SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er så træt af at være træt! :zzZ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skuffet over min storebror og hvor lidt jeg egentligt har set deres datter. Jeg har aldrig passet hende, ikke engang i fem minutter og selvom vi bor i samme by, er det vel over en måned siden vi har set til dem. Jeg føler mig på ingen måde som en faster, og barnet er over 2 år :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skuffet over min storebror og hvor lidt jeg egentligt har set deres datter. Jeg har aldrig passet hende, ikke engang i fem minutter og selvom vi bor i samme by, er det vel over en måned siden vi har set til dem. Jeg føler mig på ingen måde som en faster, og barnet er over 2 år :(

 

Sådan har jeg det med min nevø på 3,5 år. Min søster er gravid, langt over halvvejs, men hun har aldrig nævnt graviditeten med ét eneste ord overfor mig. Jeg fik nyheden af mine forældre. Føler mig overhovedet ikke som moster til ham og er nogle gange i tvivl om han ved at vi er familie. :(

 

Kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt dyrt men det er heldigvis ikke så svært og kan gøres uden det gør ondt, det tager bare noget tid.

150 kroner og så skal den smøres to gange dagligt i fire dage, så det er til at overkomme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare ondt alle steder :(

Bækkenet brokker sig, og hver gang lillepigen bevæger sig føles det som knive i underlivet...

Jeg er træt af at ligge i sengen, men jeg har ikke andet valg idag...

Heldigvis nåede vi at spise frokost nede i byen inden smerterne tog til -så det har også været en god dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sætningen "der kan man sagtens de din mor er matematiklærer Ida" efterfulgt af en form for dræberblik, mens jeg får følgende i hovedet "ja måske så skulle du ikke lærer din datter matematik allerede, tror du ikke hun lærer det tids nok i skolen"

Hallo jeg har aldrig sat mig ned og lavet/snakket matematik med Ida. Det matematik hun kan, har hun lært i Skæg med matematik. Jeg kan ikke gøre for at hun bare hurtigt har fanget det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sætningen "der kan man sagtens de din mor er matematiklærer Ida" efterfulgt af en form for dræberblik, mens jeg får følgende i hovedet "ja måske så skulle du ikke lærer din datter matematik allerede, tror du ikke hun lærer det tids nok i skolen"

Hallo jeg har aldrig sat mig ned og lavet/snakket matematik med Ida. Det matematik hun kan, har hun lært i Skæg med matematik. Jeg kan ikke gøre for at hun bare hurtigt har fanget det.

Misundelse er en grim ting.

Min vens far sagde en gang noget lignende til mig, da jeg var teenager. Det gør mig stadig ked af det når jeg tænker på det. Må man så ikke være med i legen, hvis man har interesse og flair for noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sætningen "der kan man sagtens de din mor er matematiklærer Ida" efterfulgt af en form for dræberblik, mens jeg får følgende i hovedet "ja måske så skulle du ikke lærer din datter matematik allerede, tror du ikke hun lærer det tids nok i skolen"

Hallo jeg har aldrig sat mig ned og lavet/snakket matematik med Ida. Det matematik hun kan, har hun lært i Skæg med matematik. Jeg kan ikke gøre for at hun bare hurtigt har fanget det.

Øh på hvilken måde skadede det Ida at kunne matematik? :chin:

(Hilsen hende, der er meget glad og taknemlig over at hendes nu-lærer storebror lærte hende alt muligt, da hun var lille)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mavekramper.. Av av av :boo

De startede i nat, og kommer og går :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh på hvilken måde skadede det Ida at kunne matematik? :chin:

(Hilsen hende, der er meget glad og taknemlig over at hendes nu-lærer storebror lærte hende alt muligt, da hun var lille)

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Misundelse er en grim ting.

Min vens far sagde en gang noget lignende til mig, da jeg var teenager. Det gør mig stadig ked af det når jeg tænker på det. Må man så ikke være med i legen, hvis man har interesse og flair for noget?

Med to ordblinde forældre, så burde både Ida og eigil have lettere ved matematik, ligesom begge forældre har det.

Men jeg er moren der ikke lader mit barn være barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

Min mormor lærte mig at læse da jeg var knap 5 år, for det var altså det jeg ville.. Og jeg har haft en helt formidabel barndom!!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

Jeg kan godt forstå tanken om at man ikke skal presse børn til alt muligt 'arbejde', om det så de ala lektier, træning osv.

Men det kan hun ikke tillade sig at konkludere at du gør, bare fordi Ida er god til noget! Børn opsøger jo viden om ting de interesserer sig for.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med to ordblinde forældre, så burde både Ida og eigil have lettere ved matematik, ligesom begge forældre har det.

Men jeg er moren der ikke lader mit barn være barn.

Ja, det er jo meget tydeligt at dit barn med spiderman-værelset og en hel gård fuld af dyr og jord og udeliv blir gjort til en stræber-prinsesse uden nogen form for fornemmelse for barneliv (ironi forekommer).

Glem den klovn! Hun er bare fornærmet og har for mange ambitioner på et andet barns vegne (som ikke bliver indfriet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

Det kan Sofia også på en god dag... Nogen har vel bare nemmere ved det end andre. Og det er ik fra mig hun har det, jeg er udpræget sproglærer... (Og Sofia er faktisk ik så hurtig sprogligt...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

 

Lad hende rende og hoppe! Jeg var ikke meget ældre end Ida da jeg kunne læse de små pixibøger selv og jeg mindes ikke at jeg blev tvunget til noget og ej heller ikke havde lov til at være barn. Misundelse er en grim ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo meget tydeligt at dit barn med spiderman-værelset og en hel gård fuld af dyr og jord og udeliv blir gjort til en stræber-prinsesse uden nogen form for fornemmelse for barneliv (ironi forekommer).

Glem den klovn! Hun er bare fornærmet og har for mange ambitioner på et andet barns vegne (som ikke bliver indfriet).

What she said! :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det er ok, at vi har aftaler for møder vedrørende den store på kommunen d 20 juli og 26, altså dagen før min termin og efter. Og hvis det var ville sagsbehandleren bare komme hjem til os i stedet, hvis jeg havde født, og der kan du kalde mig træls eller usamarbejdsvillig, men for fanden.. Nej. Jeg har lige født, lad os lige nyde hinanden i hvert fald i de to uger b har ferie. Jeg synes slet ikke det fair og jeg bliver virkelig ked af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det er ok, at vi har aftaler for møder vedrørende den store på kommunen d 20 juli og 26, altså dagen før min termin og efter. Og hvis det var ville sagsbehandleren bare komme hjem til os i stedet, hvis jeg havde født, og der kan du kalde mig træls eller usamarbejdsvillig, men for fanden.. Nej. Jeg har lige født, lad os lige nyde hinanden i hvert fald i de to uger b har ferie. Jeg synes slet ikke det fair og jeg bliver virkelig ked af det

Åh for pokker... :( Jeg ville også stejle.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående det med børns læring, så er jeg også lillesøster - og under min storesøsters kærlige regime overhalede jeg relativt hurtigt flere af hendes klassekammerater i fx læsning :p Det var altså ikke mine forældres 'skyld' eller særlige ønske.. :rolleyes

Min eneste - men egentlig ikke helt uvæsentlige - anke er, at jeg husker de første år i skolen som dræbende kedsommelige. Det er simpelthen dødens pølse at sidde der og gennemgå Søren og Mette i sneglefart, når man er halvvejs i storesøsters 'De 5'-samling :rolleyes

Den faktor vil jeg i hvert fald selv have i baghovedet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge hende moren, så er det ikke normalt at børn kan tælle baglæns og lægge sammen og trække fra i hendes alder.

I hendes alder skulle man koncentrer sig om at lege og have fantasi, og man skal slet ikke kunne regne små nemme regnestykker ud. Fordi kan man det, så får man jo slet ikke lov til at være barn.

Det kan Anna også og hun kan også stort set alle bogstaver og kan høre startbogstavet på ord. Og det er altså et langt stykke hen ad vejen også pga Hr. Skæg ;) Det er i hvert fald der hun fik interesseren og så har vi jo altså ikke afvist hende, når hun har spurgt om hjælp. Nogen har interessen tidligt og andre får den først sent. Det har sjældent noget med forældrene at gøre. Sig hun skal flette næbbet, næste gang hun har behov for at ytre sådan noget fis! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk der parkerer foran lågerne indtil vores gård  :klap Jeg syns simpelthen det er lige dele ubegavet og ubehøvlet og jeg forstår det ikke! Der er parkeringspladser LIGE ved siden af, og nej det er ikke til at tage fejl af at man blokerer for ind/udkørsel i tilfælde af fx ambulance eller andet alvorligt - og i grunden også bare hvis nogen skal have noget stort leveret eller kørt, det er nemli tilladt os beboere at låse lågen op hvis der er behov. Hvorfor sker det så næsten dagligt at nogen liiiiige skal holde der!? Idioter nå! (og ja jeg er nok lidt ude i en hypotetisk fremtid hvor der går en lynfødsel i gang og jeg skal hentes i førnævnte ambulance for at nå frem til Skejby i en vis fart - men jeg kan da bare føde på vej til parkeringspladsen så...  :shooter )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående det med børns læring, så er jeg også lillesøster - og under min storesøsters kærlige regime overhalede jeg relativt hurtigt flere af hendes klassekammerater i fx læsning :P Det var altså ikke mine forældres 'skyld' eller særlige ønske.. :rolleyes

Min eneste - men egentlig ikke helt uvæsentlige - anke er, at jeg husker de første år i skolen som dræbende kedsommelige. Det er simpelthen dødens pølse at sidde der og gennemgå Søren og Mette i sneglefart, når man er halvvejs i storesøsters 'De 5'-samling :rolleyes

Den faktor vil jeg i hvert fald selv have i baghovedet :chin:

Jeg syns faktisk moderne lærere virker ret dygtige til at aktivere og udfordre de dygtige børn også ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det er ok, at vi har aftaler for møder vedrørende den store på kommunen d 20 juli og 26, altså dagen før min termin og efter. Og hvis det var ville sagsbehandleren bare komme hjem til os i stedet, hvis jeg havde født, og der kan du kalde mig træls eller usamarbejdsvillig, men for fanden.. Nej. Jeg har lige født, lad os lige nyde hinanden i hvert fald i de to uger b har ferie. Jeg synes slet ikke det fair og jeg bliver virkelig ked af det

Ej helt ærligt... Det kan jeg godt forstå du er ked af søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i alle sammen mindede mig om det jeg godt inderst inde - nemlig at jeg intet gør forkert ved at min fantasifulde datter gerne vil matematik. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.