SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Min krop bad automatisk om mere vand, da amninger kom igang. Jeg fik susen for ørerne og jeg følte det som om, at alt hvad jeg frem drak løb direkte i brysterne.

Jeg har heldigvis været god til at drikke rigeligt med vand i mange år. Er jeg ude, har jeg altid en vandflaske med. Har faktisk lige købt Tupperware flaskerne til både Kasparr og mig selv.

Er jeg hjemme, har jeg en kande vand stående.

Men begynd du langsomt, at drikke mere vand. Det kan kun gøre godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ehhh... Hvordan får jeg billeder fra min mobil over på min macbook? Jeg sætter stikket i, og hvad så derfra? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ehhh... Hvordan får jeg billeder fra min mobil over på min macbook? Jeg sætter stikket i, og hvad så derfra? :unsure

Prøv at starte iPhoto - så plejer den at spørge om du vil importere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at starte iPhoto - så plejer den at spørge om du vil importere

Hmm... Der er en der hedder "Fotos"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Der er en der hedder "Fotos"?

Har du ikke et program der hedder IPhoto? Prøv at søge efter det i Finder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke et program der hedder IPhoto? Prøv at søge efter det i Finder

Altså er det på tlf? Jeg har ikke iphone :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er det på tlf? Jeg har ikke iphone :rolleyes

På din Mac, burde du have et program der hedder iPhoto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så kloge piger :lovebk

Jeg drikker rigtig lidt, men det er simpelthen fordi jeg glemmer det! Jeg er typen der kun spiser og drikker for at overleve. F eks kan jeg være rigtig sulten -lave noget mad -gå i gang med at spise -stoppe kort tid efter på trods af at jeg ikke er mæt -simpelthen fordi jeg synes det er så kedeligt at spise mad :lol

Det er ret underligt egentlig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På din Mac, burde du have et program der hedder iPhoto :)

Tak det lykkedes :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget forfærdeligt at jeg tager Panodil når jeg ammer? Jeg har gjort det nogle gange og jeg for det simpelthen så elendigt med det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget forfærdeligt at jeg tager Panodil når jeg ammer? Jeg har gjort det nogle gange og jeg for det simpelthen så elendigt med det :(

Det må du gerne :) Ligesom efter ks, søde. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget forfærdeligt at jeg tager Panodil når jeg ammer? Jeg har gjort det nogle gange og jeg for det simpelthen så elendigt med det :(

Det er ikke forfærdeligt... Du skal også gennem dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget forfærdeligt at jeg tager Panodil når jeg ammer? Jeg har gjort det nogle gange og jeg for det simpelthen så elendigt med det :(

Nej da! :kiss det er helt OK! Jeg har til og med taget Ipren for min Skulder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget forfærdeligt at jeg tager Panodil når jeg ammer? Jeg har gjort det nogle gange og jeg for det simpelthen så elendigt med det :(

Du skulle se min pilleæske samt alt det medicin jeg tager efter behov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :kiss

Jeg er virkelig ikke glad for at tage nogen former for piller. Jeg synes bare det er tæt på umuligt at undværre når jeg også skal kunne være mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre :) Jeg har også taget nogle panodiler her i ammetiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Der må være nogen derude med bredere skuldre end mig... Hvordan undgår I at jeres bluser bliver skæve i skuldrene, når de hænger på bøjler? Har I ekstra brede bøjler eller...? Er lidt træt at have sådan nogle små "toppe" øverst på armen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Der må være nogen derude med bredere skuldre end mig... Hvordan undgår I at jeres bluser bliver skæve i skuldrene, når de hænger på bøjler? Har I ekstra brede bøjler eller...? Er lidt træt at have sådan nogle små "toppe" øverst på armen <_<

Hmm, udover mine skjorter, så har de fleste af mine 'bøjle-bluser' små snore, som man kan bruge til at holde dem længere oppe. Nogen pytter elastikkernår bøjlen, så blusen ikke glider så meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Der må være nogen derude med bredere skuldre end mig... Hvordan undgår I at jeres bluser bliver skæve i skuldrene, når de hænger på bøjler? Har I ekstra brede bøjler eller...? Er lidt træt at have sådan nogle små "toppe" øverst på armen <_<

Mine bluser hænger slet ikke på bøjler... Mine kjoler gør, men der synes jeg ikke jeg har problemet? De hænger bare på træbøjler fra IKEA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Der må være nogen derude med bredere skuldre end mig... Hvordan undgår I at jeres bluser bliver skæve i skuldrene, når de hænger på bøjler? Har I ekstra brede bøjler eller...? Er lidt træt at have sådan nogle små "toppe" øverst på armen <_<

Alle mine trøjer og kjoler hænger på bøjler. Jeg hænger dem på, når de er våde, så de tørrer der og så hænges direkte i skabet. Jeg er meget på påpasselig med at syningen hænger direkte på bøjlen, men så er der heller ingen problemer. Når min mand hænger mine trøjer op, har jeg buler på skuldrene :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle mine trøjer og kjoler hænger på bøjler. Jeg hænger dem på, når de er våde, så de tørrer der og så hænges direkte i skabet. Jeg er meget på påpasselig med at syningen hænger direkte på bøjlen, men så er der heller ingen problemer. Når min mand hænger mine trøjer op, har jeg buler på skuldrene :lol

Jon hænger mit tøj på tørresnoren, så blusen folder lige på midten :prik OG MED KLEMMER <_< så har jeg sådanne klemmemærker midt på maven :rolleyes

Mænd :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon hænger mit tøj på tørresnoren, så blusen folder lige på midten :prik OG MED KLEMMER <_< så har jeg sådanne klemmemærker midt på maven :rolleyes

Mænd :lol

Det gjorde H også i gamle dage :rolleyes Hurra for walk in closet med plads til alt på bøjler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon hænger mit tøj på tørresnoren, så blusen folder lige på midten :prik OG MED KLEMMER <_< så har jeg sådanne klemmemærker midt på maven :rolleyes

Mænd :lol

Og derfor vasker jeg tøj selv :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og derfor vasker jeg tøj selv :lol

Sådan har jeg det også. Men jeg bliver sgu også sådan lidt stædig og "det kan fandme ikke være rigtigt, at du ikke kan forstå en instruktion"-agtig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også. Men jeg bliver sgu også sådan lidt stædig og "det kan fandme ikke være rigtigt, at du ikke kan forstå en instruktion"-agtig :blush

Det gør jeg også, men det er både ophængning og senest vaskede S mine helt nye 550kr bukser (sådan nogle habit-agtige nogle) på alm program i stedet for uld, som der står i dem. Det blev lidt dyrt for ham ;)

Vi har bare MEGET uld til ungerne og jeg har nogle skjorter (og nu også bukser) der ikke lige klarer 60 graders bomulds program.. For slet ikke at tale om hans egne skjorter :rolleyes

Han vasker sengetøj, håndklæder, sokker og undertøj.. Det kan evt bare komme i tørretumbleren og er heller ikke så vigtigt om der er folder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER