Mette A.

Intimbarbering under graviditet

37 indlæg i dette emne

Et lidt pinligt emne måske for mange..

Jeg intimbarberer migselv forneden, både fordi jeg synes det er en del pænere og fordi kæresten synes det er mere lækkert at komme derned så :blush dog lader jeg altid en pæn lille trekant være foran så jeg stadig føler mig kvindelig og ikke som en lille pige.

Så er jeg kommet til at tænke på, hvad med når jeg nu begynder at få en stor mave på - til jer der nu har prøvet det: kan det lade sig gøre fortsat at intimbarbere sig eller droppede I det bare helt?

Jeg tænker også når man skal ind og føde ville jeg måske synes det var pinligt med en stor urskov forneden... hvad tænker I, er jeg bare sippet og var i andre der skulle føde bare ligeglade?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det blev et stort problem selv at nå, kunne du måske få kæresten til "at hjælpe"?... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo bede din mand om hjælp han har jo været der før :whistling :whistling

Jeg tager bikini linien det er hvad jeg kan nå lige pt og det må blive de indtil jeg kommer på den anden side :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en god ide! Havde jeg ikke tænkt på, da jeg altid har klaret sådan noget selv :rolleyes Må se om han har lyst, ellers må jeg jo gøre som dig Marie og bare nøjes med bikini linien

Tak for rådet begge to :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde samme problem. Under sidste del af graviditeten kunne hun ikke mere nå, og nægtede at ligge i fødesengen, med spredte ben, med frit udsyn til urskoven :) Så en uge inden termin gik hun til kosmetolog og fik hele baduljen vokset af. Det kunne måske være en mulighed for dig også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens lade sig gøre. Enten på "gefühl" (hvad hedder det i øvrigt på dansk?) eller foran spejlet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAHAAAA undskyld jeg griner for kan så meget se mig i besværligt situation. Havde giga mave hvilket gjorde det umuligt at se, men på en blanding af geful, gæt og spejl så lykkedes det sådan så om så :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower dejligt at høre at det lykkedes for nogen selv at gøre det. Så er der håb forude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige at jordemødrene er fuldstændig ligeglade med om der er urskov, ubarberede ben eller om du har morgenhår og mangler make-up.

De ser det faktisk slet ikke (er veninde med en JM :)) men koncentrerer sig om arbejdet og det der kommer ud.

Husk at fødsler ikke er 'pæne' men noget med skrig, skrål, sved, tårer (og ofte bæ....) så en utrimmet mis er da ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid trimmet - i perioder taget det hele, men det er ved at være nogen år siden. Jeg tager dog altid bikinilinien og har ofte også kun en trekant. Jeg er dog begyndt at få problemer med at komme til - lige pludselig, så har det bare ikke den store effekt, at man trækker maven ind :D

Og jeg må indrømme, at jeg har intet problem med at undvære. Jeg tager stadig bikinilinien, så jeg kan vise mig i svømmehallen, men eller er jeg altså ligeglad. Og det er min mand (heldigvis!) også :)

Ang. fødslen, så synes jeg flere gange jeg har læst noget om barbering når man ankommer til hospitalet... At man kan blive barberet inden fødslen, fordi det f.eks. vil gøre det nemmere at sy evt. rifter/brud efter fødslen, men jeg ved ikke om det er rigtigt. Andre der ved det? :unsure

Men jeg har absolut ingen kvaler ved at skulle føde med en urskov - jeg er ret sikker på jordemødrene er jævnt ligeglade :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAHAAAA undskyld jeg griner for kan så meget se mig i besværligt situation. Havde giga mave hvilket gjorde det umuligt at se, men på en blanding af geful, gæt og spejl så lykkedes det sådan så om så :lolhit

Det samme her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige at jordemødrene er fuldstændig ligeglade med om der er urskov, ubarberede ben eller om du har morgenhår og mangler make-up.

De ser det faktisk slet ikke (er veninde med en JM :)) men koncentrerer sig om arbejdet og det der kommer ud.

Husk at fødsler ikke er 'pæne' men noget med skrig, skrål, sved, tårer (og ofte bæ....) så en utrimmet mis er da ingenting :)

Lige præcis. Og de har endda også fødsler hvor den fødende ikke har været i bad for nylig.

Jordemødre har set ALLE slags underliv, og de er ganske diskrete uanset om der er væg-til-væg-tæppe eller helt glat. Skulle den være beskidt eller lugte er jeg overbevist om at de vil være i stand til at vaske den uden at den fødende bliver pinligt berørt da de jo alligevel roder rundt dernede og kan liste en vaskeklud med.

De har garanteret også set beskidte trusser før. Nogle ryger jo ind så akut så der ikke har været tid til bad, hygiejne eller rene trusser.

Jeg tror jeg sked en bæ da jeg fødte Nanna, for på et tidspunkt blev jeg tørret bagi :whistling men ved det ikke for valgte ikke at spørge. Hvad jeg ikke ved bliver jeg ikke pinligt berørt over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg sked en bæ da jeg fødte Nanna, for på et tidspunkt blev jeg tørret bagi :whistling men ved det ikke for valgte ikke at spørge. Hvad jeg ikke ved bliver jeg ikke pinligt berørt over :D

Først :lolhit også :respekt Hvor er det fedt, at du "tør" sige det.. Synes tit der har været lidt en "tabu" følelse omkring det med fødsel og ja, man kan vel sige uhygiejne.. Men sandheden er vel, at de fleste kvinder jo er "ret ulækre" dernede.. Blod, slim, afføring(Hvis ikke fra moren, så fra barnet?) .. Og ja, jeg tror de har set det meste, og ærlig talt, så tror jeg de har valgt det job fordi de elsker at se børn komme til verden, også er det det de tænker på når dagen er omme :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder iøvrigt på en kirurgisk afd. hvor patienterne kommer ind direkte fra skadestuen. Her skal jeg og mine kolleger så gøre nogle af dem klar til operation. Og det er altså ikke alle patienter der er lige rene når de havner i "kløerne" på os.

Går ud fra at jordemødre er ligeså professionelle som jeg og mine kolleger, at når vi møder en patient der af den ene eller den anden grund skiller sig ud så lader vi os ikke mærke med det. Det kan både være udseende, lugt, holdninger, hygiejnestandard, lange tånegle, BMI og whatever :)

Og selvom patienten måske har et højt hygiejnisk niveau normalt, så lugter en jord/beton-arbejder altså bare ikke lækkert efter 8 timers hårdt arbejde. Ligesom en fødende kvinde sikkert heller ikke gør hvis hun ryger akut ind uden tid til bad og måske kampsveder samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg sked en bæ da jeg fødte Nanna, for på et tidspunkt blev jeg tørret bagi :whistling men ved det ikke for valgte ikke at spørge. Hvad jeg ikke ved bliver jeg ikke pinligt berørt over :D

Først :lolhit også :respekt Hvor er det fedt, at du "tør" sige det.. Synes tit der har været lidt en "tabu" følelse omkring det med fødsel og ja, man kan vel sige uhygiejne.. Men sandheden er vel, at de fleste kvinder jo er "ret ulækre" dernede.. Blod, slim, afføring(Hvis ikke fra moren, så fra barnet?) .. Og ja, jeg tror de har set det meste, og ærlig talt, så tror jeg de har valgt det job fordi de elsker at se børn komme til verden, også er det det de tænker på når dagen er omme :kuller

Er ret sikker på jeg ikke er den eneste der har født mere end ungen. Som bonus kan jeg fortælle at jeg også ørlede på gulvet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... :haha det er godt nok en genial tråd det her... Det er på en måde virkelig sjov læsning :)

Men har faktisk selv tænkt tanken... Jeg havde faktisk lidt af et problem sidste gang, for jeg var lidt oppustet så kunne ikke se så tydeligt dernede som jeg plejer...

Sagde til kæresten da jeg kom ud af badet at hvis han ville blive ved med at have en glat mis i resten af graviditeten, så måtte han gøre det... Den eneste kommentar var bare at han små grinte og "okay"...

Men det forslag med et besøg ved kosmetolog, det var egentlig en god ide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper barberede mig under graviditeten, ikke for hans skyld, men min. Jeg synes det kløer og bliver ubehageligt, hvis "græsset" bliver for højt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper barberede mig under graviditeten, ikke for hans skyld, men min. Jeg synes det kløer og bliver ubehageligt, hvis "græsset" bliver for højt :P

Det er heller ikke kun for L skyld hvis han skulle barberer mig, for synes ikke selv det er særlig hyggeligt med en total måtte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klarede det selv, men har også haft en meget lille mave alle tre gange. Syntes det er en fordel at tage meget af inden man føder. Det der barselsflåd har det med at klumpe sammen og hænge i hårene - Av og ad!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg barbarer mig stadig for neden. Jeg plejer at have en lille trekant af haar dernede, men lige nu synes jeg faktisk at det er lettere bare at barbere det hele af, for det er umuligt at faa den trekant til at se paen ud. Jeg goer det i badet og bare paa "gefühl", da jeg ikke kan se noget som helst for den store mave :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde samme problem. Under sidste del af graviditeten kunne hun ikke mere nå, og nægtede at ligge i fødesengen, med spredte ben, med frit udsyn til urskoven :) Så en uge inden termin gik hun til kosmetolog og fik hele baduljen vokset af. Det kunne måske være en mulighed for dig også?

Ha ha det er måske også en måde at få sat fødslen igang.. gys for en omgang... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk at I gider dele jeres erfaringer og tanker :loveshower og har fået en masse gode ideer nu.

Jeg ved godt at jordmødrene til fødslen højst sandsynligt er pænt ligeglade med om man er barberet dernede eller ej, men det er så bare migselv der har det sådan.. føler mig utilpas ved at "fremmede" skal kigge mig dernede og vil derfor gerne se så "præsentabel" ud som muligt. Og så ved jeg godt at jeg nok alligevel vil se herrens ud dernede på trods af en barbering pga blod, fostervand, slim osv :lol

Men har også altid barberet mig inden jeg skulle til gynækologisk undersøgelse hos lægen, og de er jo ellers også vant til at se lidt af hvert - unge som gamle "misser".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. Hvor er det her bare fantastisk læsning! Sjovt og ærligt! :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klarede det selv, men synes næsten det var sværere at barberer benene <_<

Helt til sidst røg kun bikinilinjen og det var også ok for mig...

Jeg afleverede vist også andet end lige et barn på briksen da jeg fødte første gang, men er ikke helt sikker og har heller ikke spurgt :D :D :D Jeg lever fint med uvisheden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit

Da jeg var gravid var jeg maaajet stor på maven, og blev det hurtigt, så jeg kunne intet se af hvad jeg foretog mig dernede. meen, jeg baberede mig fortsat, og som regel kom jeg til at fjerne hele den ene sides hårvækst så der kun var noget i den anden side foran, det så pænt underligt ud :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER