Supermor1234

Udstyr

317 indlæg i dette emne

Jeg brugte pigeon sidst, de var fantastiske og skal klart bruges igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Kia... said:

 

Enten følger der vel en sommerdyne eller en vinterdyne med, hvis ikke begge dele.

ddt vel ikke bare et betræk? :) 

 

Altså jeg kan ik se nogen dyne? 

IMG_3959.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okey er det den dyne det er inden i betrækket (under det sorte ). ?

 

 Når jeg tænker "dyne" tænker jeg på sådan en som vi andre har altså bare i miniature udgave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, BabyFebuar said:

Okey er det den dyne det er inden i betrækket (under det sorte ). ?

 

 Når jeg tænker "dyne" tænker jeg på sådan en som vi andre har altså bare i miniature udgave...

Ja det hvide er dynen. Hvis den er i uld er det vinterdynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh så forstår jeg..

 

så altså.. man ligger ikke nogen ekstra dyne over bebs man svøber dem bare ind i den Voksi.. Right? :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, BabyFebuar said:

Ahh så forstår jeg..

 

så altså.. man ligger ikke nogen ekstra dyne over bebs man svøber dem bare ind i den Voksi.. Right? :D 

Ja lige præcis. Det er derfor den er så smart. De helt små får ikke armene ud eller noget, så de ligger dejlig lunt. Amilia fik en hue på, vanter og uldsokker, fordi de hurtigt får kolde tæt og ellers havde hun bare almindeligt tøj på. Hvis det var rigtig koldt fik hun en strikket trøje på. Hun er fra november og vinteren var ret kold. Hun faldt altid i søvn inden vi nåede at bære hende ud i vognen, fordi hun elskede den der putte fornemmelse voksien gav hende. De er jo blevet mast og har ligget helt puttet inde i maven, så de fleste babyer elsker den fornemmelse når de kommer ud. Amilia tog to lure om dagen på 3-4 timer i voksien indtil hun blev et halvt år. 

Det er vigtigt man lige fornemmer hvilken baby man har med hensyn til påklædning, fordi de ikke selv kan regulerer temperaturen ordenligt. De må hverken være for varme eller for kolde, man skal mærke i nakken. De helt små må ikke komme ud, hvis det er rigtig koldt, de siger nemlig ikke noget hvis de fryser. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Coool Maj så blev jeg klogere igen.. og ååhhh der er så mange ting man skal holde styr på.. ik for kold og ik for varm.. :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42 minutes ago, BabyFebuar said:

Coool Maj så blev jeg klogere igen.. og ååhhh der er så mange ting man skal holde styr på.. ik for kold og ik for varm.. :D 

Jeg lover man vildt hurtigt finder ud af det! 

Åhh hvor var vi forvirrede, bekymrede og nervøse over alting, fordi vi var så usikre, men det hele kommer lynhurtigt og helt naturligt. Sp kommer jo også, så der skal man endelig stille alle sine spørgsmål om tøj osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh så jeg med, som maj 2014 skriver nej ingen ekstra dyner :) 

 

Laura sov inde i liften i stuen de første 3 uger, skulle have hende helt tæt på :) 

så det tænker jeg også lillesøster kommer til, til at starte med, sådan lige til man kender hender :) 

 

Jeg vil ikke undværre at have en alm babydyne også, til nat mm :) 

vi har faktisk to, og det er guld vær hvis man har en der gylper meget, så det bare nemt at smide en i vaskemaskinen og så bare snuppe den anden dyne :) 

 

arhh jeg har lige set den city bag jeg gerne vil have til klapvognsdelen, men den befinder sig på sjælland! Der er bare ingen til salg i jylland, kun de store skuder af barnevogne, men det sq nok typisk jyder :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hentede lige babypakken fra føtex og købte lidt nyt tøj fra julemanden til størsten for hun trænger, hun er ved at være vokset ud af det hun har nu.

 

men fladt lige over en body i str lille! Wow tænk det fås så småt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Hentede lige babypakken fra føtex og købte lidt nyt tøj fra julemanden til størsten for hun trænger, hun er ved at være vokset ud af det hun har nu.

 

men fladt lige over en body i str lille! Wow tænk det fås så småt! 

Vi har også lige haft stor udskiftning i klædeskabet. De bliver så store!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Maj 2014 said:

Vi har også lige haft stor udskiftning i klædeskabet. De bliver så store!

 

Det er bare helt vildt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Kia... said:

 

Det er bare helt vildt! 

Det må man sige. Amilia kan slet ikke passe noget i 92, hun bruger udelukkende 98/104 nu og hun er altså kun lige fyldt 2 år i tirsdags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Det må man sige. Amilia kan slet ikke passe noget i 92, hun bruger udelukkende 98/104 nu og hun er altså kun lige fyldt 2 år i tirsdags.

 

Ja det er vildt! 

Laura laver skiftet lige nu, så skal have handlet ind i str 98/104 og pakket eesten væk, åhh det så dyrt når de skifter str :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

 

Ja det er vildt! 

Laura laver skiftet lige nu, så skal have handlet ind i str 98/104 og pakket eesten væk, åhh det så dyrt når de skifter str :D 

Det er præcis det skifte vi lige har lavet. Jeg købte en sæk brugt tøj i Gentofte i sommers, så der var faktisk noget i 98. Det var rigtig pænt og nærmest ikke brugt. Så har jeg lige brugt 1000 kr i hm med 20%, så nu er vi ved at være dækket ind. Det er så meget tøj på en gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag blev en dyr dag!

 

Vi fik købt følgende:

Emmaljunge Barnevogn Big Star Suprime

Emmaljunge lift

2 madrasser til vogn og lift

Regnslag

Sele

Pusletaske

Autostol

Isofix base

 

pris: ...... 12800kr.. av for filan, meeeeen vi fik 10.000kr af de gamle så vi er sluppet reeeet billigt :D og puha hvor er de søde de forældre <3 og dejligt det er overstået med de store indkøb..

 

Kæresten sagde lige "Åååhhh jeg glæder mig til at samle barnevognen og putte baby M ned i den troldehule" Hihihi 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt @BabyFebuar så der lige som styr på den del! Og sikke dejlige forældre! :) 

 

hvilken autostol endte I med? 

 

 

Jeg har lige købt autostol i dag,er gået mod alle mine tidligere principper og købt en brugt! Men kunne simpelthen ikke lige se os bruge 3500 kr. på en ny autostol, og en fra min mødregruppe kender hende, så turde godt :) 

 

det blev en besafe izi go fra 2014, brugt til et barn :) 

IMG_1561.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia

Vi endte med at købe en Cybex Aton Q, den kostede 3300 incl isofix men vi fik det hele til 2200 :D så det var fiiiiint..

Vi har købt den i sort så den os kan bruges til nr 2 hvis det nu skulle blive en dreng :-p

 

og ja

så er den del på plads :) sikke en lettelse 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, BabyFebuar said:

Kia

Vi endte med at købe en Cybex Aton Q, den kostede 3300 incl isofix men vi fik det hele til 2200 :D så det var fiiiiint..

Vi har købt den i sort så den os kan bruges til nr 2 hvis det nu skulle blive en dreng :-p

 

og ja

så er den del på plads :) sikke en lettelse 

 

 

Ja det var da en super fin pris :) 

 

ja jeg synes også det er en lettelse at have fået det meste på plads :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler blot lige en madras til den, men vil have en traumland som jeg har i liften og i lauras barnevogn! 

 

Ja kønt er det ikke, stellet matcher jo en sort klapvogn, men den var til at komme til for penge og så her i jylland :) 

så kan Laura beholde sin barnevogn til hun ryger i børnehave når hun bliver 3 :) 

 

 

IMG_1996.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fundet babytøjet frem! Lillesøster har mere tøj end Laura og jeg til sammen :P 

 

nu skal det blot i maskinen og så skal jeg lige have tømt et par skuffer for mine smykker og noget babyudstyr (ammeindlæg, sutte flasker mm) så der er plads til hendes tøj :) 

 

så mangler bare at få liften hentet ned, vasket hendes dyner, sengetøj og stofbleer, købt suttehoveder til flaskerne (kom faktisk til at købe en ny flaske fordi den var så sød, så vi kan faktisk klare os, men det er rart lige at have en pakke mere) :lol og pakket pusletasken, monteret stolen i bilen og få købt nogle ammebher, har fundet den fra sidst (men tror altså den er for lille, jeg har jo fået giga bubs den her gang, har også fundet mine toppe :) 

 

februar lillesøster vi er næsten klar!! :) 

 

Hvad mangler I andre? :) 

IMG_2919.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler faktisk slet ikke noget, vi mangler kun nogle veer, så i må godt sende nogen hvis i kan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler stadig en autostol. Fik lige købt en masse bleer via tradono. Fik dem til halv pris. 

Og så har jeg købt d vitamin dråber samt et termometer på apoteket. Nogle ting vil man gerne have fra ny :-D 

så kan jeg ikke komme på hvad vi så mere mangler. Har 1 sutteflaske og 1 sut. 

Mangler modermælkserstatning dog. Meget rart at have noget i huset. Men ellers burde vi kunne klare os indtil vi ved hvad der fungerer for os og babyen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, januar2017 said:

Vi mangler stadig en autostol. Fik lige købt en masse bleer via tradono. Fik dem til halv pris. 

Og så har jeg købt d vitamin dråber samt et termometer på apoteket. Nogle ting vil man gerne have fra ny :-D 

så kan jeg ikke komme på hvad vi så mere mangler. Har 1 sutteflaske og 1 sut. 

Mangler modermælkserstatning dog. Meget rart at have noget i huset. Men ellers burde vi kunne klare os indtil vi ved hvad der fungerer for os og babyen

Vi har købt 2 brikker erstatning. Så brænder man ikke inde med for meget og man jo hurtigt købe nyt. 2 brikker er 400 ml. Det er meget. De kan holde sig åbent i køleskab i 24 timer. Vi har købt Arlas baby and me. Den er øko. Vi har også lige købt D vitami dråber. De skal først have dem efter et par uger. Det lyder da som om i også er klar nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om I er ved at være på plads :) 

 

jeg købte nan brikker, 2 stk 8 kr stk ved rema :) vi brugte nan til Laura så det var nok bare lidt vane det blev det ;)

mme hentede vi sidste gang på vej hjem fra sygehuset :) Jeg havde slet ikke tænkt det var smart at have på lager... 

 

god idé med termometeret :) 

d-dråber har vi på lager, for laura får stadig :) (når jeg husker det). 

 

Jeg skal lige huske at have handlet en omgang natbind til mig selv :) 

 

Fik kogt sutterne, hægt babytøjet til tørre, tømt skuffer klar til det, og pakket alle de der startpakker ud :) 

 

Det er virkelig mærkelig tæt på, og alligevel om så laang tid! Forventer jo ikke der sker noget som helst om før en måned :) 

men mærkeligt at have under en måned til termin nu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER