tsecret

Udstyrstråden

168 indlæg i dette emne

Men er det ikke bare dyrt at købe begge dele? Jeg tænker at man vel kun behøver en af delene, og de er jo ret dyre hver især? Men hvis man har penge nok så ;) Nu har i så fået mig til også at få lyst til både og!

Måske vi skal vente og se hvor meget baby egentlig ender med at sove udenfor... For jeg tænker at hvis man f.eks. går tur med baby og den sover, så er det vel praktisk nok at det er i liften, så den har tøj nok på til at komme op og hygge når den vågner? Argh, der er jo bare så mange ting jeg ikke ved endnu om hvordan det er at have en baby i hverdagen! Hehe :)

Vi har købt hele pakken (om man så må sige) fra min søsters svigerinde, så vi har både lift og voksipose. Hele skidtet (inkl. barnevogn selvfølgelig!) til 3.000kr.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men er det ikke bare dyrt at købe begge dele? Jeg tænker at man vel kun behøver en af delene, og de er jo ret dyre hver især? Men hvis man har penge nok så ;) Nu har i så fået mig til også at få lyst til både og!

Sorry ;)

Altså, der er vi lidt priviligerede... Svigerforældrene betaler barnevogn med lift, og min søster har en voksi vi må låne/få... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at en voksi er genial hvis man er meget på farten, og har planer om at baby skal sove udenfor ofte.

Vi bor i stuelejlighed med et frimærke af en have, og har ingen planer om, at lillesøster skal sove der. Og i og med, at jeg også har Magnus på 5 år, så tror jeg ikke at vi kommer på tur ret ofte.

Så her holder vi os til en lift med en madras af god kvalitet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker i egentlig baby skal sove i i barnevognen? Jeg har forelsket mig lidt i voksiposen, mens manden synes vi bare skal have almindelig lift. Hvad er i til?

Sleebee. :) Men Victor brugte vi liften til at starte med og skiftede så til sleebee omkring oktober måned, hvor det blev koldere udenfor. Men liften regner jeg nu stadig med at skulle bruge i starten, da den er god at have baby liggende i om natten. :)

Det smarte ved sådan en sovepose er jo, at du, når den lille vokser ud af liften, kan putte indendøre og ikke skal gøre det ude i vognen. Derudover er der dyne hele vejen rundt om barnet, og derfor holder den sig nemmere varm end hvis man ikke bruger en sovepose. Her vil man også skulle bøvle med at slæbe dyner ind og ud samtidig med baby, det skal man ikke i en sovepose.

Baby behøver heller ikke have så meget tøj på når den bliver puttet i en sovepose, frem for når den bliver puttet med alm. dyne.

Så for os har den i hvert fald været en god investering. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er en fordel at man ikke lige kan sparke voksiposen af, ligesom man kan med dynen.. Så de små kommer ikke til at sparke dynen af i søvne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker i egentlig baby skal sove i i barnevognen? Jeg har forelsket mig lidt i voksiposen, mens manden synes vi bare skal have almindelig lift. Hvad er i til?

Jeg vil da sige at det ene ikke udelukker det andet, det er vel bare at lægge posen ned i liften og trille afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg lige forbi lidl og de har weely Bugs på tilbud "kom til" at købe den den store mus :) ville have sat foto ind, men kan ikke finde ud af det :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg lige forbi lidl og de har weely Bugs på tilbud "kom til" at købe den den store mus :) ville have sat foto ind, men kan ikke finde ud af det :wacko

Her kan du læse lidt om hvordan man gør.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skulle der være billeder af de sidste indkøb jeg har foretaget :)

post-5012-0-96415600-1367405311_thumb.jp

post-5012-0-94132800-1367405327_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen Jette :loveshower Så blev jeg også klogere idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eeeej hvor fint..

jeg GLÆDER mig til vi har været til kønsscanning.. Så skal der shoppes!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været til kønsscanning derfor køber jeg ind til videre neutralt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også gjort.. Men jeg synes ikke jeg kan finde noget udover hvidt - og det er sgu upraktisk! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået købt barnevogn, seng og autostol :)

I Babysam havde de sat en Emmaljunga Big Star Supreme Uniq ned, hvor selve kassen var en helt ny 2013 model og stellet havde været til udlån - men hvor man overhovedet ikke kan se at det har været brugt. Så vi gav kun 3999,00 kr. for :glad

b0Mb9p1l.jpg

Derudover fik vi også en Cybex Aton 2 autostol som var sat ca. 500 kr. ned, så vi gav kun 839 kr. for og så skulle vi selvfølgelig have basen oveni smile.png

BQpcFWRl.jpg

Sengen er en Gulliver fra IKEA :) Vi gider ikke bruge særlig mange penge på en seng, for det gjorde vi ved Marius og Silje og det var den værste seng nogensinde - desuden har denne også vundet i TÆNK's test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sengen fra IKEA, og er rigtig godt tilfredse med den. Min søn bruger den stadig nu hvor han næsten er 3 år. Og det er da kun fordi vi skal bruge sengen til den lille, at han til sommer skal have en ny seng. Vi tog siden af den da han var 2 år, og så har den jo bare fungeret som en juniorseng siden da. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået købt babytøj i dag.. Synes det er så uoverskueligt hvad den lille mand skal bruge.. Hvad er 'need to have' og hvad er 'nice to have'?! Jeez jeg er lost! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået købt babytøj i dag.. Synes det er så uoverskueligt hvad den lille mand skal bruge.. Hvad er 'need to have' og hvad er 'nice to have'?! Jeez jeg er lost! ;)

Jeg synes virkeligt også at det er totalt uoverskueligt!! Hvor mange bodystockings og trøjer og bukser og heldrager og strømpebukser osv! Og endnu værre hvor meget i hver størrelse??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkeligt også at det er totalt uoverskueligt!! Hvor mange bodystockings og trøjer og bukser og heldrager og strømpebukser osv! Og endnu værre hvor meget i hver størrelse??

You read my mind!!! Men nu har vi en 5 stykker i hhv. 50 og 56 og så ser vi hvor stor banditten er, når han kommer til verden. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver nok også sådan vi ender med at købe ind nogle stykker af hver :)

Jeg lige indvisteret i en af de små røde træ dukkevogne, en som jeg umiddelbart kan se på håndtaget, ældre model, med små hvide gummihjul og slidt på den gode måde på toppen :) Elsker at den ser brugt ud, uden at være ødelagt :)

og så fik jeg den for 20 kroner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også MEGET uoverskueligt at finde ud af hvor meget man skal have af hver stykke tøj.

Vi har fået en del brugt tøj fra venner og der var og er i hvert fald nok til at vores dreng ikke mangler noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med tøjpanik kan jeg sagtens nikke genkendende til. Jeg har jo også kun 4½ måned at få shoppet i - hvordan skal det hele dog gå?! ;) Flere venner har sagt de har ting jeg gerne må få, og det tager jeg gerne imod - især de helt små størrelser som ikke er i brug så længe. Men altså, jeg synes jo ikke så godt jeg bede dem om for fanden at hoste op med det skide tøj, så jeg kan få et overblik!! ;) Selvom det godt nok ville være rart bare at have et eller andet på plads... Men jeg tænker jeg vil hellere anskaffe lidt for lidt og så supplere, end at stå med en masse, jeg aldrig får brugt...

Jeg har så købt en tremmeseng i dag - hurra! Vi besluttede os for Ikeas gulliver og så fandt jeg i den blå avis til 150 kr., og så tænkte jeg, at vi lige så godt kunne spare 400 kr. der. Madrassen skal vi stadig have, men 150 kr for en seng - me like :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke bare dyrt at købe begge dele? Jeg tænker at man vel kun behøver en af delene, og de er jo ret dyre hver især? Men hvis man har penge nok så ;) Nu har i så fået mig til også at få lyst til både og!

Måske vi skal vente og se hvor meget baby egentlig ender med at sove udenfor... For jeg tænker at hvis man f.eks. går tur med baby og den sover, så er det vel praktisk nok at det er i liften, så den har tøj nok på til at komme op og hygge når den vågner? Argh, der er jo bare så mange ting jeg ikke ved endnu om hvordan det er at have en baby i hverdagen! Hehe :)

Lige på besøg :) jeg har en søn der blev født i august, vi købte en voksi, var så forelsket i de poser :)

Men endte faktisk med at sælge den efter nogle mdr igen, lige præcis af den grund du nævner. Vi gik mange ture, pga vi bor i lejlighed, så skulle middagsluren være udenfor så var det ud på tur. Det var meget upraktisk når han så vågnede eller blev ked af det, for eks december og januar hvor det er rigtig koldt, var det jo ikke bare lige at tage ham op, for han havde jo bare sit tøj og en lille hue på.

Så jeg endte med at blive træt af den... Og denne gang skal vi ha lift med dyne. Der fulgte en blød lift med den barnevogn vi har købt.. ved il helt hvad jeg synes om den? Den ku godt ligne noget jeg bliver lidt træt af. Men nu prøver vi.. ellers har en veninde en alm lift vi må få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster købte en Voksi som hun brugte rigtigt meget, hun boede også i lejlighed ..

Jeg tænker selv at jeg skal have købt en, det er nok en temperment spørgsmål ^_^

Jeg ville jo egentligt gerne have en af de bæreseler man kan have foran på maven mens de er helt små, min kæreste mener ikke vi får den brugt ... nu må vi se, tænker at købe en brugt, hvis jeg kan finde en til en god pris i god stand... men er ikke helt sikker på det endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er der nogen herinde der kan hjælpe mig lidt..

Jeg søger et graviditets støttebånd, for at aflaste bækkenet lidt.

babysam har nogle men de går som så meget andet til gravide kun til str L

Og jeg er jo en stor pige og vil ikke kunne bruge det så længe <_<

Nogen der kender til et sted der har store størrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er tidligt, men vi har købt barnevogn af en bekendt på Lolland og den er altså kommet med os hjem! Og jeg ELSKER den!!! Glæder mig vildt til at Storm skal ligge i den! :wub

http://i.imgur.com/YlCymjSl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER