tazdiginez

D-dråber

15 indlæg i dette emne

Ja, jeg skal fra på søndag give min datter d-dråber og jeg grubler over, hvordan jeg skal give hende dem..

hvordan gør i og kan i komme med tips og tricks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På en lille teske og så i munden på hende. Når hun begynder at få grød, så om morgen, en dråbe (kan ikke lige huske hvor mange de skal have) på teske grød nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver dem også på en teske uden problemer.

Hvis du køber nogle, hvor der er pipette med, så ved jeg at nogle giver dem direkte fra pipetten. Der er jo så risiko for, at der kommer bakterier ned i flasken, men det må man jo gøre op med sig selv...

Det er en god ide at finde en rutine med at give dem, fx på et bestemt tidspunkt på dagen. Det har vi nu ikke, men de står inde ved pusletingene, så vi husker dem som regel på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger pipetten, men jeg stikker den ikke ind i munden. Jeg drypper bare henover hans åbne mund.

Det er lettest at give ham dem, når han lige har spist for så er han lidt sløv og så kan jeg let åbne hans mund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver dem ved første bleskift hver morgen, så er vi sikre på at huske det :) Jeg trykker bare let på hans hage, så åbner han munden, og jeg kan dryppe dem direkte fra flasken..... Nemt :)

Men nu må vi se om han bliver ved med at være så villig når han bliver ældre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre brugt dem med pipette - og når Erica ser den, så ved hun, hun skal åbne munden! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver dem ved første bleskift hver morgen, så er vi sikre på at huske det :) Jeg trykker bare let på hans hage, så åbner han munden, og jeg kan dryppe dem direkte fra flasken..... Nemt :)

Men nu må vi se om han bliver ved med at være så villig når han bliver ældre ;)

Sådan gjorde jeg også.. Da hun blev 1 år fik hun dem i tyggetablet fordi JEG synes det var nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav på en teske, og det gik rigtig nemt.

Det er rigtig godt at få en god rutine med hvornår de gives, så man ikke glemmer dem. Og så vil jeg anbefale dig at købe dem som ikke skal på køl, da man så kan have dem stående fremme, hvilket gør det noget nemmere at huske at give dem synes jeg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftet mærke på D-dråberne - så nu står de desværre på køl..

Jeg forsøger derfor at indarbejde en rutine med, at hun får dem, når vi står op og hun skiftes/får tøj på :mam så passer det med at hun skal ammes lige efter.

Efter at have læst herinde, så er jeg også begyndt at dryppe dem direkte i munden på hende - så slipper jeg for at malke ud på en teske og give hende med den..

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roald får dem, når han får tøj på om morgenen, direkte fra pipetten (uden den rører hans mund). Da han var mindre, åbnede jeg munden ved at trykke på hagen og holdt den åben. Ret hurtigt opdagede han, at han synes, dråberne er sjove, så nu åbner han stort set munden selv - skal evt. lige have et let tryk på hagen mellem dråberne for at minde ham om at åbne munden igen for den næste dråbe, fordi han gerne lige vil lukke munden og smage/mærke lidt på hver dråbe. Hvis han bliver sur over at få tøj over hovedet eller at skulle have ærmerne på, bliver han altid glad igen, så snart han ser flasken med d-dråber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

På en ske.

Senere puttede vi den i en sutteflaske med mælk/vælling. Hun spiste altid op, så vi var sikre på hun fik det hele med.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver dem på en plastikske, dem som hænger ved siden af grødpakkerne i føtex. Det er som regel om aftenen. Vi blander ikke op med mælk, men putter bare skeen i munden på ham...virker dog ikke som om han er så vild med det, men jeg ved ikke lige hvad vi ellers skal gøre, han er ikke så vild med at åbne munden generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lige nogen fast rutine, men jeg prøver at få det gjort om formiddagen når jeg skifter hende. Jeg drypper direkte fra flasken og det har indtil videre fungeret. SPen foreslog vi gjorde det lige inden hun skal have mad for så er man sikker på at hun synker dem når hun bliver lagt til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der oplevede at der kom mere gang i afføring fra jeres barn? Jeg startede i dag og har ikke før haft så mange fyldte bleer på en dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER