Supermor1234

Udstyr

317 indlæg i dette emne

Jeg fik købt en Voksi Classic og babyradio på tilbud i Pixizoo. Det blev 2400kr men nr to kan også have gavn af disse ting satser jeg på :)

 

og ja mht barnevogn starter vi vidst bare med at se på nogle vogne når vi får den nye bil i næste uge :D

 

hvordan transportere i bebs med fra sygehuset af?

 

har læst nogen bruger Liftnet og boxette tror jeg det hed..

vi har 20 min hjem (ifølge krak) så er det ikke ok med autostol ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fint med autostol. Bare tjek dem ud de modeller der er. Synes jeg læste at de nyeste er mere "liggende" så baby ikke sidder "mast" i forhold til luftveje. Vi har altid haft autostol. De skal jo bare ikke sidde der flere timer af gangen så er det super. Hvis jeg kunne så gik jeg gerne hjem med barnevogn efter fødsel (: Der er bare lidt langt at gå de 45 km i vintermånederne.. vi har endnu ikke købt hverken autostol eller barnevogn endnu og kan ikke få mig selv til at købe noget før lige inden.. vi får muligvis en dato for Kj her d 17. Så spændende. Min mand har ikke været hjemme til hverken lægebesøg, scanninger, jordemoder, moderkagebiopsi men har min kære veninde som har taget fri hver eneste gang og siddet troeligt ved min side. Det er en anderledes graviditet denne gang. Han sejler og det har bare passet rigtig træls med hver eneste undersøgelse... underligt som det bare er gået stærkt og næsten ikke følt mig gravid denne gang. Tror først jeg forstår det når han er ude og vi er hjemme igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, BabyFebuar said:

Jeg fik købt en Voksi Classic og babyradio på tilbud i Pixizoo. Det blev 2400kr men nr to kan også have gavn af disse ting satser jeg på :)

 

og ja mht barnevogn starter vi vidst bare med at se på nogle vogne når vi får den nye bil i næste uge :D

 

hvordan transportere i bebs med fra sygehuset af?

 

har læst nogen bruger Liftnet og boxette tror jeg det hed..

vi har 20 min hjem (ifølge krak) så er det ikke ok med autostol ?

Liftnet på man slet ikke bruge længere. De er ulovlige. Jeg ville klart bruge autostol. Baby må også gerne køre langt selvom de er helt små, de må bare ikke ofte. Snakkede med Sp om det, med vores den første fordi vi bor i Kbh og mine forældre bor på Fyn. Vi kørte i øvrigt til Italien da Amilia var 8 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må gerne køre i autostol, vi har ca 25 min hjem og hun sad blot i autostolen hjem :) 

 

der er stor forskel på modellerne og ens bil, så være opmærksom på hvis i har meget skrå bagsæder så kommer stolen til at stå højt (specielt hvis det er med base), så det vigtig at have en stol der er mere flad, rømer har vidst lige lavet en med base hvor basen kan justeres, men den koster 4000 kr.. 

 

......

 

øv med en mand der sejler så meget, det lyder hårdt taget i betragtning hvad du har været igennem med biopsi mm.

min kæreste er ikke med ved JM og alm lægebesøg,men han har været med ved scanningerne og der er bare noget i at gøre det sammen, så det forstår jeg godt du er lidt ked af! 

 

......

 

hermed billederne af vores mindre gang (tag jer ikke af rodet, jeg magtede ikke lige at rydde op efter at have været på teamdage med overnatning med job nogle dage og nu alene fordi kæresten fik en haster over begge broer og er "strandet" på djævleøen... 

 

så må rod være rod :D 

IMG_1320.PNG

IMG_1321.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar,  hvor er i skønne :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige denne i dag, så nu har jeg lokket med min mor om hun ikke vil strikke sådan en :) 

 

 

IMG_1402.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige til st købe to brugte triptrap stole i dag til 100 kr stk. Da Laura var lille faldt jeg over en til 50 kr, (har jeg sat ned til mine forældre) og så har jeg arvet to fra dengang jeg selv var barn, (den ene vil min søster rigtig gerne have til når de skal have børn)  men lige nu har jeg 5 stk stole til den nette pris af 250 kr! :D 

 

min far kan sprøjelarker dem, så han har lovet at ordne to stole og kravlegården for mig til januar! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Kia... said:

Kom lige til st købe to brugte triptrap stole i dag til 100 kr stk. Da Laura var lille faldt jeg over en til 50 kr, (har jeg sat ned til mine forældre) og så har jeg arvet to fra dengang jeg selv var barn, (den ene vil min søster rigtig gerne have til når de skal have børn)  men lige nu har jeg 5 stk stole til den nette pris af 250 kr! :D 

 

min far kan sprøjelarker dem, så han har lovet at ordne to stole og kravlegården for mig til januar! :) 

 

Ej hvor fedt - fantastisk med sådan nogle gode fund :) 

Vi har en Trip Trap fra vores søn og så har min mor en stående som hun købte da vores søn var mindre, den har hun lovet at vi må få hjem og stå, så børnene kan have en værd. Og så har mine forældre været så søde at forære os newborn indsatsen til stolen - den glæder jeg mig til at tage i brug :) Hvilket jeg egentlig gør med det meste af babytingene <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Micka said:

 

Ej hvor fedt - fantastisk med sådan nogle gode fund :) 

Vi har en Trip Trap fra vores søn og så har min mor en stående som hun købte da vores søn var mindre, den har hun lovet at vi må få hjem og stå, så børnene kan have en værd. Og så har mine forældre været så søde at forære os newborn indsatsen til stolen - den glæder jeg mig til at tage i brug :) Hvilket jeg egentlig gør med det meste af babytingene <3

 

Skønt med sådan en newborn indsats! 

Den kan ikke gå på de gamle stole desværre, det så lidt ulempen med de gamle fund -  men har en skråstol der kan ligges helt ned i ryggen, som jeg fandt gratis fordi skruerne var faldet af i det der ryg system (hun havde alle skruer det skulle bare samles), den er magen til en jeg lånte til laura som vi var rigtig glade for og min svigermor har lovet at sy nyt betræk til den :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flytter ind i huset på lørdag så vi står i flytterod til halsen. Men det bliver godt at få mere plads og vi kan begynde at indrette babyværelset. Er simpelthen så taknemmelig for at jeg får et helt værelse seperat til babyen. Og at jeg ved mit første barn får lov at indrette og gøre det fint. Det betyder mere end jeg lige havde troet. 

 

Hvad gør I med pusleplads? Jeg synes, at det er voldsomt spild af plads så har tænkt lidt på at hun kan have en pude liggende på toiletmøblet ude på toilettet. Men det betyder at det nok skal pakkes lidt væk engang imellem når vi får gæster osv. 

Men synes det er smart for så er det lige ved siden af vand osv. Hvad mener I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Vi flytter ind i huset på lørdag så vi står i flytterod til halsen. Men det bliver godt at få mere plads og vi kan begynde at indrette babyværelset. Er simpelthen så taknemmelig for at jeg får et helt værelse seperat til babyen. Og at jeg ved mit første barn får lov at indrette og gøre det fint. Det betyder mere end jeg lige havde troet. 

 

Hvad gør I med pusleplads? Jeg synes, at det er voldsomt spild af plads så har tænkt lidt på at hun kan have en pude liggende på toiletmøblet ude på toilettet. Men det betyder at det nok skal pakkes lidt væk engang imellem når vi får gæster osv. 

Men synes det er smart for så er det lige ved siden af vand osv. Hvad mener I?

 

Hvis der er plads på toilettet til bare at ligge en puslepude på det eksisterende bord, havde jeg helt sikkert valgt den løsning :)

Indtil vi skal flytte 1. april, har vi det billigste puslebord fra IKEA, på toilettet, men jeg tror desværre ikke at der er plads på nogle af toiletterne i den nye lejlighed, så det bliver med pusleplads på værelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde nemlig også overvejet puslebordet fra IKEA men det kan ikke stå på badeværelset og så skal det stå i værelset. Så tænker rent hygiejnemæssigt bliver det nemmere at have det ude på toilettet. Også når baby har været i bad så kan man nemt lægge hende over til puslepladsen. Men ved ikke om der er nok plads endnu. Må lige måle efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg endelig færdig med at hækle er tæppe til Baby M. 

 

Er så pave stolt af mig selv. Startede for 1,5 mdr siden med at hækle en karklud og for 1 mdr siden startede jeg så på tæppet :D og igår blev jeg squ færdig.

 

lyserød og hvide striber og kanten er blevet lilla.. omg hvad gør man ikke for et barn allerede :) 

Æv kan ikke sætte et billede ind, men skidt pyt det er bedårende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kræver billeder når man hækler sådan et babytæppe! 

 

Jeg er sygt glad for pusleplads på badeværelset, det er sket hun er røget direkte ind under brugseren! 

 

Vi købte en væghængt fra ikea, det er rart at kunne klappe den op når man skal i bad og lige have lidt mere plads, for vores badeværelse er forholdsvist lille :) 

den fra ikea har ikke hylder som den fra brio så selve puslefladen er større, det betyder at hun nu som høj 2,5 år pige stadig snilt kan lille deroppe uden at være ved at falde ned :) 

 

ved ikke om nogen har baggang med vask og bord, for det kunne jo være et alternativ :) 

 

edit: lige et et billede af vores puslebord på badeværelset

IMG_1422.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser mega godt ud Kia :D

 

mht billede af baby tæppe vil den ikke sætte det ind, den siger det er for stort ...

 

vores puslebord står ude på gangen (vi har et stort firkantet område/gang.. men vaskemaskine står ved siden af bruser så man kan lige tage puslepuden og ligge den på vaskemaskinen og så fik jeg købte nogle små hylder i IKEA så er blevet hængt op hvor der så kan stå cremer, bleer, tøj osv på.. :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, BabyFebuar said:

Det ser mega godt ud Kia :D

 

mht billede af baby tæppe vil den ikke sætte det ind, den siger det er for stort ...

 

vores puslebord står ude på gangen (vi har et stort firkantet område/gang.. men vaskemaskine står ved siden af bruser så man kan lige tage puslepuden og ligge den på vaskemaskinen og så fik jeg købte nogle små hylder i IKEA så er blevet hængt op hvor der så kan stå cremer, bleer, tøj osv på.. :)

 

 

Skide smart med vaskemaskinen! 

 

Er det fra mobilen? Jeg har fundet ud af at hvis man tager et skærmbillede af billedet og beskære den til, såden lille nok til at kunne uploades, skide smart :) 

 

Jeg vil også have nogle flere hylder hængt op, jeg kan dog ikke finde nogen der er magen til den glashylde jeg har så tror jeg er ude i at købe nye ens, men så skal der jo lappes huller og males der hvor den gamle har været - så det er sådan lidt omstændigt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

7 hours ago, BabyFebuar said:

Tadaaaa home made tæppe

IMG_3946.PNG

 

Hvor er den fiin!! 

Og tada så lykkes det med billede :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu har vi jo købt den Voksi Classic..

hvirdan bruges den så helt korrekt?

 

kan baby M bare få en hue og handsker på (og det tøj hun nu har på) og så komme ned i voksien.

 

ellers skal jeg købe en dyne til den osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, BabyFebuar said:

Nu har vi jo købt den Voksi Classic..

hvirdan bruges den så helt korrekt?

 

kan baby M bare få en hue og handsker på (og det tøj hun nu har på) og så komme ned i voksien.

 

ellers skal jeg købe en dyne til den osv?

 

Det kommer an på hvad dyne den er købt med, og samtidig om man har et varmt eller koldt barn :) 

 

så der er ikke et klart svar. 

 

Min datter på 2,5 har en sleebee med vinterdyne, hun vil have armen hen over når hun sover, og man kan ikke længere bare snørre hende ind, så hun har alm tøj på, en uldtrøje/jakke (så arme ikke bliver kolde), handsker og en hue :) 

 

hun er et koldt barn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

 

Det kommer an på hvad dyne den er købt med, og samtidig om man har et varmt eller koldt barn :) 

 

så der er ikke et klart svar. 

 

Min datter på 2,5 har en sleebee med vinterdyne, hun vil have armen hen over når hun sover, og man kan ikke længere bare snørre hende ind, så hun har alm tøj på, en uldtrøje/jakke (så arme ikke bliver kolde), handsker og en hue :) 

 

hun er et koldt barn :) 

Hvad dyne der er købt med?

altsåååå... øh der er jeg lost... følger der overhoved en med?

:D:D:D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket Ammeindlæg har i tænkt jer at købe.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, BabyFebuar said:

Hvad dyne der er købt med?

altsåååå... øh der er jeg lost... følger der overhoved en med?

:D:D:D 

 

Enten følger der vel en sommerdyne eller en vinterdyne med, hvis ikke begge dele.

ddt vel ikke bare et betræk? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, BabyFebuar said:

Hvilket Ammeindlæg har i tænkt jer at købe.. ?

 

Har nogen engangs stående fra pigeon, det var de bedste af dem jeg nåede at prøve sidst.

 

jeg har også nogle i bomuld, men de klister fast og så der "pels" over hele brystvorten :D så enten skal de vaskes 15 gange mere eller også virker det bare ikke efter hensegende! 

 

Min veninde brugte engangsinden under og så en stor uld uden over.

Jeg kan desværre ikke tåle uld, bliver rød og kradser helt vildt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER