Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Jeg har NF scanning tid den 22 august.. Men det er nu ikke noget jeg bekymre mig om.. Hvis scanninger skal vise noget har vi allerede besluttet hvad der skal ske og så er det jo bare en ommer ( 7,9,13 der selvfølgelig ikke er noget).. Eller dvs så adoptere vi for jeg magter ikke kvalme mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

By the Way hvor lang tid tager sådan en NF scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

By the Way hvor lang tid tager sådan en NF scanning?

Det er meget forskelligt. Med vores datter tog det 45 min, med den her tog det nok 15 min. Det kommer an på om barnet samarbejder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover ofte dårligt, i nat vågnede jeg kl. 1.30 og kunne ikke falde i søvn igen - tænker det normalt først er senere i graviditeten at man ikke kan finde sig ordenligt til rette i sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover ofte dårligt, i nat vågnede jeg kl. 1.30 og kunne ikke falde i søvn igen - tænker det normalt først er senere i graviditeten at man ikke

kan finde sig ordenligt til rette i sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også svært ved at falde i søvn igen hvis jeg vågner, også selvom jeg er død træt. Det bliver værre senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag fortalt min chef om graviditeten - han går på ferie på fredag, og vi ses først igen i begyndelsen af september, hvor jeg inden da skal arbejde i en uge i vores afdeling i København, så jeg synes han skulle vide det, hvis nu jeg ikke kan skjule det overfor mine kollegaer i København. Han tog det heldigvis rigtig pænt, og ønskede stort tillykke ad flere omgange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med jobbet!! Det er altid en ubehagelig ting at skulle sige.

Mht hvor lang tid NF tager. Mkn tog også sådan 30 min fordi jeg konstant måtte op at gå da fosteret lå forkert. Så skulle lige ryste det lidt rundt

Og mht det med at have svært ved at falde i søvn. Det har jeg så meget også. Vågner desværre bare ved 03 tiden hver nat og er lysvågen. Nogle gange ser jeg lidr netflix hvilket jeg normalt ALDRIG NOGENSINDE kunne finde på.

I nat var ekstra presset. Vi skulle op kl. 04 for at nå til Sølvbryllup kl. 06. Vågnede allerede kl. 03 og kunne ikke sove. Så var godt træt da det var slut.

Heldigvis arbejder jeg fast om aftenen og kan nå at damage controlle inden job. Dvs. nå en lur. Kan man jo ikke, hvis man arbejder om dagen.

Åh kender I de veninder som skal være sååå kloge på hvad der kan fungere for en selv??? Fortæller altid at det er så hårdt at blive mor. At man ikke når noget som helst og at alt er umuligt. Lidt bedrevidende er de vel.

Jeg forstår godt at dem der er mødre i forvejen ved en del mere end jeg. Men det er ubehageligt at skulle belæres om ens valg som man selv har træffet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt huske hvor træls jeg synes det var når forældre skulle fortælle mig hvordan det ville være at blive mor, hvordan fødsel var mm... Jeg kunne også sagtens fortælle nu hvordan det er og komme med en masse gode råd.. Jeg er mor til tre og har en mand der arbejder ude i verden halvdelen af året. Men hvad der var hårdt for os, mig eller mine børn er jo nødvenogvis ikke det der er hårdt for andre. Alle børn er forskellige, familier er forskellige. Nogen for stress over alt det de ikke når mens andre bare nyder ikke at nå noget. Nogen når at bage kage til mødregrupperne og træne 5 gange om ugen selvom de nærmest lige har født. Andre og jeg selv glemte at nattøjet skulle af under hele første barsel... Stod op og så var dagen gået... Det er det mest fantastiske i hele verden og nogle dage bare hårdt men sådan er det jo... Nyd tiden for den går stærkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja, den type kender jeg også godt - heldigvis er jeg andengangs gravid denne gang, så der slipper jeg for det meste.

Jeg har altid haft den holdning, når mine veninder fik børn, at hvis de ikke spurgte mig direkte, så fortalte jeg dem ikke omkring det at få børn - netop fordi det er så individuelt hvordan man tager det og hvilket barn man får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig. Min veninde fik en pige der sov igennem fra dag 1. Sov fra 22-06 hver eneste nat. Og gør det stadig.

Da jeg var baby sov jeg også igennem ifølge min mor.

Og så har jeg en veninde som er gået ned med stress fordi hendes baby aldrig sover. Sådan er der så meget. Er bare så træt af den der dommedagsprofeti og at man skal være åh så ydmyg når man taler om hvordan man ønsker ens hverdag skal være.

Jeg har da aftalt med min kæreste at jeg fortsætter med at arbejde fast om aftenen. Jeg står op og ordner barnet om morgenen og følger det i vuggestue osv. Handler ind og ordnet hjemmet. Så tager min kæreste over om eftermiddagen. På den måde undgår vi en stresset hverdag. Plus jeg kan arbejde færre timer om ugen til bedre løn.

Alle siger "det kommer ALDRIG til at fungere". Nå okay?? Hvordan ved I så det?? Var det faren der arbejdede sådan var der ingen der ville sige noget.

Er simpelthen så træt af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig. Min veninde fik en pige der sov igennem fra dag 1. Sov fra 22-06 hver eneste nat. Og gør det stadig.

Da jeg var baby sov jeg også igennem ifølge min mor.

Og så har jeg en veninde som er gået ned med stress fordi hendes baby aldrig sover. Sådan er der så meget. Er bare så træt af den der dommedagsprofeti og at man skal være åh så ydmyg når man taler om hvordan man ønsker ens hverdag skal være.

Jeg har da aftalt med min kæreste at jeg fortsætter med at arbejde fast om aftenen. Jeg står op og ordner barnet om morgenen og følger det i vuggestue osv. Handler ind og ordnet hjemmet. Så tager min kæreste over om eftermiddagen. På den måde undgår vi en stresset hverdag. Plus jeg kan arbejde færre timer om ugen til bedre løn.

Alle siger "det kommer ALDRIG til at fungere". Nå okay?? Hvordan ved I så det?? Var det faren der arbejdede sådan var der ingen der ville sige noget.

Er simpelthen så træt af det.

Altså, da vi fik vores den første åd jeg alt råt, hvad "de kloge fortalte " og hang mig i det. Så kom knægten til verden og jeg blev så faktisk hende, som kom i bad hver sag og fik lidt makeup på og var ordentlig i tøjet :D - jeg blev også hende som lavede alt grød fra bunden af til vores søn, til trods for at folk sagde "bar vent - færdigmad er vejen frem med et barn på armen.

Jeg blev klogere fordi jeg fandt det det andet nemmere :D og de andre lærte at klappe kaje :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er man egentlig i uge 12?

Sidst jeg var ved læge var jeg 10+3 men ifølge lægen var jeg kun i uge 9+3...

Så er det når "jeg" er i uge 12 eller når bebs er i uge 12 man regner ud fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede taget 6 kg på Og er kun 11+0. Tænker det er en kombination af rygestop da jeg opdagede det, og så at jeg ikkebhar fået trænet særlig meget siden pga arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du regner jo fra din sidste menstruations første dag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kan ugerne rykkes lidt når man bliver nakkefoldsscannet. Jeg blev rykket 4-5 dage frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev kønsscannet i dag og vi skal have en lille pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede taget 6 kg på Og er kun 11+0. Tænker det er en kombination af rygestop da jeg opdagede det, og så at jeg ikkebhar fået trænet særlig meget siden pga arbejde.

Åååhhhh jeg elsker dig Pernille!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev kønsscannet i dag og vi skal have en lille pige :-)

TILLYKKE dejligt med en lille pige.. Uuhhhh håber jeg dælme os vi får...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE dejligt med en lille pige.. Uuhhhh håber jeg dælme os vi får...

Stort tillykke med den Mille pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev kønsscannet i dag og vi skal have en lille pige :-)

Hvor skønt, så bliver det lidt nemmere at forholde sig til babyen, når man kan kalde den for 'hende'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev kønsscannet i dag og vi skal have en lille pige :-)

Iiiiih stort stort tillykke ! :)

Det blev vi også - og venter os også en lille pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) og ja det bliver lidt nemmere. Men vil gerne lige have det bekræftet ved md scanningen inden vi køber alt muligt :) selvom sonografen der scannede mig slet ikke var i tvivl om at det var en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååhhhh jeg elsker dig Pernille!!! Tak fordi jeg ikke føler mig alene Har selv taget på og er i 11+5 idag.. Har bare læst om en del der slet ikke har taget på endnu.. Pfff.. Taaak til dig.. P.s da jeg stoppede med at ryge for en del år tilbage tog jeg nu os lidt på..

Hvor er det dejligt jeg ikke er helt alene synes de fleste man læser om kun har taget 1-2kg på, og har førhen været en meget stor pige, så har været lidt bekymret for fremtiden, men tænker det hele nu nok skal gå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt jeg ikke er helt alene synes de fleste man læser om kun har taget 1-2kg på, og har førhen været en meget stor pige, så har været lidt bekymret for fremtiden, men tænker det hele nu nok skal gå

Jeg har lige haft er vægttab på 10 kilo.. Wupti så kom de første 3kg på for 3 uger siden. Har ikke vejet mig siden af frygt haha.. Og ja de fleste har taget 1-2 kg på så føler man sig lidt nederen. Så ja dejligt man ikke er den eneste..

Havde nu os slem kvalme og det er begyndt at blive meget bedre, så kan begynde at spise grønsager igen :D

Siden du er 86'er vil jeg ligeledes Joine dig. Fylder selv 30 i år :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER