TakForDenneGang

Hvor længe gik der fra første barn til PB nr. 2

22 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder, så er jeg nysgerrig for, at vide hvor lang tid der gik :)

Johan er lige blevet 4 måneder, men jeg har i en måneds tid haft en kæmpe stor lyst til, at være gravid igen med nr 2 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marlon var 6 måneder da vi startede PB2 op. (og jeg blev gravid ved første ægløsning 14 dage senere :whistling )

Vi havde hele tiden snakket om at hvis jeg følte mig klar igen, så ville vi gå igang efter et halvt års tid..... Og det gjorde jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede da Mille var ca. 2 år.. Der skulle dog gå halvandet år inden det skulle lykkes for os og det er jeg egentlig ret glad for nu.. Mille er lige blevet 4 år og lillebror er lige på trapperne.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi jeg har også allerede lyst til en mere... Eeeelsker at være mor og Silje er bare så let...

Nu har vi ikke snakket om hvornår det skal være her efter fødslen, men inden snakkede vi om at vi ville gå igang når Silje er 1 år, eller måske venter vi lige til april næste år så vi rammer uden om julen..

Og vildt du orker at være gravid allerede med den graviditet du havde sidst :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, jeg haaber, jeg faar lyst til en baby mere paent hurtigt efter foedslen af vores foerste barn her i juni. Min soester kunne f.eks. ikke rumme det foer naesten 4 aar efter og det har jeg da ikke tid til, hvis jeg gerne vil have 3 loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev planlagt gravid da Max var 15 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. 6 måneder efter og blev gravid efter 3 måneder. De er 7 og 8 nu, og jeg vil lyve, hvis jeg sagde, det har været nemt. Det er benhårdt arbejde med to pseudotvillinger - der har været utroligt mange konflikter og jalouxi. Det er en pige først og så en dreng - jeg ved ikke om det er en dårlig kombi :whistling: Nu er de endelig gode sammen og kan lege uden konflikter, men det er først sket efter de begyndte i skole begge to. Så det er også først nu, at jeg har mod på en 3'er som jeg rigtig kan nyde. 2'eren fik ikke lige så meget opmærksomhed som 1'eren hverken under graviditeten eller efterfølgende. Jeg gik jo nærmest i symbiose med nr. 1, men det var bestemt ikke muligt med 2'eren, der kom så hurtigt efter. Hov, hvor jeg skriver - det er altså ikke for at skræmme nogen, har vist bare lidt ondt af mig selv, når jeg tænkter tilbage på de første 2-3 år med børnene :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik i gang da Nanna var 1 år og 10 måneder. :)

Og nu er vi lige gået i gang igen, Iben bliver 3 år om 14 dage :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede PB2 op, da vores dreng var 1 år og 5 mdr. Det lykkedes i 4. forsøg, så han vil være 2 år og 5 mdr., når lillesøster kommer til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Maliva var ca. 4½ måned begyndte vi at snakke om det og vi gik officielt i gang med PB, da Maliva var de 6 måneder. :)

Jeg har altid ønsket mig tvillinger eller pseudotvillinger og J og jeg har planlagt 3-4 børn, så vi håber sådan nummer 2 kommer snart, så vi kan sætte låg på gryden og lade den kokkerer nogle år inden vi tænker flere børn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik igang da Sebastian var ca 3½ år. Der var gevinst í 3 cyklus og der er 4 år og 3 mdr i mellem de 2.

Der er 13 mdr imellem min mand og hans bror. Det har aldrig været en succes og min mand ville derfor have langt imellem vores børn, hvilket jeg slet ikke er ked af nu jeg ser dem sammen :loveshower

Havde jeg alene kunne bestemme ville jeg have haft ca 3 år imellem før vi fik Cassandra, men synes nu de 4 år passer rigtig godt i vores familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik igang med pb2 da storebror var ca. 6 måneder. Der gik 10 måneder inden der var gevinst og der er i dag, næsten præcist, 2 år mellem dem. I dag er jeg glad for der gik så længe, vil ikke have kortere mellem dem.

Vi er igang med pb3 ( ikke samme mand som de to første) nu hvor de er 4 og 6 år, så ender de nok med at blive 5 og 7 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik igang da Mikkel blev 2 år (i juli) og jeg blev gravid i august.. Og jeg har termin idag! :loveshower Så der bliver 3 år i mellem dem -2 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver 7 år mellem vores piger :)

Så Clara var vel 6 år, da vi begyndte på nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi jeg har også allerede lyst til en mere... Eeeelsker at være mor og Silje er bare så let...

Nu har vi ikke snakket om hvornår det skal være her efter fødslen, men inden snakkede vi om at vi ville gå igang når Silje er 1 år, eller måske venter vi lige til april næste år så vi rammer uden om julen..

Og vildt du orker at være gravid allerede med den graviditet du havde sidst :goodluck

Hehe ja er også helt selv overrasket.. :) Havde jo sagt at jeg aldrig skulle være gravid igen eller have flere børn.. Men nu kan jeg næsten ikke vente til manden er helt med på ideen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt som man kan glemme de negative ting og kun huske de positive...

Jamen så håber jeg da for dig at han hurtigt bliver overtalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min ex var der ikke rigtig noget planlægning vedr det. Det var meningen at vi skulle ha prøvet i jan-feb 2006, men blev gravid den eneste gang vi havde sex i dec 2005 :D

Der er 3 år og 10 mdr imellem pigerne og det har været så perfekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt som man kan glemme de negative ting og kun huske de positive...

Jamen så håber jeg da for dig at han hurtigt bliver overtalt ;)

Ja har næsten glemt hvordan jeg havde det.. :rolleyes

Har fået overtalt manden til, at vi skal "se" hvordan det står til, til oktober :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, Igår aftes "luftede" kæresten ideen om at vi kunne droppe beskyttelsen og så bare tage chancen... hvis jeg så blev gravid ville det ikke gøre noget.

Jeg synes det er lige tidligt nok, Lise er kun lige knap 3 måneder :unsure Jeg forestillede mig noget med 2-3 år imellem hende og den næste. Men nu må vi se om det så bliver før end jeg havde forestillet mig, hvis kæresten viser sig at være så utålmodig :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo ingen børn og er ikke engang gravid så kan ikke udtale mig om hvorledes det er bedst at have dem tæt på hinanden eller med flere års mellemrum.

I morgen i Go' morgen DK var der en rådgiver i studiet og hun sagde at den bedste tid i mellem var 3,5 til 3,75 år i mellem da den store på det tidspunk havde udviklet en god følelse af 'selv' og derfor bedre kunne klar storebrøster rollen.

Siger ikke at man skal følge hendes råd, men det er da værd at tage med i betragtning hvis man er i tvivl om hvornår man ønsker nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var Victoria 2 år, da vi startede og det lykkedes i 3 forsøg.

Så der bliver 3 år -1 måned imellem vores 2 piger! :loveshower

Jeg ville gerne have haft 2 år imellem dem, men da Victoria skulle hjerteopereres og det tog hårdt på os, ventede vi. Vi ville lige nyde Victoria som rask også.

Jeg håber de får ligeså meget glæde af hinanden som jeg har haft med mine søskende. Der er 2 år imellem os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oliver var 3 år og 2 måneder da Mads-Emil kom til verden, så han var vel lidt over 3 år, da jeg blev gravid 2 gang. :P hvis der kommer en til her snart, ja så bliver der 7.5 år og 4.5 år mellem den nyeste og de to store. Kan nogle gange godt tænke, at det måske kommer til at være for langt imellem dem... men så får bebs det nok bare som blommen som et æg med to større brødre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER