Supermor1234

Udstyr

317 indlæg i dette emne

Nej autostolen kan jeg heller ikke lige finde ud af hvad jeg vil :) 

 

Levende orakler er ikke dårlige! 

Puslebord er en af nemheder i hverdagen jeg ikke vil undværre :) 

 

Og hvis man er i tvivl, så kan jo altid invistere på sigt - så får man ikke købt noget man ikke får brugt, selv om det tror jeg nu alligevel alle har prøvet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt en Rømer Baby-safe plus SHR II med isofix base til :) Vi havde stort set den samme til vores store søn, og var rigtig glade for den.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

vi vil ikke leje ellers kunne vi lige så godt købe en brugt. Lige det med bil og sikkerhed så vil vi gerne have noget nyt.. men ja vi har godt læst om at de ofres bliver for små ret hurtigt de autostole :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, BabyFebuar said:

 

vi vil ikke leje ellers kunne vi lige så godt købe en brugt. Lige det med bil og sikkerhed så vil vi gerne have noget nyt.. men ja vi har godt læst om at de ofres bliver for små ret hurtigt de autostole :(

 

Hvis man ikke vil bruge det at kunne tage autostolen ud af bilen, så kan 0-18 kg stolene anbefales og det spare en stol :) 

 

da laura var 10 mdr var hun vokset ud af sin babystol, hun kunne ikke sidde selv og vejede ikke 9 kg, så derfor kunne hun ikke komme i næste stol som kræver de kan sidde selv og vejer mere end 9 kg. 

Derfor købte vi en cybex sirona! Det er en fantastisk stol, og hvis jeg kunne undværre at tage baby ud med autostol så havde jeg spruget den lille autostol over :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får ny bil om 2 uger og så skal vi ud og kigge på barnevogn.

 

kan nogle af jer der har børn i forvejen anbefale en?

 

Emmaljunge er udelukket da den har fået alt for mange dårlige anmeldelser

 

vi er så heldige at svigerforældrene giver os en barnevogn så den skal være god sagde de :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en Odder Zip på X-Dream stel til vores første, og det er en super lækker vogn :) siden da er der kommet en Stork barnevogn, som vist også skulle være rigtig rigtig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle køre vores Odder Classic vogn fra svigerforældrene ned i huset og den kunne lige KNAPT være i en Renault clio som ellers er en relativ stor bil. Blev ret overrasket faktisk. 

Hvis liften skal med (hvilket den jo skal ellers er der jo kun understellet) så er der ikie plads til en autostol og så mangler man baby. You cant have One without The other. Så ved ikke helt hvad vi gør med transport. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kigget på Odder Zip eller North.. 

tænker vi må ned og se om vi kan få den ind i vores nye stationcar :D ellers må vi lede videre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, BabyFebuar said:

Vi får ny bil om 2 uger og så skal vi ud og kigge på barnevogn.

 

kan nogle af jer der har børn i forvejen anbefale en?

 

Emmaljunge er udelukket da den har fået alt for mange dårlige anmeldelser

 

vi er så heldige at svigerforældrene giver os en barnevogn så den skal være god sagde de :) 

 

Hvilke anmeldelser? :) 

 

Vi har en emmaljunga, den store model, og er super glad for den, Laura ligeledes som hun hellere vil sove i end sin seng :) 

 

Den kan ikke klappes så meget sammen som odder og stork som jeg vil sige er i samme klasse. 

 

Jeg vil sige det gælder om at komme ud og trille med dem, hvilken køre godt, og stellet kommer an på hvor den skal køre og hvor "stiv" man ønsker sin vogn, eller modsat hvor meget affjedring man vil have :) 

 

Jeg er ret vild med designet på de nyere odder, men håndtaget er kæmpe og den var simpelthen for stor og koldset til at lave mig skulle trille rundt med den. 

Stork kom først på marked efter vi havde fået Laura, så valget faldt på en emmaljunga, og det er faktisk emmaljunga de alle har i dagplejen som sovevogne :) 

 

yderligere skal man vælge om det er en vogn barnet skal sove i i flere år, så det skal være det store liggemål på 97 cm, eller om man vil have en af de mindre vogne, velvidende at de ikke kan sove i dem til de er 3 :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anmeldelser inde på forskellige sider (vi googler en del) og på trustpilot (tror jeg det var) fik de meget ringe anmelder. 

 

Tænker dog det er det samme som at købe en rejse. Nogen synes det er godt og andre skidt :)

 

Dog har vi 100% valgt emmaljunga fra :)

jeg vil dog ik mene emmaljunga og Odder er samme klasse.. prisen er ihvertfald ikke hehe.. så vil næsten tro Odder er bedre kvali som vi os har læst os til :) 

 

nå den emmaljunge jeg lige havde kigget på kostede 3000kr mindre end Odder men nogle af de andre er da os i den høje ende..

 

Tænker ikke baby m skal sove i barnevogn når hun er 3.. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er genialt hvis min baby kan sove ude så længe som muligt. Men vi har så også en have. Men det giver da mere frihed inde i huset plus at babyen får frisk luft. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad får de ringe anmeldelser på? :) 

 

ja der er lidt prisforskel, men klassen er den samme, kigger du best i test så har emmaljunga nogle år klaret sig bedre end odder og andre år omvendt, så de ligger i toppen begge to :) 

 

5 minutes ago, kmbe said:

Jeg synes det er genialt hvis min baby kan sove ude så længe som muligt. Men vi har så også en have. Men det giver da mere frihed inde i huset plus at babyen får frisk luft. 

 

Laura er 2 og hun kommer til at sove i den så længe hun vil, dagplejen er de jo også i barnevognen, hun vil gerne tage de store ind men de sover bare ikke nær så godt, bliver forstyrret når de andre står op mm. Så hun er så glad for at Laura må beholde sin barnevogn, og hun kommer til at sove i den så længe hun i er dagplejen og de er de til de er 3 i vores kommune :) 

 

men ja det er en afvejelse af hvordan man bedst får det til at fungere, for kendee også børn der bare sover dårligt i barnevognen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den falder sammen fordi den ikke er understøttet hele vejen rundt ( ved ikke om det er alle ), der kommer hurtigt rust på den bliver der skrevet og nogen havde oplevet mug efter kort brug af den.  <--- Emmaljunge... der er flere der skriver om de her ting forskellige sider..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, BabyFebuar said:

Den falder sammen fordi den ikke er understøttet hele vejen rundt ( ved ikke om det er alle ), der kommer hurtigt rust på den bliver der skrevet og nogen havde oplevet mug efter kort brug af den.  <--- Emmaljunge... der er flere der skriver om de her ting forskellige sider..

Vi har en emmaljunga. Vi købte den for 2,5 år siden brugt. Den fejler ingenting. Hverken rust eller noget. Den står stadig næsten lige så flot som ny, den er lige så pæn som en ny der har kørt et par uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, BabyFebuar said:

Den falder sammen fordi den ikke er understøttet hele vejen rundt ( ved ikke om det er alle ), der kommer hurtigt rust på den bliver der skrevet og nogen havde oplevet mug efter kort brug af den.  <--- Emmaljunge... der er flere der skriver om de her ting forskellige sider..

 

Stellene i dag er lakeret så de ikke kan ruste :) med mindre de får store skader :)

 

Emmeljunga er ikke godkendt med søskende sæde hvortil jeg kunne forestille mig den kan falde sammen, men Laura kravler selv op i sin og den har ikke den mindste skygge af at være til at give sig.

 

mht til fugt, så handler det jo om hvordan man opbevare sin vogn, men selv Lauras som står ude under stort halvtag/stald ved dagplejen i hverdagen har ikke skyggen af fugt. Den står inde herhjemme.  Madrassen fik fugt grundet hun har svedt sådan her til sommer og vi ikke har fået luftet madrassen nok igennem når hun har sovet, så den har vi skiftet - men det var ikke smittet af på vognen :) 

 

så kun gode ord om den vogn herfra! 

 

Men ellers så ud og prøv en odder, det lyder til det er en vogn du er faldet for og så skal det jo bare være sådan en :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har I den stående indenfor, Kia? Vi har ikke rigtigt mulighed for at have den indenfor selvom vi har over 200 kvm2. Den kan ikke stå i selve huset for så fylder den og det er besværligt at skulle ned i kælderen og hente den. Så er der skuret eller den overdækkede carport tilbage. Tænker jeg vil have den stående i carporten låst fast med en cykelkæde. Men ved ikke helt hvad der er smartest. For det skal jo være anvendeligt i hverdagen. Men ved ikke hvad man plejer at gøre...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Hvor har I den stående indenfor, Kia? Vi har ikke rigtigt mulighed for at have den indenfor selvom vi har over 200 kvm2. Den kan ikke stå i selve huset for så fylder den og det er besværligt at skulle ned i kælderen og hente den. Så er der skuret eller den overdækkede carport tilbage. Tænker jeg vil have den stående i carporten låst fast med en cykelkæde. Men ved ikke helt hvad der er smartest. For det skal jo være anvendeligt i hverdagen. Men ved ikke hvad man plejer at gøre...?

Vi har vores stående i cykelkælderen, vi bor i lejlighed. Jeg ville nok stille den i skuret uden regnslag på, så den kan ånde og så ikke helt op af væggen, altså der skal være luft på alle sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg tænker... der står den nu. Men er bange for den bliver fugtig og det er heller ikke rart at komme ned i en iskold vogn, kunne jeg forestille mig.. men det er sådan det må være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, januar2017 said:

Ja det er også det jeg tænker... der står den nu. Men er bange for den bliver fugtig og det er heller ikke rart at komme ned i en iskold vogn, kunne jeg forestille mig.. men det er sådan det må være

Havde du ikke købt en voksi? Så kan du jo have den indenfor, så den er varm. Alternativt lægge et tæppe i bunden som også har været indenfor og dynen over. Så vil den ikke føles kold for lillepigen. 

Så fugtigt er der jo heller ikke i et skur, det regner jo ikke derinde og cykler ryster ikke i et skur. Tænker hvis den er våd, så skal i sørge for den er tør inden den ryger i skuret, men så længe den kan ånde burde det gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay godt ord igen. Dejligt med nogen der har børn i forvejen. Men ja jeg har købt en voksi også. 

 

Er jeg den eneste der synes at ens mand er lidt til den dovne side ift. planlægning af barn? Synes det er mig der står for det hele hvilket ikke er helt usandt da det er mig der har købt og arrangeret alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, januar2017 said:

Ja okay godt ord igen. Dejligt med nogen der har børn i forvejen. Men ja jeg har købt en voksi også. 

 

Er jeg den eneste der synes at ens mand er lidt til den dovne side ift. planlægning af barn? Synes det er mig der står for det hele hvilket ikke er helt usandt da det er mig der har købt og arrangeret alt

Haha der er bare mange ting, som man har styr på når det er nr 2. Vi var også dødusikre på alting med den første, så er det rart med gode råd. Det bedste råd er dog helt klart, at lytte til sin egen mavefornemmelse og stå fast. Mor har næsten altid ret. Min amning gik galt med den første, fordi jeg lyttede til sundhedsplejersken og ikke min mavefornemmelse og som mor har man altså bare en god følelse omkring lige præcis ens eget barn.

 

jeg er nok dødheldig med valg af mand. Min mand er lige så meget på som jeg er. Både med vores første datter og hende i maven. Jeg kan ikke bare købe de sko og det tøj det passer mig, han har også en mening om, hvad hans datter skal have på. Han har været der lige så meget for hende altid, som jeg har været. Nu her i graviditeten har han været mere på end mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, januar2017 said:

Hvor har I den stående indenfor, Kia? Vi har ikke rigtigt mulighed for at have den indenfor selvom vi har over 200 kvm2. Den kan ikke stå i selve huset for så fylder den og det er besværligt at skulle ned i kælderen og hente den. Så er der skuret eller den overdækkede carport tilbage. Tænker jeg vil have den stående i carporten låst fast med en cykelkæde. Men ved ikke helt hvad der er smartest. For det skal jo være anvendeligt i hverdagen. Men ved ikke hvad man plejer at gøre...?

 

Vores står i vores gang, og nej det er en lille gang uden vildt meget plads, men vil have den indendøre, så det lever vi med, klapvognen står i kontoret, så den slæbes gennem huset når den skal bruges, men sådan må det være :) 

kan lige tage et billede når barnevognen kommer hjem i morgen :) 

 

min veninde gør det at stellet til hendes står ude, i udestue, så slæber hun bare kassen i et hjørne af stuen til aften så den får liv at tørre godt op om natten :) 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Ja okay godt ord igen. Dejligt med nogen der har børn i forvejen. Men ja jeg har købt en voksi også. 

 

Er jeg den eneste der synes at ens mand er lidt til den dovne side ift. planlægning af barn? Synes det er mig der står for det hele hvilket ikke er helt usandt da det er mig der har købt og arrangeret alt

 

Vi gik i sådan noget familieiværksætterne da vi skulle have nr 1, og der sagde sundhedplejesken det bare så godt, far er først far når baby kommer ud, mor er mor den dag hun står med en graviditetstest.

 

Så snak sammen om det er mit bedste råd, vi kvinder er sq også ind i mellem lidt for gode til at mændene skal regne alt ud selv - mig selv ingen undtagelse! Jeg tror jeg kan være en kælling at bo sammen med på det punkt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at hvis ikke jeg organiserer ALT så bliver det simpelthen ikke gjort. Så ville vi stå uden babytøj og bleer den dag hun bliver født. Men det er så hans eneste fejl så det går jo nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, januar2017 said:

Problemet er at hvis ikke jeg organiserer ALT så bliver det simpelthen ikke gjort. Så ville vi stå uden babytøj og bleer den dag hun bliver født. Men det er så hans eneste fejl så det går jo nok

 

Det havde vi nok også :) men modsat så synes jeg jo det var hyggeligt at shoppe babytøj mm og bare vise frem til ham, det var mest de lidt størrer ting jeg tog ham med til, men jeg havde lige som besluttet mig på forhånd..

 

Tilgengæld da hun så først var født, så kom han hjem fra indkøb en dag og havde lige købt en legetøjs bil, og en anden dag da jeg havde brokket mig over at hun nok en gang var vokset ud af sit tøj, så mens jeg har været til noget hunderelateret så havde han slæbt tøsen med i bilka og købt hende en hel sommer kollektion :D 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER