SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Årh sødeste.. Jeg forstår dig godt! :kram Sundhedsvæsnet kan være uhyggeligt ensporet ind i mellem.. :kiss

 

Jamen jeg eksploderer på den næste der nævner noget om min vægt altså.. :gal Jeg har slet ikke lyst til at føde lige nu..

 

Hvad vil de have, der skal ske? Og kan de egentlig overhovedet tvinge dig til noget mod din vilje? :chin:

:kram

 

De vil have jeg skal ind på fødegangen ligeså snart der er veer eller vandafgang, og så skal jeg kobles på overvågning. Og det er i og for sig sikkert fornuftigt nok - jeg står bare helt af på at de siger jeg skal. Det skal de fandme ikke bestemme.. Jeg føler mig virkelig som sådan en fødeso, der skal ligges i et lillebitte bur og føde. Jeg er SÅ ked af at de ikke synes jeg må/kan bevæge mig rundt uden konstant overvågning. Og så er jeg bare TRÆT af at høre på at mit BMI er højt.. Jeg ved det godt.. :( Men det skal være det centrale omdrejningspunkt for alle mine møder med sygehuset.. :(

Og så skal jeg ikke afvise at hormonerne ikke gør det bedre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I virkelig lang tid har det været sådan ekstra udfordrende at være mig. Jeg bliver åbenbart sådan rystet ud af kurs når jeg får en baby.

Nu har jeg efterhånden fundet tilbage igen og skal så nu grave mig ud af det der overlevelses mode.

Mit brok er derfor: damn der er langt fra bunden! Vi er alle 4 overlevet og vi har ikke lidt nød men alle de steder hvor de har været muligt, har jeg sprunget hvor gæret har været lavest.

Det har virkelig medført nogle trælse vaner med for meget chokolade, for lidt pleje af egen krop, for mange rodekasser, uorden i budgettet, dårlig vane med at shoppe/handle for meget osv osv.

Nå men... sæt i gang.

:kram2

Jeg synes godt nok også, der er mange ting, der må træde i baggrunden med en lille baby.

Men ved du hvad, du virker altså som en dejlig person og glimrende mor, så skid hul i rod og fedtet hår. :D (Og det ved jeg udmærket godt er nemmere sagt end gjort!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I virkelig lang tid har det været sådan ekstra udfordrende at være mig. Jeg bliver åbenbart sådan rystet ud af kurs når jeg får en baby.

Nu har jeg efterhånden fundet tilbage igen og skal så nu grave mig ud af det der overlevelses mode.

Mit brok er derfor: damn der er langt fra bunden! Vi er alle 4 overlevet og vi har ikke lidt nød men alle de steder hvor de har været muligt, har jeg sprunget hvor gæret har været lavest.

Det har virkelig medført nogle trælse vaner med for meget chokolade, for lidt pleje af egen krop, for mange rodekasser, uorden i budgettet, dårlig vane med at shoppe/handle for meget osv osv.

Nå men... sæt i gang.

Dejligt du er på vej op igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at sundhedsvæsnet fuldstændig har smadret min fødsels-lyst og glæde.. Jeg er SÅ træt af at blive set som et BMI tal og intet andet. Jeg VED godt at jeg er (alt for) tyk og at det er en risikofaktor, men skulle vi lige kigge på alle de positive ting, som at jeg faktisk ikke fejler en skid andet?! At jeg faktisk er ret ressourcestærk og selv ved en masse om fødsler og hvordan jeg gerne vil føde? jeg er faktisk ikke bare en klump fedt der kommer ind..

Jeg er så ked af det og gal at jeg faktisk allermest har lyst til at booke PKS og få lortet overstået. Så slipper jeg for at blive behandlet endnu mere som en dum, tyk kvinde der ikke selv kan tage vare på en skid.. Gah! :gal :boo

Det er så frustrerende! :kram2

Nogle mennesker i sundhedsvæsenet kunne godt trænge til et kursus i pædagogik. :prik

Min bmi har været oppe og runde 45, og selvom den "kun" var 32 da jeg blev gravid, frygtede jeg virkelig en masse løftede pegefingre - desværre belært af tidligere oplevelser.

Heldigvis blev min frygt gjort til skamme, for al snak om min vægt har været professionel og ofte på mit eget initiativ. Men det er bare en følelse man aldrig får rystet af sig, når først man er blevet behandlet som en klump fedt uden fornuft og følelser. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh!!! Kommer ind i metroen som er proppet med en femteklasse der breder sig OVERALT og selvfølgelig rejser de trætte tweens sig ikke fra barnevognspladserne eller gulvet. Deres lærere gør ingenting og jeg vælger at stille mig uden at være emsig. Da de skal ud fylder ungerne meget og bruger fire døre - jeg bakker for at give plads.Og fandeme om den ene lærer så ikke højlydt siger "det er også bare fordi hende med barnevognen fylder det hele" og til mig "gider du lade være med at stå så dumt!" mega surt! Nå, men det skulle han ikke have sagt - jeg gjorde ham først opmærksom på, at jeg dels forsøgte at rykke mig, så de kunne komme ud, men at han jo evt kunne sørge for, at børnene ikke brugte samtlige udgange, at jeg havde forsøgt at gøre plads samt at hvis han endelig syntes jeg stod så dumt, KUNNE han jo bede sine elever om at rejse sig fra den plads, der ellers ER til barnevogne. Han blev ved med at påstå, at det var mig og SÅ kom jeg sgu lige til at råbe lidt!

Jeg er lærerbarn og har generelt høj tolerancetærskel, men hvor er der dog nogle skolelærere som BARE ikke formår at tage hensyn og slet ikke er deres opgave voksne, når de bevæger sig ud i den virkelige verden!

Og her indregner jeg bestemt ikke den flok af smukke og dygtige repræsentanter for lærerstanden, som vi har herinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så frustrerende! :kram2

Nogle mennesker i sundhedsvæsenet kunne godt trænge til et kursus i pædagogik. :prik

Min bmi har været oppe og runde 45, og selvom den "kun" var 32 da jeg blev gravid, frygtede jeg virkelig en masse løftede pegefingre - desværre belært af tidligere oplevelser.

Heldigvis blev min frygt gjort til skamme, for al snak om min vægt har været professionel og ofte på mit eget initiativ. Men det er bare en følelse man aldrig får rystet af sig, når først man er blevet behandlet som en klump fedt uden fornuft og følelser. :kram2

Tak for kram! Det er lige netop at jeg ikke kan ryste følelsen af mig. Jeg ryger direkte i forsvarsposition og kamphumør ligeså snart de nævner det. Jeg gider ikke mere! :gal :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh!!! Kommer ind i metroen som er proppet med en femteklasse der breder sig OVERALT og selvfølgelig rejser de trætte tweens sig ikke fra barnevognspladserne eller gulvet. Deres lærere gør ingenting og jeg vælger at stille mig uden at være emsig. Da de skal ud fylder ungerne meget og bruger fire døre - jeg bakker for at give plads.Og fandeme om den ene lærer så ikke højlydt siger "det er også bare fordi hende med barnevognen fylder det hele" og til mig "gider du lade være med at stå så dumt!" mega surt! Nå, men det skulle han ikke have sagt - jeg gjorde ham først opmærksom på, at jeg dels forsøgte at rykke mig, så de kunne komme ud, men at han jo evt kunne sørge for, at børnene ikke brugte samtlige udgange, at jeg havde forsøgt at gøre plads samt at hvis han endelig syntes jeg stod så dumt, KUNNE han jo bede sine elever om at rejse sig fra den plads, der ellers ER til barnevogne. Han blev ved med at påstå, at det var mig og SÅ kom jeg sgu lige til at råbe lidt!

Jeg er lærerbarn og har generelt høj tolerancetærskel, men hvor er der dog nogle skolelærere som BARE ikke formår at tage hensyn og slet ikke er deres opgave voksne, når de bevæger sig ud i den virkelige verden!

Og her indregner jeg bestemt ikke den flok af smukke og dygtige repræsentanter for lærerstanden, som vi har herinde!

Ej det lyder da også helt vildt :blink Sejt at du sagde fra! :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået installeret alarm i lejligheden på grund af min nabo og hans bekendtskaber :rolleyes

 

Satme så om selvsamme tumpe ikke kommer og klager over at jeg har lampet under opsætning af alarmen. Havde mest lyst til stikke en finger helt op foran øjnene på og hvisle "Hør her, din store tumpe. Havde det ikke været for dig og den fucking livsstil du fører, havde jeg aldrig fået den her alarm. Så luk lige røven og fis ind til dig selv igen, kammerat!". Bøjede mig i stedet bare og fik ham til at gå hurtigt igen.

 

Armen, helt ærligt. Burde man ikke have hjerneaktivitet nok til at tænke at det lyder som en alarm, når en hyletone på 110 decibel kører i et par minutter. Så skal man jo nok ikke klage over lydgener og SÆRLIGT ikke når man selv har holdt technofest indtil kl.4:00 i nat.  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at sundhedsvæsnet fuldstændig har smadret min fødsels-lyst og glæde.. Jeg er SÅ træt af at blive set som et BMI tal og intet andet. Jeg VED godt at jeg er (alt for) tyk og at det er en risikofaktor, men skulle vi lige kigge på alle de positive ting, som at jeg faktisk ikke fejler en skid andet?! At jeg faktisk er ret ressourcestærk og selv ved en masse om fødsler og hvordan jeg gerne vil føde? jeg er faktisk ikke bare en klump fedt der kommer ind..

Jeg er så ked af det og gal at jeg faktisk allermest har lyst til at booke PKS og få lortet overstået. Så slipper jeg for at blive behandlet endnu mere som en dum, tyk kvinde der ikke selv kan tage vare på en skid.. Gah! :gal :boo [/ quote]

:kram

Åh hvor jeg kender det. Havde det så skidt igennem min første graviditet fordi mit BMI var det eneste der var fokus på.

Derfor var det også det første jeg sagde til min km i anden graviditet, at jeg altså godt vidste jeg er tyk og at jeg ikke gider hører på deres ævl.

Og du SKAL ikke noget, det er et tilbud, så længe du og barnet ikke er i livsfare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lugter helt vildt og mit hår er fedtet, men jeg kan slet ikke overskue at gå i bad med den her kvalme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at sundhedsvæsnet fuldstændig har smadret min fødsels-lyst og glæde.. Jeg er SÅ træt af at blive set som et BMI tal og intet andet. Jeg VED godt at jeg er (alt for) tyk og at det er en risikofaktor, men skulle vi lige kigge på alle de positive ting, som at jeg faktisk ikke fejler en skid andet?! At jeg faktisk er ret ressourcestærk og selv ved en masse om fødsler og hvordan jeg gerne vil føde? jeg er faktisk ikke bare en klump fedt der kommer ind..

Jeg er så ked af det og gal at jeg faktisk allermest har lyst til at booke PKS og få lortet overstået. Så slipper jeg for at blive behandlet endnu mere som en dum, tyk kvinde der ikke selv kan tage vare på en skid.. Gah! :gal :boo [/ quote]

:kram

Åh hvor jeg kender det. Havde det så skidt igennem min første graviditet fordi mit BMI var det eneste der var fokus på.

Derfor var det også det første jeg sagde til min km i anden graviditet, at jeg altså godt vidste jeg er tyk og at jeg ikke gider hører på deres ævl.

Og du SKAL ikke noget, det er et tilbud, så længe du og barnet ikke er i livsfare.

Du har ret - det er bare så svært at sige dem imod :( fandme utroligt det skal tage så meget opmærksomhed altså... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I virkelig lang tid har det været sådan ekstra udfordrende at være mig. Jeg bliver åbenbart sådan rystet ud af kurs når jeg får en baby.

Nu har jeg efterhånden fundet tilbage igen og skal så nu grave mig ud af det der overlevelses mode.

Mit brok er derfor: damn der er langt fra bunden! Vi er alle 4 overlevet og vi har ikke lidt nød men alle de steder hvor de har været muligt, har jeg sprunget hvor gæret har været lavest.

Det har virkelig medført nogle trælse vaner med for meget chokolade, for lidt pleje af egen krop, for mange rodekasser, uorden i budgettet, dårlig vane med at shoppe/handle for meget osv osv.

Nå men... sæt i gang.

Kender det så godt - men én ting ad gangen, ik? Det nytter ikke med alle 100 ting på samme tid! :kiss

Det hænger også sammen på en eller anden måde.. Så når du passer bedre på dig selv -> shopper du sikkert mindre fordi du ikke har det behov (så meget) og spiser mindre chokolade -> bedre styr på budgettet osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

at sundhedsvæsnet fuldstændig har smadret min fødsels-lyst og glæde.. Jeg er SÅ træt af at blive set som et BMI tal og intet andet. Jeg VED godt at jeg er (alt for) tyk og at det er en risikofaktor, men skulle vi lige kigge på alle de positive ting, som at jeg faktisk ikke fejler en skid andet?! At jeg faktisk er ret ressourcestærk og selv ved en masse om fødsler og hvordan jeg gerne vil føde? jeg er faktisk ikke bare en klump fedt der kommer ind..

Jeg er så ked af det og gal at jeg faktisk allermest har lyst til at booke PKS og få lortet overstået. Så slipper jeg for at blive behandlet endnu mere som en dum, tyk kvinde der ikke selv kan tage vare på en skid.. Gah! :gal :boo

:kram :kram

Kan du ikke insistere på at ikke være tilkoblet konstant og at de så evt tjekker dig lidt oftere i stedet? Jeg ville i hvert fald være blevet sindssyg, hvis jeg skulle ligge stille under hele fødslen :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh!!! Kommer ind i metroen som er proppet med en femteklasse der breder sig OVERALT og selvfølgelig rejser de trætte tweens sig ikke fra barnevognspladserne eller gulvet. Deres lærere gør ingenting og jeg vælger at stille mig uden at være emsig. Da de skal ud fylder ungerne meget og bruger fire døre - jeg bakker for at give plads.Og fandeme om den ene lærer så ikke højlydt siger "det er også bare fordi hende med barnevognen fylder det hele" og til mig "gider du lade være med at stå så dumt!" mega surt! Nå, men det skulle han ikke have sagt - jeg gjorde ham først opmærksom på, at jeg dels forsøgte at rykke mig, så de kunne komme ud, men at han jo evt kunne sørge for, at børnene ikke brugte samtlige udgange, at jeg havde forsøgt at gøre plads samt at hvis han endelig syntes jeg stod så dumt, KUNNE han jo bede sine elever om at rejse sig fra den plads, der ellers ER til barnevogne. Han blev ved med at påstå, at det var mig og SÅ kom jeg sgu lige til at råbe lidt!

Jeg er lærerbarn og har generelt høj tolerancetærskel, men hvor er der dog nogle skolelærere som BARE ikke formår at tage hensyn og slet ikke er deres opgave voksne, når de bevæger sig ud i den virkelige verden!

Og her indregner jeg bestemt ikke den flok af smukke og dygtige repræsentanter for lærerstanden, som vi har herinde!

Hold nu kæft en idiot! Jeg tror, at jeg var kommet til at køre ind i ham :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Kan du ikke insistere på at ikke være tilkoblet konstant og at de så evt tjekker dig lidt oftere i stedet? Jeg ville i hvert fald være blevet sindssyg, hvis jeg skulle ligge stille under hele fødslen :blink

Jeg vil prøve at vende det med min jordemoder.. Jeg bliver nemlig også idiot af det! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil prøve at vende det med min jordemoder.. Jeg bliver nemlig også idiot af det! :rolleyes

:super Men sæt lige foden ned, ik? Det er dig, der bestemmer og ikke dem! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super Men sat lige foden ned, ik? Det er dig, der bestemmer og ikke dem! :kram2

Enig! :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige som jeg skulle til at træne og lave en omgang Restorativ yoga vågnede sygebarnet! Efter ca 30 minutters lur <_< Det vil sige, at han har sovet 1,5 time i alt i dag.. Forudser en rådden eftermiddag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommentarer som "husk nu at nyd den sidste tid. Den kommer jo aldrig igen" ej hold nu kæft. Det er anden gang. Lad mig om. Det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommentarer som "husk nu at nyd den sidste tid. Den kommer jo aldrig igen" ej hold nu kæft. Det er anden gang. Lad mig om. Det

Hvad er der også at nyde? :blink :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der også at nyde? :blink :prik

Spark fra baby og hyggen ved at være rund åbenbart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spark fra baby og hyggen ved at være rund åbenbart...

Sparkene fra baby EF blevet til forsøg på at bryde ud, og gør stjerneondt.. Babyhikke svarer nogenlunde til kinesisk vandtortur, og jeg er ikke så meget fin og romantisk rund, som en vraltende klods! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sparkene fra baby EF blevet til forsøg på at bryde ud, og gør stjerneondt.. Babyhikke svarer nogenlunde til kinesisk vandtortur, og jeg er ikke så meget fin og romantisk rund, som en vraltende klods! :klap

Ja. Ha ha for ik at nævne den enorme træthed der totalt spærre for min eksistens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Ha ha for ik at nævne den enorme træthed der totalt spærre for min eksistens.

Åh ja, den glemte jeg! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da kun i første graviditet, man nyder den sidste tid med Netflix og chokolade på sofaen. Næste gang jeg er højgravid, har jeg også en unge at tage mig af, oven i elendigheden. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.