Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Noget så kedeligt som en HG :) vil gerne være lægesekretær, det kræver dog en studentereksamen og jeg har kun frisøruddannelnsen. Jeg kan dog tage en HgV som er for voksne over 25 med en uddannelse, så tager det kun 10mdr på su og derefter skal man have en læreplads :)

Ah det lyder da som en god ide. Håber der er 6 andre, der fortryder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget så kedeligt som en HG :) vil gerne være lægesekretær, det kræver dog en studentereksamen og jeg har kun frisøruddannelnsen. Jeg kan dog tage en HgV som er for voksne over 25 med en uddannelse, så tager det kun 10mdr på su og derefter skal man have en læreplads :)

Lyder som en god idé, jeg krydser fingre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig og Lise har været i zoo idag og det har bare været super hyggeligt :loveshower

Dagens største hit var pingvinerne og søløverne. Der var en pingvin, der svømmede helt ekstremt hurtigt rundt i bassinet og sprang op af vandet og Lise fulgte meget begejstret med imens hun sagde "Wheee!" :D

Og søløverne var mega aktive (de har ligget og dovnet den i solen de andre gange) og udstødte konstant sådan et brøl, som Lise ivrigt forsøgte at imitere. Det var så kært :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget så kedeligt som en HG :) vil gerne være lægesekretær, det kræver dog en studentereksamen og jeg har kun frisøruddannelnsen. Jeg kan dog tage en HgV som er for voksne over 25 med en uddannelse, så tager det kun 10mdr på su og derefter skal man have en læreplads :)

Ønsker dig al mulig held og lykke med at komme ind! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

Det var da vildt så meget man selv skal have med! Nu går Lise i vs og der skal hun ikke have andet end skiftetøj, overtøj og sin barnevogn med (barnevognen er så valgfrit).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig og Lise har været i zoo idag og det har bare været super hyggeligt :loveshower

Dagens største hit var pingvinerne og søløverne. Der var en pingvin, der svømmede helt ekstremt hurtigt rundt i bassinet og sprang op af vandet og Lise fulgte meget begejstret med imens hun sagde "Wheee!" :D

Og søløverne var mega aktive (de har ligget og dovnet den i solen de andre gange) og udstødte konstant sådan et brøl, som Lise ivrigt forsøgte at imitere. Det var så kært :wub

Hvor herligt :D Er lidt misundelig, vi skulle også have været i zoo idag, men så faldt vi i søvn på sofaen istedet. Men det var nu også ret hyggeligt :wub Og sødt at hun reagerer sådan på dyrene :wub Tog du billeder? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da vildt så meget man selv skal have med! Nu går Lise i vs og der skal hun ikke have andet end skiftetøj, overtøj og sin barnevogn med (barnevognen er så valgfrit).

Jeg ved heller ikke om det hele er nødvendigt :blush Men vi skal i hvert fald selv have bleer med og jeg tror også at vi skal have andre plejeting med. Men ellers tager jeg det bare med hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor herligt :D Er lidt misundelig, vi skulle også have været i zoo idag, men så faldt vi i søvn på sofaen istedet. Men det var nu også ret hyggeligt :wub Og sødt at hun reagerer sådan på dyrene :wub Tog du billeder? :whistling

Nej fik desværre slet ik taget nogen :( Det må jeg lige være lidt bedre til at huske næste gang vi er afsted. Det er ik altid så nemt, når man er afsted alene med klapvogn, barn og køletaske med mad, så har man hænderne fulde :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

I Zoeys dp taske er

Termotøj

Regntøj

Solcreme ( fordi jeg vil have høøøj faktor )

Panthenolcreme ( fordi Zoey ikk kan tåle zinksalve som dp bruger)

Sut til at sove med

Hos dp har jeg en pakke bleer og skiftetøj

Alt andet sørger hun for :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eksempel mere på det med selvstændighedsfasen var da vi var ude og handle idag. Der kom bare ik nogen konflikt ud af det, da hun fik lov, men synes det var så kært :wub

Lise skubbede indkøbskurven rundt i supermarkedet (dem med hjul på), mens vi så lagde varer i. Hver gang far kom med nogle varer stod Lise og pegede ned i kurven for lige som at fortælle ham at han skulle putte dem deri :D

Da vi så kom op til kassen samlede Lise alle varerne op fra kurven og rakte dem til far, som så lagde dem på båndet. Og hun sku også lige hjælpe mor med at putte dem i pose bagefter. Min store hjælpsomme pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har taget vs-starten efter ferien så flot. Åh hvor er jeg lettet :wub

Men puha det er svært at undvære min lille dreng igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eksempel mere på det med selvstændighedsfasen var da vi var ude og handle idag. Der kom bare ik nogen konflikt ud af det, da hun fik lov, men synes det var så kært :wub

Lise skubbede indkøbskurven rundt i supermarkedet (dem med hjul på), mens vi så lagde varer i. Hver gang far kom med nogle varer stod Lise og pegede ned i kurven for lige som at fortælle ham at han skulle putte dem deri :D

Da vi så kom op til kassen samlede Lise alle varerne op fra kurven og rakte dem til far, som så lagde dem på båndet. Og hun sku også lige hjælpe mor med at putte dem i pose bagefter. Min store hjælpsomme pige :wub

Det gør ronja også :) hun elsker også de små indkøbsvogne hun selv kan rende rundt med og vil helst have alt ned i sin egen vogn og det skal lægge på en bestemt måde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

Ekstra hue, Sommerhat (Vi har begge dele i tasken, så kan DP vurdere hvad hun finder nødvendigt :)) En cardigan (Hvis det er for varmt til jakke), futter (som så slet ikke bliver brugt i øjeblikket:P).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har taget vs-starten efter ferien så flot. Åh hvor er jeg lettet :wub

Men puha det er svært at undvære min lille dreng igen.

Dejligt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

Ska du ligefrem selv ha affaldsposer med?

Hagesmække har dp vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Zoeys dp taske er

Termotøj

Regntøj

Solcreme ( fordi jeg vil have høøøj faktor )

Panthenolcreme ( fordi Zoey ikk kan tåle zinksalve som dp bruger)

Sut til at sove med

Hos dp har jeg en pakke bleer og skiftetøj

Alt andet sørger hun for :-)

Ekstra hue, Sommerhat (Vi har begge dele i tasken, så kan DP vurdere hvad hun finder nødvendigt :)) En cardigan (Hvis det er for varmt til jakke), futter (som så slet ikke bliver brugt i øjeblikket:P).

Ok smider lige en sommerhat med imorgen, så burde jeg vist være dækket ind :) Termotøj har vi også klar, men det behøver han vist ikke at få med LIGE nu :)

Taske... Har jeres børn taske med? Jeg regnede egentlig lidt med at det hele bare "boede" hos dp? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ska du ligefrem selv ha affaldsposer med?

Hagesmække har dp vel?

Øh pas, jeg tænkte bare at han brugte det, så jeg tog det med :) Jeg kan jo bare tage det med hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dropper lige quotesne nu, men :yay for vellykket vs for Theo og :wub :wub for Ronja og Lise, der handler ind selv (næsten ;)) så sødt med de små vogne.

Mar har gået med sådan en vogn én gang, men havde liiiidt svært ved at styre den og puttede heller ikke noget i den - det gjorde en anden lille dreng tilgengæld hvorefter hans bedstemor kom og hentede det :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh pas, jeg tænkte bare at han brugte det, så jeg tog det med :) Jeg kan jo bare tage det med hjem igen :)

Ja det er helt normalt at man pakker lidt extra i starten. Jeg var selv meget i tvivl for dp havde ikke rigtig nogen liste. Hun sagde bare at bleer, klude og skiftetøj var det vigtigste. Resten ku vi tag hen af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mangler jeg at pakke til dp start imorgen?

Jeg har:

Bleer

Vådservietter

Skumklude

Sutter

Regntøj

Skiftetøj

Hagesmække

Zink salve

Affaldsposer

Solcreme

Jeg ved, at jeg mangler gummistøvler og noget, som han kan sove i/med, men det tager jeg ikke med imorgen. Men hvad ellers? :)

ynglings sovedyr nusseklud ell. Vores indkøring begyndte først for alvor at gå godt da Simon fik sin kanin med så han havde noget velkendt tryghed. Held og lykke i morgen. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt normalt at man pakker lidt extra i starten. Jeg var selv meget i tvivl for dp havde ikke rigtig nogen liste. Hun sagde bare at bleer, klude og skiftetøj var det vigtigste. Resten ku vi tag hen af vejen.

Ja jeg tænker også, at hvis der mangler noget, så siger hun det vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ynglings sovedyr nusseklud ell. Vores indkøring begyndte først for alvor at gå godt da Simon fik sin kanin med så han havde noget velkendt tryghed. Held og lykke i morgen. Vh Lene

Se dét har jeg også tænkt på, og jeg ville rigtig gerne kunne give ham sådan en med. Problemet er bare, at han ikke HAR et yndlingssovedyr/nusseklud. Han har en flodhestebamse (Arnold), der altid er i sengen om natten, men han har aldrig rigtig vist ret meget interesse for ham :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ynglings sovedyr nusseklud ell. Vores indkøring begyndte først for alvor at gå godt da Simon fik sin kanin med så han havde noget velkendt tryghed. Held og lykke i morgen. Vh Lene

Uhhh.. Ja.. Den er ret vigtig- havde også tænkt på at skrive det! Vi har også en fast bamse med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ska du ligefrem selv ha affaldsposer med?

Hagesmække har dp vel?

Affaldsposer har vi også afleveret- een gang siden hun begyndte i DP. Det samme med hagesmække, der komme 7 i tasken hver søndag :)

Barbamama: Vi har tingene i en taske og tasken står hos DP hele ugen med tingene, indtil fredag hvor den kommer med hjem til opfyldning :)

Jeg har faktisk stadig termosættet i tasken :P Så mangler de det da ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.