Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Jeg er et kilo fra min før graviditets vægt, og jeg er allerede i mine almindelige bukser igen :yay

Så det var åbenbart ikk så galt med al det kage og chokolade jeg åd i graviditeten :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mangler 6,7 kg. Jeg er egentlig tilfreds selvom det går langsommere end sidst, men som Susanne så har jeg også mere mælk denne gang :)

Sidst var jeg på normal vægt efter ca. 12 uger - endda lige op til jul!

Jeg er dog hoppet i min savnede cowboynederdel igen :yay Jeg har ikke prøvet mine cowboybukser endnu, så jeg ved ikke om jeg også kan passe dem, for der er vist en smule stræk i nederdelen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer, men min mælk er rimelig voldsom i starten så kombineret med at hun også var ivrig var nok derfor det gik galt... Hun vågnede igen efter en time og var sulten, forståeligt nok

Ah æv - det er altid lidt ekstra bittert, når ammebørn gylper det hele op igen - der kan jo ikke bare lige rystes en ny portion :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bukseprøvning overstået. Stramme jeans kan ikke (tilnærmelsesvis) lukkes, men resten kan godt komme på - men så skal jeg ikke få gode ideer om tætsiddende overdele - den der bolledejsbløde mave lever sq lidt sit eget liv :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- jeg stemmer i øvrigt i med bedre mælkeproduktion denne gang - jeg håber, at det varer ved. Jeg fuldammede også junior, og det gik jo - men jeg husker det som et konstant lille issue, om der nu også var nok til at holde ham kørende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stik af med alle jeres vægttab! :D jeg mangler 5-6 kg til førgravid-vægt og derefter 8-10 kilo til før lorte-medicin-vægt! Men SÅ blir jeg satme ogs en lækker chick igen, som hverken ska være gravid eller spise happy-pills ever igen.

Men jeg har haft Arthur med på uni i dag til vejledermøde og han var helt eksemplarisk. Vi har også haft to nætter som har været bedre nu, så kryds fingre for at det fortsætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor er det skønt at man kan kommunikere mere og mere! Sofie har de fedeste udtryk og er imponerende god til spejl-leg. Jeg er helt og aldeles forelsket :wub

JaTvyek.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor er det skønt at man kan kommunikere mere og mere! Sofie har de fedeste udtryk og er imponerende god til spejl-leg. Jeg er helt og aldeles forelsket :wub

 

 

Hvor er hun lækker  :biglove  Det er nemlig bare så skønt at kunne kommunikere lidt mere og få mere og mere tilbage fra dem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet at veje C i dag. Vægten sagde nu 4300 så det er 500 g på 10 dage. Det er nok ikke helt så præcist som når sp vejer, men hun har da i hvert fald taget på :) Det er så dejligt at hun er ved at komme efter det med vægten igen :)

 

Mht min egen vægt så er jeg 3 kg fra min før graviditetsvægt. Det er jeg absolut tilfreds med for jeg spiser virkelig usundt i øjeblikket. Jeg tror der slik eller chokolade hver dag :D Det kan nok ikke fortsætte for altid..  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet at veje C i dag. Vægten sagde nu 4300 så det er 500 g på 10 dage. Det er nok ikke helt så præcist som når sp vejer, men hun har da i hvert fald taget på :) Det er så dejligt at hun er ved at komme efter det med vægten igen :)

Mht min egen vægt så er jeg 3 kg fra min før graviditetsvægt. Det er jeg absolut tilfreds med for jeg spiser virkelig usundt i øjeblikket. Jeg tror der slik eller chokolade hver dag :D Det kan nok ikke fortsætte for altid..

Fedt at hun tager på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der har et forbudt forhold til søde sager :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også spist noget usundt hver dag, især chokolade og drukket cola :oops Jeg har dog taget mig sammen og droppet colaen i denne uge, og vil forsøge kun at drikke det i weekenden (som min plan normalt er - men som heller ikke altid bliver overholdt ;)), men i dag havde jeg virkelig lyst til et glas, så tog bare lige lidt ... Men når man nu alligevel havde syndet, så havde jeg altså ikke rygrad til at holde mig til det ene lille glas, så har drukket nogle flere, :oops

 

Det går nok så længe jeg ammer - det gjorde det i hvert tilfælde sidst. Der tabte jeg 3 kilo ekstra, inden amningen trappede ned, så gik det den forkerte vej igen  :rolleyes

 

 

Jeg fik lige besøg af en kollega i dag, der kom med en gave fra dem alle. Det var rart lidt at høre nyt fra arbejdet, både arbejdsmæssigt og lidt mere privat :)

Jeg skal også lige på besøg derude, men tænker at jeg vil vente til fredag om 2 uger, hvor der er julefrokost, som jeg ikke regner med at komme til. Så passer det fint lige at komme forbi at sige "hej" den dag i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! (snyd :P)

 

Jeg har intet gjort for det, så det er lidt vildt. Det skal nok komme  :kiss

 

:yay

4-5 stykker her :rolleyes Tænker teste i dag, hvor langt jeg er fra at kunne have almindelige bukser på :chin:

 

Pænt meget yay, selvom jeg tror det er min bagdel det er forsvundet fra. Mine lår synes i hvert fald pænt store stadigvæk  :rolleyes Jeg har indtil videre kun 2 par alm bukser (jeans dog) jeg kan passe, så gravidbukserne bliver ikke lagt helt væk endnu ;) Og så er tætsidende toppe et no-go når jeg har jeans'ne på - den der mavedelle bliver pludselig meget fremtrædende  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er Jeres poder vågne af gangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er Jeres poder vågne af gangen?

Alt fra en halv amning til flere timer. De flere timer er mest ved ulvetimen om aftenen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er Jeres poder vågne af gangen?

 

Det varierer meget, men lige nu synes jeg 4 timer er rigeligt! (laaang formiddag). I går sov han dog længe ad gangen indtil om eftermiddagen, og vågnede kun for at spise og putte lidt. Til gengæld var aftenen ret vågen og han havde vist rigtigt ondt i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåeh, jamen så kan det måske godt passe, at Sofie begynder at ville/kunne være vågen lidt længere end den times tid der ellers har været standard. 

Det svinger stadig virkelig meget hvor længe hun er vågen og hvornår hun sover. Det er faktisk kun om natten der er et mønster (med min. 4 timers søvn i streg til mig den sidste uges tid - YAY!) og så aftenuroen, der også er fast bekendtskab. Glæder mig altså til lidt struktur. 

 

Jeg har lige bestilt tid til 5-ugers undersøgelse. Har altså booket en almindelig 15min konsultation for en børneundersøgelse står til at skulle vare 30min og så er der først tid når Sofie er 6-7 uger. Jeg kan da slet heller ikke lige forestille mig, hvad vi skal bruge 30min på?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores tid til 5 ugers undersøgelsen er en halv time. Mon ikke det er fordi de er så små?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores tid til 5 ugers undersøgelsen er en halv time. Mon ikke det er fordi de er så små?

Det er pr. default 30 min, når man vælger 'børneundersøgelse'. Måske det også var relevant for mig med Anna, men ved altså ikke hvad vi skal bruge 30min på denne gang ;) Nu har jeg booket den tid og så ringer jeg lige derned på mandag og hører hvad de siger. Vil da hellere have 15min når hun er 5 uger end 30min når hun er 7 uger <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er Jeres poder vågne af gangen?

Lillebror har oftest én gang på en dag, hvor han er vågen 2-3 timer - vel og mærke uden at være utilfreds eller lign. Bare "hyggevågen" :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pr. default 30 min, når man vælger 'børneundersøgelse'. Måske det også var relevant for mig med Anna, men ved altså ikke hvad vi skal bruge 30min på denne gang ;) Nu har jeg booket den tid og så ringer jeg lige derned på mandag og hører hvad de siger. Vil da hellere have 15min når hun er 5 uger end 30min når hun er 7 uger <_<

God idé at ringe derned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg gen-indviet min vikle. Vuggeren ringede, imens Sigrid sov fast, og fortalte at min store lille skat havde voldsom diarré - og da min mand havde kørt junior i vugger, så stod bilen deroppe. I viklen med sovende baby og så afsted i en fart! Det gik heldigvis rigtig fint, og junior sov fire timers lur, da vi kom hjem igen - lille mus altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg gen-indviet min vikle. Vuggeren ringede, imens Sigrid sov fast, og fortalte at min store lille skat havde voldsom diarré - og da min mand havde kørt junior i vugger, så stod bilen deroppe. I viklen med sovende baby og så afsted i en fart! Det gik heldigvis rigtig fint, og junior sov fire timers lur, da vi kom hjem igen - lille mus altså...

Rigtig god bedring til ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring til ham :(

Tak :kiss

Han blev puttet lidt sent efter den lange lur og sov så fint igennem. I dag virker han faktisk okay, så jeg håber, at det er overstået (og at resten af familien slipper...).

Her kommer det så i øvrigt ind at være barn nummer to... Sigrid havde jo sovet og var derfor kampsulten, da vi kom fra vuggeren i går - men storebror er trods alt kun knap 2,5 år, så jeg prioriterede kiks og væske og ren ble og rent tøj (han havde lækket yderligere) og trøst og nus til den syge storebror. Det tog selvfølgelig ikke mange minutter - hvor lillesøster så måtte være sur - men det var alligevel længere, end junior nogensinde gik lov at ligge og skælde ud, da han var baby :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I givet de små sut?

 

Lillebror har et virkelig stort suttebehov, men jeg synes også, det er svært at være 100% sikker på, det ikke ER sult, så selvom det kunne være rart med en sut, så har jeg alligevel ventet. 

 

Her i dag er det så virkelig ekstremt, og han har spist/suttet med meget korte mellemrum hos mig. Nu er han vist endelig faldet ordentligt i søvn, så jeg har kunnet lægge ham fra mig. Tidligere her i formiddags prøvede jeg at give ham min lillefinger, og han suttede gevaldigt på den og faldt i søvn! Lidt senere prøvede jeg igen, men nej, han ville ikke, og han fik så brystet i stedet og spiste med tydelige synkelyde.

 

Så nu tror jeg, at jeg vil prøve med en sut (altså på et tidspunkt, hvor det bliver aktuelt), for jeg tror, han nok skal sige til, hvis han hellere vil have mad ;)

Måske det også kan give lidt ro sidst på natten, hvor han ofte bliver lagt til med korte mellemrum (gaaaab!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER