeg vil ikke have, du rører min mave!" Eller "det er ikke rart"! Åh, det er svært, fordi man heller ikke vil gøre kommende farmor ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom lille Alberte til verden <3

Stort tillykke :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.