Nitzen1987

Sammenhæng mellem kvalme og babys køn?

33 indlæg i dette emne

Der er nogen der siger at kvalme er tegn på, at man venter en pige, men er der hold i det?

Havde du kvalme i starten af graviditeten og hvilket køn var/er baby?

Jeg tænker lidt at man vel ikke bare kan sige, at fordi man ikke har haft kvalme så er det en dreng! og omvendt med en pige, men det er bare min antagelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh spændende tråd!!! :yay Især, for mig, der har en del kvalme :P

Jeg har dog en ret kraftig "gut feeling" om at min spire bliver en dreng... Så det bliver spændende at se, hvad der holder stik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende tråd!!! :yay Især, for mig, der har en del kvalme :P

Jeg har dog en ret kraftig "gut feeling" om at min spire bliver en dreng... Så det bliver spændende at se, hvad der holder stik ;)

jeg har også kvalme, og tror det er en dreng :D Finde rud af det 14 januar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke rigtig kvalme første gang - der fik jeg en pige.. Denne her gang har jeg døjet voldsomt med kvalme og tror jeg venter en dreng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var voldsomt plaget af kvalme og opkast - fik en dreng.

Så her passer det bestemt ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget lidt kvalme og fik en pige..

Mine svigerinde og søster havde begge voldsomt kvalme og fik også piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ikke rigtig kvalme første gang - der fik jeg en pige.. Denne her gang har jeg døjet voldsomt med kvalme og tror jeg venter en dreng..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den ene havde jeg kvalme til ca. uge 12 - men en kvalme jeg kunne spise væk - det blev en dreng. Med den anden havde jeg MEGA kvalme til 25. uge og den kunne kun spises væk med piller - det blev en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Voldsom kvalme de første 3-4 mÅneder af graviditeten en med pigerne, men denne gang har jeg intet haft og scanning har vist en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde kvalme til ca 12 uge og scanningen viser det bliver en dreng. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ingen kvalme og fik en pige.

Så vidt jeg ved hænger kvalme sandsynligvis sammen graviditetshormonet hcg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heldagskvalme i 7-8 uger og fik en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget lidt kvalme da jeg ventede Isaac, men jeg tror ikke det passer. For i følge min mor var graviditeten med mig værst og jeg er jo en pige. Min mor har haft tre andre ellers meget nemme graviditeter - vi er 3 piger og min lillebror

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været specielt kvalmeramt i mine graviditeter.

Jeg havde dog mere kvalme og knækkede mig mere da jeg var gravid 1 gang og der var det en dreng, denne gang har jeg ikke haft særlig meget kvalme og knækket mig ganske få gange og det skulle være en pige denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester har haft det rigtig skidt begge gange og har faaet piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en skrøne

Man mener vist det er niveauet af HCG i blodet der giver kvalmen, hvilket også forklarer hvorfor tvillinge gravide døjer mere

Jeg havde lige meget kvalme og opkast, jeg har en af hvert køn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet, havde jeg overhovedet ikke kvalme og det blev en pige....

Har dog heller ikke været voldsomt plaget af kvalme denne gang og tiden må vise hvad det bliver :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har end ikke haft en snært af kvalme og har to gange fået at vide at jeg venter en pige :) Så her passer det ikke medmindre hun har en tap alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for mig passer det fint har ikke rigtigt haft noget kvalme og vi venter en lille dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang havde jeg vildt meget kvalme, og fik en pige. Det gjorde jeg så også anden gang, selvom jeg ikke havde skyggen af kvalme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mild morgenkvalme de første 12 uger, og så forsvandt det af sig selv - Fik en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede op hele graviditeten da jeg ventede min datter...

Nu er jeg 32 uger henne med min søn og sørme om jeg ikke stadig kaster op.... Så ingen forskel her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang jeg var gravid (ved slet ikke om det kan sammenlignes, for det var umiddelbart aldrig en sund graviditet - og endte som de fleste vist ved med en MA) :btopic havde jeg ikke på noget tidspunkt antydning af kvalme, men der nåede jeg også kun lige ind i uge 6+0/1.

Denne gang nåede jeg lige at tråde ind i 6+0 også kom kvalmen - og den tog til indtil forleden, hvor jeg fik den første omgang akupunktur. Det hjalp den dag, men efterfølgende er kvalmen og :puke forblevet voldsom. Kom på job i går, men måtte tage hjem pga. jeg alligevel tilbragte størstedelen af tiden på toilettet! I dag er det også helt vildt, men har vist lige et pusterum nu :unsure Hvorom alting er, så begynder jeg at tro, at min mand får ret i, at han får en dreng - som han er blevet spået til :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste til gengæld en gang, at kvalme skulle give kloge børn - læs her

Meeen det er vist en større udredning at spørge om det herinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde på intet tidspunkt kvalme.. Og fik en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER