MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke lige multiquote <_<

Brusebad hader han om muligt endnu mere. Vi gør det af og til fordi det virker så voldsomt at fylde badekarret for et 2 minutters bad.

Jeg glæder mig også til at han kan sidde selv, jeg tænker det vil hjælpe meget. Så kan vi måske også nemmere lege det ind :chin:

Jeg har prøvet at variere temperaturen lidt. Men det har ingen effekt desværre.

Tak, medfølelse er også godt :kiss

Han kan desværre ikke sidde endnu. Det har desuden altid været sådan.

Min veninde siger at det kan være noget med sensitivitet, den der sans i huden (er det taktil?) - noget med at det er meget intenst at blive berørt af vandet på hele kroppen.

Jeg aner det ikke, jeg synes bare det er mega synd for ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke lige multiquote <_<

Brusebad hader han om muligt endnu mere. Vi gør det af og til fordi det virker så voldsomt at fylde badekarret for et 2 minutters bad.

Jeg glæder mig også til at han kan sidde selv, jeg tænker det vil hjælpe meget. Så kan vi måske også nemmere lege det ind :chin:

Jeg har prøvet at variere temperaturen lidt. Men det har ingen effekt desværre.

Tak, medfølelse er også godt :kiss

Han kan desværre ikke sidde endnu. Det har desuden altid været sådan.

Min veninde siger at det kan være noget med sensitivitet, den der sans i huden (er det taktil?) - noget med at det er meget intenst at blive berørt af vandet på hele kroppen.

Jeg aner det ikke, jeg synes bare det er mega synd for ham :(

Marius har problemer med sansemotoriken og noget af det er berøringer og det kalder de taktil nede i børnehaven. Og vi er blevet spurgt om hvordan han har det med at røre ved diverse konsistenser...

Håber han lærer at slappe af i badekaret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote <_<

Brusebad hader han om muligt endnu mere. Vi gør det af og til fordi det virker så voldsomt at fylde badekarret for et 2 minutters bad.

Jeg glæder mig også til at han kan sidde selv, jeg tænker det vil hjælpe meget. Så kan vi måske også nemmere lege det ind :chin:

Jeg har prøvet at variere temperaturen lidt. Men det har ingen effekt desværre.

Tak, medfølelse er også godt :kiss

Han kan desværre ikke sidde endnu. Det har desuden altid været sådan.

Min veninde siger at det kan være noget med sensitivitet, den der sans i huden (er det taktil?) - noget med at det er meget intenst at blive berørt af vandet på hele kroppen.

Jeg aner det ikke, jeg synes bare det er mega synd for ham :(

Fra Vega var helt nyfødt og laaaaang tid frem, var hun i starten svøbt i en stofble, det beroligede hende helt vildt. Ellers skreg hun også! Kan ikke huske, hvornår vi holdt op med at bruge den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote <_<

Brusebad hader han om muligt endnu mere. Vi gør det af og til fordi det virker så voldsomt at fylde badekarret for et 2 minutters bad.

Jeg glæder mig også til at han kan sidde selv, jeg tænker det vil hjælpe meget. Så kan vi måske også nemmere lege det ind :chin:

Jeg har prøvet at variere temperaturen lidt. Men det har ingen effekt desværre.

Tak, medfølelse er også godt :kiss

Han kan desværre ikke sidde endnu. Det har desuden altid været sådan.

Min veninde siger at det kan være noget med sensitivitet, den der sans i huden (er det taktil?) - noget med at det er meget intenst at blive berørt af vandet på hele kroppen.

Jeg aner det ikke, jeg synes bare det er mega synd for ham :(

 

Clara elsker at komme i bad men kun hvis vandet er en del varmere end anbefalet, næsten lige så varmt som jeg foretrækker det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv varmen driller virkelig Niklas samtidig med han får tænder eller den første kom i mandags og tror den næste er på vej...og så er han i tigerspring....virkelig dårlig kombi så han sover ikke meget mere end et par timer fordelt over hele dagen...suk :-/

Vi var ellers gået fra 5 små lure til 3 gode...og nu er vi på 4 små hvor der skal gås en del med barnevognen :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så gode som de sidste dage har været, lige så lortet har dagen i dag været. Hun har bogstavelig talt været urolig og ked hele dagen siden kl 10 hvor jeg stod op, og jeg får først 'pause' kl 3 hvor det er min tur til at sove...

Dvs jeg har haft sur Ester og Aron alene fra kl 10-03 (når klokken engang bliver 3) uden pause, fordi manden var på tur med arbejde. Jeg har haft min svigerinde på besøg, men hun kan ikke håndtere Ester når hun er ked (og Ester gider kun mig når hun er ked), og eftersom hun har været sur hele dagen, og kun sovet 2 x 15 minutter siden kl 7 imorges, så er det seriøst lang tid at håndtere sur og ked baby.

Jeg ved godt hvorfor... Hun har heller ikke lavet en god portion bæ i et døgn efterhånden, trods Movicol, men aaaaaaargh! Jeg er allerede grædefærdig og der er 4,5 time til vagtskifte.

Lige nu ligger hun og græder på sofaen i et minut, for jeg kan simpelthen ikke rumme mere, så jeg sidder og tager 1 minuts pause (dårligmor.dk)

Nå... På den igen

:kram2

Hvordan tager Aron sådan en dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så gode som de sidste dage har været, lige så lortet har dagen i dag været. Hun har bogstavelig talt været urolig og ked hele dagen siden kl 10 hvor jeg stod op, og jeg får først 'pause' kl 3 hvor det er min tur til at sove...

Dvs jeg har haft sur Ester og Aron alene fra kl 10-03 (når klokken engang bliver 3) uden pause, fordi manden var på tur med arbejde. Jeg har haft min svigerinde på besøg, men hun kan ikke håndtere Ester når hun er ked (og Ester gider kun mig når hun er ked), og eftersom hun har været sur hele dagen, og kun sovet 2 x 15 minutter siden kl 7 imorges, så er det seriøst lang tid at håndtere sur og ked baby.

Jeg ved godt hvorfor... Hun har heller ikke lavet en god portion bæ i et døgn efterhånden, trods Movicol, men aaaaaaargh! Jeg er allerede grædefærdig og der er 4,5 time til vagtskifte.

Lige nu ligger hun og græder på sofaen i et minut, for jeg kan simpelthen ikke rumme mere, så jeg sidder og tager 1 minuts pause (dårligmor.dk)

Nå... På den igen

:kram

Du er en fantastisk mor! :biglove

Når du ikke kan rumme gråden mere, er det altså også bedre lige at lade hende ligge lidt - det gør jeg altså også nogen gange når Naya har de dage hvor hun bare er mega krævende og kører i selvsving for 117. Gang. Det er hårdt at være så meget på, det kan jeg selv mærke, og det er jo slet ikke i nærheden af at være så hårdt som det er for dig. Så jeg kan dælme godt forstå at det må være sindssygt hårdt for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så gode som de sidste dage har været, lige så lortet har dagen i dag været. Hun har bogstavelig talt været urolig og ked hele dagen siden kl 10 hvor jeg stod op, og jeg får først 'pause' kl 3 hvor det er min tur til at sove...

Dvs jeg har haft sur Ester og Aron alene fra kl 10-03 (når klokken engang bliver 3) uden pause, fordi manden var på tur med arbejde. Jeg har haft min svigerinde på besøg, men hun kan ikke håndtere Ester når hun er ked (og Ester gider kun mig når hun er ked), og eftersom hun har været sur hele dagen, og kun sovet 2 x 15 minutter siden kl 7 imorges, så er det seriøst lang tid at håndtere sur og ked baby.

Jeg ved godt hvorfor... Hun har heller ikke lavet en god portion bæ i et døgn efterhånden, trods Movicol, men aaaaaaargh! Jeg er allerede grædefærdig og der er 4,5 time til vagtskifte.

Lige nu ligger hun og græder på sofaen i et minut, for jeg kan simpelthen ikke rumme mere, så jeg sidder og tager 1 minuts pause (dårligmor.dk)

Nå... På den igen

Søde Malene, du er den stærkeste jeg "kender". Du er en vidunderlig mor for Ester, og det er hun klar over, også selvom du er nødt til at lægge hende fra dig engang i mellem mens hun er ked! Du skal ikke være så hård ved dig selv, for du gør det FANTASTISK! :kram2 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal godt nok lige vænne mig til at min baby nu er overalt! Vi skal vist til at rydde nogle ting væk herhjemme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow... Arthursen sover sgu i barnevognen. Han blev lagt derud 16.30-ish :O

Gad vide om han tror det er nat nu? Hvad ville I gøre hvis/når han vågner nu her - satse på at putte (jeg plejer at amme i søvn) eller skal jeg mon holde mig vågen og underholde baby indtil midnat? :O

Shit det er mærkeligt han sover!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow... Arthursen sover sgu i barnevognen. Han blev lagt derud 16.30-ish :O

Gad vide om han tror det er nat nu? Hvad ville I gøre hvis/når han vågner nu her - satse på at putte (jeg plejer at amme i søvn) eller skal jeg mon holde mig vågen og underholde baby indtil midnat? :O

Shit det er mærkeligt han sover!

Når han vågner ville jeg amme, pusle, lege, gøre klar til nat, amme - sådan så det i alt tog 1-1,5 time og så putte til nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh han vågnede heldigvis nu. Totalt mærkeligt :O

Vi må se om han er træt eller om han lige skal være vågen lidt inden vi skal putte igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille dejlige baby er blevet syg - feber, dvask og forkølet. Stakkels lille mand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået min sovebaby tilbage :yay De sidste fem-seks dage har hun taget lure på 30-90 min, men i dag tog hun igen en 4,5 timers lur! Så dejligt altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid sprang eftermiddagsluren over på grund af varmen, hvilket resulterede i at hun faldt i søvn i mine arme kl 18.30 :biglove

Er godt nok spændt på natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om 14 dage skal vi fejre 1 års fødselsdag :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har sovet igennem i nat! :o :yay

Altså det var så morgen 5.30, men det er bedre end morgen kl 6, og jeg så også har været oppe i en time om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ha en baby mere.......

 

Ved ikke lige hvor det kommer fra, men har haft tanken de sidste par dage  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid sprang eftermiddagsluren over på grund af varmen, hvilket resulterede i at hun faldt i søvn i mine arme kl 18.30 :biglove

Er godt nok spændt på natten ;)

Hvordan gik natten ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik natten ?

Jeg var inde og give sut ved 3 tiden og så sov hun helt til 05.45 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var inde og give sut ved 3 tiden og så sov hun helt til 05.45 :glad

Wow en drømme baby du har haft :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsens soveevner kunne være værre... Men de kunne godt nok også være bedre... 1,5 time er så absolut max af varighed og det sker kun 1 gang om dagen, og jeg er langsom ved at blive sindssyg af aldrig at have noget tid, hvor jeg for helvede bare er mig :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsens soveevner kunne være værre... Men de kunne godt nok også være bedre... 1,5 time er så absolut max af varighed og det sker kun 1 gang om dagen, og jeg er langsom ved at blive sindssyg af aldrig at have noget tid, hvor jeg for helvede bare er mig :boo

Øj, hvor kan jeg godt huske det! Albert havde en lang periode, hvor han max sov 1 time og 10-20 minutter.. Man kunne aldrig nå en skid <_< Det er så røvet! Jeg krydser for at G snart begynder at sove bedre om dagen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsens soveevner kunne være værre... Men de kunne godt nok også være bedre... 1,5 time er så absolut max af varighed og det sker kun 1 gang om dagen, og jeg er langsom ved at blive sindssyg af aldrig at have noget tid, hvor jeg for helvede bare er mig :boo

Øj jeg husker det fra J. Tror først han fast begyndte at sove længere lure da han var omkring 7-8 måneder gammel.

"Det er en fase, det er en fase, det er en fase" (og en af de strengere hvis du spørger mig) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunsens soveevner kunne være værre... Men de kunne godt nok også være bedre... 1,5 time er så absolut max af varighed og det sker kun 1 gang om dagen, og jeg er langsom ved at blive sindssyg af aldrig at have noget tid, hvor jeg for helvede bare er mig :boo

:kram2 det er altså også træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER