Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Sofie fik sutten første gang da hun var ca 5 dage. Det var mens mine bryster var kanonkugler af mælk og hun aldrig fik mulighed for at tryghedssutte fordi mælken sprøjtede ud. Hun ville gerne lægges til og blev sur over der kom noget ud :rolleyes

Vi har ingen problemer haft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også prøvet med sut, fordi nætterne har været så dumme, og jeg ikke har været i tvivl om at han har spist sig mæt. Men han vil ikke have den! Vi har prøvet to slags, og han bliver bare arrig. En gang lykkedes det i 5 minutter, men ikke siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid fik sutten ret hurtigt, fordi hun havde en nat, hvor hun nærmest ikke ville give slip på mine stakkels bryster. Hun tager den ret sjældent, og jeg er ikke i tvivl om, at hun nok skal insistere, hvis hun er sulten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid fik sut på neo mens jeg lå på opvågning, så jeg tog ikke selv valget, men hun gider den ikke rigtig. Så den kan kun bruges som 30 sekunders trøst mens vi pusler og hun er sulten og utålmodig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Naya sut da hun var nogle dage gammel, kan ikk lige huske hvor mange dage hun var. Den duede ok et par dage, så ville hun ikk have den mere. Så vi har prøvet nogle forskellige slags, og er så endt med de grimme runde sutter, for det er de eneste hun vil tage :rolleyes

Hun siger bestemt til når hun er sulten - så dur sutten i hvert fald ikk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Astrid sut da hun var omkring 4 uger og vi havde udfaset ammebrikkerne og hendes sutteteknik var god. Hun tog den med det samme, måske fordi det ikke var så fremmed for hende netop pga ammebrikkerne. Det er ikke altid hun vil have den men den er guld værd når hun nogle gange er helt oppe i det røde. Og hvis hun er sulten er vi ikke i tvivl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :) Det lyder som om, vi nok skal finde ud af det - hvis han altså vil tage sutten ;)

Jeg prøvede i eftermiddag efter at han havde suttet i en evighed og ikke gad brysterne mere, men stadig ville sutte. Men nææh nej ... Den første sut blev inde i få sekunder, de andre slet ikke. 4 forskellige sutter uden held ...

I stedet lykkedes det mig at få ham til at falde til ro - og endda i søvn - i bæreselen :)

Kæresten prøvede lidt senere, og der gad han godt - måske fordi der ikke var en lugt af mælk i nærheden?

Nu er vi tilbage til maratonspisning ;) Det er første dag, hvor jeg synes, han slider mine bryster op :D

Gad vide om det er første appetitspring, der kommer lidt for tidligt ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofies første appetitspring kom allerede lige da hun havde rundet 2 uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip fra mig! Her går det super godt :) nyder min lille Signe.

Hun sover for det meste 3-4 timers stræk om natten og hen over 3 flasker giver det mig 6-8 timers søvn :7himmel men savner den sammenhængende slags :rolleyes

Ellers så er hun en mild pige. Lidt aften uro men det er ikke 3 timers skrig og skrål bare utilfreds med verden i 30 min til 2,5 timer hvor hun ikke rigtig stiller sig tilfreds med noget ret længe af gangen.

Rytme har vi ikke, men en slags dagsorden med lidt vågen tid henover formiddagen og igen om aftenen. Spisning foregår med intervaller på 2 timer og 3,5 i dagtimerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofies første appetitspring kom allerede lige da hun havde rundet 2 uger ;)

 

Jeg rodede lige lidt rundt i appetitspring og tigerspring, så det var tigerspringet, jeg mente kom for tidligt :oops

 

Vi har dog haft en god nat i nat, hvor han kun har spist ca. hver 3 time - og første gang endda kl. 2.15 selvom vi var gået i seng omkring 21.30 allerede. Aaaah me like ;)

Han blev dog liggende ved siden af mig hele natten - jeg gad ikke engang forsøge at lægge ham i vuggen ;) I dag har han også spist meget og længe, men ikke helt ligeså slemt som i går, eller også føles det sådan, fordi vi er alene hjemme (kæresten er på arbejde igen fra i dag), så vi tager det bare stille og roligt, nu vi har huset for os selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5- og 8-ugerstjek booket, forsikringer ordnet, kirke og restaurant booket til dåb - lidt andet end ynk er det da blevet til i dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5- og 8-ugerstjek booket, forsikringer ordnet, kirke og restaurant booket til dåb - lidt andet end ynk er det da blevet til i dag :rolleyes

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået 4 timers uafbrudt søvn i nat!

Men det var også fair ovenpå marathon-ammedag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået 4 timers uafbrudt søvn i nat!

Men det var også fair ovenpå marathon-ammedag.

Skønt! :yay

Jeg har også sovet godt: 23-3.30 og 4-6.30. Føler mig som et helt nyt menneske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan vidst ikk prale af min nat. Naya faldt i søvn omkring kl 22 efter at have hængt i babsen et par timer efterfulgt af en times hysterisk gråd. Ammede kl 12, 2.15 og 4.30, hvor hun så nægtede at sove igen, og var urolig og græd indtil kl 6, hvor hun endelig faldt i søvn. Jeg stod så op et kvarter efter, og nu er hun lige vågnet.. Tak lille skat, fordi dit længste stræk var fra 6-9, hvor jeg alligevel var stået op med Lucas <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan vidst ikk prale af min nat. Naya faldt i søvn omkring kl 22 efter at have hængt i babsen et par timer efterfulgt af en times hysterisk gråd. Ammede kl 12, 2.15 og 4.30, hvor hun så nægtede at sove igen, og var urolig og græd indtil kl 6, hvor hun endelig faldt i søvn. Jeg stod så op et kvarter efter, og nu er hun lige vågnet.. Tak lille skat, fordi dit længste stræk var fra 6-9, hvor jeg alligevel var stået op med Lucas <_<

Ej, det er ikke imponerende Naya! <_<

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde vi faktisk også en god nat. Clara faldt i søvn kl 23 og så var jeg oppe og amme/pusle kl 2 og kl 5. Så sov hun dog kun 1 time fra 6-7 og vøvar pludselig ked af det uden jeg fandt ud af hvorfor, men det lykkedes mig da at få hende til at sove en time mere så vi stod op 8.30. Det bedste var at de gange vi var oppe i nat så sov hun bare med det samme når jeg lagde hende igen. Jeg skulle slet ikke gøre noget for det som normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Sofie i øvrigt stadig den eneste der bruger sut? Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man har et spædbarn, der ikke bruger sut :unsure Lukker de så bare øjnene og sover? :unsure

Sofie bruger også bamse - den er virkelig god at putte op af og lægge over øjnene :)

K5n7JcU.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara bruger også sut og har gjort det siden hun var 1 uge gammel. Det kan vi også skal prøve med bamse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid bruger også sut men faktisk mest kun om dagen og og aftenen hvis hun er meget ked af det. Om natten klarer vi os uden...

Vi har også haft en fin nat. Hun sov fra 22.30-3.30 og igen fra 4-6.30 og fra 7.00 til 8.30 hvor hun så vågnede af nogle prutter der gjorde meget ondt. Vi havde heller ikke haft bonusbleen siden søndag. Det kompenserer lidt for at hun ikke rigtig sover om dagen i øjeblikket, kun korte lure...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid bruger ikke særlig meget sut. Hun spytter den som regel ud efter 2 minutter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillebror falder i søvn ved brystet eller ved at blive vugget i søvn. I går eftermiddags faldt han endda i søvn i armene på sin far :yay

Men vil stadig ønske, han lærer at tage sutten.

Tirsdag var vi til SP og han er nu 4,5 kg. Det var første gang, SP ikke kom herhjem, og det var åbenbart hårdt, for han sov hele aftenen i stedet for nærmest at spise konstant ;)

Det betød så en meget vågen baby i godt 1 1/2 midt om natten, suk ;)

I går aftes lavede han samme nummer. Men nøjedes heldigvis bare med at spise lidt oftere i nat for så at falde i søvn igen, pyyha ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Sofie i øvrigt stadig den eneste der bruger sut? Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man har et spædbarn, der ikke bruger sut :unsure Lukker de så bare øjnene og sover? :unsure

Sofie bruger også bamse - den er virkelig god at putte op af og lægge over øjnene :)

 

Jeg ville ønske Arthur ville bruge sut. Har prøvet 4 forskellige slags, netop fordi han jo ikke bare lukker øjnene og sover. Han falder i søvn ved brystet, men jeg arbejder på at han finder ro til at falde i søvn i sengen (eller i mine arme uden at vågne, når jeg så ligger ham fra mig). Nogle dage lykkes det.

Bamse gør ingen forskel heller. Alle mine tricks fra Theodor virker ikke! Men jeg er fast besluttet på at vi finder en vej, der ikke indebærer at jeg skal trille rundt med ham eller vugge ham i timevis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Sofie i øvrigt stadig den eneste der bruger sut? Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man har et spædbarn, der ikke bruger sut :unsure Lukker de så bare øjnene og sover? :unsure

Sofie bruger også bamse - den er virkelig god at putte op af og lægge over øjnene :) K5n7JcU.jpeg

Vi forsøger med sutten, men hun tager den sjældent :rolleyes

Nogle gange falder hun i søvn ved brystet, nogle gange går jeg med hende på armen, indtil hun sover. Om natten kan jeg heldigvis ofte bare lægge hende efter amning, og så ligger hun og grøffer lidt og falder så i søvn.

Edit: Junior var seks måneder, før han så nogen fidus i det med sutter. Den store bamse-kærlighed kom også relativt sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sutten har været i brug her siden Benjamin var ca en uge gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER