Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Hvor længe skal man tage Gravitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spm.

Min kæreste som er jurist i Fødevarestyrelsen mener, at man ikke skal tage ekstra vitaminer MED MINDRE der er indikation for det. Dvs. folsyre indtil hvad... 15-16. uge. Ekstra jern. Og for mit eget vedkommende ekstra d vitamin.

Men hvis du ellers spiser nogenlunde sundt, så vitaminer ikke indikeret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal man tage Gravitamin?

Jeg tager det graviditeten ud og også bagefter så jeg er sikker på at få hvad jeg har brug for, både under graviditet og amning, men som sådan er det nok ikke nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg også :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/9/2016 at 8:55 PM, BabyFebuar said:

Hvor længe skal man tage Gravitamin?

... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får bare sådan en kvalme af Gravitamin :-/ men er begyndt at tage dem inden jeg skal sove så mærker jeg ik så meget til kvalme .. Og yes Jern har jeg taget siden uge 10 nu :)

Fik lige brev idag, skal til jordemor halløj sidst på måneden.. Spændende..

Fik os fortalt min studiegruppe igår af jeg er gravid.. Så nu mangler jeg bare at fortælle det til Mine forældre imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får bare sådan en kvalme af Gravitamin :-/ men er begyndt at tage dem inden jeg skal sove så mærker jeg ik så meget til kvalme .. Og yes Jern har jeg taget siden uge 10 nu :)

Fik lige brev idag, skal til jordemor halløj sidst på måneden.. Spændende..

Fik os fortalt min studiegruppe igår af jeg er gravid.. Så nu mangler jeg bare at fortælle det til Mine forældre imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/9/2016 at 9:25 AM, BabyFebuar said:

Jeg får bare sådan en kvalme af Gravitamin :-/ men er begyndt at tage dem inden jeg skal sove så mærker jeg ik så meget til kvalme .. Og yes Jern har jeg taget siden uge 10 nu :)

Fik lige brev idag, skal til jordemor halløj sidst på måneden.. Spændende..

Fik os fortalt min studiegruppe igår af jeg er gravid.. Så nu mangler jeg bare at fortælle det til Mine forældre imorgen Spæææændende

... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker I noget til baby i maven?

Jeg er rer sikker på at jeg i en uges tid, har mærker den sparke. Det føles ikke som bobler som der står alle vegne. Det føles slet og ret som om nogen sparker på mig fra indersiden. Det er en følelse jeg aldrig har mærket før så de må være babyen der sparker. Er 19+4... Så det er vel egentlig ikke helt urealistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker I noget til baby i maven?

Jeg er rer sikker på at jeg i en uges tid, har mærker den sparke. Det føles ikke som bobler som der står alle vegne. Det føles slet og ret som om nogen sparker på mig fra indersiden. Det er en følelse jeg aldrig har mærket før så de må være babyen der sparker. Er 19+4... Så det er vel egentlig ikke helt urealistisk.

Det tror jeg helt sikkert er rigtig nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er langt fremme jeg er kun 16+2 idag :) mærker ikke til noget andet end oppustet mave og gassen slipper om aftnen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker heller ikke noget endnu. Men min moderkage ligger foran så har fået at vide der kan gå nogle uger endnu inden jeg mærker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også stor forskel på om man skal føde i starten af februar eller slutningen :-) og jeg blev også rykket nogle dage frem så skal føde i slutningen af januar i stedet for starten af februar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan en gang i mellem mærke babyen - men det føles hverken som bobler eller spark, mere som om der er noget der ruller rundt i maven. Glæder mig til det bliver rigtig tydeligt og når det kan mærkes og ses udenpå - det er så hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er nu nået til det punkt hvor jeg synes det er ubehageligt at have min cowboybukser på. De strammer på de forkerte steder :-D

Har et par graviditetsbukser men synes virkelig at de får ens krop til at se mere gravid ud end man er. Synes de sidder SÅ grimt på maven! Sådan en stor flap af stof der ikke strammer ind nogle steder men bare lader maven hænge løst. Er det bare mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes jo også andre graviditets bukser. Har set i h og m. Sådan lidt lavtaljede. Jeg kan trods en hurtig voksende mave stadigvæk fint være i mine alm bukser. Tabte mig tre meget i starten så jeg pt vejer mindre end da jeg opdagede at jeg var gravid. Jeg kastede op og kunne intet spise. Det er første gang i mine graviditeter at jeg har haft kvalme. Men opdagede også at gravitamin giver kvalme så tager dem om aftenen. Sammen med jern. Ellers kan/kunne jeg ikke holde til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 11/9/2016 at 0:22 PM, kmbe said:

Jeg er nu nået til det punkt hvor jeg synes det er ubehageligt at have min cowboybukser på. De strammer på de forkerte steder :-D

Har et par graviditetsbukser men synes virkelig at de får ens krop til at se mere gravid ud end man er. Synes de sidder SÅ grimt på maven! Sådan en stor flap af stof der ikke strammer ind nogle steder men bare lader maven hænge løst. Er det bare mig?

.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pige ligger inde i maven og skubber rundt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader mig selv er i uge 17+ 2 og har taget 7 kilo på... Omg hader mig selv :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare på INGEN måde kriminelt. Da slet slet ikke. Man siger at det man har taget på omkring det her tidspunkt kan man gange med to og så forvente sin slutvægt. Ved ikke om det passer. Men syv kg er da ikke slemt overhovedet!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til misdannelsesscanning kl. 08 i dag. Alt så fint ud. Og det er stadig en lille pige. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader mig selv er i uge 17+ 2 og har taget 7 kilo på... Omg hader mig selv :( :(

Det kan sagtens udligne sig, så det behøver ikke betyde at du tager voldsomt på. Var du meget tynd inden?

Jeg tog 16 kg på med vores datter og begyndte først at tage på 18+, jeg spiste helt klart for meget, men så længe du er bevidst om hvad du spiser og ikke spiser for to, så kan du ikke gøre mere. 7 kg nu er ikke slemt, det er der mange der har taget på på det her tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til misdannelsesscanning kl. 08 i dag. Alt så fint ud. Og det er stadig en lille pige. :)

Dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER