tsecret

Udstyrstråden

168 indlæg i dette emne

IdaT ? Har du en web adresse evt ? nu er jeg jo nysgerrig :P

http://shop.idat.dk/ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min brors nye kæreste har 3 børn og skal ikke have flere, og hun har meget sødt tilbudt, at vi er velkomne til at overtage hendes babyudstyr, hvis vi vil det. Jeg har sagt, vi meget gerne vil købe det (ny kæreste = rigtig dum situation hvis det alligevel ikke holder, og hun så har givet en masse væk, som hun kunne have solgt..) Men nu prøver jeg at få lokket ud af hende/dem præcis hvad det drejer sig om, for så skal jeg jo ud og finde resten. Åh, STRESS altså!! Her mindre end 8 uger (ok mindre med EN dag, men alligevel) er jeg SÅ stresset over alt det vi mangler at skaffe. I runde tal vel ca. halvdelen. Grrrr! Jeg HADER, når det ikke hjælper at trække graviditetskortet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg nok snart blive i min egen terminsgruppe (selvom der er ret så hyggeligt herinde). Men faldt bare lige over det her tilbud på mariehøne sengetøj - med hvid baggrund :)

http://www.barnevogn...ariehoene-1419/

Du blander dig bare, når du sådan finder gode tilbud til os :glad Det må jeg liiiige se lidt nærmere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min brors nye kæreste har 3 børn og skal ikke have flere, og hun har meget sødt tilbudt, at vi er velkomne til at overtage hendes babyudstyr, hvis vi vil det. Jeg har sagt, vi meget gerne vil købe det (ny kæreste = rigtig dum situation hvis det alligevel ikke holder, og hun så har givet en masse væk, som hun kunne have solgt..) Men nu prøver jeg at få lokket ud af hende/dem præcis hvad det drejer sig om, for så skal jeg jo ud og finde resten. Åh, STRESS altså!! Her mindre end 8 uger (ok mindre med EN dag, men alligevel) er jeg SÅ stresset over alt det vi mangler at skaffe. I runde tal vel ca. halvdelen. Grrrr! Jeg HADER, når det ikke hjælper at trække graviditetskortet!

Jeg er faktisk ikke stresset.. nu har vi seng, klude og sengetøj, barnevogn m.m ... mangler sikkert rigtigt meget, men jeg gider slet ikke stresse over det, så må vi jo trille ned i babysam, når jeg bliver udskrevet og er klar til det og eller mår farmand en tur afsted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk alt hjemme nu. Mangler bare at gøre alting klar. 2 dage til søster flytter, og vi for alvor kan komme igang med forberedelser! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop modtaget min seneste forsendelse fra amazon. Så nu er jeg et øretermometer, en virkelig nuttet puslepude OG et par mummymitts rigere. Jeg ELSKER min mummymitts. Det er sådan nogle vanter, man kan sætte fast på barnevognen med velcro, tror jeg, det er, og så kan man lige tage hånden ud og give sutten, eller hvad man nu skal, uden man behøver at stå med en halvvåd uldvante i munden imens. Og så kan man bare putte hånden ind igen bagefter. Jeg synes, det er SÅ smart! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg sidder og oser efter en god uro til sengekanten, kan jeg ikke lade være med at tænke, at nogle af dem er så store, og har både musik, bevægelse og lys... Men jeg tænker, at det må være forstyrende for den lille, når hun skal finde ro til at sove <_< Hvad tænker i om det?

For flotte og fancy er de da :P

Jeg tror jeg tænker at når hun skal sove om aftenen, skal der være roligt og lidt mørkt, men hvad ved jeg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg sidder og oser efter en god uro til sengekanten, kan jeg ikke lade være med at tænke, at nogle af dem er så store, og har både musik, bevægelse og lys... Men jeg tænker, at det må være forstyrende for den lille, når hun skal finde ro til at sove <_< Hvad tænker i om det?

For flotte og fancy er de da :P

Jeg tror jeg tænker at når hun skal sove om aftenen, skal der være roligt og lidt mørkt, men hvad ved jeg :P

Hmm, måske vente og se om dit barn har det bedst med det ene eller det andet? Tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg sidder og oser efter en god uro til sengekanten, kan jeg ikke lade være med at tænke, at nogle af dem er så store, og har både musik, bevægelse og lys... Men jeg tænker, at det må være forstyrende for den lille, når hun skal finde ro til at sove <_< Hvad tænker i om det?

For flotte og fancy er de da :P

Jeg tror jeg tænker at når hun skal sove om aftenen, skal der være roligt og lidt mørkt, men hvad ved jeg :P

Prøv at læs den her kronik fra berlingske: http://www.b.dk/kronikker/stress-i-baereselen

Små børn har slet ikke behov for al den stimulation, de har behov for ro til at bearbejde deres sanseindtryk. Og så behøver de jo ikke lære, at der skal være underholdning, når de skal sove. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læs den her kronik fra berlingske: http://www.b.dk/kron...ss-i-baereselen

Små børn har slet ikke behov for al den stimulation, de har behov for ro til at bearbejde deres sanseindtryk. Og så behøver de jo ikke lære, at der skal være underholdning, når de skal sove. ;)

Det er jo liiige det jeg selv tænker :) Når hun skal sove, skal hun have ro og vide det er nat og sovetid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vuggen i dag, som Liam skal sove i til en start! Nu skal vi bare igang med at sy noget nyt betræk til den, have den malet, klippet en ny skumgummimadras!

Så skal jeg have fat i en mini-sengerand til den! Omkring 25-30 cm høj og 1-2 cm tyk! Bare i hvid, medmindre jeg bliver forelsket i et eller andet.. Den kunne også blive super fed med slangen fra Ferm Living i, meeeen den har vi desværre ikke råd til.. Vuggen er egentlig ret stor, så tror han kan ligge i den længe! Og så er den med hjul - se det er sq da smart ;)

Ellers lå der i postkassen en seddel på at jeg kan hente min pakke fra H&M på mandag på posthuset.. Jubii - der kommer nemlig lige lidt mere tøj til Liam og nogle venteleggings til mig!! Den pakke har jeg så skulle vente på i 3 uger - det er altså virkelig lang tid, når man ikke kan vente! Tålmodighed findes ikke hjemme hos mig - især ikke med sådan noget!!

Og så lå mine klistermærker fra Zazzel.com i postkassen, som jeg skal bruge til Liams barnedåb - jep, jeg er tidligt ude ;) Det er rart at kunne have sådan nogle småting på plads.. Skal nemlig bruge dem til at lave små skilte til bordpynten, kagerne og invitationerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dam har lige brugt 1000 på madresser :huh Det er satme dyrt :unsure Men nu burde hun også ligge godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt at det er mig der er lidt tilbage, men hvad f*nden er forskellen på heldragter og natdragter?! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt at det er mig der er lidt tilbage, men hvad f*nden er forskellen på heldragter og natdragter?! :prik

Godt spørgsmål :lol

Jeg tror, at natdragter har åbning foran på mavsen, evt. lynlås og ofte er med fødder. Heldragter har åbning mellem benene og er uden fødder.

Men mange bruger heldragter som nattøj.

Det er vist en smagssag, da mange også bruger natdragt med fødder om dagen til baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål :lol

Jeg tror, at natdragter har åbning foran på mavsen, evt. lynlås og ofte er med fødder. Heldragter har åbning mellem benene og er uden fødder.

Men mange bruger heldragter som nattøj.

Det er vist en smagssag, da mange også bruger natdragt med fødder om dagen til baby.

Jeg troede også det var fødderne, men nogle sælger heldragter med fødder/natdragter uden.. Men du har nok ret i at det er åbningen så! Tror jeg har besluttet at være fuldstændig ligeglad med om der står natdragt eller heldragt i nakken, og bruge dem som det passer.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ALDRIG gå ned på udstyr! En skæbne som Grønærten vist ikke får nogen problemer med at undgå. Har lige fået/købt 3 poser (de der blå ikea-poser) FULDE af tøj samt en pose med fodtøj og en pose med diverse størrelser flyverdragter, en rejseseng, noget legetøj og og og fra min brors kæreste, Det er virkelig overvældende!! Til gengæld kan mit barn nu gå i både Burberry og Ralph Lauren. Væsentlig mere end man kan sige om mor'en! :huh

Er gået i gang med at sortere det i størrelser. Hvis der er nogen, der har en bedre idé end at sortere det i str. 68 og nedefter, i 70'erne og i 80+, så må I meget gerne sige til NU!!! ;) Pyh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede også det var fødderne, men nogle sælger heldragter med fødder/natdragter uden.. Men du har nok ret i at det er åbningen så! Tror jeg har besluttet at være fuldstændig ligeglad med om der står natdragt eller heldragt i nakken, og bruge dem som det passer.. :P

Ja, det ér altså heller ikke til at finde ud af. Vi bruger dem også bare som det passer. Magnus endte med at bruge heldragter som nattøj, da det bare slet ikke fungerede med de fødder der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ALDRIG gå ned på udstyr! En skæbne som Grønærten vist ikke får nogen problemer med at undgå. Har lige fået/købt 3 poser (de der blå ikea-poser) FULDE af tøj samt en pose med fodtøj og en pose med diverse størrelser flyverdragter, en rejseseng, noget legetøj og og og fra min brors kæreste, Det er virkelig overvældende!! Til gengæld kan mit barn nu gå i både Burberry og Ralph Lauren. Væsentlig mere end man kan sige om mor'en! :huh

Er gået i gang med at sortere det i størrelser. Hvis der er nogen, der har en bedre idé end at sortere det i str. 68 og nedefter, i 70'erne og i 80+, så må I meget gerne sige til NU!!! ;) Pyh...

Lækkert!

Her har jeg vasket alt til og med str. 68 og i skabet ligger 50 på en hylde, 56 på den næste og så str. 62.

68 + ligger i bunden af skabet, klar til at hive frem til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ALDRIG gå ned på udstyr! En skæbne som Grønærten vist ikke får nogen problemer med at undgå. Har lige fået/købt 3 poser (de der blå ikea-poser) FULDE af tøj samt en pose med fodtøj og en pose med diverse størrelser flyverdragter, en rejseseng, noget legetøj og og og fra min brors kæreste, Det er virkelig overvældende!! Til gengæld kan mit barn nu gå i både Burberry og Ralph Lauren. Væsentlig mere end man kan sige om mor'en! :huh

Er gået i gang med at sortere det i størrelser. Hvis der er nogen, der har en bedre idé end at sortere det i str. 68 og nedefter, i 70'erne og i 80+, så må I meget gerne sige til NU!!! ;) Pyh...

Hvor skønt :yay Det er dejligt med massere af arvetøj, selv er jeg slet ikke så heldig der ;) Har måtte købe alt selv, da de få jeg kender der lige har fået barn før os, har fået drenge :P

Et godt råd herfra med hensyn til fodtøj til guldklumpen : Så snart de kan gå, er det ikke sundt for børnenes fødder at overtage fødtøj fra andre, da fodtøjet er præget af den tidligere ejers måde at gå på og det kan gå ud over dit barn fødder.... så kan man jo vælge til og fra om man vil bruge dem alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WAUW Mistel - sikke da en masse!! Vi har egentlig ikke så meget babytøj - men det gør heller ikke så meget - tænker der nok skal komme en masse løbende! Og desuden skal jeg jo også have en undskyldning for at komme ud med barnevognen :shop

Men lækkert med alt det tøj - især når det er nogle SÅ lækre mærker ;)

Og jubii for mig - jeg skal ud og hente vugge, tremmeseng og de tilhørende madrasser og pusletaske imorgen sammen med manden! Han har taget fri, da sundhedsplejersken kommer kl. 8 :blink og vi skal til skanning kl. 11.20 :yay og bagefter tager vi en frokost på café inden vi henter alle de skønne ting, som jeg har ventet på i ALT ALT ALT for længe :kuller Så det bliver da vidst det man kan kalde for en baby-dag!! Så håber jeg bare manden vil være med til at samle tingene imorgen - men det kommer vidst an på hvor langt han kommer i dag med alle tingene udenfor . han er ved at klargøre til vandskuring af vores hus på fredag og der er vidst en del der mangler endnu..

Men glæder mig til lidt hygge sammen med manden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt at det er mig der er lidt tilbage, men hvad f*nden er forskellen på heldragter og natdragter?! :prik

En natdragt kan være både med og uden fødder, men er oftest med fødder. De har oftest knaplukning (eller lynlås) som går fra hals ned til den ene fod. Og så er motivet på dem oftest sådan lidt natagtigt.

Joha_lyseroed_natdragt_Uld_37240_42_1643-p.jpg

En heldragt er uden fødder, og har en lukning i bunden, dvs. fra fod til fod, og så på den ene skulder. Mønstret på dem er også mere farvestrålende. :) Og så synes jeg gerne, at en heldragt er mere stram i det end en natdragt, hvor den er mere flagrende i det..

Mala_bodysuit_1518_747-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu mangler jeg kun at få syet sengeranden færdig og så få vasket lidt tøj, så har jeg alt hvad der skal bruges til lillepigen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En natdragt kan være både med og uden fødder, men er oftest med fødder. De har oftest knaplukning (eller lynlås) som går fra hals ned til den ene fod. Og så er motivet på dem oftest sådan lidt natagtigt.

Joha_lyseroed_natdragt_Uld_37240_42_1643-p.jpg

En heldragt er uden fødder, og har en lukning i bunden, dvs. fra fod til fod, og så på den ene skulder. Mønstret på dem er også mere farvestrålende. :) Og så synes jeg gerne, at en heldragt er mere stram i det end en natdragt, hvor den er mere flagrende i det..

Mala_bodysuit_1518_747-p.jpg

Hvoooor er dén heldragt fra? - Den er da for fin :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvoooor er dén heldragt fra? - Den er da for fin :D

Ja, den er ret sød. :) Den er fra Mala kan købes her -faktisk på tilbud lige pt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den er ret sød. :) Den er fra Mala kan købes her -faktisk på tilbud lige pt. :)

Taak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER