Martin

Hvor meget bidrager din mand egentlig?

42 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg oplever, at nogle mænd er meget lidt aktive i forhold til de små.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan billedet ser ud generelt :)

Så hvor meget bidrager jeres mænd med i forhold til jeres barn/børn?

Hvem skifter ble, ordner mad til baby/barn, sørger for tøj, synger og leger med barnet, følger i vugge/børnehave osv.

Og er du tilfreds med det? eller ville du gerne have at han var mere aktiv?

Håber på nogle gode svar

Venlige hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har vi jo ikke børn endnu, men Brian har meldt ud, at synge sange og læse højt nok bliver min afdeling (og det har jeg det fint med, jeg GLÆDER mig! :loveshower )

Tilgengæld er han vældig aktiv mht. bleskift, lege og mad når han/vi er sammen med vores nevø. Så det satser jeg KRAFTIGT på, at han også er når vi får børn. Ellers kunne der godt komme lidt ballade. :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi lever rimelig ligeværdigt herhjemme :) Og gør ligemeget :)

Om morgen tager børnene selv tøj på som vi finder frem dagen før. Imens smøre vi madpakkerne i fællesskab, sætter morgenmad frem og spiser sammen alle sammen. Så aflevere vi børnene sammen og køre på arbejde, vi arbejder tæt på hinanden med arbejdstider der passer sammen, så vi kan følges.

Når vi har fri handler vi ind og henter børn sammen, derefter laver vi prkatiske ting, leger, cykler en tur, eller lignende. Imens jeg laver mad - bader min mand børnene, så får vi aftensmad, hvor vi skiftes til at sidde ved et barn hver dag, det barn vi sidder hos, er det barn man putter den dag. Bagefter plejer vi at rydde legetøj op, ligge tøj frem og hygge med bøger og sanglege. Så er det godnat og vi putter som sagt et barn hver :)

Vores børn går begge til fodbold og musik, og her skiftes vi også, for vi vil begge gerne se udviklingen og være en del af det :)

Inden vores børn blev renlige skiftes vi til at skifte bleer :)

Vi har en rigtig god fordeling synes jeg, det køre en del på rutinerne, men sådan fungere det bedst herhjemme, og klare aftaler om hvem der gør hvad så børnene ikke bliver forvirret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør helt klart mest. I hverdagene har Manden Nadja om morgen, han laver havregrød, fodre hende og giver tøj på og køre hende i dp. Jeg tager så alt opvask fra deres morgenmad når jeg kommer hjem. jeg har jo hende så hele eftermidagen hvor vi leger, bader, (går til svømning) pakker hendes taske, vasker hendes tøj og ja alt hvad der skal gøres. Jeg laver mad til hende og "fodre" hende. Halvdelen af dagene kommer manden lige hjem til aftensmad og så spiser vi sammen, de andre dage spiser vi selv og manden kommer først hjem når hun er puttet. En dag om ugen putter han da jeg går til boksning ellers er det også min tjans.

I weekenderne hvis vi begge er hjemme (manden laver tit noget) har jeg hende også 100% han skifter hende ALDRIG hvis jeg er til at finde, han bader hende heller ikke, nogle gange har jeg tvunget ham til bare lige at kigge 5 min.

ca. 1 max 2 gange mdr laver han måske aftensmad

Han er en super god FAR overfor hende og hun elsker ham, jeg ville bare ønske han gad hende endnu mere. F.eks næsten hver dag aflevere han hende før hos dp så det ende med han har 30-40min inden han møder på arbejde hvor han bare kan sidde og drikke kaffe - Det gør ondt i mit moderhjerte

Tit ønsker jeg at han laver "lidt" mere - men på den anden side så elsker jeg at være supermom og jeg elsker jo at bruge 100% af min tid på hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er faktisk også lige om tingene herhjemme - min bedre halvdel gør et fantastisk 'stykke arbejde' ( hvorfor jeg ikke e r bedre til at påskønne det, må høre en anden diskution til :) )

Han møder på arbejde før børnene står op, så af gode grunde hjælper han ikke der... Men om eftermiddagen og indtil put er det hip som hap hvem der skifter bleen eller laver hvad der nu skal laves! Oftest er det også manden der laver aftensmaden... Under aftensmaden hjælper jeg lillebror med hans grød og manden hjælper så tilsvarende storesøster med hendes mad!

Efter maden rydder han det hele op, mens jeg ordner nattøj og tandbørstningen... Denne opdeling er ren rutine og fordi den store aller helst vil have moar til at hjælpe :)

Når de begge er putteklare og køkkenet ryddet op, putter han så den store med læsning og hvad der hører sig til - mens lillebror bliver puttet af mig (mandens patter virker ikke hehe)

Badning og hvad der ellers er, deler vi helt naturligt om - det kan ligeså godt være mig som ham :)

Jeg behøver heldigvis ikke bede ham om at skifte bleer eller andet... Det eneste jeg beder ham om er at lade MIG stå for tøj indkøb til begge børn, det er vist også det eneste punkt vi ikke er fælles om (og gudskelov for det, for han sætter de fæleste ting sammen haha)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om morgenen sørger han for at lave mad til Linus og få Linus på plads ved bordet.

Jeg sørger for at lave mad og fodre Frida og holder selvfølgelig øje med Linus ved bordet imens.

Når manden har været i bad kommer han ind til bordet og spiser morgenmad, evt. giver Frida mere mad og får Linus færdig ved bordet mens jeg smører madpakker til de små.

At få Frida og Linus i tøjet og givet ren ble er et samarbejde. Nogle dage tager jeg begge unger på puslebordet en af gangen for at få ren ble, blive vasket og børstet tænder mens han finder tøj, og så kommer de en af gangen i stuen hvor han hjælper dem med tøjet. Andre gange tager vi en hver og gør helt færdig eller det er ham der tager pusletjansen mens jeg er tøjmanden i stuen.

Han afleverer for det meste Linus mens jeg afleverer Frida.

Om eftermiddagen henter han for det meste Frida mens jeg henter Linus.

Da jeg stadig går hjemme prøver jeg at få lavet så meget husligt som muligt (rengøring, indkøb, tøjvask osv) så tiden bare skal bruges på at lege og hygge med ungerne.

Det er for det meste mig der laver mad, og så er det manden der leger med ungerne / er i haven med dem / cykler på vejen osv.

Bad deles vi om. Nogle gange tager den ene af os dem begge på badeværelset mens den anden sørger for at finde nattøj, og får dem ind i stuen en af gangen og nusser, tørrer og giver nattøj på, andre gange tager vi en hver.

Putning er den der har mest tid. Som regel er det manden der putter Frida da jeg på det tidspunkt ofte er i gang med at læse for Xander, men at putte hende er at få hende fanget (hun kravler efterhånden ret hurtigt og elsker at stikke af) og lægge hende i sengen.

Linus får selv lov til at vælge hvem han vil puttes af og hvordan. Nogle gange læser vi en historie - andre gange vil han have en bog med i seng og 'læse selv'.

Lørdag morgen står jeg tidligt op med de små (der jo vågner kl. 6) og søndag er det så hans tur.

Så de to små fælles er det meget tæt på 50/50, men har den ene af os brug for at den anden gør noget mere, så er der ingen problem i det.

I denne uge hvor Xander har haft brug for mere opmæksomhed, lave medicin, jeg skulle til forældremøde mv. har manden lavet mere end jeg.

De tre store klare mere eller mindre sig selv. Det er dog mest manden der skynder på / grumfer af de to store (da han mener jeg er for meget på nakken af dem har jeg meldt ud at jeg ikke vil gøre det mere - og nu har han vist fået øjnene op for at det ikke var for at være på nakken af dem, men simpelthen fordi at de ikke gør noget hvis de ikke fået tingene at vide flere gange).

Han putter sine store og jeg putter Xander (hvis vi altså er hjemme. Når jeg er alene hjemme putter jeg selvfølgelig alle mens han putter Xander når jeg ikke er hjemme til puttetid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan overordnet set, så sørger min mand for drengene ift. vask om morgenen, kørsel til skole om morgenen og tandbørstning og putning om aftenen. Resten sørger jeg for. I weekenden kan han godt finde på at give Josephine tøj på (hvis jeg fortæller hvilket, hvilket er underligt, for han ved jo hvor det ligger...!) og han skifter også ble på hende der, men han putter hende aldrig. Det er kun sket meget få gange.

Jeg kunne da godt tænke mig han var mere på ift. Josephine, for jeg synes jo nok at det er ret enkelt at give hende frokost, finde tøj frem, bade hende osv., men det er noget jeg skal bede ham om.

I retfærdighedens lys, bør det nok nævnes at jeg er hjemmegående og H arbejder sent, hvilket er normalt hernede, så det begrænser selvfølgelig hjemmeopgaverne for ham noget.

Til gengæld er han helt på det rene med at nok vasker jeg, ordner det daglige rod, indkøb, madlavning osv., men rengøring gider jeg ikke stå med alene, så det må han hjælpe med i weekenderne. Jeg har kun "fri" når H har fri, så no way jeg gider skulle ordne alt alene! Nok lyder det sikkert nemt at være hjemmegående, men med 3 børn, hvoraf de to er i skole og skal hentes hjem til to timers frokost midt på dagen, så er der ikke meget tid til overs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi forældre til Gaia på 4 mdr. Jesper havde 14 dages barsel og syntes i øvrigt at det er helt vanvittigt at skulle tage afsted fra os hver morgen nu. Heldigvis har han sparet en masse ferie sammen, så siden hun kom til verden, har han hver måned holdt én uges ferie + han har en ugentlig hjemmearbejdsdag. Så han får set en del til sin datter :)

Lige nu ser fordelingen af Gaia-tid sådan her ud:

Jeg har hende om natten (hun sover fra kl.:21-07 uden måltider og med 3-4 lette opvågninger hvor hun lige skal have en sut, vendes eller have lagt en dyne på)

Jesper når de fleste morgener lige at sige hej til hende inden han kører - er han i god tid vasker og pusler han hende inden han kører mens jeg hopper i tøjet eller putter under dynen ;)

Han har ordnet køkkenet så der er rene flasker klar til os.

Jesper er hjemme igen kl.:16.30.

Han leger med Gaia, spiller guitar og synger med hende, putter eller laver babygymnastik.

Han laver aftensmad de fleste dage.

Jeg giver de fleste måltider, men har jeg "mad-dag" (vi laver madplan og skriver på hvem der har tjansen) så giver han selvfølgelig flaske mm imens.

Vi har faste aftengåtur og den går vi som regel sammen så vi får snakket sammen både under maden og under gåturen. Når vi går tur handler vi oftes med det samme og ellers er det en opgave vi skiftes lidt til efter behov.

Nogle aftener går Jesper turen alene med hende så jeg kan få alenetid og nogle gange er det omvendt :)

Vi skiftes til at bade hende til aften, men oftest gør vi det sammen, fordi vi begge to så gerne vil! Hun er VILDT sjov at bade :)

Så er dagen ved at være slut og Gaia vil bare helst have rolig-tid. Jeg ammer og giver dagens sidste flaske og putter hende. Vi skiftes eller hjælper hinanden med at rydde op og ordne flasker mm.

Jeg har den daglige rengøring i hjemmet og tøjvask. Jesper tager sig derimod af de lidt større ting som vinduesvask mm. Han har alt det praktiske omkring økonomien (jeg har ammehjerne så det ville være uforsvarligt andet!!!)og så er han min kalender (...tilbage til det med ammehjerne).

Vi rydder begge to op hele tiden!

I weekenderne tager han ofte Gaia med på gåtur selv eller kører en tur med hende på bibliotek eller andet så jeg har noget tid for mig selv og det er SUPER!!!

Han laver vildt meget så det hele kan køre herhjemme og jeg har med garanti glemt noget.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ser det således ud:

Vi står op om morgenen og jeg skifter og iklæder den unge dame dagens outfit - simpelthen fordi han ikke kan (eller tør) give hende noget tøj på hvis det ikke matcher :D

Han laver hendes morgenmad imens og jeg giver hende så morgenmaden, mens han tager bad og tøj på.

Derefter smører han madpakke til den store - hvis Jonas ikke lige har fået det gjort, det er ikke altid den 10 åriges arme virker.... :D Og så kører han dem i dagpleje og skole.

Den store kommer selv hjem med skolebussen og klarer efterfølgende sig selv. Men det er også primært min mand der henter Emilie fra dagpleje igen :) Nogle gange kører vi begge to hvis vi skal ud at handle...

Men når vi så kommer hjem så er det klart ham som skifter flest bleer :) (læg lige mærke til alle mine fine smileyer) Vi leger lige meget med hende.

Vi skiftes også til at give hende mad om aftenen eller hjælpes ad....og så er det også individuelt hvem som bader hende...måske er det oftest mig der tager initiativet og får det udført, men spørger jeg ham om han vil gøre det,

så gør han det. Her er vi dog også oftest sammen om at bade hende fordi det simpelthen er så hyggeligt :)

Men så når hun er tørret og puslet, så får farmand hende og lægger hende i seng. Det er han supergod til. :)

Mht tøjvask så er det oftest mig der putter det i maskinen og lægger det sammen...faktisk har han ikke prøvet at lægge hendes tøj sammen endnu, men han kan heller ikke rigtig finde ud af mit system, så det er ok. Han ved heller

ikke hvad der må tumbles og ikke må tumbles! Så det er fint nok han lader mig om det! :)

PS: Hvis hun vågner om natten, så er det også manden der tager hende, fordi jeg åbenbart er blevet døv om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her synes jeg han hjælper fint til :)

Jeg aflevere altid da Jørn møder kl 6, vi følges som regel op og henter dem, men da jeg havde job hentede jeg altid, da jeg tog dem med når jeg kørte hjem ;)

Han plejer gerne at underholde ungerne mens jeg laver mad, meget rart at kunne gøre det i fred og ro :)

Skiftning skiftes vi til, og bad hjælper vi hinanden, mht at finde tøj frem er det altid mig, men er sikker på han gerne ville hvis jeg bad ham om det, men det gør jeg bare ikke :D

Putning, gør vi også sammen, mht madpakker smøre jeg dem 99 % af tiden :)

Alt i alt er ret godt tilfreds :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ser fordelingen således ud...

I hverdagene går Michael med hunden inden han kører.

Jeg står op, går i bad og gør mig klar før jeg går ind og vækker Christina.

Så sidder vi lige i 5 minutter og vågner ude i køkkenet før hun kommer ud og bliver puslet.

Derefter får hun lidt morgenmad.

Når hun er færdig med at spise kører jeg hen og afleverer hende i institutionen på vej til arbejde.

Kl. 16 henter Michael hende og han bruger så tiden frem til 17:30 hvor jeg kommer hjem, til at hygge, lege og give hende aftensmad.

Når jeg kommer hjem overtager jeg Christina imens Michael laver aftensmad til ham og mig.

Kl. 18:30 går Michael med vores hund i en times tid. Han har en fast aftale med nogle der bor i nabolaget, som alle mødes samme tid hver dag og lader hundene løbe og lege frit sammen.

Imens han er ude med hunden, giver jeg Christina en flaske vælling og begynder så småt at gøre hende klar til natten.

Det er oftest mig der putter hende.

Om tirsdagen har han hende alene. Der er jeg nemlig til gospel og kommer derfor først hjem efter Christina er blevet puttet.

Om lørdagen går Christina og jeg til babysvømning. Der er det også mig der står for at få hende op og afsted.

Det er dog hendt flere gange at Michael er stået op sammen med os og har taget med ned og kigge på.

Søndag deler vi - som det nu lige passer ind.

Jeg vil ikke sige at han er bleg for at lave noget. Det er bare et spørgsmål om at jeg så skal lave nogle af de andre ting som han laver imens jeg tager mig af Christina, hvis jeg vil have det anderledes... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme deles vi om tingene - det er lige før min mand faktisk laver mest ;)

Jeg sørger for at få dem begge op om morgenen og giver vores datter mad og tøj på, mens min mand smører madpakken.

Jeg afleverer i børnehaven, han henter.

Han leger med hende, mens jeg laver mad, og efter maden hygger vi sammen alle 3 :loveshower

Vi skiftes til at putte hende om aftenen.

Vi skiftedes også til at gå ind til hende, hvis hun vågnede om natten, men nu kommer hun selv ind til os og kryber op i sengen mellem os, så det er slut med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi studerede delte vi alt husarbejde ligeligt og det var min mand der stod for fx. indkøb og den slags.

Nu er min mand er sød og hjælpsom når han er hjemme, men han arbejder mellem 60 og 80 timer om ugen, så det meste af tiden er han ikke hjemme og det mig der er her og står for det praktiske. I perioder er han også meget træt fordi han ikke har tid til at sove mere end 3-4 timer hver nat, så vi er nødt til at prioritere at han ikke bruger så meget af den sparsomme tid han har herhjemme på praktiske ting (rengøring, indkøb, oprydning vask). Det er en bevidst og nødvendig prioritering, hvis han skal have den karriere han har.

Når han er hjemme er han meget glad for at lege og være sammen med vores søn og de 2 er meget knyttede. Bleskift, bad, påklædning og måltider gør han af sig selv hvis det er nødvendigt. Det praktiske, især oprydning, har jeg prøvet at lære ham i 14 år nu og jeg er efterhånden ved at resignere og acceptere at det bliver han aldrig rigtig ferm til. Køkkenet er stadig et stort kaos bare han har spist morgenmad med vores søn og jeg er lige ved at tro at min mand roder mere rundt omkring i huset, end vores søn på knap 2 år. Sådan er det bare, jeg har lært at leve med det ;-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han støvsuger huset og vasker gulv en gang om ugen. Han lægger Alexander i seng hver 2. dag.

Af og til vasker han bilenerne og støvsuger dem.

Det er ham der graver huller i haven og sætter elektrisitet op.

Han gør rent ved hamstrerne

Mandens job opprioriteres, da han tjener mest

Han står for tv om aftenen og hen sørger for at vi har det hjemme der skal ses

Han sørger for Alexander om morgenen.

_____________________________________

Jeg vasker tøj, lægger det sammen og lægger det på plads. Jeg laver mad, roder op, sætter i opvaskemaskine og sætter på plads.

jeg lufter hunden og gør rent efter den i haven.

Jeg ordner alle regnskaber og indkøbssedler og generelt ordner jeg alle indkøb, bortset fra fællesindkøb om lørdagen.

Jeg sørger for Alexanders tøj og pakning til besøg ude.

Jeg sørger for frugtskåle til Alexander og brød i løbet af dagen.

Jeg tager alle kontakter til instanser og butikker

Jeg sørger for hygge og planlægning

Jeg tager alle beslutninger, men fremlægger dem, så han kan få det sidste ord med (sådan vil han det gerne)

Jeg laver hjemmesider vi bruger

Det er mig der står for kontakten til institutionen.

Jeg rydder op.

Jeg henter ALexander om dagen.

Om aftenen skiftes vi til at lægge ham i seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter børn, læser og leger, vasker madkasser af og putter engang imellem de store, sørger engang imellem for frokost herhjemme og skifter også bleer i ny og næ.

Dan klarer resten hvad angår børnene, det er også ham der står op om natten hvis det er, så jeg kan vel næppe forlange meget mere ^_^ :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i øjeblikket laver han klart mest :rolleyes Jeg er i en flodhestlignende tilstand og kan desværre ikke bidrage med ret meget..

Han giver hende tøj på om morgenen ( som jeg har fundet frem om aftenen ) Giver hende morgenmad, kører hende i børnehave og henter hende igen.. Jeg gør hvad jeg kan for at lege med hende om eftermiddagen.. Vi laver mest stillesiddende lege, så som perleplader, tegninger, farver, leger med modellervoks osv, hvor det er manden er øver hende i at cykle, hopper i trampolin med hende, leger "vilde" lege osv... Alle de nævnte lege er oftest i weekenden )

Jeg glæder mig virkelig til jeg kan være med igen :)

Jeg laver som ofte aftensmad og hjælper hende i bad. Nu er hun så stor at hun går i bad selv, men jeg hjælper hende med shampooén og sæben..

Min mand børster hendes tænder og vi putter hende i fællesskab..

Så når det her "show" er ovre, så bidrager vi ca 50/50 med begge børn.. Vi skal også holde 50/50 barsel, så min mand kommer helt automatisk til, at være meget mere på med hende vi venter, end da jeg havde fuld barsel med Mille i sin tid..

Jeg er helt tilfreds med hans arbejde :wub :wub Han er meget hjælpsom og egentlig kan jeg ikke forlange mere, end han allerede gør :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo sepereret fra ham - MEN

Min eks. har været lige så meget "på" med unger og pligter som mig - i perioder er det måske mere den ene end den adnden, men i det store hele er det 50-50

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemmer er farmand meget med!

Han stå op om natten hvis hun vågner - hvilket heldigvis er sjældent nu :)

Om morgenen tager han Victoria op og gør hende klar mens jeg ordner mig selv.

Jeg afleverer hende i dagpleje og far henter.

Om eftermiddagen hygger vi begge med hende og hver dag laver far mad. Luksus.

Jeg rydder nok mest op, mens min mand vasker tøj.

Når Victoria skal i bad, er vi begge to med - det er så hyggeligt og vi elsker det!

Så her er farmand ligeså meget med :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det mig der laver det meste med vores søn/i hjemmet.

Det er mig der vækker Sebastian om morgenen, laver morgenmad og Sebastians madpakke og gør Sebastian klar til aflevering. Min mand afleverer de fleste morgener og jeg henter de fleste eftermiddage.

Det er mig der står for mit og Sebastians vasketøj, manden klarer selv sit egeet. Det er mig der står for oprydning i hverdagen, men min mand er god til at hjælpe i weekenderne.

Min mand er god til at være sammen med Sebastian og lege med ham.

Min mand arbejder 1 times kørsel fra hvor vi bor, så han kommer ofte sent hjem jeg arbejder ca. 15 min fra vores hjem og har relativt tidligt fri i forhold til min mand, så derfor det er mig der tager en stor del af slæbet ikke fordi min mand ikke vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er ret lige fordelt herhjemme. min mand sørger for alle tre børn alene om morgnen, og jeg sørger for at hente dem og lave mad. han er hjemme ved spisetid. om aftenen bader min mand dem som regel og det er så mig der putter dem. min mand sørger for madpakker og jeg står for at ligge tøj frem til dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os laver min mand mindst lige så meget som jeg. Vi skiftes til at aflevere og hente alt efter hvem der møder tidligst. Fodringen deles vi også ligeligt om. Han klarer for det meste vasketøjet, og jeg hjælper Regitze med badet.

I weekenden går min mand med Regitze ned og handler, mens jeg gør rent. I weekenden laver vi også mad til mange dage, så der ikke skal laves så meget til hverdag. Vi leger begge to meget med Regitze - det er en skøn alder, hun er i! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte at skrive, at det er mig der smørre madpakker ,men det rører mig heller ikke overhoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg jo passe på hvad jeg skriver, når han sådan lurer med herinde :)

Ej, jeg syntes vi deles meget lige om opgaverne.

Jeg tager han om morgenen, giver tøj på imens Thomas laver morgenmad, vi spiser sammen og hjælper ham begge to.

Thomas aflevere i dagplejen, hver dag.

Jeg henter og underholder til Thomas kommer hjem, vi skifter, mader og putter stort set lige meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset er der en SUPER far/mand som laver ALT!! Det meste af det praktiske står han for i hverdagen, både med børn og hus og jeg sørger så for de "bløde" ting. Det er ikke fordi jeg ikke hjælper/vil hjælpe, men ofte er tingene bare gjort inden jeg når at reagere, hvilket er SUPER skønt. Grunden til at jeg får så meget spillerum er også at jeg har lidt af/lider af fødselsdepression og dermes ikke har kunnet overkomme så meget, så min søde mand har bare overtaget tingene og synes det er vigtigt at jeg har tid til mig selv, så jeg kan blive rigtig rask :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også han hjælper fint nok til herhjemme.......indimellem :) Men er det ikke altid sådan at man ikke synes de bidrager med nok?

Hvor om alting er så afleverer han Anton om morgenen, og for det meste også Mila, ellers går jeg med hende. Han henter begge børn om eftermiddagen og er sammen med dem et par timer inden jeg kommer hjem fra arbejde. Vi er fælles om at lave mad, men opvasken klarer han for det meste. Jeg har så ungerne i bad. Putningen er delt lige over - han putter Anton, jeg putter Mila :) Om natten og tidlig morgen er det mig der klarer skærerne.

Hvad angåer rengøring og vaske tøj med mere er nok mest mig, eller det er det. Men jeg nyder også rengøringen!

Tøj til børnene er noget jeg finder, men madpakken deler vi lige over alt afhængig af hvem bringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER