Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Har vist øvdag nummer 2 idag... Havde virkeligt ondt i hofterne igår og turen til svømmehallen havde desværre ikke den ønskede lindring.

Vågnede også op med hovedpine igår og da jeg jo ikke tager smertestillende mens jeg er gravid, prøvede jeg at lave en smule udstrækningsøvelser, det var dog ikke nok :(

Men så i nat ved 4:30 tiden vågnede jeg op men en spændingshovedpine, der er mange gange værre end den jeg havde igår :huh og måtte stå op og lave afspæding for nakken, hvor jeg kan mærke at hovedpinen kommer fra...

Jeg har en klar ide om, at spændingerne kommer sig af, at jeg ofte om aftenen, når jeg skal i seng, nærmest må sidde op og sove, for at mindske mavesyren bare en smule og dermed falde i søvn....

Det betyder også bare, at jeg ligger meget dårligt og nu sidder spændingerne rigtigt godt fast :angry

Dagen idag starter med, at jeg nok har fået solgt den stores dukkevogn, de kommer her kl 8 og kigger på den :)

og alt efter om det lykkedes mig at få has på spændingerne, skal jeg igang med at rydde op i gemmerne i stuen og få alt på plads der også ;)

I weekenden har kæresten lovet at få samlet lillepigens seng, så den også er på plads :loveshower

puha, jeg syntes der er meget man skal nå, og absolut intet overskud -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv en røv nat.. Er begyndt at have ondt i hele venstre side fra ribben og ned - så kan ikke ligge på den side mere end 5 min ad gangen, kan ikke ligge på ryggen - det er simpelthen bare for ubehageligt, maven ja det siger jo sig selv og højre side er ok, men det er streng i længden fordi det er tungt.. Så vågnede kl. 04.23 og kunne bare ikke sove mere fordi kroppen værkede! Rykkede derfor ind på sofaen, som heller ikke er optimal :( øv øv øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en røv nat.. Er begyndt at have ondt i hele venstre side fra ribben og ned - så kan ikke ligge på den side mere end 5 min ad gangen, kan ikke ligge på ryggen - det er simpelthen bare for ubehageligt, maven ja det siger jo sig selv og højre side er ok, men det er streng i længden fordi det er tungt.. Så vågnede kl. 04.23 og kunne bare ikke sove mere fordi kroppen værkede! Rykkede derfor ind på sofaen, som heller ikke er optimal :( øv øv øv...

Øv øv da :unsure Det er da vist godt der ikke er så lang tid tilbage med de udfordringer vores kroppe udsætter os for :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv da :unsure Det er da vist godt der ikke er så lang tid tilbage med de udfordringer vores kroppe udsætter os for :huh

Ja det er da altid noget! Kan lige pludselig godt forstå at andre gravide glæder sig til at få deres krop tilbage!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv tøser.. Synes da godt nok i er hårdt ramt.. Jeg sover super godt, og synes ikke jeg har de store gener.. Jeg er da vidst bare heldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv tøser.. Synes da godt nok i er hårdt ramt.. Jeg sover super godt, og synes ikke jeg har de store gener.. Jeg er da vidst bare heldig :)

Jeg håber du bare er heldig! Men kan sige at mit er kommet i løbet af en uge, hvor jeg er gået fra ingen bøvl til masser af bøvl!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ud over voldsom halsbrand ind i mellem ( en gang om ugen måske? Ellers er det bare konstant moderat halsbrand.. :rolleyes) og et bækken der bestemt ikke bryder sig om gåture på mere end 200-300 meter, så synes jeg faktisk også jeg er sluppet ret heldigt! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er i da os bare irriterende (var min første tanke) og dernæst kom samvittigheden og sagde at det kunne jeg ikke være bekendt at tænke - jeg har jo alligevel haft det nemt!! Sorry girls er bare påvirket af søvnmangel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er i da os bare irriterende (var min første tanke) og dernæst kom samvittigheden og sagde at det kunne jeg ikke være bekendt at tænke - jeg har jo alligevel haft det nemt!! Sorry girls er bare påvirket af søvnmangel :)

Jeg synes også jeg er lidt irriterende faktisk, så det er helt okay! ;) :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg er lidt irriterende faktisk, så det er helt okay! ;) :kram2 :kiss

:ditto :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop hjemvendt fra JM, Lærke er skønnet til at være 2700 g, her 35+6, måske en lille smule over gennemsnit. Alt var som det skulle være med blodtryk osv. :)

Skal dog være obs på den kløe jeg har i håndflader og under fødderne om morgenen, om den bliver værre eller hyppigere, for så mente hun lige det skulle tjekkes ved EL, om det var noget leverbetinget kløe. Men som jeg sagde til hende, så tror jeg bare det er vand der får spilet huden ud, så den begynder at klø, er i hvert fald ikke bekymret lige nu. :)

Er spændt på hvornår hun melder sin ankomst, kroppen er i hvert fald så småt ved at gøre klar til det. Havde et par timer i går med regelmæssige, kraftige, plukkeveer á 30-40 sek. varighed og med 3 min. imellem. Så JM mente da også at det lød som om kroppen gjorde klart til fødsel. -gætter selvpå, at det bliver indenfor de næste 2-3 uger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at indrette pusleplads.. Hvad bruger man egentlig af produkter når man pusler? Altså, jeg tænker vaskeklude, evt. zinksalve.. Men bruger man mere? Olie og lotion er vel til efter bad? Eller? Vi skal jo have pusleplads på værelset til om natten - der skal vel bare vaskes, tørres og ny ble på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at indrette pusleplads.. Hvad bruger man egentlig af produkter når man pusler? Altså, jeg tænker vaskeklude, evt. zinksalve.. Men bruger man mere? Olie og lotion er vel til efter bad? Eller? Vi skal jo have pusleplads på værelset til om natten - der skal vel bare vaskes, tørres og ny ble på?

Persoligt tænker jeg at man skal bruge bleer, pusleklude, creme mod evt rød numse (zink eller ligende), vaskeklude og evt vaskeservietter. og så lidt ekstra bodyer, hvis det nu skulle være gået igennem... Det er ikke så nødvendigt med så meget mere, som jeg ser det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg flyttet til nordjyllad og nyder at jeg har barsel, så jeg ikke skal gå med dårlig samvittighed over ikke at kunne arbejde ;)

Nu kan jeg de fleste dage, planlægge dagen efter, hvad kroppen vil være med til.

Tirsdag skal jeg møde byens jordmoder, og fredag skal jeg til noget kontrol på sygehuset, skal lige finde ud af hvad det går ud på <_<

Regner egentligt med at det er en ekstra kontrol, fordi jeg er tilflyttet så tæt på termin ;) Jeg håber de scanner mig, men nu må vi se ^_^

mandag regner jeg med at skulle have fat i min nye læge, kunne desværre ikke komme ind hos min gamle læge, og i øvrigt resten af familiens læge, så skal til at stole på en ny læge :blink og jeg har et par gange været meget uheldig med læger <_<

Jeg skal have tid til graviditets undersøgelse :)

Klargøringen til lillepigen kommer går laaaaangsomt, for når jeg har været ude at gå/handle m.m. er jeg nød til at sove til middag :7himmel da mine hofter virkeligt er begyndt at drille for alvor nu :huh

hvis den store pige så er kommet hjem fra skole, eller kæresten fra job, ja så får jeg ikke lavet så meget mere den dag :D

Jeg håber i alle nyder jeres graviditet i en eller anden grad, trods smerter, væske i kroppen og mavesyre :wacko

God weekend til jer alle

Katja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg flyttet til nordjyllad og nyder at jeg har barsel, så jeg ikke skal gå med dårlig samvittighed over ikke at kunne arbejde ;)

Nu kan jeg de fleste dage, planlægge dagen efter, hvad kroppen vil være med til.

Tirsdag skal jeg møde byens jordmoder, og fredag skal jeg til noget kontrol på sygehuset, skal lige finde ud af hvad det går ud på <_<

Regner egentligt med at det er en ekstra kontrol, fordi jeg er tilflyttet så tæt på termin ;) Jeg håber de scanner mig, men nu må vi se ^_^

mandag regner jeg med at skulle have fat i min nye læge, kunne desværre ikke komme ind hos min gamle læge, og i øvrigt resten af familiens læge, så skal til at stole på en ny læge :blink og jeg har et par gange været meget uheldig med læger <_<

Jeg skal have tid til graviditets undersøgelse :)

Klargøringen til lillepigen kommer går laaaaangsomt, for når jeg har været ude at gå/handle m.m. er jeg nød til at sove til middag :7himmel da mine hofter virkeligt er begyndt at drille for alvor nu :huh

hvis den store pige så er kommet hjem fra skole, eller kæresten fra job, ja så får jeg ikke lavet så meget mere den dag :D

Jeg håber i alle nyder jeres graviditet i en eller anden grad, trods smerter, væske i kroppen og mavesyre :wacko

God weekend til jer alle

Katja

Jeg er vild med oktober-terminen, synes hele tiden jeg kommenterer herinde.

Nå men jeg så lige tilfældigt dit opslag. Og med hensyn til læge, har du prøvet at tage ud forbi din gamle læge / familiens læge? For jeg har før flyttet tilbage til Billund, hvor jeg var heldig, at min gamle læge tog mig ind, selvom der slet ikke var plads hos nogen af lægerne i Billund og man egentlig skulle til Grindsted. Måske du kan være ligeså heldig? De kan i hvert fald godt gøre undtagelser, selvom de ikke umiddelbart har plads til flere patienter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med oktober-terminen, synes hele tiden jeg kommenterer herinde.

Nå men jeg så lige tilfældigt dit opslag. Og med hensyn til læge, har du prøvet at tage ud forbi din gamle læge / familiens læge? For jeg har før flyttet tilbage til Billund, hvor jeg var heldig, at min gamle læge tog mig ind, selvom der slet ikke var plads hos nogen af lægerne i Billund og man egentlig skulle til Grindsted. Måske du kan være ligeså heldig? De kan i hvert fald godt gøre undtagelser, selvom de ikke umiddelbart har plads til flere patienter :)

Jeg har talt med den gamle læge og de har simpelthen ikke plads :unsure Men nu ser vi hvad jeg syntes om den nye læge, som i øvrigt var den eneste jeg kunne vælge, hvis jeg ikke skulle ud i yderkommunerne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Jeg synes efterhånden, at det er hårdt at være gravid. Min krop skriger at den snart ikke kan mere. Sover dårligt om natten, heftige plukveer, tisse-ture konstant og ondt det ene og det andet sted. Det er NU, det handler om at være tålmodig.

Det varer forhåbentlig ikke længe endnu :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ASA - AkutSvangre Amb i onsdags og få kørt en kurve. Pga ingen aktivitet og +3 af sukker i urinen ved jm.

På amb fandt man ingen sukker men skal alligevel nu til 3. Glukose belastning på onsdag.

Da de lod mig vente på en læge moslede hun så rundt derinde.

I går aftes en tur på fødegangen pga ingen aktivitet overhovedet og blev rigtig dårlig på mine forældres sofa.

Hun må have vendt sig. For kurven viste 21% af tiden sparkede hun. Jeg kunne bare ikke mærke det.

De tog ture har nu udløst endnu en scanning - imorgen. Hvilket de vil få til at passe med jeg skal snakke med fødsels lægen.

Åh suk min lille diva <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Jeg synes efterhånden, at det er hårdt at være gravid. Min krop skriger at den snart ikke kan mere. Sover dårligt om natten, heftige plukveer, tisse-ture konstant og ondt det ene og det andet sted. Det er NU, det handler om at være tålmodig.

Det varer forhåbentlig ikke længe endnu :biglove

Jeg har det nøjagtig som dig. :kram2 Heldigvis kan jeg huske fra sidst, at det gerne betyder at det er ved at være slut, kroppen er ved at gøre klar til fødsel. -heldigvis. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Jeg synes efterhånden, at det er hårdt at være gravid. Min krop skriger at den snart ikke kan mere. Sover dårligt om natten, heftige plukveer, tisse-ture konstant og ondt det ene og det andet sted. Det er NU, det handler om at være tålmodig.

Det varer forhåbentlig ikke længe endnu :biglove

:ditto Min ryg gør ondt hele tiden og jeg sover ikke godt.. MEN! Jeg er sikker på at de små bliver det hele værd! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

50 dage til termin... :blink

:blink :yay Det er for vildt, altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 dage til termin, det er helt vildt :loveshower

Tiden går både stærkt og langsomt på en gang :D

Har lige fået at vide at jeg skal scannes på fredag, så skal jeg se hende igen :baby2

Er der noget dejligere.

Skal op til den nye jordmoder imorgen, så må vi se om hun har sat sig med hovedet nedad, det føles i hvert tilfælde som om hun er ved at ommøblerer dernede :blink ;)

Lige nu er jeg spændt på, om jeg kommer til at gå tiden ud, eller om hun vælger sig en anden fødselsdag, syntes der de sidste dage, er sket rigtigt mange mystiske ting med min krop, og jeg får rigtigt mange plukveer og åndenød hele tiden..

Brysterne lækker også helt vildt, skifter trøje flere gange om dagen... så alt i alt er hele kroppen ved at øve sig, til de opgaver de snart skal udføre, så lillepigen kan komme ud til en masse kys og kram fra familien :baby1 :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2,4 kg lækkerbisken i min mave! Og han ligger så fint med hovedet godt ned i bækkenet. Oh happiness :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER