Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

de selvstændige skønne unger :) Jeg havde bare en ide om der var laaaaang tid til. Zoey er jo min lille baby :-P

Ronja begyndte også tidligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja begyndte også tidligt <_<

Har hun lært at tage sko på endnu ? for det er vores store kamp og hun træner 1-2 timer om dagen. Men vi har jo slet ikke så lang tid om morgenen, så jeg er nød til at hjælpe hende hvilket bestemt ikke passer den lille dame :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de selvstændige skønne unger :) Jeg havde bare en ide om der var laaaaang tid til. Zoey er jo min lille baby :-P

Ja sådan tænker jeg jo også men pludselig faldt 10 øren, og nu giver det da mening, hvorfor han piller så meget ved sine sko og hvorfor han satte sig ned og blev helt rødglødende af raseri når jeg rørte vognen :D

Lille pusser :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de selvstændige skønne unger :) Jeg havde bare en ide om der var laaaaang tid til. Zoey er jo min lille baby :-P

Åh ja det der med at man syntes de stadigvæk er ens lille baby, den er svær at slippe.

Jeg har en på 6 år :o og en på snart 18 mdr

Og jeg syntes jo lige at hende på 6 var min lille baby.

Når men Gry er ikke rigtig nået den der selvstændighedsfase endnu, men prøver hele tiden at få sko på, og vil heldigvis gerne hjælpes når det ikke lykkedes, dog har hun nogle meninger om hvordan tingene skal være og ikke skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er også en bestemt dame :) jeg kan næsten ikke huske, at vi har madet hende, hun VIL selv og bliver rasende hvis vi forsøger at hjælpe hende. Hun øver sig også i at tage sko og tøj på og tørre sig når hun får skiftet ble. I jakkesæsonen fik hun lov til at tage jakken af, dog skulle jeg hjælpe med det ene ærme, så tog hun selv det andet af og lagde jakken på plads i skabet.

Jeg har også en på 5 år, og selvom han var selvstændig på nogle områder, så slet ikke som Cassandra.

Jeg synes det er meget rart hun vil selv, måske fordi Sebastian er en hyggefis, som fx stadig gerne vil have vi går med ham på toilettet, så vi kan tale sammen, meget hyggeligt men ikke altid. Så jeg nyder lidt at Cassandra er så selvstændig, men vi har nok også lidt mere tid til selvstændighedsflip i og med jeg går hjemme med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun lært at tage sko på endnu ? for det er vores store kamp og hun træner 1-2 timer om dagen. Men vi har jo slet ikke så lang tid om morgenen, så jeg er nød til at hjælpe hende hvilket bestemt ikke passer den lille dame :-S

Både og vil jeg sige :) Hun stiller dem ofte forkert og får dem på de forkerte fødder, men der kan vi heldigvis bare sige det til hende nu og så bytter hun rundt. Jeg sørger for at stille skoene lige foran hende og åbne dem mest muligt så det er nemt at få fødderne i. Hun står for det meste op og holder fast i noget når hun skal have dem på og så får hun som regel lov til at lukke dem selv. Jeg startede med gummistøvlerne for der er ikke så meget der kan komme i vejen ;)

Jeg kæmper også med hende om morgenen, med alt - sko, tøj, tandbørstning, cykelhjeml, taske, jakke osv. Hun er heldigvis blevet god til at bede om hjælp efter lidt tid, men det tager stadig meeeeeeeget lang tid.

Men det er åbenbart kun når det er mig der har hende, for Jonas har lige afleveret i dag helt uden problemer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha sidder og morer mig over bamse og kylling :D :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. dag i træk jeg måtte gå fra en meget ked Filippa i vs :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter slet ikke, hvad der sker med alt den søvn?? Endnu en nat med 10 timer i stræk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god(e) artikler. mange tak :)

Velbekomme. Da var lige nogle brikker der faldte på plads, da jeg læste den første gang, så da du skrev tænkte jeg, den artikel skal jeg da lige have fundet frem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter slet ikke, hvad der sker med alt den søvn?? Endnu en nat med 10 timer i stræk...

Nyd det. Det der går godt kommer ikke skidt tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter slet ikke, hvad der sker med alt den søvn?? Endnu en nat med 10 timer i stræk...

Fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. dag i træk jeg måtte gå fra en meget ked Filippa i vs :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke tidligt Zoey er komme i selvstændighedsfasen ? Hun har de sidste 14 dage øvet at tage sko på. De lykkes endnu ikke, men feks i morges fik hun et fuldstændig flip fordi jeg var nød til at hjælpe så hun kunne komme afsted.

Bukser skal hun have på når hun står op. Så hun selv kan stikke benene i hullerne og trække bukserne op. Ellers bryder hendes verden også sammen. Det er super hyggeligt hvis man ingenting skal, men ret stressende når hun skal ud af døren synes jeg

Anna startede også da hun var omkring Zoeys alder og så kommer det lidt i bølger. Hun øver og øver, men det er lidt forskelligt hvor vred hun bliver og hvor meget hjælp hun vil have. Det er nu lykkedes hende både at tage bukser og gummistøvler på selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begyndt at putte Anna lidt før og i går sov hun kl. 19:55. Hun var igen vågen og utryg i nat, men jeg håndterede det lidt anderledes og vi faldt i søvn igen efter en halv times tid, vil jeg tro - jeg lå på madras på gulvet og holdt hende i hånden gennem tremmerne. Kl. 05:45 vågnede jeg og gik ind i seng og det endte med jeg måtte vække Anna kl. 08 og det var svært?! :blink Det kan tælles på een hånd hvor mange gange jeg har vækket hende. Heldigvis var hun i godt humør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun lært at tage sko på endnu ? for det er vores store kamp og hun træner 1-2 timer om dagen. Men vi har jo slet ikke så lang tid om morgenen, så jeg er nød til at hjælpe hende hvilket bestemt ikke passer den lille dame :-S

Her kan Silje selv klare gummistøvler og næsten sandaler + forældrenes sko ;) De starter bare tidligt og især pigerne har jeg hørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon er også begyndt at være selvstændig, han bliver helt hys når han ikke kan få maden hurtigt nok op på skeen!

Eller hvis han er ved at lege og jeg tager ham op for at give tøj på.

Og så henter han selv sine sko eller sandaler i gangen om morgenen, som tegn til at nu vil han gerne afsted.

Synes det er så fantastisk hvorhurtigt det går med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix ligger på min mave og læser i sit bruder katalog ♥ det er hygge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været over på den store legeplads og rutsche og gynge. Det blev kun til en rutsjetur fordi ronja sad fast med foden så det gjorde lidt ondt :(

Tilgengæld gyngede hun på den store sansegynge i 20 min inden vi vendte næsen hjemad :loveshower.

Nu skal hun snart i seng. Det har vist også været en lang dag for de har været på tur til skoven med vs :)

En rimelig lang gåtur for sådan nogen små størrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt vinterstøvler til Zoey i både 24 og 25. Håber lidt jeg skal begynde i skole her til august ( er nr 6 på venteliste derfor jeg er usikker ) så vi vil gerne være dækket indså Zoey ikke mangler noget det næste år når jeg skal på Su. Og det var de sidste. Hun har nu garderobe frem til sommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været over på den store legeplads og rutsche og gynge. Det blev kun til en rutsjetur fordi ronja sad fast med foden så det gjorde lidt ondt :(

Tilgengæld gyngede hun på den store sansegynge i 20 min inden vi vendte næsen hjemad :loveshower.

Nu skal hun snart i seng. Det har vist også været en lang dag for de har været på tur til skoven med vs :)

En rimelig lang gåtur for sådan nogen små størrelser.

Åh or hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sødt når Lasse griner under leg med sin mormor. Han har det helt sikkert sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt vinterstøvler til Zoey i både 24 og 25. Håber lidt jeg skal begynde i skole her til august ( er nr 6 på venteliste derfor jeg er usikker ) så vi vil gerne være dækket indså Zoey ikke mangler noget det næste år når jeg skal på Su. Og det var de sidste. Hun har nu garderobe frem til sommer :)

Dejligt. Hvad vil du gerne studerer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har også været i selvstændighedsfasen i noget tid nu. Det svinger også meget med hvor gal hun bliver, hvis vi prøver at hjælpe. Nogen gange må vi godt hjælpe, andre gange får hun et føl på tværs og så har vi bare ødelagt ALT for hende, fordi vi lige rørte ved hendes ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt. Hvad vil du gerne studerer?

Noget så kedeligt som en HG :) vil gerne være lægesekretær, det kræver dog en studentereksamen og jeg har kun frisøruddannelnsen. Jeg kan dog tage en HgV som er for voksne over 25 med en uddannelse, så tager det kun 10mdr på su og derefter skal man have en læreplads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.