MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

J har nu ikke skidt i to dage, selvom han er på lactulose og tit vågner fra lur med et vræl, og vrider sig pga ondt i maven. :(

Jeg ved snart ikke, hvad jeg ellers kan gøre. Han har endda også fået sveskemos hver dag i en uge. Vi cykler med benene og jeg trykker ham under fødderne.

Suk, altså. Håber godt nok, det er noget der bliver bedre med tiden. Jeg har brugt de første fire måneder af hans liv på at bekymre mig om lortebleer, eller rettere manglen på samme. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor varmt er der i jeres soveværelse /hvor baby sover?

Nova ligger i sengen i sin babynest ved siden af mig lige ved siden af vinduet. Og af den grund har vi lukket vindue i frygt for at hun får træk. Men jeg ved ikke om det er helt fjollet? :unsure

Vi har det varmt om natten (altså os voksne, Nova har en dejlig temperatur) og kunne godt bruge lidt luft om natten.

Vores vindue er ca 1,5 m over sengen til højre og man åbner vinduet i venstre side, så hun får ikke direkte vind på sig.

Ville i turde at have åbent vindue, evt bare 5 cm åbent - og skal hun så have mere tøj på? hun sover pt bare i sin ble så vi er hud mod hud når jeg ammer om natten :chin:

Vi har altid vinduet på klem i soveværelset, og Albert sover måske 1 meter der fra - dog har han body på nu.

Jeg tror det er sundere med frisk luft end sådan noget lummert soveværelsesluft, og de sover jo også uden for om dagen. Så længe hun ikke får direkte træk, ser jeg ikke noget problem i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lader ellers til at tigeren endelig er væk, men den har så efterladt en lille feber mus i stedet for :(

Jeg håber det er pga næste tand der er på vej, og ikk optakt til sygdom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lader ellers til at tigeren endelig er væk, men den har så efterladt en lille feber mus i stedet for :(

Jeg håber det er pga næste tand der er på vej, og ikk optakt til sygdom!

Hvor pudsigt! Sofie har også haft let feber i dag og her er det uden tvivl tænderne der laver ballade! Hun er sulten, men vil kun blød/flydende kost, hun har 38 og er Mega pyldret og så ville jeg lige prøve om jeg kunne mærke noget og det gjorde helt tydeligt meget ondt - nuj, hvor hun skreg! :(

Nu er hun gået helt kold i mine arme lige efter putteamning kl.19.20. Jeg er godt nok spændt på hvornår der er noget at se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor pudsigt! Sofie har også haft let feber i dag og her er det uden tvivl tænderne der laver ballade! Hun er sulten, men vil kun blød/flydende kost, hun har 38 og er Mega pyldret og så ville jeg lige prøve om jeg kunne mærke noget og det gjorde helt tydeligt meget ondt - nuj, hvor hun skreg! :(

Nu er hun gået helt kold i mine arme lige efter putteamning kl.19.20. Jeg er godt nok spændt på hvornår der er noget at se!

Øv hvor træls at Sofie også er ramt :( Naya har godt nok også været pylret i dag. Hendes første tand brød igennem i sidste uge, og tand nr 2 ligger helt tydeligt liiige under overfladen, så jeg tror det er den der driller hende. Jeg håber snart den bryder igennem, så hun ikk skal være plaget for længe.. Og det håber jeg også for Sofie :kram2

Men hvor er det altså utroligt som de to piger følges ad med alting ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls at Sofie også er ramt :( Naya har godt nok også været pylret i dag. Hendes første tand brød igennem i sidste uge, og tand nr 2 ligger helt tydeligt liiige under overfladen, så jeg tror det er den der driller hende. Jeg håber snart den bryder igennem, så hun ikk skal være plaget for længe.. Og det håber jeg også for Sofie :kram2

Men hvor er det altså utroligt som de to piger følges ad med alting ^_^

Sofie har fået de to fortænder i undermunden - det er snart en måned siden ;) Jeg ved ikke hvilke(n) der driller nu, men jeg rørte til højre for dem hun har og det var i hvert fald ømt.

Men ja, ellers er det ret vildt som de følges! ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid vinduet på klem i soveværelset, og Albert sover måske 1 meter der fra - dog har han body på nu.

Jeg tror det er sundere med frisk luft end sådan noget lummert soveværelsesluft, og de sover jo også uden for om dagen. Så længe hun ikke får direkte træk, ser jeg ikke noget problem i det :)

Vi sover også med vinduet på klem og Line sover i langærmet body (kortærmet, da det var varmt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide hvornår min baby begynder at tage nogle længere stræk om natten :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har sovet fra 20.16-7.23 :o :blink :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har sovet fra 20.16-7.23 :o :blink :yay

Jeg elsker du ved det ned til minuttet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har sovet fra 20.16-7.23 :o :blink :yay

Wow, sådan Benjamin! :O :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker du ved det ned til minuttet :lol

Haha, enig! Og godt gået, B!

Her er første nat hvor både den snart 3-årige og ham på 3 måneder begge har sovet fra 2130-0700! Den lille fik dog bryst kl.03, men det er altså stadig fantastisk. Det er meget sjælden at vi ikke skal ind til den store mindst et par gange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker du ved det ned til minuttet :lol

Haha :D I love the details :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, sådan Benjamin! :O :yay

Det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har sovet til 7 eller mere, så det er ret vildt!

Gad vide om hans fætter Joachim, der er 3 måneder ældre og som sover 20-8 hver nat, har forklaret hvordan man gør :chin: det er i hvert fald en klar forbedring fra 5.30 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, enig! Og godt gået, B!

Her er første nat hvor både den snart 3-årige og ham på 3 måneder begge har sovet fra 2130-0700! Den lille fik dog bryst kl.03, men det er altså stadig fantastisk. Det er meget sjælden at vi ikke skal ind til den store mindst et par gange...

Ej det er da også en vildt god nat så! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu B kun skal sove én lur, hvornår skal den så ligge, og hvornår skal han have frokost? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu B kun skal sove én lur, hvornår skal den så ligge, og hvornår skal han have frokost? :chin:

Jeg ville sige frokost kl. 11 og lur kl. 12 og frem-ish.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige frokost kl. 11 og lur kl. 12 og frem-ish.

:ditto

Sådan gør vi herhjemme hvertfald )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak piger :kiss

Har lige forsøgt at få noget mad i den unge mand, og lad os bare sige at det ikke blev vel modtaget :rolleyes det må blive efter lur i dag, og så prøver vi før lur igen i morgen :) iøvrigt første dag med én lur :) (og nu hvor det er skrevet, så sover han sikkert ultra kort lur, så det alligevel ender med 2 lure :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har sovet 3*35-40 min i dag. Hendes temperatur ligger steady omkring 38. Hun er pyldret og med meget lidt appetit. Jeg håber fandme der kommer mindst een tand ud af det! <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har taget 3 kravle"skridt" :yay :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har sovet 3*35-40 min i dag. Hendes temperatur ligger steady omkring 38. Hun er pyldret og med meget lidt appetit. Jeg håber fandme der kommer mindst een tand ud af det! <_< :(

Arh skod <_<

Hepper på tand :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har taget 3 kravle"skridt" :yay :o

:respekt

Det kom da pludseligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt

Det kom da pludseligt?

Total pludseligt! Vi sad også alle 3 sådan her :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes den her tiger er tarvelig. Har en lille tryghedsfis, der helst vil sove i arm og bliver så nemt ked. På fredag tager vi til Jylland i et par dage, og Karla snakker bare så meget om Legoland, så det er et must. Håber ikke det bliver for meget for den lille fyr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER