SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Hvis man blokerer nogen på Facebook, kan de så se/kommentere billeder, som man har slået op på fælles kontakters væg? :chin:

 

Det kommer an på dine privatindstillinger. Hvis dine billeder er offentlige eller kan ses/kommenteres på af venners venner kan vedkommende se dem, men hvis dine billeder kun kan ses af dine venner eller helt specifikke personer, så kan vedkommende ikke se dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du fatter slet ikke hvor mange gange Nohr har fået en 6er ble på :Blush Heldigvis er det ikke sket omvendt! Da William var lille baby var der et par gange hvor han slet ikke fik ble på :Blush

Men jeg har også total tåge hjerne pt :rolleyes Jeg bytter om på ord og ting og ligger sutter i køleskabet og rugbrød i tøjskabet. Og da jeg skulle give Nohr sin sut, kigger jeg kærligt på ham og siger "skal du lige have en ren ble"? altså OM SUTTEN.

Hvor lagde jeg min normalt så velfungerende hjerne?

Åh sådan har jeg også haft det i perioder! Det er faktisk virkelig uhyggeligt synes jeg.... Håber snart hovedet får lidt ro til at "finde sig selv" :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på dine privatindstillinger. Hvis dine billeder er offentlige eller kan ses/kommenteres på af venners venner kan vedkommende se dem, men hvis dine billeder kun kan ses af dine venner eller helt specifikke personer, så kan vedkommende ikke se dem.

Ikke når man blokerer en. Så kan man ikke se den persons aktiviteter og den person kan heller ikke se din - ej heller finde dig ved søgning på FB.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endelig fået skrevet vores nye invitation som er lidt mere personlig.

Er der en jeg må sende den til som vil kigge den igennem for stavefejl, kommafejl og sådan? Der er helt sikkert mange :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endelig fået skrevet vores nye invitation som er lidt mere personlig.

Er der en jeg må sende den til som vil kigge den igennem for stavefejl, kommafejl og sådan? Der er helt sikkert mange :unsure

Hit med den.. :)

trinelyngeresdal@gmail.com

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får I andre også jævnligt netværks-anmodninger fra vidt fremmede på linkedIn? Er det kotume at man siger ja til det? Det virker mig noget sært :chin:

Ja. Eller folk jeg kun kender aldeles sporadisk og langt ude og som jeg absolut intet fagligt kendskab har til. Jeg synes det er SÅ mærkeligt :blink Sådanne tilfælde afviser jeg, hvis vi ikke engang er i samme branche. Folk jeg ikke kender, men som jeg er i branche med og som jeg kan se vil være god som kontakt, accepterer jeg, men ellers, så har jeg altså faktisk kendskab til dem jeg er connected med på linkedIn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Eller folk jeg kun kender aldeles sporadisk og langt ude og som jeg absolut intet fagligt kendskab har til. Jeg synes det er SÅ mærkeligt :blink Sådanne tilfælde afviser jeg, hvis vi ikke engang er i samme branche. Folk jeg ikke kender, men som jeg er i branche med og som jeg kan se vil være god som kontakt, accepterer jeg, men ellers, så har jeg altså faktisk kendskab til dem jeg er connected med på linkedIn.

Jeg lægger mig lidt midt imellem. Jeg behøver ikke at have noget særligt kendskab til mine kontakter, herunder kunne stå inde for dem fagligt e.l. Men jeg skal kende dem godt nok til, at jeg kunne finde på at spørge dem om noget. Så overfladiske bekendtskaber har jeg en del af derinde (herunder masser fra branchen - man får altid en stak anmodninger efter kurser o.l.), imens de der helt random vildtfremmede anmodninger bliver diskret afvist :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ens syn godt blive påvirket af de hormoner fra fødslen? Og går det evt i sig selv igen?

Synes nemlig at mit syn er blevet sløret her efter fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ens syn godt blive påvirket af de hormoner fra fødslen? Og går det evt i sig selv igen?

Synes nemlig at mit syn er blevet sløret her efter fødslen

Ja det kan det. Optikere anbefaler at man venter til 6 måneder efter fødslen før man får tjekket sit syn pga hormon påvirkningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ens syn godt blive påvirket af de hormoner fra fødslen? Og går det evt i sig selv igen?

Synes nemlig at mit syn er blevet sløret her efter fødslen

Jeps! Jeg har måtte få briller efter jeg fik Asam, før havde jeg aldrig haft problemer med synet :prik men som SDB siger, så anbefales det at vente lidt. Adam var næsten et år før jeg fik det tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan det. Optikere anbefaler at man venter til 6 måneder efter fødslen før man får tjekket sit syn pga hormon påvirkningen

Så er der håb forude for at det bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps! Jeg har måtte få briller efter jeg fik Asam, før havde jeg aldrig haft problemer med synet :prik men som SDB siger, så anbefales det at vente lidt. Adam var næsten et år før jeg fik det tjekket.

Tak for svar. :) så håber jeg på det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hit med den.. :)

trinelyngeresdal@gmail.com

Tak søde -den kommer nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger :kiss

Jeg er virkelig ikke glad for at tage nogen former for piller. Jeg synes bare det er tæt på umuligt at undværre når jeg også skal kunne være mor.

Jeg er med på at man skal undgå medicin hvis man kan, men jeg er her 1,5 uge efter kejsersnit på fast Panodil og Ipren hver 6. time. Lægen sagde ligefrem at jeg ikke skulle stoppe foreløbig, for at kunne "holde ud at være til". Det ville han jo ikke have sagt hvis det var så skadeligt for barnet når jeg fuldammer min søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ens syn godt blive påvirket af de hormoner fra fødslen? Og går det evt i sig selv igen?

Synes nemlig at mit syn er blevet sløret her efter fødslen

Jeg havde et døgn - kan ikke huske hvor gammel Astrid var - hvor jeg ikke kunne se det der var lige foran. Som om der var en plet der skyggede. Jeg kunne godt se i 'siderne'. Vildt ubehageligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, der har født et barn på 5 kg eller mere uden komplikationer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, der har født et barn på 5 kg eller mere uden komplikationer?

 

Jeg har ikke selv (har ikke engang født et barn på under 4 kg uden komplikationer...), men min venindes søn var lige over 5 kg og det gik helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, der har født et barn på 5 kg eller mere uden komplikationer?

Jeg ved ikke med komplikationer men Mortilsmukssaks første mener jeg var over 5 kg.

Mine egne nåede ikke 5 kg, men "kun" 4,6. Jeg skulle sys bagefter og begge fik MME indtil mælken løb til, men ellers har der ikke været spor problemer med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare virkelig brug for lidt succes-historier! Har lige fået scannet lillebror i dag og han er vurderet til 4917 g (52% over gennemsnittet) her 38+1.

Så nu skal jeg sættes i gang enten i morgen eller på fredag, og jeg har ærlig talt lidt svært ved at overskue det pt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare virkelig brug for lidt succes-historier! Har lige fået scannet lillebror i dag og han er vurderet til 4917 g (52% over gennemsnittet) her 38+1.

Så nu skal jeg sættes i gang enten i morgen eller på fredag, og jeg har ærlig talt lidt svært ved at overskue det pt :boo

:kram Det skal nok gå, lægerne har prøvet det før, og ved hvad de gør. Hvis de mente, det var for problematisk med en fødsel, så tænker jeg da, de ville have anbefalet kejsersnittet istedet. Jeg kan godt forstå, du er nervøs (!) men omvendt: Lige om lidt har du din baby i armene :kuller

Hvor stor var David i sin tid? Og hvad er du sådan mest bekymret over/bange for i forhold til størrelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det skal nok gå, lægerne har prøvet det før, og ved hvad de gør. Hvis de mente, det var for problematisk med en fødsel, så tænker jeg da, de ville have anbefalet kejsersnittet istedet. Jeg kan godt forstå, du er nervøs (!) men omvendt: Lige om lidt har du din baby i armene :kuller

Hvor stor var David i sin tid? Og hvad er du sådan mest bekymret over/bange for i forhold til størrelsen?

David var jo en lille én. Han vejede kun 3110 g ved fødslen (41+1) :blink hvilket netop er grunden til at jeg har fået ekstra scanninger denne gang - pænt ironisk :rolleyes

Jeg ved det faktisk ikke helt. Jeg tror en del af det er, at jeg er bange for at "gå glip af" at have en lille ny baby, hvor tosset det så må lyde. Og så er jeg selvfølgelig bekymret for, om jeg overhovedet er i stand til at føde ham :unsure Fødselslægen sagde i dag, at hvis jeg havde haft sukkersyge, så havde hun sendt mig til kejsersnit på stedet, da det er noget med, at børnene bliver tykke omkring skuldrene, og derfor kan være svære/umulige at føde vaginalt. Men da jeg ikke har sukkersyge, tør hun godt lade mig prøve at føde på egen hånd - jeg må bare ikke gå længere tid nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke med komplikationer men Mortilsmukssaks første mener jeg var over 5 kg.

Mine egne nåede ikke 5 kg, men "kun" 4,6. Jeg skulle sys bagefter og begge fik MME indtil mælken løb til, men ellers har der ikke været spor problemer med det :)

Det er godt husket Mette :yay Min ældste Isaac vejede 6120, da han blev født - 17 dage efter termin og efter et kejsersnit, fordi han sad fast med skulderne.

Jeg kender flere som har født børn på 5+ helt almindeligt, så det tror jeg også at du kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David var jo en lille én. Han vejede kun 3110 g ved fødslen (41+1) :blink hvilket netop er grunden til at jeg har fået ekstra scanninger denne gang - pænt ironisk :rolleyes

Jeg ved det faktisk ikke helt. Jeg tror en del af det er, at jeg er bange for at "gå glip af" at have en lille ny baby, hvor tosset det så må lyde. Og så er jeg selvfølgelig bekymret for, om jeg overhovedet er i stand til at føde ham :unsure Fødselslægen sagde i dag, at hvis jeg havde haft sukkersyge, så havde hun sendt mig til kejsersnit på stedet, da det er noget med, at børnene bliver tykke omkring skuldrene, og derfor kan være svære/umulige at føde vaginalt. Men da jeg ikke har sukkersyge, tør hun godt lade mig prøve at føde på egen hånd - jeg må bare ikke gå længere tid nu.

Okay.

Altså mht skuldrene, så vil jeg sige, at da E var ude, snakkede jordemødrene om, at hun havde lidt proportioner a la sukkersyge (derfor blev hun testet lidt ekstra, men der var ikke noget). Jeg ved ikke, om det var skuldrene, de hentød til, men hun var en bette (stor ;)) tæt en - og hun kom styrtende ud i fuld fart ;) Jeg ved godt, at det på ingen måde er garanti for, at det går nemt for dig, men håbet er o hvert fald ikke ude, fordi han er stor. Og lægen tror jo på det! :)

Den med at gå glip af lille baby, ja. Altså nu var mine samme størrelse, så for mig er dét "lille baby" og jeg synes faktisk det er en lidt spøjs oplevelse at holde en normal størrelse nyfødt. Misforstå mig ikke, de er stadig mega nuttede, men jeg bliver ikke skruk af at holde en på 3 kg, det er ikke sådan "mine nyfødte" føles. Så selvom det er nederen, så tænker jeg - ud fra min egen erfaring - at det måske vil føles "underligt" for dig at han er så stor. Men en nyfødt er jo meget andet og mere end størrelsen! Den (stadig) lille krop, de lysende små øjne, det lille væsen der har brug for dig og søger kærlighed og tryghed hos dig. :biglove Og de kan helt sikkert stadig være lækre i 5-Kgs klassen, det vil jeg gerne skrive under på! :kuller

Måske "hjælper" det også på størrelsen, at du har David, som i sammenligning er større. Jeg tænkte i hvert fald med E at "så lille har Valdemar ALDRIG været" fordi Valdemar jo virkede kæmpe i forhold til den her lille nye baby. Så måske "opdager" du det slet ikke, udover nok i forhold til tøjstørrelse.

Nå ja, og E har i øvrigt "justeret" sin størrelse med alderen, så selvom hun var en meget stor nyfødt, så er hun en lille nipper (8,4 kg ved 9 mdr) nu :wub ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt husket Mette :yay Min ældste Isaac vejede 6120, da han blev født - 17 dage efter termin og efter et kejsersnit, fordi han sad fast med skulderne.

Jeg kender flere som har født børn på 5+ helt almindeligt, så det tror jeg også at du kan :)

Sad fast med skuldrene? :unsure Så du forsøgte at føde ham, hvor han fik hovedet ud, men sad fast eller hvordan? Skubbede de ham så tilbage?

Det er vel i virkeligheden nok dét jeg frygter mest :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg ved godt at det jo ikke er noget man skal gøre, men i den sidste uges tid har jeg vejet mig hver dag -først egentlig fordi jeg synes at min vægt var steget hurtigt og så vejede jeg mig egentlig bare for at tjekke efter - og nu opdager jeg gennem en helt uge at jeg har taget mellem 200-400 g på HVER dag. Og det er 100% sikkert at der selvfølgelig er udsving alt efter fyldt tarme osv men det bekymrer mig da lidt :unsure

Kan det være et tegn på graviditetsdiabetes? Min tid er selvfølgelig blevet rykket til næste uge..

Jeg skal til jordemoder imorgen og vil snakke med hende om det -men måske er der nogle kloge hoveder herinde :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER