Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Sidder nu og venter på at få taget de afgørende blodprøver vedr. Svangerskabsforgiftning :( Er faktisk ret nervøs!!

Krydser fingre for, at alt er Ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes Maba skal opdatere sin signatur :)

Pada - jeg har det på samme måde, men tror bare det er fordi kroppen gør sig klar og det hele er ved at være så tungt nu. Men ok, min intuition er ikke for stabil - sidst uge var jeg sikker på at jeg kom til at føde meget snart - nu er jeg overbevist om at jeg kommer til at gå over tid ;)

Arbejd arbejd...

Ikke lige det mit hoved er mest i omdrejninger til for tiden. Kun 3 uger tilbage! Er dog gået totalt i oprydningsmode, og det er faktisk fint nok. Rydder op i mine projekter og sørger for at de er nemmest muligt at kigge på for andre end mig.

Har fået behov for at vaske babytøjet og pakke tasken til hospitalet - og manden synes ikke det er nogen dårlig idé. Say what! Problemet er bare at puslekommoden hvor resten af hans tøj ikke er samlet endnu - og nok heller ikke bliver det lige foreløbig...

Ja, det må jeg da gøre! Skal bare lige have taget mig sammen til at tænde computeren. Det er så bøvlet med iPhone/iPad.

- Det lyder til at du er gået lidt i "rede-bygger-mode" :)

Men det er jo heller ikke til at sige, hvornår tid er. Jeg havde hvertfald overhovedet ikke forventet, at mit vand gik med et plask midt på stuegulvet, en time efter jeg havde fået tid til igangsættelse :blink

- Skulle forresten hilse og sige, at det er SINDSYGT, så meget vand der er derinde! Manden løb rundt efter mig med håndklæder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rr6ofl.jpg

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder nu og venter på at få taget de afgørende blodprøver vedr. Svangerskabsforgiftning :( Er faktisk ret nervøs!!

:kram2 Jeg krydser alt for at der ikke er noget at komme efter!

Sådan havde jeg det også da jeg nåede 36+. Det var som om, at ligamenterne lige gav den et sidste ninja-hug. Tænker at det er ret normalt, fordi det hele er så "stramt" og trængt..

Ja, det er da nok det.. Jeg har bare ikke haft sådan nogle ligamentsmerter før.. Må hellere lige høre JM i morgen, når jeg nu alligevel skal derop :)

Pada - jeg har det på samme måde, men tror bare det er fordi kroppen gør sig klar og det hele er ved at være så tungt nu. Men ok, min intuition er ikke for stabil - sidst uge var jeg sikker på at jeg kom til at føde meget snart - nu er jeg overbevist om at jeg kommer til at gå over tid ;)

høhø.. Jeg svinger også lidt i hvad jeg tror.. :P Lige nu satser jeg på at føde i uge 39 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rr6ofl.jpg

:biglove

Årh! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er blevet ædt af myg i nat.. Det var da irriterende! Har ellers ikke haft myggestik længe fordi jeg fik akupunktur. Gad vide om det kan være pga graviditeten at jeg pludselig er mygge-attraktiv igen.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få ondt i det nederste af maven - især når jeg bruger mavemusklerne til f.eks. at vende mig.. Og når jeg går føles det nogle gange helt som om han er på vej ud.. Er det "bare" fordi han er ved at sætte sig fast, tror i?

Det kan sagtens være fordi han er ved at sætte sig fast, og så fordi ligamenterne giver sig. Og derudover tror jeg også det kan være noget muskulært, at de bare er ved at være trætte og brugte af al den vægt der skal holdes på plads efterhånden.

Arbejd arbejd...

Ikke lige det mit hoved er mest i omdrejninger til for tiden. Kun 3 uger tilbage! Er dog gået totalt i oprydningsmode, og det er faktisk fint nok. Rydder op i mine projekter og sørger for at de er nemmest muligt at kigge på for andre end mig.

Har fået behov for at vaske babytøjet og pakke tasken til hospitalet - og manden synes ikke det er nogen dårlig idé. Say what! Problemet er bare at puslekommoden hvor resten af hans tøj ikke er samlet endnu - og nok heller ikke bliver det lige foreløbig...

Det lyder til at du er gået i redebygger-mode. Så er der efterhånden ikke så lang tid tilbage længere. :)

Jeg har også efterhånden fået det sidste på plads til Lærke, så vi er klar til hun kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at baby ligger godt nede i bækkenet, når man kan mærke babys hikke i numsen. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at baby ligger godt nede i bækkenet, når man kan mærke babys hikke i numsen. :D

:lol Tænkte da jeg læste det 'Ej, det må skisme føles sært!', og sandelig om ikke Storm begyndte at hikke, og hvor kunne jeg mærke det? I min nummer! :lolhit Og jeg havde ret, det føles virkelig sært! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. Jeg kan også godt mærke det i de nedre regioner når han hikker.. Men jeg synes det føles som om det er i mellemkødet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det har jeg også kunne mærke, men har tænkt at jeg må være en lille smule tosset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan i ikke mærke det både dernede og helt oppe under ribbenene? Det kan jeg - det er simpelthen for underligt at han er blevet så stor! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan i ikke mærke det både dernede og helt oppe under ribbenene? Det kan jeg - det er simpelthen for underligt at han er blevet så stor! :lolhit

Ja, når han virkelig hikker kan jeg - og det kan manden også! Det er lidt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Tænkte da jeg læste det 'Ej, det må skisme føles sært!', og sandelig om ikke Storm begyndte at hikke, og hvor kunne jeg mærke det? I min nummer! :lolhit Og jeg havde ret, det føles virkelig sært! :P

:lolhit Ja, det føles ret sært, ikke lige det sted man forventer at mærke hikke. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan i ikke mærke det både dernede og helt oppe under ribbenene? Det kan jeg - det er simpelthen for underligt at han er blevet så stor! :lolhit

Når lillepigen hikker kan jeg mærke det forskellige steder, alt efter hvordan hun ligger... og hun står jo også med hovedet nede nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besøgte en veninde i går, som har termin 3 dage før jeg har. Deres baby er skudt til at veje et helt kilo mere end vores! :blink Vildt at der kan være så stor forskel!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besøgte en veninde i går, som har termin 3 dage før jeg har. Deres baby er skudt til at veje et helt kilo mere end vores! :blink Vildt at der kan være så stor forskel!!!

Hold da op, ja det var godt nok vildt! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt mærke at jeg er ved at være tæt på termin nu. Synes plukkeveerne er begyndt at blive hyppigere og så bider de noget mere end de har gjort før. Håber snart der sker noget, synes den her ventetid er det værste ved det hele, det er jo ikke til at planlægge noget ud fra. :D

Er også snart færdig med sengeranden. Mangler den sidste side nu, og så at lukke betrækket af, og så laver jeg aldrig sådan et projekt igen. Holdda op hvor tager det tid og hvor er det egentlig besværligt. (har måttet sprætte op et par gange fordi jeg havde dummet mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en frygtelig nat og aften :(

Var faldet i søvn og vågner op med samme smerter som søndag (hvor jeg tænkte, skal jeg føde nu)

Nu kender jeg turen, og ved at det er normalt og at det er noget med at lillepigens hoved ikke sidder helt fast endnu og hun får ramt nerver og muskler i underlivet av av :(

Det føltes som om mit underliv bliver mast i en og flået i.

Efter vel en time til halvanden, hvor hun møvede rundt i mit underliv, tog smerterne af i styrke og jeg kunne slappe lidt af i kroppen igen.

Derudover fik jeg dummet mig med aftensmaden og hvad jeg troede ville være den perfekte sunde aftenmad, porre kartoffelsuppe, viste sig, at være god brændstof til mavesyreproblemet... Så da jeg vågnede, havde jeg en voldsom mavesyre og kvalme og jeg endte da også med at stå op og kaste mavesyre op, hvilket igen resulterede i at jeg for første gang siden jeg var barn, fik næseblod :blink

Jeg gik så ned i køkkenet og spiste mig nogle mandler og drak et glas mælk, børstede tænder osv og SÅ kunne jeg få lov at sove :glad

Dagen idag er så afsat til ABSOLUT INGENTING og turen til købmanden er kun, hvis jeg trænger til at få noget luft.

Har i andre også så meget mavesyre???

Og oplever i det også som om nogen prøver at slå knude på underlivet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Det lyder godt nok ikke sjovt! :kram

Jeg har 7-9-13 ikke noget mavesyre eller halsbrand! Men jeg har bækkensmerter.. Det gør ret ondt hver gang jeg skal ændre stilling eller gå rundt.. Kom nu med vores babyer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men slet ikke i samme grad som dig. Hos mig har det ikke noget at gøre med, hvad jeg spiser - som udgangspunkt i hvert fald. Det er simpelthen fordi, der er "pres på". Jeg prøver dog ikke at spise for sent. Men en af de piger jeg gik til fødselsforberedelse med (og som var mega højgravid) hun havde det samme som dig. Kastede mavesyre op selvom hun sad op og sov osv. Så jeg tror bare det eneste man kan sige er velkommen til den sidste del af graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men slet ikke i samme grad som dig. Hos mig har det ikke noget at gøre med, hvad jeg spiser - som udgangspunkt i hvert fald. Det er simpelthen fordi, der er "pres på". Jeg prøver dog ikke at spise for sent. Men en af de piger jeg gik til fødselsforberedelse med (og som var mega højgravid) hun havde det samme som dig. Kastede mavesyre op selvom hun sad op og sov osv. Så jeg tror bare det eneste man kan sige er velkommen til den sidste del af graviditeten!

Jeg kan heller ikke gøre andet end at tænke... at der idag er 3 uger til termin :yay

Og så prøve at gøre hvad jeg kan for at undgå det jeg ved fremprovokerer kvalmen og syren <_<

Så i disse dage, er der bare ikke meget der kan spises, samtidigt anbefaler de jo at man skal sørge for nogle gode kulhydrater og noget godt mad, så man har energi til fødslen og jubiiii, det kan jeg så bare ikke leve op

Maden bliver en smule ensformig og i meget små potioner :mam men som du skriver er det sidste del af graviditeten nu, så der er en ende på det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Det lyder godt nok ikke sjovt!

Jeg har 7-9-13 ikke noget mavesyre eller halsbrand! Men jeg har bækkensmerter.. Det gør ret ondt hver gang jeg skal ændre stilling eller gå rundt.. Kom nu med vores babyer!!

Også her ... går som en gammel kone og må stoppe ofte pga smerter eller plukveer....

Disse nye smerter føles som om lillepigen forsøger at presse sig ud :blink

og ja når jeg har det sådan, så må hun gerne komme ud ;) Ellers vil jeg altså foretrække at hun bliver derinde og få suget noget nærring til sig, så hun har massere energi til fødselsn :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med sengeranden, det er da første og sidste gang jeg gør det, hold da op det tog tid, og så har det bare drillet vildt meget.. Men resultatet blev ok :)

1240221_10151628957224599_2122488595_n.jpg

554099_10151628957229599_283175821_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da helt vildt sød!!! Håber min fars kone er færdig med vores når vi skal derned næste gang her om et par uger... :rolleyes Altså det kan jo godt vente, men vil bare så gerne se den fin i sengen! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER