MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Boooooom trommehvirvel, jeg sidder i sofaen UDEN BABY, for han sover i soveværelset ALENE. Wooow jeg er helt høj på excitement over det her :lol

Efter at have ammet i hundrede år og failet mission "mor sniger sig ud af soveværelset uden Arthur vågner" op til flere gange lykkedes det! Jaaaaaaa. Hvilken frihed! Jeg har fået sat en vask over, børstet mine hunde, samlet hundelort (ja, det var jeg mega glad for at få gjort, min dags højdepunkt).

Den unge kan bare vågne nu, I don't care, for lige nu er jeg supermom :toot :glad

Ps. jeg er klar over at dette er absolut standard for mange, og jeg forstår godt hvis I synes jeg er lidt sindssyg.

Pps. Nej, jeg er ikke på stoffer, blot meget forundret og glad!

:D :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Boooooom trommehvirvel, jeg sidder i sofaen UDEN BABY, for han sover i soveværelset ALENE. Wooow jeg er helt høj på excitement over det her :lol

Efter at have ammet i hundrede år og failet mission "mor sniger sig ud af soveværelset uden Arthur vågner" op til flere gange lykkedes det! Jaaaaaaa. Hvilken frihed! Jeg har fået sat en vask over, børstet mine hunde, samlet hundelort (ja, det var jeg mega glad for at få gjort, min dags højdepunkt).

Den unge kan bare vågne nu, I don't care, for lige nu er jeg supermom :toot :glad

Ps. jeg er klar over at dette er absolut standard for mange, og jeg forstår godt hvis I synes jeg er lidt sindssyg.

Pps. Nej, jeg er ikke på stoffer, blot meget forundret og glad!

YAY! Hvor er det mega fedt! Du ER supermom :toot :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boooooom trommehvirvel, jeg sidder i sofaen UDEN BABY, for han sover i soveværelset ALENE. Wooow jeg er helt høj på excitement over det her :lol

Efter at have ammet i hundrede år og failet mission "mor sniger sig ud af soveværelset uden Arthur vågner" op til flere gange lykkedes det! Jaaaaaaa. Hvilken frihed! Jeg har fået sat en vask over, børstet mine hunde, samlet hundelort (ja, det var jeg mega glad for at få gjort, min dags højdepunkt).

Den unge kan bare vågne nu, I don't care, for lige nu er jeg supermom :toot :glad

Ps. jeg er klar over at dette er absolut standard for mange, og jeg forstår godt hvis I synes jeg er lidt sindssyg.

Pps. Nej, jeg er ikke på stoffer, blot meget forundret og glad!

Under alle omstændigheder så er du super mom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver man baby at spise når han nærmest nægter alt?? Ved ikke om jeg kan give tanden skylden :unsure

Hvordan er det gået med ham i dag? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boooooom trommehvirvel, jeg sidder i sofaen UDEN BABY, for han sover i soveværelset ALENE. Wooow jeg er helt høj på excitement over det her :lol

Efter at have ammet i hundrede år og failet mission "mor sniger sig ud af soveværelset uden Arthur vågner" op til flere gange lykkedes det! Jaaaaaaa. Hvilken frihed! Jeg har fået sat en vask over, børstet mine hunde, samlet hundelort (ja, det var jeg mega glad for at få gjort, min dags højdepunkt).

Den unge kan bare vågne nu, I don't care, for lige nu er jeg supermom :toot :glad

Ps. jeg er klar over at dette er absolut standard for mange, og jeg forstår godt hvis I synes jeg er lidt sindssyg.

Pps. Nej, jeg er ikke på stoffer, blot meget forundret og glad!

Fantastisk! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boooooom trommehvirvel, jeg sidder i sofaen UDEN BABY, for han sover i soveværelset ALENE. Wooow jeg er helt høj på excitement over det her :lol

Efter at have ammet i hundrede år og failet mission "mor sniger sig ud af soveværelset uden Arthur vågner" op til flere gange lykkedes det! Jaaaaaaa. Hvilken frihed! Jeg har fået sat en vask over, børstet mine hunde, samlet hundelort (ja, det var jeg mega glad for at få gjort, min dags højdepunkt).

Den unge kan bare vågne nu, I don't care, for lige nu er jeg supermom :toot :glad

Ps. jeg er klar over at dette er absolut standard for mange, og jeg forstår godt hvis I synes jeg er lidt sindssyg.

Pps. Nej, jeg er ikke på stoffer, blot meget forundret og glad!

Fantastisk indlæg :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for at dele min begejstring, piger! Jeg er stadig helt høj på den oplevelse! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået med ham i dag? :kram2

Meget svingende! Han spiste næsten ingenting til morgen (3 skefulde kun!!), spiste en halv portion mos til frokost, og til aften spiste han vildt godt - en god portion mos og et halvt bondebrød med smør lige efter. Mellemmåltiderne var han heller ikke specielt begejstret for. Jeg lavede vitterligt ikke andet end at lave mad til ham i går <_< Når de pludselig nægter, så er det med at være kreativ - pyhh!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår mon min lille mand tager sine første skridt? Han er begyndt at give slip når han står ved ting. Han står lige et halvt sekund og så sætter han sig ned på rumpen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår mon min lille mand tager sine første skridt? Han er begyndt at give slip når han står ved ting. Han står lige et halvt sekund og så sætter han sig ned på rumpen :p

Han er så vild!! :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primært til jer med flaskebørn - hvor meget vand / ekstra MME tilbyder i jeres børn her i varmen???

Ester siger ikke som sådan ekstra til, og hun får jo altid fuldt måltid i sonden.

Men burde man ikke derudover enten give hende lidt ekstra vand? Eller er det 'nok' at hun får lov til at sutte lidt vand - måske 10-15 ml - nogle gange om dagen???

Her til aften prøvede vi at give hende lidt vand via sprøjte i munden, bare ca 0,2 ml ad gangen som hun så suttede på, og ihvertfald slugte langt det meste. Tror vi kom op på ca 20 ml i alt før hun ikke gad mere - men er det nok????

Jeg tilbyder vand cirka en gang i timen. Nogen gange vil hun ikke og andre gange drikker hun lidt. Især om aftenen drikker hun mere mælk og vand synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilbyder vand cirka en gang i timen. Nogen gange vil hun ikke og andre gange drikker hun lidt. Især om aftenen drikker hun mere mælk og vand synes jeg :)

Jeg har slet ikke tilbudt ekstra vand ... :(

Det burde jeg måske?! Han er tre måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke tilbudt ekstra vand ... :(

Det burde jeg måske?! Han er tre måneder.

Jeg kan ikke huske om du ammer eller giver flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer om det snart er tid til at sætte tremmesengen ned. Men så kan man jo ikke lige lægge hånden på hende hvis hun er for urolig. Det plejer ellers at give os en lille times søvn mere om morgenen. Og jeg ved heller ikke helt hvad jeg så gør når hun skal sove. Der kaster hun sig rundt, triller og sætter sig op og hiver fat i sengeranden osv. Så jeg ligger normalt ved siden af (i mon egen seng) og holde lidt om hende, så der er lidt mere ro på og hun kan falde i søvn. Men det kan man jo heller ikke så godt hvis hun ligger helt nede i tremmesengen  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer om det snart er tid til at sætte tremmesengen ned. Men så kan man jo ikke lige lægge hånden på hende hvis hun er for urolig. Det plejer ellers at give os en lille times søvn mere om morgenen. Og jeg ved heller ikke helt hvad jeg så gør når hun skal sove. Der kaster hun sig rundt, triller og sætter sig op og hiver fat i sengeranden osv. Så jeg ligger normalt ved siden af (i mon egen seng) og holde lidt om hende, så der er lidt mere ro på og hun kan falde i søvn. Men det kan man jo heller ikke så godt hvis hun ligger helt nede i tremmesengen :chin:

Jeg kan godt se udfordringen, men jeg havde godt nok ikke turdet lade bunden være oppe, når hun kan sætte sig op :o :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske om du ammer eller giver flaske?

Jeg giver flaske - troede hele indlægget kom med i quote, det var som svar på flaskebarn og ekstra vand. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se udfordringen, men jeg havde godt nok ikke turdet lade bunden være oppe, når hun kan sætte sig op :o :unsure

Nej det er også det jeg har tænkt :unsure

Det var først i går hun begyndte at sætte sig op da hun skulle sove, ellers har det kun været om dagen hun gjorde det og ikke i sengen. Men der kunne jeg pludselig godt se det potentielt farlige.

Må hellere få den sat ned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver flaske - troede hele indlægget kom med i quote, det var som svar på flaskebarn og ekstra vand. :)

Sorry, det er mig der er for træt :Blush

Jeg mener at have hørt, at man kan lave blandingen af MME lidt tyndere? Eller er det helt galt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hentet en Eigil i vuggestuen, som bare ikke ville med mig hjem.

Han er en bette fis der elsker at være i centrum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan lave den tyndere, men så kan jeg ikke helt holde styr på, hvor meget han får, og det vil jeg gerne. :blush

Så vil jeg hellere tilbyde ham rent vand ud over flasker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er så vild!! :glad :yay

Ja han har skisme travlt den lille prut :o jeg tror mere og mere på at min fornemmelse om at han har taget sine første skridt, inden sin første fødselsdag kommer til at passe. Der er trods alt godt 2 måneder endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan lave den tyndere, men så kan jeg ikke helt holde styr på, hvor meget han får, og det vil jeg gerne. :blush

Så vil jeg hellere tilbyde ham rent vand ud over flasker. :)

En flaskemor fra min mødregruppe har lige netop igår fået ar vide af sp, at de gerne må tilbyde kogt vand, når det er så varmt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primært til jer med flaskebørn - hvor meget vand / ekstra MME tilbyder i jeres børn her i varmen???

Ester siger ikke som sådan ekstra til, og hun får jo altid fuldt måltid i sonden.

Men burde man ikke derudover enten give hende lidt ekstra vand? Eller er det 'nok' at hun får lov til at sutte lidt vand - måske 10-15 ml - nogle gange om dagen???

Her til aften prøvede vi at give hende lidt vand via sprøjte i munden, bare ca 0,2 ml ad gangen som hun så suttede på, og ihvertfald slugte langt det meste. Tror vi kom op på ca 20 ml i alt før hun ikke gad mere - men er det nok????

Jeg giver flaske som han beder om, og laver ca halvdelen af dem lidt tyndere. Hvis der fx skal bruges 6 mål pulver, bruger jeg 5.

Jeg holder øje med, om han viser nogle tegn på at mangle væske, men så længe hans afføring er som den plejer, han tisser fint og fontanel og hud ser fin ud, tror jeg det er fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En flaskemor fra min mødregruppe har lige netop igår fået ar vide af sp, at de gerne må tilbyde kogt vand, når det er så varmt

Tak :) Jeg har også bedt min sp om at ringe i morgen for at høre.

Jeg har tilbudt ham et par gange i dag, men efter et par mundfulde skærer han ansigt og gider slet ikke det fesne Ikke-mælk mere. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan renser i tættekammen efter at have fjernet arp? Jeg synes den bliver ret klam og er ret svær at få ren igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER