SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Vande soklen dur ikke for så kommer der bare endnu flere myrer inden flere indenfor. Min mor gjode det nemlig og hun så mange myrer af det.

Her er det ellers været ganske effektivt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det ellers været ganske effektivt.

:ditto (tidligere bopæl).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogende vand og kanel hjalp på problemer med myrer i det gamle hus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har desværre også fået myrer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige sat den op, jeg synes de virker ok... Men ikke fuldstændigt...

De er købt i fleeggaard i Tyskland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige sat den op, jeg synes de virker ok... Men ikke fuldstændigt...

De er købt i fleeggaard i Tyskland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stikker helt af med travlhed og ting der kommer ind fra siden herhjemme i øjeblikket.

 

Jeg skal aflevere eksamensopgave på torsdag, vi afventer byggetilladelse på kommende hus snart, min mor er pludselig indlagt, jeg har en parasit infektion, vi har åbent hus + fremvisning på lejligheden om en time, og i går aftes kom vi hjem til en en kæmpe flænge i vores store rude ud mod altanen. 

 

Kan jeg måske låne et par krydsede fingre hist og her og lidt ro til hovedet nu, hvor jeg har fået et par timer til eksamensopgave, men alting bare flyver rundt i knolden på mig?

 

Barsel får lissom en helt anden klang, når alting skal ske på een gang, ikk´? (og jeg ved godt at vi selv har valgt, omend vi har været presset af nogle ret skarpe enten/eller-valg). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at man ikke må købe den slags i Tyskland - hverken insekt eller ukrudtsmidler. Det er ulovlig import,mere skulle i blive stoppet til rutinekontrol

Ups det vidste jeg ikke... Tak for info

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups det vidste jeg ikke... Tak for info

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stikker helt af med travlhed og ting der kommer ind fra siden herhjemme i øjeblikket.

Jeg skal aflevere eksamensopgave på torsdag, vi afventer byggetilladelse på kommende hus snart, min mor er pludselig indlagt, jeg har en parasit infektion, vi har åbent hus + fremvisning på lejligheden om en time, og i går aftes kom vi hjem til en en kæmpe flænge i vores store rude ud mod altanen.

Kan jeg måske låne et par krydsede fingre hist og her og lidt ro til hovedet nu, hvor jeg har fået et par timer til eksamensopgave, men alting bare flyver rundt i knolden på mig?

Barsel får lissom en helt anden klang, når alting skal ske på een gang, ikk´? (og jeg ved godt at vi selv har valgt, omend vi har været presset af nogle ret skarpe enten/eller-valg).

Masser af krydsede fingre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke kopiere links/billedeadresse fra iCloud? :chin: Hvis jeg er på fra computeren og har et billede på iCloud jeg gerne vil vise herinde - hvordan gør jeg det så nemmest? Er jeg virkelig nødt til at downloade det for at uploade det fx på picasa??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis nogen vælger at lade være med at døbe deres datter, er det så "frækt" at give et dagmarkors i navngivningsgave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nogen vælger at lade være med at døbe deres datter, er det så "frækt" at give et dagmarkors i navngivningsgave?

Mjah, jeg tror faktisk, at mange ville opfatte det som en provokation :chin: 

jeg kender nogen, som valgte navngivning til deres barn, men hendes søster gav barnet Noahs Ark i legetøjsudgave i træ. Men faren til barnet NÆGTEDE at modtage gaven. Til sidst blev kompromiset dog, at barnet fik lov til at beholde det på den betingelse, at Noah og hans kone måtte lide den frygtelige skæbne at blive smidt i skralderen :lol

rimelig crazy, men hvis man aktivt vælger navngivning tænker jeg, at det i manges tilfælde vil være et fravalg af kirken og kristendommen.

Jeg ville nok hellere give et hjerte eller firkløver eller andre fine halskæder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, jeg tror faktisk, at mange ville opfatte det som en provokation :chin:

jeg kender nogen, som valgte navngivning til deres barn, men hendes søster gav barnet Noahs Ark i legetøjsudgave i træ. Men faren til barnet NÆGTEDE at modtage gaven. Til sidst blev kompromiset dog, at barnet fik lov til at beholde det på den betingelse, at Noah og hans kone måtte lide den frygtelige skæbne at blive smidt i skralderen :lol

rimelig crazy, men hvis man aktivt vælger navngivning tænker jeg, at det i manges tilfælde vil være et fravalg af kirken og kristendommen.

Jeg ville nok hellere give et hjerte eller firkløver eller andre fine halskæder.

Og jeg er enig!

De tror nok ikke rigtigt på det korset står for ;)

(Stakkels Noah og kone :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, jeg tror faktisk, at mange ville opfatte det som en provokation :chin:

jeg kender nogen, som valgte navngivning til deres barn, men hendes søster gav barnet Noahs Ark i legetøjsudgave i træ. Men faren til barnet NÆGTEDE at modtage gaven. Til sidst blev kompromiset dog, at barnet fik lov til at beholde det på den betingelse, at Noah og hans kone måtte lide den frygtelige skæbne at blive smidt i skralderen :lol

rimelig crazy, men hvis man aktivt vælger navngivning tænker jeg, at det i manges tilfælde vil være et fravalg af kirken og kristendommen.

Jeg ville nok hellere give et hjerte eller firkløver eller andre fine halskæder.

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, jeg tror faktisk, at mange ville opfatte det som en provokation :chin:

jeg kender nogen, som valgte navngivning til deres barn, men hendes søster gav barnet Noahs Ark i legetøjsudgave i træ. Men faren til barnet NÆGTEDE at modtage gaven. Til sidst blev kompromiset dog, at barnet fik lov til at beholde det på den betingelse, at Noah og hans kone måtte lide den frygtelige skæbne at blive smidt i skralderen :lol

rimelig crazy, men hvis man aktivt vælger navngivning tænker jeg, at det i manges tilfælde vil være et fravalg af kirken og kristendommen.

Jeg ville nok hellere give et hjerte eller firkløver eller andre fine halskæder.

Jeg er ret enig.. Vores søn er ikke døbt, og det er måske ikke så meget et fravalg af kirke og tro, som det er en beslutning om at han (de) selv skal tage et informeret valg. Hvis vi fik et dagmarkors (eller hvilken pendant der nu er til drenge..), ville jeg formentlig bare sige tak og så bytte det til noget andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret enig.. Vores søn er ikke døbt, og det er måske ikke så meget et fravalg af kirke og tro, som det er en beslutning om at han (de) selv skal tage et informeret valg. Hvis vi fik et dagmarkors (eller hvilken pendant der nu er til drenge..), ville jeg formentlig bare sige tak og så bytte det til noget andet..

Ja, jeg kender også mange, som fravælger dåb med den begrundelse! For nogen ville det nok være ret ligegyldigt med et Dagmarkors, men uanset grunden har man jo i hvert fald ikke valgt kristendommen til (med undtagelse af fx JustMe, men det er jo ikke et fravalg af religion men blot en anden gren af kristendommen end den i folkekirken).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kender også mange, som fravælger dåb med den begrundelse! For nogen ville det nok være ret ligegyldigt med et Dagmarkors, men uanset grunden har man jo i hvert fald ikke valgt kristendommen til (med undtagelse af fx JustMe, men det er jo ikke et fravalg af religion men blot en anden gren af kristendommen end den i folkekirken).

Præcis.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville ihvertfald lige spørge forældrene først... Vi holder jo ikke barnedåb, men jeg har sagt til svigerforældrene at Ester ønsker sig en halskæde med et kors af sin farmor og farfar. Der fik jeg også af min farmor og farfar, og jeg tænker faktisk også at Maja skal have det på et tidspunkt, men for os har vi jo ikke fravalgt troen, men tror bare ikke på barnedåb.

Hvis navngivngen er et fravalg af kirke og tro generelt ville jeg også sige klart nej

I jeres tilfælde er et kort jo helt " på sin plads"! Ester bliver jo velsignet, og er allerede Guds barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har lige sendt et ungdomsbillede af min svigerfar hvor han ligner min mand på en prik. Hun spurgte hvem er det og min mand sagde selv uden tvivl at det var da et billede af ham selv!

Det ved jeg altså ikke helt hvordan jeg har det med! Betyde det at jeg så ved hvordan min mand ser ud om 20 år? Ender jeg med at være gift med min svigerfar? :unsure :D

Det er altså lidt for underligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har lige sendt et ungdomsbillede af min svigerfar hvor han ligner min mand på en prik. Hun spurgte hvem er det og min mand sagde selv uden tvivl at det var da et billede af ham selv!

Det ved jeg altså ikke helt hvordan jeg har det med! Betyde det at jeg så ved hvordan min mand ser ud om 20 år? Ender jeg med at være gift med min svigerfar? :unsure :D

Det er altså lidt for underligt :D

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har lige sendt et ungdomsbillede af min svigerfar hvor han ligner min mand på en prik. Hun spurgte hvem er det og min mand sagde selv uden tvivl at det var da et billede af ham selv!

Det ved jeg altså ikke helt hvordan jeg har det med! Betyde det at jeg så ved hvordan min mand ser ud om 20 år? Ender jeg med at være gift med min svigerfar? :unsure :D

Det er altså lidt for underligt :D

Haha :D Sådan er det også med min mand og hans far, så kender følelsen alt for godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har lige sendt et ungdomsbillede af min svigerfar hvor han ligner min mand på en prik. Hun spurgte hvem er det og min mand sagde selv uden tvivl at det var da et billede af ham selv!

Det ved jeg altså ikke helt hvordan jeg har det med! Betyde det at jeg så ved hvordan min mand ser ud om 20 år? Ender jeg med at være gift med min svigerfar? :unsure :D

Det er altså lidt for underligt :D

Åh gud, håber godt nok ikke det bliver det samme for min mand. Han må se ud på alle måder - bare ikke som min svigerfar. Oh rædsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER