SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Er der nogen, der ved, om man kan købe Willow Tree i nærheden af Lyngby-, Ballerup-, Herlev-området?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
 

 

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke, stort set som udgangspunkt, får en forvaringsdom i pædofili-sager. Det er jo en sygdom og en lyst de ikke kan styre, så alt taler jo for, at de gør det igen når de kommer ud, uanset om de har siddet 3 eller 6 år i fængsel. Eller hvad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke, stort set som udgangspunkt, får en forvaringsdom i pædofili-sager. Det er jo en sygdom og en lyst de ikke kan styre, så alt taler jo for, at de gør det igen når de kommer ud, uanset om de har siddet 3 eller 6 år i fængsel. Eller hvad? :unsure

Det tænker jeg også :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope.. :rolleyes Men min mor virkede nærmest lidt små skuffet over, at junior ikke sendte sidste år (hvor han var godt halvandet og i øvrigt aldrig havde smagt chokolade).

I år har hun så sendt hertil (kend det på røglugten... <_< ).

Ej <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 
 

 

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke, stort set som udgangspunkt, får en forvaringsdom i pædofili-sager. Det er jo en sygdom og en lyst de ikke kan styre, så alt taler jo for, at de gør det igen når de kommer ud, uanset om de har siddet 3 eller 6 år i fængsel. Eller hvad? :unsure

 

jeg er enig... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super den er blevet anket. Lå det ikke også og lurede lidt når de ikke havde været enige.

Jeg er enig med Susanne, det er en sygdom, der kræver lang behandling, ikke 6 år i fængslet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. At være dårlig mor...

Da min ældste var ca 4 år havde begge drenge fået nye halvhøje flexa senge.. Altså en investering på ca 10.000 kr i alt... Da han så kort tid efter ikke fik lov at putte klistermærker på dem kvitterede han med at jeg var yderst urimelig og sagde prompte "vil du bare have at jeg får et dårligt liv..." ;)

Jeg tilbød ham endda at de måtte sidde påskrivebordet eller for enden af reolen ;)men nej, det var ikke godt nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have skiftet navn til Klumps-mor:

160zsrs.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have skiftet navn til Klumps-mor:

160zsrs.jpg

Mmmmmm.... Sender du ikke nogle til Nordjylland?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have skiftet navn til Klumps-mor:

160zsrs.jpg

:Sandie Hvornår skal jeg komme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Sandie Hvornår skal jeg komme?

Lige min tanke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C fylder 18 i efteråret og kan derfor få SU fra 1. Januar. Hun kan få dispensation til udeboende SU, men skalaen svinger jo helt vildt.

De skriver de tager udgangspunkt i indkomsten for den forældre hun senest har haft folkeregisteradresse på. Hvor jeg dog håber at vi fik den flyttet direkte fra hendes mor til hendes kæreste! Hun har aldrig boet her, men der var noget bøvl da vi overtog forsørgerpligten fra moderen... Håber, håber, håber. Det er trods alt en forskel på over 2000 kr om måneden for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke, stort set som udgangspunkt, får en forvaringsdom i pædofili-sager. Det er jo en sygdom og en lyst de ikke kan styre, så alt taler jo for, at de gør det igen når de kommer ud, uanset om de har siddet 3 eller 6 år i fængsel. Eller hvad? :unsure

Jeg væmmes ved pædofile handlinger. Jeg tænker dog, at mange pædofile selv er blevet misbrugt som børn. Tror terapi og anden psykiatrisk behandling kunne være vejen frem. Terapi, så de fik ændret deres handlemønstrer. Tænker at en del af problemet er, at det er så taburiseret. Hvor skal man henvende sig hvis man har disse tanker? Hvor vil folk ikke dømme dig i stedet for at hjælpe dig?

Tænker forvaring er til de tilfælde, hvor man kan påvise en uforbederlig mental brist. Men det er et super svært dilemma.

Men hvis vi skal lukke alle forbrydere inde, som gentager deres forbrydelser og som påfører andre mennesker smerte, skal de psykiatriske hospitaler uden tvivl gøres meget større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu allerede har lagt en besked til en præst igår, er det så for presserende at sende en mail også? :rolleyes Jeg tænker at hun så ved hvad det drejer sig om og måske på forhånd bedre kan kontakte os igen med et ordentligt svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu allerede har lagt en besked til en præst igår, er det så for presserende at sende en mail også? :rolleyes Jeg tænker at hun så ved hvad det drejer sig om og måske på forhånd bedre kan kontakte os igen med et ordentligt svar...

Det kan du da sagtens

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man nu allerede har lagt en besked til en præst igår, er det så for presserende at sende en mail også? :rolleyes Jeg tænker at hun så ved hvad det drejer sig om og måske på forhånd bedre kan kontakte os igen med et ordentligt svar...

Nej det synes jeg godt du kan :)

Da jeg bestilte kirke til vielse sendte jeg en mail til kordegnen. Hun svarede få timer efter. Det er så vidt jeg ved dem, der styrer den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sendt en mail til hende og så må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i nu har en veninde som generelt ikke har haft så mange penge mellem hænderne, eller dvs priotere at have bil, hund og opsparing samt hyggedage med mor.... Hvis i nu gerne ville ses og aftaler at hun kommer hos dig til mad (som du jo køber og laver) er det så fair at hun beder om at du betaler for halvdelen af benzinpengene?

Normalt når vi skal ses er det hos mig da hun bor med vildt dårlige busforbindelser og så har hun bil så det tager ikke engang halvdelen af tiden -tilgængel servere jeg altid mad og drikke eller idet mindste kage og te og oftest sodavand så vi kan hygge.

Hun plejer så at spørge om jeg kan overføre 30 kr til benzin og det gør jeg normalt gladeligt fordi jeg ved at hendes økonomi er lidt stram.

Desværre begynder jeg lidt at føle at hun kun kommer når jeg vil betale for det og jeg synes faktisk at det er ret urimeligt :(

Vores økonomi har også skrabet bunden denne måned og det er kun fordi at vi har mad i fryseren at jeg invitere hende, ellers har vi faktisk ikke råd.

Jeg ved at sms'en snart tikker ind om jeg vil være sød at overføre benzinpengene -og selvom det kun er 30 kr synes jeg ikke at det er fair når vi også betaler for mad og drikke og oftest hyggeslik og jeg er begyndt at føle mig lidt brugt. Hun ved godt at vi ikke har nogle penge til overs når vi har udgifter for 60.000 kr de næste to måneder og alligevel spørger hun selvom hun gladeligt deler opslag på Facebook om at hun spiser to plader marabu eller lige har købt det ene eller det andet...

Jeg synes jo ikke at vores forhold går op i penge, men alligevel føler jeg at jeg skal punge ud for at hun gider at komme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i nu har en veninde som generelt ikke har haft så mange penge mellem hænderne, eller dvs priotere at have bil, hund og opsparing samt hyggedage med mor.... Hvis i nu gerne ville ses og aftaler at hun kommer hos dig til mad (som du jo køber og laver) er det så fair at hun beder om at du betaler for halvdelen af benzinpengene?

Normalt når vi skal ses er det hos mig da hun bor med vildt dårlige busforbindelser og så har hun bil så det tager ikke engang halvdelen af tiden -tilgængel servere jeg altid mad og drikke eller idet mindste kage og te og oftest sodavand så vi kan hygge.

Hun plejer så at spørge om jeg kan overføre 30 kr til benzin og det gør jeg normalt gladeligt fordi jeg ved at hendes økonomi er lidt stram.

Desværre begynder jeg lidt at føle at hun kun kommer når jeg vil betale for det og jeg synes faktisk at det er ret urimeligt :(

Vores økonomi har også skrabet bunden denne måned og det er kun fordi at vi har mad i fryseren at jeg invitere hende, ellers har vi faktisk ikke råd.

Jeg ved at sms'en snart tikker ind om jeg vil være sød at overføre benzinpengene -og selvom det kun er 30 kr synes jeg ikke at det er fair når vi også betaler for mad og drikke og oftest hyggeslik og jeg er begyndt at føle mig lidt brugt. Hun ved godt at vi ikke har nogle penge til overs når vi har udgifter for 60.000 kr de næste to måneder og alligevel spørger hun selvom hun gladeligt deler opslag på Facebook om at hun spiser to plader marabu eller lige har købt det ene eller det andet...

Jeg synes jo ikke at vores forhold går op i penge, men alligevel føler jeg at jeg skal punge ud for at hun gider at komme :unsure

Jeg ville aldrig betale for benzin! Hvis I skulle være hos hende, og hun bad om halvdelen for maden, ville det være helt ok, men transport står hun altså selv for imo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i nu har en veninde som generelt ikke har haft så mange penge mellem hænderne, eller dvs priotere at have bil, hund og opsparing samt hyggedage med mor.... Hvis i nu gerne ville ses og aftaler at hun kommer hos dig til mad (som du jo køber og laver) er det så fair at hun beder om at du betaler for halvdelen af benzinpengene?

Normalt når vi skal ses er det hos mig da hun bor med vildt dårlige busforbindelser og så har hun bil så det tager ikke engang halvdelen af tiden -tilgængel servere jeg altid mad og drikke eller idet mindste kage og te og oftest sodavand så vi kan hygge.

Hun plejer så at spørge om jeg kan overføre 30 kr til benzin og det gør jeg normalt gladeligt fordi jeg ved at hendes økonomi er lidt stram.

Desværre begynder jeg lidt at føle at hun kun kommer når jeg vil betale for det og jeg synes faktisk at det er ret urimeligt :(

Vores økonomi har også skrabet bunden denne måned og det er kun fordi at vi har mad i fryseren at jeg invitere hende, ellers har vi faktisk ikke råd.

Jeg ved at sms'en snart tikker ind om jeg vil være sød at overføre benzinpengene -og selvom det kun er 30 kr synes jeg ikke at det er fair når vi også betaler for mad og drikke og oftest hyggeslik og jeg er begyndt at føle mig lidt brugt. Hun ved godt at vi ikke har nogle penge til overs når vi har udgifter for 60.000 kr de næste to måneder og alligevel spørger hun selvom hun gladeligt deler opslag på Facebook om at hun spiser to plader marabu eller lige har købt det ene eller det andet...

Jeg synes jo ikke at vores forhold går op i penge, men alligevel føler jeg at jeg skal punge ud for at hun gider at komme :unsure

Det er ret småligt efter min optik. Ville aldrig bede nogle betale benzinpenge til mig, hvis det bare var hygge. Kun hvis jeg fx lagde bil til en tur til den anden ende af landet og kørte med andre, eller måske hvis jeg skulle køre til den anden ende af landet for at hjælpe til med noget. Men selv der ville jeg stikke en finger i jorden og afklare det inden. Jeg har fx en veninde i Odense, og vi skiftes lidt till at ses hos hinanden. Den ene betaler for sin egen transport, den anden betaler for kost og logi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellekilde når du modtager beskeden, kan du så ikke skrive: "jo og vil du så overføre 50 kr. for mad til mig?" :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell no, ellekilde. Venskaber skal virkelig aldrig være forhandlinger om penge. Jeg er med på at man nogle gange deler udgifter som man har fælles, men sgu da ikke benzin på småkøreture og frokost fra køleskabet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så er det ikke bare mig... Jeg kunne ikke helt finde ud af om det bare var mig der synes at det var underligt at bede om og helt ærligt ikke havde lyst til at betale :rolleyes

Så skal jeg bare have fortalt hende det på en pæn måde at vi ikke har råd og lyst.. For ja, hun ville da aldrig betale halvdelen af min togbillet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, Ellekilde.. :o Jeg tror sq ikke, at jeg kender nogen, der kunne finde på at bede om det...

Jeg har insisteret på at betale, når venner/veninder har transportudgifter e.l, til ting, der alene har til formål at hjælpe mig - de skal ikke have udgifter på mig - men jeg har aldrig oplevet at blive spurgt.

At jeg så kan finde på frivilligt at bidrage, hvis der er en ven, der sidder stramt i det, er så en anden sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig... Jeg kan ikke forstå hun tillader sig at bede om penge... Når hun lige har spist dejlig mad og hygget med snolder og sodavand... Som hun jo ikke har bidraget økonomisk til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER