mille1981

Arbejder du fuldtid?

35 indlæg i dette emne

Inspireret af "hente-tråden" i 1-3 år, blev jeg forundret over, hvor mange der har mulighed for at hente allerede kl. 15-15.30, og blev derfor nysgerrig om hvor mange der arbejder deltid? Eller hvordan I får mulighed for at hente så tidligt?

Jeg arbejder selv fra 8-15.30, så tager hjemmefra 6.40, og er hjemme igen kl. 17. Manden er hjemme omkring kl. 17.30, da han møder lidt senere...

Så hvis vi bibeholder vores fuldtidsjobs begge to, så vi en kommende baby få MEGET lange dage. Men vi kan vel ikke være de enste der påtænker at arbejde fuldtid begge to?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg gik igang med at arbejde igen, efter barsel, bad jeg om at blive sat ned til 30 timer. Både pga. mit helbred og pga. min søn. Jeg kan ikke lide at han skal have så lange dage.

Men nu er jeg sygemeldt og jeg henter kl. 15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder fuldtid fra 7-15, så jeg afleverer 06:40 og henter igen 15:20 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejdede fuldtid, men da Emil ikke må komme i instituation går jeg hjemme så Bertram blir nok også hentet ved 14.15 tiden når han starter her til februar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg arbejder slet ikke, eller det vil sige det gør jeg jo egentlig, for jeg er studerende :)

Pengene er ikke just store her i hjemmet, da jeg er på SU og vi har stor lejlighed og helt ny bil.. Men til gengæld har jeg mange fridage og Mille holder 10 ugers ferie om året og hun bliver senest hentet 14.15 og det er bare guld værd for os - så skidt pyt med penge, så længe vi ikke mangler noget og det gør vi bestemt ikke :)

Det skal lige siges at min mand arbejder fuld tid og tjener godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke noget job endnu, men er uddannet social og sundhedshjælper og regner bestemt ikke med jeg skal have fuld til når min barsel er slut, det synes jeg er for hårdt inden for det område :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Officielt har jeg et 8-16 job, men vi har meget flekstid. Det er fantastisk! Derudover har jeg været deltidssygemeldt i et par måneder nu. Min mand går hjemme for tiden, så der er ingen problemer i at hente tidligt lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige pt mens jeg er elev, hvilket vil sige ca de næste 2 år er jeg på 37 timers job. Inden jeg blev elev arbejdede jeg 30 timer og havde aftenvagt, så økonomisk var det ikke noget problem kun af arbejde de 30 timer om ugen´.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder 35 timer om ugen, så det er vist så tæt på fuld tid, som man kan komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 30 timer og min mand 32

Jeg er selv "gog" og har det så dårligt med hvis mit barn skulle være i børnehaven efter 15.30, så de dage hvor vi har senere fri end det står mormor, morfar eller oldemor på spring for at hente :loveshower

Han bliver afleveret fra alt mellem 7 og 10.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg arbejder kun fra ca 1 april til 1 nov og der arbejder jeg fra 6 - 11 så om sommeren er det min mand der aflevere ved en 8 tiden og mig der henter ved en 14-15 tiden om vinteren er det mig der henter og bringer men ca samme tider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder fuld tid. Er lærer så har meget tid jeg selv kan disponere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg arbejdet 28 timer i aftenvagt, ville ikke bytte det ud med dagevagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg arbejder normalt 37 timer men køre i øjeblikket 32 timer på resterne af min barsel.

overvejer at se om jeg kan blive der, ellers er mit job ret flexibelt og jeg styre mere eller mindre selv hvornår jeg kommer og går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg arbejder 32 timer om ugen, hver 3. weekend og i blandede vagter dag og aften. På de lange vagter møder jeg 7.30 til 15.30 dvs ungerne er afsted fra 6.30 til 16 og min samvittighed lider, men så er der andre og kortere dage eller hele fridage....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg arbejder fuld tid + det løse....men overtiden skal flexes igen på et senere tidspunkt. Jeg samler normalt sammen til at en hel fridag. Vores piger bliver afleveret mellem 7.30 og 7.45 og hentet mellem 15.45 og 16.30 - desværre sjældent før kl. 16. Jeg har overvejet om jeg skulle gå ned i tid i en periode for at få lidt mere overskud om eftermiddagen, men på mit arbejde har jeg fået af vide, at man kun kan gå ned i tid på den måde at man arbejder fire dage om ugen - det har jeg ikke lyst til. Jeg ville hellere kunne gå tidligt, men det er ikke foreneligt med mine opgaver - som jeg forøvrigt har alt for mange af :( så at gå ned i tid ville stresse endnu mere for så skulle jeg jo nå opgaverne på kortere tid :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder gennemsnitligt 25 timer om ugen... holder fri om onsdagen (der nupper revisoren min plads) og ja møder tidligere eller går senere hvis jeg har det skidt...

Der skal jo også være fordele ved at arbejde sammen med sin svigerfar, mand og sin svigermor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder 17 timer om ugen - og har et spaendende job, saa det er bare perfekt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder kun 25t. og manden er fuldtids sygemeldt, så derfor har mine unger lidt luksus tider.. Men de kan også være der længe nogen gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejde som maler, arbejdede jeg 7-16 man-tors, fre til 12.30. Så ungerne havde lange dage, for min mand har også de arbejdstider. Så der arbejdede jeg 37 timer.

Nu arbejder jeg så som dagplejer, og min arbejdstid (når børnene altså er kommet) hedder 6.30-16.15 man-tors, fre til 15.30. Men jeg har næsten aldrig børn til lukketid, derfor er det lidt forskelligt hvornår mine egen børn bliver hentet. Fredag bliver de dog hentet omkring kl. 14, da min mand henter dem der, så de kan komme tidligt hjem og holde weekend. I dag har jeg så 48 timer om ugen, men det er lidt på en anden måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også overrasket over at der er så mange, der ikke arbejder fuld tid. Jeg selv arbejder fuldtid, + jeg arbejder 1times kørsel væk. Har søgt om at komme på 32t, men det er ikke noget man gør i det firma jeg arbejder i. Kan rigtig godt lide mit arbejde, og synes så heller ikke jeg ville kunne nå det jeg skulle på mindre tid.

Har dog fået omlagt mine timer lidt, så når jeg nu starter efter barsel, arbejder jeg 7.30-15 og så arbejder de resterende timer om aftenenen, som jeg selv bestemmer. Så mine børn kommer til at være i institution fra 6.30-15-15 (far henter) og det synes jeg sådan set er okay. Selvfølgelig ville en perfekt verden se anderledes ud, men nu er det sådan det er nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt at så mange arbejder mindre end de 37.. det har jeg aldrig selv tænkt over.

Mille jeg synes ikke du skal tænke så meget over det, om jeres barn kommer til at være der mere end åbenbart de fleste. Man aflevere og henter jo inden for de tider man nu kan.

Vi arbejder begge fuldtid, 37t. manden gerne 40 eller over. Vi er dog så heldige at vi begge arbejder samme virksomhed med en dejlig chef (min far) så vi har fået lov at skyde vores arbejdstider selvom det egentlig slet ikke er optimalt for virksomheden. Således af jeg møder 6-14 og han 9-17(17.30) så Nadja kun skal være i dp 8-15.

Får vi andet arbejde med andre tider, må hun bare være i dp/institution længere tid. Vi vil ikke have råd til at gå ned i timer, og vil nok som dig kan jeg fornemme have dårlig samvittighed over for det, men ærligt det synes jeg bare ikk er fair, vi gør det jo så godt vi kan og det ikke os alle der kan få en økonomi til at køre rundt på deltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arbejder begge fuld tid herhjemme, men arbejder forskudt af hinanden.

Jeg arbejder fra 8.30-16.30 og manden arbejder mellem 6.30-15 (man+tirs) og 6.30-14 (ons,tors og fre) så pigerne bliver afleveret mellem 7.15-7.45 og så henter manden den store i børnehaven mellem kl 14.20 og 15.20 og så bliver den lille hentet omkring 15.30-16 så hun når at sove færdigt.

Men tidligere arbejde vi begge 8-16 og det var altså lange dage i dagplejen. Så det fungere rigtig godt at vi arbejder forskudt.

Men jeg ville meget gerne ned i tid eller ihvertfald flekstid så det er det jeg søger efter :) Men det er ikke for børnenes skyld - mere min egen så jeg har mere tid til at være sammen med dem og får ordnet noget praktisk uden det går ud over dem og deres tid med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Vi arbejder begge fuld tid + det løse...( Har flextid)

Jeg afleverer pigerne i BH og skole imellem 7,40 og 8,00, og de bliver hentet igen omkring kl. 16 +/-. Det er som regel far der henter.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder fuldtid, er dog pt sygemeldt.

Jeg arbejder mandag-onsdag kl. 8-15.00 og torsdag fra 8-18 og fredag 8-14.

Jeg arbejder i ca. 15 min kørsel fra institutionen så derfor kan jeg som regel hente ved 15 tiden.

Derudover har jeg flekstid og 1 ugentlig hjemmearbejdsdag. Så det giver god mulighed for fleksibilitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER