SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Sad fast med skuldrene? :unsure Så du forsøgte at føde ham, hvor han fik hovedet ud, men sad fast eller hvordan? Skubbede de ham så tilbage?

Det er vel i virkeligheden nok dét jeg frygter mest :(

Han sad fast, så han aldrig kom langt nok ned, jeg havde kun åbnet mig 5 cm - jeg havde en god fødsel på trods af at det endte i akut kejsersnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm jeg ved godt at det jo ikke er noget man skal gøre, men i den sidste uges tid har jeg vejet mig hver dag -først egentlig fordi jeg synes at min vægt var steget hurtigt og så vejede jeg mig egentlig bare for at tjekke efter - og nu opdager jeg gennem en helt uge at jeg har taget mellem 200-400 g på HVER dag. Og det er 100% sikkert at der selvfølgelig er udsving alt efter fyldt tarme osv men det bekymrer mig da lidt :unsure

Kan det være et tegn på graviditetsdiabetes? Min tid er selvfølgelig blevet rykket til næste uge..

Jeg skal til jordemoder imorgen og vil snakke med hende om det -men måske er der nogle kloge hoveder herinde :balloons

Nej, det tror jeg ikke er et tegn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til små og store babyer, så føler jeg ikke at jeg er gået glip af en lille baby... Isaac var min lille baby, trods hans 6120 gram og 58 cm. Og Alberte var også min lille baby, selvom hun vejede 4340 og var 53 cm - jeg blev dog rigtig ked af det hver gang folk påpegede størrelsen i stedet for hvor dejlige de var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal aldrig Google!!

Hurtigt vægtøgning, irritabilitet (som jeg virkelig har været), smerter øverst i maven -som jeg også har men bare tog det som at organerne skubbes og jeg derfor måske havde for meget mavesyre, og så er mit syn blevet forværret x 10 + jeg havde hovedpine igår, er alle tegn på svangerskabsforgiftning!

Heldigvis skal jeg til jordemoder imorgen ellers var jeg da nok gået helt i panik :(

Jeg har altid haft protein i urinen, hver gang jeg har været til konsultation hvertfald, men mit blodtryk har været fint så de har ikke været nervøse.

Men nu bliver jeg da helt nervøs. Er der nogen som har haft svangerskabsforgiftning?

:Edit og så er jeg begyndt at have småkvalme igen men jeg har igen bare tænkt at det var fordi jeg var tæt på tredje trimester og der har jeg hørt at de begyndende symptomer kommer igen...

Umiddelbart har jeg jo de fleste symptomer, men jeg har det da ikke skidt på nogen måde :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til små og store babyer, så føler jeg ikke at jeg er gået glip af en lille baby... Isaac var min lille baby, trods hans 6120 gram og 58 cm. Og Alberte var også min lille baby, selvom hun vejede 4340 og var 53 cm - jeg blev dog rigtig ked af det hver gang folk påpegede størrelsen i stedet for hvor dejlige de var

Åh ja - det tror jeg også godt jeg kan gå hen og blive irriteret over... Min mor har allerede præsteret at såre mig rigtig meget i forhold til alt omkring fødslen og graviditet denne gang, så kan nemt forestille mig, at få nogle tarvelige kommentarer fra den kant <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg ved godt at det jo ikke er noget man skal gøre, men i den sidste uges tid har jeg vejet mig hver dag -først egentlig fordi jeg synes at min vægt var steget hurtigt og så vejede jeg mig egentlig bare for at tjekke efter - og nu opdager jeg gennem en helt uge at jeg har taget mellem 200-400 g på HVER dag. Og det er 100% sikkert at der selvfølgelig er udsving alt efter fyldt tarme osv men det bekymrer mig da lidt :unsure

Kan det være et tegn på graviditetsdiabetes? Min tid er selvfølgelig blevet rykket til næste uge..

Jeg skal til jordemoder imorgen og vil snakke med hende om det -men måske er der nogle kloge hoveder herinde :balloons

Jeg havde også uger, hvor jeg tog 2-300g på om dagen i 20'erne. Det er altså helt normalt, så lad være med at panikke!

Og lad så være med at veje dig hver dag!

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også uger, hvor jeg tog 2-300g på om dagen i 20'erne. Det er altså helt normalt, så lad være med at panikke!

Og lad så være med at veje dig hver dag!

:kiss

Tak! Jeg synes bare at det virker helt sindssygt!

Jeg skal nok prøve at lade være med at panikke :kiss

Jeg skal til jordemoder imorgen, og så vejer jeg mig ikke mere efter det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler i øvrigt absolut heller ikke at jeg er gået glip af lille baby! :biglove Men jeg vil sige, at jeg har fået mange kommentarer a la "Wauw, det er jo ikke en baby, det er jo et barn!" og selvom jeg har forsøgt at imødekomme det lidt med humor og kørt med på den, så har det nogle gange gjort mig ked af det. :( Men der er jo så heldigvis også mange mange kommentarer, der gør en glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der i en jobannonce står "Vi gør opmærksom på at kvalificeret ansøger haves", er det så ikke spild af tid at søge jobbet?

 

Det lyder ellers helt perfekt... Men det ser ud til at de har en der er konstitueret i stillingen, så tænker han får den? Eller tror I der er en chance?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der i en jobannonce står "Vi gør opmærksom på at kvalificeret ansøger haves", er det så ikke spild af tid at søge jobbet?

 

Det lyder ellers helt perfekt... Men det ser ud til at de har en der er konstitueret i stillingen, så tænker han får den? Eller tror I der er en chance?

Jeg ville føle det var spild af tid, for der skal virkelig meget til for at slå en intern ansøger. Så hvis man vælger at søge den, er det nok ligeså meget for at gøre opmærksom på sig selv i forhold til fremtidig opslag.

Jeg har selv prøvet at være den kvalificerede ansøger og annoncen var i sin ordlyd, så skræddersyet til mig, at det var umuligt at jeg ikke fik jobbet. Jeg spurgte endda min chef og han sagde også, at det jo bare er fordi, de skal slå dem op når det er i det offentlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja - det tror jeg også godt jeg kan gå hen og blive irriteret over... Min mor har allerede præsteret at såre mig rigtig meget i forhold til alt omkring fødslen og graviditet denne gang, så kan nemt forestille mig, at få nogle tarvelige kommentarer fra den kant <_<

Med hensyn til kejsersnit, hvad skræmmer dig så? Jeg har to forskellige, men gode kejsersnit bag mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville føle det var spild af tid, for der skal virkelig meget til for at slå en intern ansøger. Så hvis man vælger at søge den, er det nok ligeså meget for at gøre opmærksom på sig selv i forhold til fremtidig opslag.

Jeg har selv prøvet at være den kvalificerede ansøger og annoncen var i sin ordlyd, så skræddersyet til mig, at det var umuligt at jeg ikke fik jobbet. Jeg spurgte endda min chef og han sagde også, at det jo bare er fordi, de skal slå dem op når det er i det offentlige.

 

Det er også lidt det jeg tænker... Og der er en af punkterne som jeg ikke lever op til. Men det er et meget lille sted, og det er umiddelbart det eneste job der som passer mine kvalifikationer. Jeg må bruge tiden på noget andet så ;) Jeg undrer mig bare over deres ansøgningsfrist er så lang, når de har en ansøger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Du bør drikke når du er tørstig (og hvis du er dårlig til at mærke tørst, så læg mærke til om din urin bliver mørk. Så drikker du for lidt.) Man kan godt komme til at drikke for meget. En del nefrologer (nyrelæger) mener at overdrevent vandindtag (som især yngre kvinder kan være slemme til) hvor man drikker væsentlig udover sin tørst, på sigt ødelægger kroppens evne til selv at mærke tørst, hvilket kan give store problemer når man bliver ældre og ens nyrer virker dårligere.

  

Det er ikke noget problem at gå fra 1-3 liter på en dag, dine nyrer finder selv id af at udskille det der ikke bruges i kroppen.. De er kvikke! ;)

Hvis nyrerne i en periode kører lidt trægt, f.eks. pga. nyrebækkenbetændelse eller lignende, pøser vi ind i mellem 5-7 liter på i døgnet for at sparke den i gang. De skal nok finde ud af det! :)

Som skrevet ovenfor kan man sagtens drikke for meget hvis det foregår over længere tid. Det er sammenligneligt med psykogen polydipsi og vil kunne på sigt ødelægge nyrernes evne til at regulere hydrering og dermed elektrolytter. Elektrolytforstyrrelser kan fører til mange grimme ting. Hvis ens krop er velfungerende, bør man altid drikke efter sin tørst (evt udskillelse fx farve på urin) og ikke en eller anden mængde skrevet på nettet. Undskyld hvis jeg lyder lidt træls, det er bare lidt en af mine kæpheste, at medierne i dag har meget træls med at skrive at man bare skal drikke, drikke, drikke vand, så bliver alt godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også lidt det jeg tænker... Og der er en af punkterne som jeg ikke lever op til. Men det er et meget lille sted, og det er umiddelbart det eneste job der som passer mine kvalifikationer. Jeg må bruge tiden på noget andet så ;) Jeg undrer mig bare over deres ansøgningsfrist er så lang, når de har en ansøger...

Ja, det er jo så underligt.

Mit job var kun slået op en uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også uger, hvor jeg tog 2-300g på om dagen i 20'erne. Det er altså helt normalt, så lad være med at panikke!

Og lad så være med at veje dig hver dag!

:kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Man bliver jo bare så forskrækket over at vægten stiger så meget :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo så underligt.

Mit job var kun slået op en uge.

Det har jeg også selv gjort til jobs hvor jeg allerede havde en kandidat. Men her er der 4 uger! Synes det er mystisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville føle det var spild af tid, for der skal virkelig meget til for at slå en intern ansøger. Så hvis man vælger at søge den, er det nok ligeså meget for at gøre opmærksom på sig selv i forhold til fremtidig opslag.

Jeg har selv prøvet at være den kvalificerede ansøger og annoncen var i sin ordlyd, så skræddersyet til mig, at det var umuligt at jeg ikke fik jobbet. Jeg spurgte endda min chef og han sagde også, at det jo bare er fordi, de skal slå dem op når det er i det offentlige.

Man må i øvrigt ikke skrive sådan i et opslag i det offentlige.

Så mille1981 - når nu de har skrevet sådan så er det jo nok spild af din tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må i øvrigt ikke skrive sådan i et opslag i det offentlige.

Så mille1981 - når nu de har skrevet sådan så er det jo nok spild af din tid.

Nej, jeg studsede også lidt... Det er jo total omgåelse af princippet om, at man skal slå stillingerne op <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Har ikke haft svangerskabaforgiftning, men har været under OBS for det med Aron.

Jeg tog 3 kg på i løbet af 10 dage og derefter ca 1 kg på om ugen, forhøjet blodtryk og absurd meget vand i kroppen - og en smule protein i urinen.

Jeg vil ikke skræmme dig - overhovedet - men hvis du får der skidt - så ring! Svangerskabsforgifrning KAN være grimt! Men hellere ringe og blive tjekket end undlade at ringe og du bliver rigtig dårlig

Jeg mærker godt efter i aften...

Tak for historien søde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet ovenfor kan man sagtens drikke for meget hvis det foregår over længere tid. Det er sammenligneligt med psykogen polydipsi og vil kunne på sigt ødelægge nyrernes evne til at regulere hydrering og dermed elektrolytter. Elektrolytforstyrrelser kan fører til mange grimme ting. Hvis ens krop er velfungerende, bør man altid drikke efter sin tørst (evt udskillelse fx farve på urin) og ikke en eller anden mængde skrevet på nettet. Undskyld hvis jeg lyder lidt træls, det er bare lidt en af mine kæpheste, at medierne i dag har meget træls med at skrive at man bare skal drikke, drikke, drikke vand, så bliver alt godt.

Ikke spor træls.. :kram Jeg er klar over man kan drikke for meget, og selvfølgelig skal man holde det på er fornuftigt plan, som med de fleste andre ting.. Men jeg har ikke indtryk af, at NS vil gå fra knap en liter, til 4-5 liter/døgn.. Så jeg mener stadig at svaret på hendes spørgsmål er, at det vil være harmløst at gå fra 1 til måske 2-2,5 liter/døgn (faktisk måske endda rigtig fornuftigt!)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg studsede også lidt... Det er jo total omgåelse af princippet om, at man skal slå stillingerne op <_<

Det jeg overvejede var heller ikke offentligt. Private må vel gerne skrive det, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, der har født et barn på 5 kg eller mere uden komplikationer?

Min datter vejede 4808 og var 56 cm 11 dage før termin. Hun er er 38+3. Blev sat igang 38+0. Jeg fødte helt normalt uden komplikationer. Jeg fik kun en lille bitte rift, som fik to sting i skamlæben.

De vidste ikke at hun var så stor. Jeg blev sat igang pga. Leverkløe. Jeg er en lille kvinde på 163 cm. Jeg tænker at du godt kan føde normalt. De mente bestemt at jeg måtte have diabetes, men det havde jeg altså ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg overvejede var heller ikke offentligt. Private må vel gerne skrive det, eller?

De kan vel bare lade være med at slå stillingen op, hvis de har besluttet sig - så er det egentlig lidt underligt, at de skriver det andet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der i en jobannonce står "Vi gør opmærksom på at kvalificeret ansøger haves", er det så ikke spild af tid at søge jobbet?

Det lyder ellers helt perfekt... Men det ser ud til at de har en der er konstitueret i stillingen, så tænker han får den? Eller tror I der er en chance?

Hvis du har kvalifikationerne (hvilket jeg synes du har, når der kun er et punkt du ikke opfylder) så synes jeg du skal søge det.

Det kan godt være de har en kvalificeret ansøger, men det betyder vel ikke at de vælger vedkommende hvis de får en ansøgning fra en der passer endnu bedre til stillingen og firmaet.

Kunne det tænkes at jobbet er slået op fordi en har søgt uopfordret og de er blevet opmærksomme på, at der er mulighed for en stilling, de vil bare lige se om der findes nogle bedre ansøgere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER