Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Nu synes jeg godt nok mave vokser. De første to par bukser er gemt i skabet og bæltet har fået et hul mere... Synes det går for stærkt denne gang og ikke fordi jeg fysisk er besværet af det så kan jeg godt mærke at min krop arbejder på højtryk. Sveder hurtigere end før. Bliver hurtigt stakåndet og bare mere træt...

Hihihi kender jeg godt.. Er mega stakåndet bare ved at gå op på første sal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kmbe: hvordan gik det hos jordmoderen i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik godt! Hendes fokus er at jeg har risiko for at føde for tidligt pga. keglesnit sidste år og så min ryg. Hun var super sød!!

Har måtte sygemelde mig i dag fra job. Havde det så skidt på jobbet i går med ryggen. Kunne næsten ikke gå og min mave strammede like crazy så det gjorde ondt :( måtte lægge mig på undersøgelsesbriksen men vi er kun to sygeplejersker til 600 indsatte så man kan ikke bare lægge sig i længere tid. Heldigvis er mit job meget forstående.

Hvordan gik det med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som om du burde stoppe helt nu. Lyder som et hårdt job. Jeg skal til jordemoder i næste uge. Tror jeg har samme jordemoder som i 2004 så det bliver lidt sjovt at sidde der igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For tidlig fødsel er ikke til at spøge med, det håber jeg godt nok ikke du kommer til at opleve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godmorgen.

Jeg var til 90'er fest igår, det var mega hyggeligt og sjovt.

Eneste ting jeg forbander nu er alle rygere, ik nok med at de forpester deres egne lunger, kotser samfundet penge så skal de os gøre mig til passiv ryger og ødelægge mine lunger..

Der sidder man ide i det fri, solen skinner og så kan man bare lugte folks dårlige ånde og røg.. Æv..

Nå det var lige lidt dårligt karma der skulle ud haha

Go dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare man som gravid og mor bliver mere bevidst om skadelige ting og især røg fordi det er så åbentlyst og kan lugtes.. Synes også selv det er ulækkert men kunne også mærke på mig selv at før jeg blev gravid skænkede jeg ikke røgen, kemikalierne mm en tanke... Pludselig blev jeg opmærksom på hvad jeg udsatte mit lille foster for og da jeg så nu er mor tænker jeg da ekstremt meget over om der er nogen der ryger i nærheden eller om tøjet er øko mærket, om cremen er fyldt med farlige og allergifremkaldende stoffer. Men sådan skal vi være os mødre og kommende mødre. Og heldigvis er røgen på offentlige steder næsten nul. Ihvertfald så voksede jeg op med en farfar der røg cigar i bilen og i huset uden vi kommenterede på det. Det er så skønt at man i dag kan gå på cafe og sidde ugeneret fra andres modbydelige røg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja, jeg synes også at jeg er blevet sart overfor forskellige lugte.

Vi var på besøg hos min gamle morfar i går, og han kæderyger cigarer :kvalme:

Føj for den - vi var der kun en time, men jeg havde virkelig svært ved at være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ALTID haft svært ved passiv rygning. Får hovedpine og ondt i halsen. Og synes det er så respektløst at ryge andre op i hovedet. Min kærestes mormor ryger også og vi var hos hende for nogle uger siden og det var første og sidste gang jeg skal komme der. Hun storrøg også. Hvad med at tage lidt hensyn??? Synes det er under AL kritik!!!

Jeg udsættes jo for enorm passiv rygning på mit job. Men har bare vænnet mig til ikke at gå ind i cellerne hvis de ryger derinde men stå i døren. Så må det bare være sådan. Og hvis jeg SKAL ind og tilse dem fysisk så må de slukke deres cigaretter. Heldigvis er de fleste indsatte søde til at tage hensyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud, ske og lov er der "lang" tid endnu til barnet Popper ud, men alligevel dukker der en bekymring op.

Jeg skal føde ude på Skejby og pt er der jo mega baby booooom her i dk dvs sygehusene har max travlt..

Læste lige en artikel om alle de utilsigtede hændelser der sker og fejl osv osv pga travlhed og alle de sygeplejerske der går ned med stress (Not cool at læse når man selv er ved at uddanne sig til sygeplejerske).

Jeg har ellers haft sådan en ide om at alt er godt og sikkert på sygehuse, men jeg tager fejl :-/

Hvad fuck gør man så?

Jeg tør ikke at føde hjemme for tænk hvis noget hår galt så er der 30min kørsel til nærmeste sygehus og det kan jeg ikke magte..

Åh stress... Kan ik overskue det.. Kan storken ik bare komme med baby i postkassen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er sygeplejerske og forstår dig fuldt ud. Men du har ikke rigtigt noget valg. Man må være kritisk men ellers stole på systemet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan hyre en privat til at være hos dig under forløbet på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i dag at jeg kunne føde på vores lille lokale sygehus hvor de andre også er kommet til verden. Alternativet havde været det store sygehus 40 km væk og har bare ikke hørt gode historier derfra. Vores lille lokale sygehus med ro og nærvær og hvor mange af sygeplejerskerne og lægerne enten er venner/veninder eller folk man kender enten fra ungernes skole eller fra lokalsamfundet så nu er jeg tryg igen... Synes slet ikke om ideen om det store sygehus og manglende tid og plads og hvor der er stress over alle fødsler. Hvis jeg ikke havde kunnet føde lokalt så havde jeg overvejet hjemmefødsel hvis jeg da ellers kunne føde uden om kejsersnit. Dem jeg kender har født hjemme siger at det er det bedste de har gjort. Roen og de rammer baby kommer til verden i men det er også kvinder der har født mere end en så de vidste hvad der var i vente... Som første gangsfødende ville jeg nok ikke turde. Håber da at det hele går i forhold til din fødsel og at det bliver en god oplevelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan hyre en privat til at være hos dig under forløbet på sygehuset.

Det lyder som en dyr omgang for en studerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan vel ikke andet end at stole på dem og om ik andet være ekstra opmærksom... Men ja...

Glansbilledet om en rolig fødsel er loooooong gone... Haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan vel ikke andet end at stole på dem og om ik andet være ekstra opmærksom... Men ja...

Glansbilledet om en rolig fødsel er loooooong gone... Haha

Jeg ville helt klart overveje en hjemmefødsel hvis jeg var dig. Du kan sige til din jordmoder at du gerne vil høre mere, så bliver du indstillet til samtale med en hjemmefødselsjordmoder.

Hvis jeg fik lov ville jeg føde hjemme selvom vores datter nok kommer til at veje omkring 5 kg.

Du bliver kørt med fuld fart i ambulance til hospitalet hvis der er det mindste lille tegn på, at noget kunne gå i en forket retning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men må man godt føde hjemme som førstegangsfødende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg man bestemmer selv... Gid jeg kunne....❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men må man godt føde hjemme som førstegangsfødende?

Ja det må du

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dyr omgang for en studerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad var det så?, kunne nemlig ikke finde prisen :-)

Præcis... Ingen priser = dyrt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis... Ingen priser = dyrt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede hvad det kostede at føde på privatklinik og være sikker på den samme jordemoder samt konsultationer op til fødslen. Og det kostede 25.000. For hele pakken. Hvis ikke vi lige havde købt hus, ville jeg klart gøre det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER