MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Seriøst... At man kan komme så meget i tvivl som flergangsmor...

Ester har fået den ret så irriterende vane at vågne på klokkeslæt efter en time, selvom hun jo ikke er i nærheden af udhvilet, hvilket jo er ret normalt når man tænker i søvnfaser. Derfor arbejder vi lidt på at lære hende at sove videre.

Pt ved at vi lægger en hånd på hendes skulder, og evt klapper i måsen med den anden lige så stille. Hvis det ikke virker og hun græder, så tager vi hende op og går med hende, og hvis hun så falder helt til ro og sover videre, så lægger vi hende igen.

Mit spørgsmål er nu... Hvis baby sover videre efter man lagde hånden på skulderen i 2 minutter og en enkelt gang klappede på måsen, så har man ikke ignoreret babys signaler, vel???

Hun græd kl 20.30 og hun skulle efter planen have mad 21.00 - men sover pt videre. Det skal jeg bare nyde, ikk?

Jeg er jo på ingen måder ude på at lære hende at man ikke får mad når man er sulten...

Hun ville vel skrige hvis hun var sulten? Det ville Nohr i hvert fald. Nogengange kan jeg få ham til at sove videre, hvor jeg egentligt tænker at han er tæt på at være sulten - men så vågner han bare 5 minutter efter igen.

Nyd det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo også min mavefornemmelse - at hvis hun var sulten ville hun ikke acceptere at sove videre! Modsat så er det jo bare ikke normalt at en baby får en bestemt mængde hver gang, eftersom hun jo ikke kan sige fra

Enig med maven - så let lader sulten baby sig ikke lulle væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panodil ved tænder. Go eller no go? Astrid har savlet EKSTREMT meget i dag og vågnede efter en times søvn her til aften hvor hun SKREG helt utrøsteligt. Sådan skreg hun også ved de 2 tænder hun har. Hvad gør i andre ved dumme tænder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panodil ved tænder. Go eller no go? Astrid har savlet EKSTREMT meget i dag og vågnede efter en times søvn her til aften hvor hun SKREG helt utrøsteligt. Sådan skreg hun også ved de 2 tænder hun har. Hvad gør i andre ved dumme tænder?

Når de har så ondt som du beskriver vil jeg ikke betænke mig ved det. Vi gav faktisk J i nat, fordi hans 7. tand brød igennem. Det hjalp tydeligvis og han sov inden for en halv time. Det er synd når de skal have så ondt :(

(Husker da jeg fik min visdomstænder. Jeg forstår fanme godt børn skriger :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de har så ondt som du beskriver vil jeg ikke betænke mig ved det. Vi gav faktisk J i nat, fordi hans 7. tand brød igennem. Det hjalp tydeligvis og han sov inden for en halv time. Det er synd når de skal have så ondt :(

(Husker da jeg fik min visdomstænder. Jeg forstår fanme godt børn skriger :prik)

Jeg er hende der vrælende sidder og trøster. Jeg kan slet ikke have at hun har ondt. Det starter vandingsanlægget med det samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende der vrælende sidder og trøster. Jeg kan slet ikke have at hun har ondt. Det starter vandingsanlægget med det samme ;)

Åh samme her.. Og min mand til dels også. Vi var en meget køn trio i nat skal jeg sige dig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh samme her.. Og min mand til dels også. Vi var en meget køn trio i nat skal jeg sige dig :rolleyes

Det er de sider af morskab der er knap så glamourøse :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et er at vække sine forældre kl 4.20 fordi man kan. Shit happens. Men så ikke lægge sig til at sove igen. Det er jo stadig nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et er at vække sine forældre kl 4.20 fordi man kan. Shit happens. Men så ikke lægge sig til at sove igen. Det er jo stadig nat :(

:kram

Og mig der synes at 5.20 er tidligt.

Indsætter lige denne for os begge ;) :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi også oppe mellem 4 og 5 disse dage Zzz....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Og mig der synes at 5.20 er tidligt.

Indsætter lige denne for os begge ;) :zzz

Tak - den er meget passende :p

Han sover ellers altid til mindst 6:30. De sidste to nætter har været noget værre rod dog. Håber det er hurtigt ovre igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus fik også en ide om at 4.30 var morgen men efter en flaske var han heldigvis overbevist om at vi skulle sove videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr var også vågen 4:30 :prik og lå og sludrede i 45 minutter, men så sov han da heldigvis og gør det endnu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der med de morgenbørn? :rolleyes

Jeg har lige lagt en vældig sur og pænt træt dreng ud i sin barnevogn. Det er dælme længe siden jeg har puttet til lur inden kl 7 :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg joiner banden af tidligt vågnede børn.

04-05 

Det er også kun 3 dag i træk han laver det natte nummer. 

Før, var der i det mindste pause mellem natteroderiet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng har fået en fodvorte.

Det er sgu ikke nemt når man er i Spanien.

Apoteket siger at det er lægen der skal kigge på den.

Fair nok.

Lægen siger at de ikke tager imod det blå EU kort.

Så man skal på sygehuset. . For en vorte. .. Hehe 

Hvis det er den almindelig læge, så skal forsikringen ind over.

Det vil sige , 50 spørgsmål omkring hvordan den opstod, hvornår osv osv osv 

Jesus.

Det er bare en vorte altså.

Giv os dog bare noget creme 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er altså bare helt vild med banan! Men jeg prøver at begrænse det lidt fordi det vel kan være forstoppende? Så hun ikke skal have det for tit, eller hvad? Morgenmaden glider meget bedre ned hvis der er banan i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng har fået en fodvorte.

Det er sgu ikke nemt når man er i Spanien.

Apoteket siger at det er lægen der skal kigge på den.

Fair nok.

Lægen siger at de ikke tager imod det blå EU kort.

Så man skal på sygehuset. . For en vorte. .. Hehe

Hvis det er den almindelig læge, så skal forsikringen ind over.

Det vil sige , 50 spørgsmål omkring hvordan den opstod, hvornår osv osv osv

Jesus.

Det er bare en vorte altså.

Giv os dog bare noget creme

Klar neglelak kan også ta livet af vorter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay har idag fået en lille bid brød i niklas og en smule tomat og kiks...uden han kastede op! Og han sad i høj stol imens....lille optur men håber det er tegn på han snart er klar til andet end pulver grød...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klar neglelak kan også ta livet af vorter

Tak for tippet. 

Det må jeg prøve 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er altså bare helt vild med banan! Men jeg prøver at begrænse det lidt fordi det vel kan være forstoppende? Så hun ikke skal have det for tit, eller hvad? Morgenmaden glider meget bedre ned hvis der er banan i..

Hvor gammel er hun? Jeg har ikke oplevet det faktisk.. Hm men ellers prøv med moset, blød pære, æblemos uden sukker, fersken etc :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er altså bare helt vild med banan! Men jeg prøver at begrænse det lidt fordi det vel kan være forstoppende? Så hun ikke skal have det for tit, eller hvad? Morgenmaden glider meget bedre ned hvis der er banan i..

Altså, hvor meget banan snakker vi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvor meget banan snakker vi?

Ja, tænker et lille stykke hun sutter på eller lidt i grøden ikke burde gøre noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Jeg har ikke oplevet det faktisk.. Hm men ellers prøv med moset, blød pære, æblemos uden sukker, fersken etc :)

 

 

Altså, hvor meget banan snakker vi?

 

 

Ja, tænker et lille stykke hun sutter på eller lidt i grøden ikke burde gøre noget.

 

Hun er 8 måneder. Altså det er jo ikke vildt meget, måske 1/3 banan most i hendes grød eller som lille mellemmåltid. Jeg har heller ikke oplevet problemer med det, men har jo netop også sørget for at det ikke lige er hver dag hun får det. Men hun elsker det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 8 måneder. Altså det er jo ikke vildt meget, måske 1/3 banan most i hendes grød eller som lille mellemmåltid. Jeg har heller ikke oplevet problemer med det, men har jo netop også sørget for at det ikke lige er hver dag hun får det. Men hun elsker det

I den alder fik A sommetider to hele bananer på en dag. Det har aldrig påvirket hans mave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER