SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Hmm... Det var godt nok ikke sådan jeg forstod deres oversigt. Den var svær at finde, men der stod rimelig tydeligt SU-satser.

Hun burde kunne få dispensation til udeboende SU. Hun opfylder to krav, og skal kun opfylde et. Hun bor ikke hos os, men hos kæresten.

Det var netop også hvad jeg troede, men at få udeboende SU når man er under 20 betyder som sagt bare at man går højeste sats hjemmeboende. Jeg var selv meget overrasket, da jeg tjekkede kontoen første gang, ikke engang skolens SU vejledere vidste hvad satsen ville være på.

Men så er der igen muligheden for at få SU lån, der vil ligge på det en udeboende over 20 år får i almindelig SU. Begge satser skifter så, så at sige, når man fylder 20.

Jeg kunne kun få økonomien til at hænge sammen ved hjælp af mit SU lån, men jeg er virkelig ikke glad for at det var sådan jeg måtte gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har arvet noget babytøj der er vasket med virkelig meget skyllemiddel!

Jeg har vasket det to gange og det har hængt ude, men det stinker bare som en parfumeforretning. Hvad gør jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg mon lokke en eller anden til at kigge på vores invitation i barnedåbsplanlægningens tråden?  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har arvet noget babytøj der er vasket med virkelig meget skyllemiddel!

Jeg har vasket det to gange og det har hængt ude, men det stinker bare som en parfumeforretning. Hvad gør jeg?

Eddike? Rodalon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man bruge nyt sim-kort, når man skifter fra 4s til 5s (iPhone)? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man bruge nyt sim-kort, når man skifter fra 4s til 5s (iPhone)? :help

Ja, det mener jeg. Du skal have fat i et nanosim.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eddike? Rodalon?

Jeg prøvede mee eddike og det tog 95% - resten må bare slides ud. Det er altså ikke meningen en lille baby skal lugte af parfume!

Tak for råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede mee eddike og det tog 95% - resten må bare slides ud. Det er altså ikke meningen en lille baby skal lugte af parfume!

Tak for råd :)

Nej det skal de ikke. Velbekomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved om vagtlægen vil lave en genordination på morfin? Får morfin pga stærke knæsmerter (venter kun på operation) og løber lige netop tør for flere piller i dag. Kan ikke gå hele weekenden ud uden nogen former for smertestillende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andet sukkerstads man kan grille over bål end skumfiduser? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andet sukkerstads man kan grille over bål end skumfiduser? :p

Jeg vil uden at have prøvet det, mene at man kan lave grillet banan på bål (altså når det er ved at dø ud).

Når vi har fået dem på grillen, så plejer vi at hælde lidt spiritus i folien, fx Kalullah eller whiskey.

Edit: fandt lige disse:

Frugt på bål

Stegte æbler

1 stort æble pr person, brun farin og rosiner. Vask æblerne godt og tag kernehusene ud. Fyld med brun farin og rosiner. Smør æblet med smør og pak det ind i folie. Sættes gløderne ca. 15 min.

Spejder split

Skær et snit på den buede side av bananen, fyld med små stykker kogechokolade. Pak bananen i folie og steg i ca. 5 min i gløderne.

Bananer i folie

Tag en banan, lav et snit fra den ene ende til den anden. Åben den en lille smule, kom pålægschokolade og brun farin i revnen, saml bananen igen og pak den i folie, lægges i gløderne i 5 min.

Filippinske bananer

1 banan, smør, lidt grapejuice, sukker og kokosmasse. Bananen skrælles, deles på langs og lægges i folie. Held lidt sukker og juice over. Luk folien godt og læg pakken i gløderne. Pynt med kokosmasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil uden at have prøvet det, mene at man kan lave grillet banan på bål (altså når det er ved at dø ud).

Når vi har fået dem på grillen, så plejer vi at hælde lidt spiritus i folien, fx Kalullah eller whiskey.

Edit: fandt lige disse:

Frugt på bål

Stegte æbler

1 stort æble pr person, brun farin og rosiner. Vask æblerne godt og tag kernehusene ud. Fyld med brun farin og rosiner. Smør æblet med smør og pak det ind i folie. Sættes gløderne ca. 15 min.

Spejder split

Skær et snit på den buede side av bananen, fyld med små stykker kogechokolade. Pak bananen i folie og steg i ca. 5 min i gløderne.

Bananer i folie

Tag en banan, lav et snit fra den ene ende til den anden. Åben den en lille smule, kom pålægschokolade og brun farin i revnen, saml bananen igen og pak den i folie, lægges i gløderne i 5 min.

Filippinske bananer

1 banan, smør, lidt grapejuice, sukker og kokosmasse. Bananen skrælles, deles på langs og lægges i folie. Held lidt sukker og juice over. Luk folien godt og læg pakken i gløderne. Pynt med kokosmasse.

Åh det lyder SÅ lækkert! Tak for det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, Sofie Lindes stylist er glad for blomster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, Sofie Lindes stylist er glad for blomster

Jeg syntes generelt ikke hendes stylist er den dygtigste i verden :p men det har lidt været en ting med de der x-Factor værter generelt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes generelt ikke hendes stylist er den dygtigste i verden :p men det har lidt været en ting med de der x-Factor værter generelt :rolleyes

:ditto

Det skal bare være så mærkeligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får over 100.000 udbetalt tilsammen i april :O :O :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får over 100.000 udbetalt tilsammen i april :O :O :o

What?! Hvordan er det muligt at regne så meget ved siden af?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What?! Hvordan er det muligt at regne så meget ved siden af?! :blink

Der er ikke regnet ved siden af ;)

Det er skattepenge, mine dagpenge, H's løn og nogle feriepenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke regnet ved siden af ;)

Det er skattepenge, mine dagpenge, H's løn og nogle feriepenge.

Nåeh, på den måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåeh, på den måde ;)

Nemlig :D H har vistnok ret meget styr på det der økonomi - modsat mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Helt uvidenskabelig tænker jeg det ikke er sundt at øge fra 1 til 3 liter på een dag (det er sådan jeg læser dit spm :unsure)

Jeg oplevede større tørst da jeg ammede så på den vis får man mere væske ind. Drikker du ikke andet end den ene liter vand nu? Jeg ville begynde at tænke over at drikke lidt mere allerede nu. Hav fx vand i en halv liters flaske fremme så du på den måde kan holde øje med hvor meget du drikker. Gør det til en vane at drikke et stort glas vand før hvert måltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Jeg har brug for ca 1 liter mere end normalt, nu hvor jeg ammer. Den ene liter bliver vel brugt til mælken tænker jeg :)

Jeg for ondt i hovedet og bliver svimmel hvis jeg for for lidt væske, så det kommer lidt af sig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Det er ikke noget problem at gå fra 1-3 liter på en dag, dine nyrer finder selv id af at udskille det der ikke bruges i kroppen.. De er kvikke! ;)

Hvis nyrerne i en periode kører lidt trægt, f.eks. pga. nyrebækkenbetændelse eller lignende, pøser vi ind i mellem 5-7 liter på i døgnet for at sparke den i gang. De skal nok finde ud af det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det åbenlyse ved at væske er godt for de helt normale funktioner i kroppen -hvorfor skal man så egentlig drikke mere vand mens man ammer? :chin:

Jeg har læst og Googlet mig frem til forskellige som bliver anbefalet at drikke mellem 3-4 liter om dagen -der var endda en som drak 6 liter!!!!

Jeg drikker ikke engang en enkelt liter i øjeblikket så for mig virker det helt sindssygt at drikke så meget uden at blive overhydreret? Går det hele bare i mælken? :chin:

Hvordan "træner" jeg mon min krop op til at kunne klare over dobbelt så meget væske? Jeg tænker ift filtrering og sådan.. Kan man godt gå fra 1 liter til 3 på en enkelt dag? :unsure

Den ekstra væske bliver jo til mælk ;)

Hvis jeg ikke drikker nok, kan jeg tydeligt mærke det på mælkeproduktionen.

Jeg tror jeg drikker 2,5-3,5 liter vand om dagen. Umiddelbart synes jeg generelt, at 1 liter om dagen lyder af meget lidt, så du kan nok med fordel begynde at skrue op allerede nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER