Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Ja præcis. Sådan havde jeg det også med kønnet. Jeg vil dog helst have en pige. Havde jeg en i forvejen ville jeg nok blive gladere for en dreng. Ej jeg ved det ikke. Bare barnet er raskt! Har det langt bedre efter i dag. Humøret har godt nok været sort.

Babyfebruar: jeg havde ikke taget et eneste gram på i uge 17. Nu har jeg taget ca. 4 kg. på og er 20+4. Så det kan sagtens ske i ryk. Så har faktisk taget 3,5-4 kg på over kun tre uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja præcis. Sådan havde jeg det også med kønnet. Jeg vil dog helst have en pige. Havde jeg en i forvejen ville jeg nok blive gladere for en dreng. Ej jeg ved det ikke. Bare barnet er raskt! Har det langt bedre efter i dag. Humøret har godt nok været sort.

Babyfebruar: jeg havde ikke taget et eneste gram på i uge 17. Nu har jeg taget ca. 4 kg. på og er 20+4. Så det kan sagtens ske i ryk. Så har faktisk taget 3,5-4 kg på over kun tre uger.

Tror det oftest kommer i ryk, selvom det ville være fedest hvis det kom jævnt, det gør det bare ikke.

Jeg ville faktisk helst også have en pige denne her gang, selvom jeg ville blive lige så glad for en dreng, har jeg bare virkelig drømt om to piger, men så måtte vi jo bare få en mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Har bare ikke haft lyst til alt det der hører med at blive mor. Orker ingenting. Men tror bare det er fordi der sker så meget for tiden. Vi overtager huset til november. Og min kæreste har fået nyt job i indenrigsministeriet hvor han starter d. 1/11. Dvs. samme tid vi overtager hus. Jeg er ENORMT dårlig til forandringer og omstillinger. Så det kræver en del af mig at affinde mig med. Er bedst til at tingene er som de altid har været :) og det bliver de jo ikke ligefrem med et nyt hus og forældre for første gang. Om præcis fem måneder er mit liv FULDSTÆNDIG anderledes end det er nu. Totalt!!! Det skræmmer mig heeeeeeelt vildt.

Ej jeg ville også gerne have to piger :) så de kunne få glæde af hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader mig selv er i uge 17+ 2 og har taget 7 kilo på... Omg hader mig selv :( :(

Jeg har taget 10kg på og er 17+1. De fleste røg på de første 3 måneder og nu går det stille. Så håber det forsætter sådan. Og tænker det vigtigste er jo st baby har det godt. Så må vi slåsse med kiloene senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde, det ærger mig dog stadig med de kilo.

Har nu os spist for 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til misdannelsesscanning kl. 08 i dag. Alt så fint ud. Og det er stadig en lille pige. :)

Ihhhh hvor dejligt :) stort tillykke :)

Jeg håber os vores stadig er en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror alle mødre er crazy.

Min mor sagde forleden "jeg havde aldrig troet du ville blive gravid og derfor har jeg jo ikke presset dig til at blive det".... Okay det har du ikke? Det er jeg ikke enig i. Haha. Ej min mor er så sød. Har købt en masse fint tøj.

Mht vægten så synes jeg det er en balancegang. Man skal ikke bare give efter og være ligeglad. Det bliver man glad for bagefter. Men omvendt så er det jo normalt at tage på. Og man skal jo have ekstra kalorier når man er gravid.

Kan slet ikke se at syv kg er meget på dette tidpunkt. Slet slet ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning i går, og fik også bekræftelse på at det er en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!! Husker ikke om det er jeres første barn?

Og det er da en stram regel. :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg husker en artikel fra IFORM der hed "babybell" hvor man brugte babyen som en slags kettlebell :)

Jeg mærker liv hver dag. Hun sparker lystigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker en artikel fra IFORM der hed "babybell" hvor man brugte babyen som en slags kettlebell :)

Jeg mærker liv hver dag. Hun sparker lystigt

Getfitmamma bruger det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vores nummer 2, vi har Louie på 5 i forvejen :)

Og ja, mega stram regel - tror dog min jordemoder/fødselslæge, som er norsk/dansk er lidt mere loose omkring det :) Heldigvis - jeg tog nemlig 18 kg på sidst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 17+4 og jeg mærker intet i maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke! Jeg har læst mig til at man først rigtigt skal kunne mærke noget omkring uge 20 eller cirka der omkring. Jeg mærkede dog allerede noget da jeg var ca. 18+4 men det undrer mig ikke for ved alle scanninger har hun ligget sindsygt uroligt og fægtet med arme og ben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 17/9/2016 at 3:03 PM, BabyFebuar said:

Jeg er idag 17+4 og jeg mærker intet i maven Skal man være nervøs ?

... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været på vægten. +3,1 kg. Og er 20+1.

Talte lige med min mor om hendes vægt og hun tog 6 kg på med mig. Og hun var/er normalvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede lige til jordemoderen omkring min vægt og om det var normalt kun at have taget tre kg på. Det havde hun slet ingen holdning til og vidste ikke hvad hun skulle svare. Ret dårligt faktisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3,1 kg er fint på nuværende tidspunkt, vægten begynder at stige for alvor nu. Med vores datter begyndte jeg først at tage på nu og endte på 16 kg. Jeg var også normalvægtig før. Tror ikke du skal være bekymret. Babyen vejer ikke ret meget endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 19/9/2016 at 1:05 PM, kmbe said:

Ringede lige til jordemoderen omkring min vægt og om det var normalt kun at have taget tre kg på. Det havde hun slet ingen holdning til og vidste ikke hvad hun skulle svare. Ret dårligt faktisk!

... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide 10-12 kg i alt er jordmoderen, over det var for meget. Så tænker 3 kg nu er helt fint. Selv har jeg kun taget 1,3 kg på 20+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!

Se det var noget jeg kunne bruge til noget.

Jeg forsøger at spise ca. 300 kalorier mere end jeg skal.

Jeg er meget optaget af min vægt. Har altid været glad for mad så det er en daglig kamp ikke at spise for meget. Vejer mig også flere gange om ugen så det ikke løber af sporet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var altid passet på min vægt og trænet en del.. Hvis jeg ik kom ned og træne fik jeg dårlig samvittighed og jeg talte hver eneste kcal.. 90% af mine tanker hver dag gik på mad, tælle kcal og træning.. Fy for den.. Dejligt jeg ikke har det sådan mere.. Nå ja er tilgænglig blevet lidt halv fed nu, men så snart bebs er ude og jeg er klar starter jeg med sund og fornuftig træning igen og så vil jeg følge en kostplan med 1500kcal pr dag.. (Og det er leget mad hvis man vælger de rigtige ting) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været meget optaget af min vægt, og er det egentlig stadig.

Men synes ikke det er sygeligt, mere bare en del af min kontrol personlighed ;)

Jeg har også taget 3 kg på, og er 18+2.

Er meget tilfreds med det, da jeg sidst endte på 18 kg + (stoppede med at veje mig de sidste 2 uger, da vægten var tæt på 80 kg og ville ikke se den over). Mener at jeg sidst tog 5-6 kg på bare i første trimester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var altid passet på min vægt og trænet en del.. Hvis jeg ik kom ned og træne fik jeg dårlig samvittighed og jeg talte hver eneste kcal.. 90% af mine tanker hver dag gik på mad, tælle kcal og træning.. Fy for den.. Dejligt jeg ikke har det sådan mere.. Nå ja er tilgænglig blevet lidt halv fed nu, men så snart bebs er ude og jeg er klar starter jeg med sund og fornuftig træning igen og så vil jeg følge en kostplan med 1500kcal pr dag.. (Og det er leget mad hvis man vælger de rigtige ting) :)

1500 kcal er for lidt hvis du vil amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER