SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Ellekilde når du modtager beskeden, kan du så ikke skrive: "jo og vil du så overføre 50 kr. for mad til mig?" :p

Haha, ja deler man, så deler man det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også enig med de andre herinde Elleskilde. dejligt at du fik sagt det til hende... Jeg håber at i får en hyggelig dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej puha i aner ikke hvor længe jeg har gået og følt at jeg måske var smålig!

Hvad så med parkeringsudgift? :blush

Jeg bor jo i centrum og her skal man betale for at parkere -15 kr i timen.. Hvis man er villig til at gå ca 1 km så er der gratis p-plads. Vi har også før delt den udgift, men dén del synes jeg også at lidt strid. I forvejen prøver jeg at lægge vores aftaler så hun kun skal betale for en enkelt time (eller slet ikke pga helligdag og søndag) .. Men jeg tvinger hende jo ikke til at holde her..

En enkelt gang hvor jeg ikke overførte fordi mobilepay var nede kom hun over en time forsent fordi hun skulle "lede" efter gratis p-plads... Og hun vidste jo fra starten af at hun skulle lede efter en p-plads så jeg kan slet ikke forstå hvorfor man så ikke køre i god tid... Jeg følte lidt at det var en straf fordi jeg ikke havde overført -at jeg så bare kunne sidde og vente på hende...

Udadtil kan jeg godt se at hun egentlig ikke er så sød, men samtidig så hygger vi os virkelig når vi endelig ses så det er svært at være sur i længere tid af gangen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også enig med de andre herinde Elleskilde. dejligt at du fik sagt det til hende... Jeg håber at i får en hyggelig dag...

Jeg har ikke sagt noget endnu -hun har nemlig ikke spurgt.. Men jeg ved at enten i aften eller imorgen tidlig kommer sms'en :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej puha i aner ikke hvor længe jeg har gået og følt at jeg måske var smålig!

Hvad så med parkeringsudgift? :blush

Jeg bor jo i centrum og her skal man betale for at parkere -15 kr i timen.. Hvis man er villig til at gå ca 1 km så er der gratis p-plads. Vi har også før delt den udgift, men dén del synes jeg også at lidt strid. I forvejen prøver jeg at lægge vores aftaler så hun kun skal betale for en enkelt time (eller slet ikke pga helligdag og søndag) .. Men jeg tvinger hende jo ikke til at holde her..

En enkelt gang hvor jeg ikke overførte fordi mobilepay var nede kom hun over en time forsent fordi hun skulle "lede" efter gratis p-plads... Og hun vidste jo fra starten af at hun skulle lede efter en p-plads så jeg kan slet ikke forstå hvorfor man så ikke køre i god tid... Jeg følte lidt at det var en straf fordi jeg ikke havde overført -at jeg så bare kunne sidde og vente på hende...

Udadtil kan jeg godt se at hun egentlig ikke er så sød, men samtidig så hygger vi os virkelig når vi endelig ses så det er svært at være sur i længere tid af gangen :rolleyes

:rolleyes

Hvis hun ikke har til parkering, må hun gå den kilometer. Så langt er det heller ikke. Med mindre hun er dårlig gående, så må det jo være op til hende om hun vil prioritere at være tæt på og så skulle have den udgift. Hvis hun havde brækket benet, så ville jeg måske kunne gå med til det.

Kan du ikke foteslå, at I lavet er regnskab, og deler det hele ligeligt? Og så skrive parkering, benzin, mad, elektricitet, vand (ekstra hvis hun bruger toilettet og trækker ud) og varme på? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellekilde når du modtager beskeden, kan du så ikke skrive: "jo og vil du så overføre 50 kr. for mad til mig?" :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellekilde når du modtager beskeden, kan du så ikke skrive: "jo og vil du så overføre 50 kr. for mad til mig?" :p

Det ville jeg også skrive.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes

Hvis hun ikke har til parkering, må hun gå den kilometer. Så langt er det heller ikke. Med mindre hun er dårlig gående, så må det jo være op til hende om hun vil prioritere at være tæt på og så skulle have den udgift. Hvis hun havde brækket benet, så ville jeg måske kunne gå med til det.

Kan du ikke foteslå, at I lavet er regnskab, og deler det hele ligeligt? Og så skrive parkering, benzin, mad, elektricitet, vand (ekstra hvis hun bruger toilettet og trækker ud) og varme på? :p

Haha :D

Det kunne måske være en idé :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er lige kommet med en teori om, hvorfor det tilsyneladende er en stor del af kvindelige håndboldspillere, som er lesbiske: "De er fordi de har flere mandlige østrogener, end kvinder som ikke dyrker elitesport" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er lige kommet med en teori om, hvorfor det tilsyneladende er en stor del af kvindelige håndboldspillere, som er lesbiske: "De er fordi de har flere mandlige østrogener, end kvinder som ikke dyrker elitesport" :D

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu manden gik op for at putte for en time siden, og man stadig hører en tumling som LØBER rundt, hvad gør man så? 

Jeg vakler mellem at 

- ikke blande mig overhovedet, når det er hans putning er det hans putning..

- gå op og melde mig til at overtage, da jeg har en meget streng regel mod at når der er sagt godnat bliver der ikke gået ud af sengen, som tumlingen faktisk overholder

- gå op for at undersøge om manden mon er faldet i søvn og tumlingen bare leger på egen hånd?

- Eller sende en sms til manden med hvad han  mon laver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellekilde jeg er helt enig med de andre. Du skal ikke betale for benzin. Du har jo betalt alt det andet. Når vi har venner på besøg, betaler vi altid mad, men ofte tilbyder vores venner at tage noget at drikke med eller spørger om de skal tage noget med. Det er ofte vin eller øl eller noget de tager med. Sidst vi havde en kammerat på besøg købte han en lækker culottesteg med. Vi er alle studerende, så man hjælper hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu manden gik op for at putte for en time siden, og man stadig hører en tumling som LØBER rundt, hvad gør man så? 

Jeg vakler mellem at 

- ikke blande mig overhovedet, når det er hans putning er det hans putning..

- gå op og melde mig til at overtage, da jeg har en meget streng regel mod at når der er sagt godnat bliver der ikke gået ud af sengen, som tumlingen faktisk overholder

- gå op for at undersøge om manden mon er faldet i søvn og tumlingen bare leger på egen hånd?

- Eller sende en sms til manden med hvad han  mon laver?

Hehe, jeg ville nok starte med den sidste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er lige kommet med en teori om, hvorfor det tilsyneladende er en stor del af kvindelige håndboldspillere, som er lesbiske: "De er fordi de har flere mandlige østrogener, end kvinder som ikke dyrker elitesport" :D

Ahaha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden var sløj og gik i seng da jeg puttede Simon,så nu er spørgsmålet om jeg skal se et afsnit mere af min serie eller om jeg også bare skal gå i seng. Mega kedeligt sådan en fredag aften....

Havde sådan lyst til lidt voksen hygge. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og drikker en julebryg. Har drukket 1/3 af den og føler mig lidt varm :D Det er virkelig længe siden, jeg har indtaget alkohol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i nu har en veninde som generelt ikke har haft så mange penge mellem hænderne, eller dvs priotere at have bil, hund og opsparing samt hyggedage med mor.... Hvis i nu gerne ville ses og aftaler at hun kommer hos dig til mad (som du jo køber og laver) er det så fair at hun beder om at du betaler for halvdelen af benzinpengene?

Normalt når vi skal ses er det hos mig da hun bor med vildt dårlige busforbindelser og så har hun bil så det tager ikke engang halvdelen af tiden -tilgængel servere jeg altid mad og drikke eller idet mindste kage og te og oftest sodavand så vi kan hygge.

Hun plejer så at spørge om jeg kan overføre 30 kr til benzin og det gør jeg normalt gladeligt fordi jeg ved at hendes økonomi er lidt stram.

Desværre begynder jeg lidt at føle at hun kun kommer når jeg vil betale for det og jeg synes faktisk at det er ret urimeligt :(

Vores økonomi har også skrabet bunden denne måned og det er kun fordi at vi har mad i fryseren at jeg invitere hende, ellers har vi faktisk ikke råd.

Jeg ved at sms'en snart tikker ind om jeg vil være sød at overføre benzinpengene -og selvom det kun er 30 kr synes jeg ikke at det er fair når vi også betaler for mad og drikke og oftest hyggeslik og jeg er begyndt at føle mig lidt brugt. Hun ved godt at vi ikke har nogle penge til overs når vi har udgifter for 60.000 kr de næste to måneder og alligevel spørger hun selvom hun gladeligt deler opslag på Facebook om at hun spiser to plader marabu eller lige har købt det ene eller det andet...

Jeg synes jo ikke at vores forhold går op i penge, men alligevel føler jeg at jeg skal punge ud for at hun gider at komme :unsure

Jeg synes det er så underligt at nogle mennesker "opkræver" på den måde.... Jeg kan godt finde på at tilbyde at give et tilskud til min søster når hun skal herover fordi hun jo bare aldrig har så mange penge på SU og fordi vi bor i Sverige, men jeg ville synes det var underligt hvis hun selv spurgte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig, der var lige ved at dø en lille smule over Danmark har Talent lige før? :o :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig, der var lige ved at dø en lille smule over Danmark har Talent lige før? :o :(

Nope, det var dæleme synd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, det var dæleme synd :(

Arh men for helvede mand, jeg var lige ved at tude, og så en hel lille film inde i mit hoved, om en mand, der kastede sig ud fra en bro. Det gjorde ondt at se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh men for helvede mand, jeg var lige ved at tude, og så en hel lille film inde i mit hoved, om en mand, der kastede sig ud fra en bro. Det gjorde ondt at se.

Okay det lyder voldsomt? :unsure (Jeg ser det ikke...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder voldsomt? :unsure (Jeg ser det ikke...)

Jeg laver en tråd, så jeg ikke spoiler herinde ;)

(Og ok måske er jeg bare lidt dramatisk, sorry :lolhit Men det VAR hårdt at se på)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem ved om hvor man kan købe H.C Andersens samlede værker med guldkant? Eller hvordan skal jeg forklare det... Når bogen er lukket ser det ud som om at siderne er af guld? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem ved om hvor man kan købe H.C Andersens samlede værker med guldkant? Eller hvordan skal jeg forklare det... Når bogen er lukket ser det ud som om at siderne er af guld? :p

Jeg tror, at jeg ved, hvad du mener, og at min søster har et eksemplar. Du skal nok ud at finde noget antikvarisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem ved om hvor man kan købe H.C Andersens samlede værker med guldkant? Eller hvordan skal jeg forklare det... Når bogen er lukket ser det ud som om at siderne er af guld? :p

Jeg købte den til min niece for 4 år siden i en ganske almindelig boghandel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER