tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Ej, det er simpelthen så skræmmende, det der! :o :(

Du lod hende ikke sidde, vel? :unsure At han ikke kan have ansvaret alene, er i min optik ikke grund til at blive sammen. Så må han jo lade være med at have hende alene! Han er da på ingen måde opgaven voksen alligevel. Sørgeligt, men sandt :(

Pas på dig selv og dine piger, søde :kiss

Nej, jeg lå i soveværelset med Camille, og kunne ikke forstå hun skreg.. Blev TOSSET da jeg kom ind i stuen.. Det er bare ikke første gang, og højstolen er bare ikke en "barnepige"..

Jeg sætter hende også med legetøj i højstolen, fx når jeg skal lave mad og derfor ikke kan rende efter hende..

Men det er måske 10-20 min! Og så reagerer jeg hvis hun skriger!

Jeg er bange for det ville skabe en KRIG hvis jeg sagde han ikke måtte have hende alene. Han mener selv at det kan han sagtens.. Men altså.. Nu har han været alene hjemme i en uge (afbrudt af 12 timer hvor vi var hjemme), og alligevel er han helt smadret i dag, og kan slet ikke vågne..

Da han havde Leah med en nat over til sin søster, nåede jeg at slappe af, se film, vaske gulv i hele lejligheden, sortere tøj og rydde op...

Her er ikke blevet løftet en finger - opvaskemaskinen har kun været i gang den ene gang i denne uge da jeg satte den i gang..

Jeg er bare så frustreret.. Der er bare så mange praktiske ting som gør jeg ikke bare kan gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ja - jeg overvejer vi ikke skal være sammen...

Men han hører hende ikke om natten. Og pt er det grund nok til at blive sammen... Fordi han ikke skal have ansvaret alene :( altså come On, hun sad og skreg ham ind i hovede lige ved siden af i højstolen mens han sov :(

Jeg skal ikke komme med nogen kloge ord om hvorvidt I skal blive sammen eller ej. Men det lyder hårdt og drænende.

En af pigerne i min MG gik fra sin kæreste, da datteren var vel ca 3 mdr. I starten var samværet med faren på et "familieværksted" som kommunen tilbyder, fordi han også bare trængte til at finde ud af, hvad der er op og ned, når man har en baby. Faren er bestemt ikke "terapitypen" (christ, han kan være stupid) men det endte faktisk ned at være et ok forløb for alle. Måske findes der et lignende tilbud hvor I bor?

Hvis man er dødtræt og lægger sig ned, er det klart man falder i søvn. Men så må han jo rejse sig op....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke komme med nogen kloge ord om hvorvidt I skal blive sammen eller ej. Men det lyder hårdt og drænende.

En af pigerne i min MG gik fra sin kæreste, da datteren var vel ca 3 mdr. I starten var samværet med faren på et "familieværksted" som kommunen tilbyder, fordi han også bare trængte til at finde ud af, hvad der er op og ned, når man har en baby. Faren er bestemt ikke "terapitypen" (christ, han kan være stupid) men det endte faktisk ned at være et ok forløb for alle. Måske findes der et lignende tilbud hvor I bor?

Hvis man er dødtræt og lægger sig ned, er det klart man falder i søvn. Men så må han jo rejse sig op....

:kram

Kan bare ikke forstå hvad der gør ham træt.. Han har været alene en uge, og har tydeligvis intet husligt lavet.

Han har sovet 7-8 timer i nat, kun med en afbrydelse...

Og jeg tror ikke han ville gå med til sådan noget.

Han ER en super god far - når det tager ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mænd!

Jeg har besluttet mig for at komme i form nu hvor Freya er startet i vs og jeg har lidt tid inden arbejdet kalder igen. Min mand har LÆNGE villet komme i form selv, men bare ikke kunnet tage sig sammen. Så jeg beslutter at hive ham med i fitness! Vi aftalte i går at når vi havde afleveret Freya så tog vi derop. Så var der også lige tid til at vi kan nå at finde en fødselsdagsgave til en fødselsdag vi skal til i morgen, før vi henter Freya igen...

Ja... så blev det morgen og manden er som sædvanligt gået sent i seng og er ikke til at hive ud af sengen. Han kommer dog op så han lige kan komme med og aflevere. Men han har ikke spist morgenmad. Så først hjem igen og vente på han spiser - han er I øvrigt røv langsom. Og så vil han lige spille lidt ps4 først. Hvilket er det han gør nu. Og så sidder han gudhjælpemig og beklager sig over at han er træt og har ondt i nakken og ikke gider! Hvis du nu lettede røven og kom afsted så ville du opdage at træning giver mere energi, så du ikke er så træt hele tiden! SÅ TAG DIG DOG SAMMEN MENNESKE!

:haha Åh, B :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh. Jeg vil ikke snakke om det, når Anna kan høre os.

 

Han har sovet hele natten i kælderen. Han var uden tvivl meget fuld, så jeg er virkelig glad for, at han bare holdt sig dernede - det ved han godt jeg foretrækker. Jeg gad dog godt, at han lige havde fundet mig og sagt undskyld eller bare et eller andet, inden han forsvandt derned.

 

Jeg har haft en lidt træls nat med Sofie - mest af alt har hun bare været vågen mange gange for at spise. Dumme Tiger! <_<

 

Søren stod op med Anna ved 6-tiden og det var også der Sofie syntes det var morgen. Jeg gav hende tøj på og gik ned. Søren sad i sofaen og så meget lille ud. Han spurgte om han skulle tage Sofie, så jeg kunne få morgenmad. 5 min efter kom han ud i køkkenet med hende på armen og sagde:"jeg er simpelthen så træt af det" hvortil jeg uden at kigge på ham svarede:"du er satme heller ikke populær lige nu". Han sagde, at det vidste han godt og så sagde han ikke mere. Ved ikke om han forventede, at jeg skulle sige mere. Det er da ligesom ikke mig, der har et forklaringsproblem?! Og hvorfor f****** siger han ikke undskyld - altså direkte? Det kunne jeg virkelig godt bruge, selvom jeg godt ved, at han på ingen måde er stolt af sig selv og udemærket er klar over, at han har kvajet sig.

 

Anyways. Der har været okay stemning. Jeg gider ikke være sur og Anna ville opfange en sådan ting med det samme og det skal hun ikke. Jeg har taget lur med Sofie i soveværelset - kl. 07 var altså for tidligt at komme ud i barnevognen, især når hun ikke rigtig havde spist siden kl. 03 (lorte-tiger!) og Søren har været med Anna på hendes værelse.

Nu har han taget begge piger med ud i lortevejret, for Anna ville gerne ud :blink

 

Vi må tage snakken senere. Jeg vil gerne have af vide hvad der gik galt for ham og hvad han selv tænker. Og hvad filan der gik galt, så han endte med at stå på Lyngby station i en hel time, selvom jeg kunne se, at togene da kørte hvert 20. minut :unsure

 

Derudover er jeg også nødt til at huske, at sådan noget her normalt kun sker, når han er presset og faktisk ikke har det særlig godt :(

 

I det mindste stod han op med Anna kl. l**** og virker ikke ynkelig over det!

Altså først og fremmest er det jo godt, at han har det dårligt over det. For det ER ikke okay - mega røvet ikke at komme hjem og træls for dig at stå alene med pigerne. Men som du selv siger, er det også lidt uhyggeligt, at han kan blive så fuld på så kort tid og mere eller mindre kunne forsvinde i en time uden egentlig at have lavet noget. Altså hvad laver man på Lyngby Station i en time? du bliver jo mega bange! og han skal sgu da passe på sig selv den dumme mand  :klap  

Men synes du er yderst voksen og lægger den dårlige stemning på hylden, Men giver dig ret i, at det er en nødvendig snak, I skal have :kiss

 

mænd :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja - jeg overvejer vi ikke skal være sammen...

Men han hører hende ikke om natten. Og pt er det grund nok til at blive sammen... Fordi han ikke skal have ansvaret alene :( altså come On, hun sad og skreg ham ind i hovede lige ved siden af i højstolen mens han sov :(

Puh det lyder hårdt! :(

Han må da lide af noget apnø siden han slet ikke hører hende? Hvad siger lægerne til at han slet ikke hører noget når han sover? Udover at have dårlig hørelse, må der da være noget galt?

Nu er jeg helt klar "arbejd for det" typen, og synes derfor at, især når der er børn involveret, at man skal kæmpe en max kamp for at løse problemerne. Hvis det var min mand der var sådan, ville jeg forklare (igen!) at dette ikke fungerer for mig, at jeg har brug for hans hjælp i hverdagen, jeg ville minde ham om hans 'pligter' gang på gang på gang! Jeg ville kræve at der kom styr på hørelse, søvn problemer og gaming afhængighed, forklare igen og igen og igen at dette er en NØDVENDIGHED hvis man fortsat skal være en familie. Jeg mener helt bestemt der er en grund til at folk siger at det ikke burde være lovligt at gå fra hinanden før børnene er over 3 år. Hvis det er så grelt, havde jeg forlangt at der i økonomien blev fundet penge til aflastning. En der tog pigerne i nogle timer så du kan lade op.

Kan det evt være en (forskruet) måde at bearbejde tabet af hans mor? Var det ikke hende der døde for nylig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommenterer virkelig sjældent på parforholdsproblemer fordi der altid er 2 sider til enhver sag, men slet ikke at høre sit barn om natten for derefter at være så træt at man kan lægge sig til at sove så tungt at man ikke hører samme barn skrige om dagen... Der må være enten et eller andet galt med ham som gør ham unaturligt træt, og ellers må det handle om noget med vilje???

Jeg er med på hvor træt man kan blive - absolut!!! Men så træt er det simpelthen ikke muligt at være uden der er noget galt...

:ditto til det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er simpelthen så skræmmende, det der! :o :(

Du lod hende ikke sidde, vel? :unsure At han ikke kan have ansvaret alene, er i min optik ikke grund til at blive sammen. Så må han jo lade være med at have hende alene! Han er da på ingen måde opgaven voksen alligevel. Sørgeligt, men sandt :(

Pas på dig selv og dine piger, søde :kiss

Fuldstændig enig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- ikke værd at gemme til eftertiden...

"When you were born - the midwife slapped your mother!" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona - spørg dig selv om du ville være gladere uden? Måske endda børnene trives bedre. De kan jo mærke den slags, nok mere end vi kan forestå.

Lise - Wow, hvor er hun strid! Min bonusdatters mor skrev offentligt på sin facebook "at hun ikke fattede at Benjamin havde fravalgt sit eget barn, for så at gå ind i faderrollen til et andet barn" sandheden var jo, at hun ikke ville udlevere barnet til samvær og B har ALTID været der! Undskyld, men dumme køer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myolina: forstår godt at det er et træls dilemma du er i! Jeg ved hvor træt man kan blive, f.eks. af opvågninger hver time natten igennem. Sådan var det for mig i perioder da min søn var spæd. Det hændte så også 1-2 gange at jeg vågnede 10 sekunder efter min mand da den lille græd, da jeg var aller mest presset på søvn. Men som sagt, der blev jeg vækket hver time natten i gennem, og jeg vågnede, var blot 10 sekunder længere om det end min mand, der ikke tog sig af sønnike om natten der. Så jeg synes ikke der burde være grund til at din kæreste sover så tungt. Hvis han har en depression, så kan det medføre at man bliver enormt træt. Men stadig væk mener jeg også at der er noget manglende vilje/indstilling inde i billedet, når han gang på gang sætter jeres datter i højskolen og lægger sig til at sove, når han VED at det tidligere har endt i en ikke holdbar situation (han sover fra datterens skrig/gråd). Jeg bliver faktisk lidt bekymret. Han vil jo ikke kunne have barnet alene, hvilket er et problem, uanset om I bliver sammen eller ej. Jeg tænker jo, at det i manges øjne vil være tæt på omsorgssvigt hvis han laver det stunt når han er alene med børnene. Kunne han gå med til nogen form for hjælp fra kommunens familieafdeling? Det lyder til at du virkelig gør dit bedste på alle punkter, og at dine børn har en super mor i dig! Men det er jo ikke ok at han handler som han gør sammen med børnene. Håber han/I kan få noget hjælp, og at han er villig til at tage imod den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne: Jeg forstår så godt du er sur, skuffet og bekymret! Synes imidlertid du håndterer situationen utrolig godt og meget modent. Noget af det der kan gøre mig mest sur på min mand er, når han ikke kommunikerer. Når en frokost med vennerne bliver til heldags- og nat-druk-arrangement, uden at han forbereder mig på forhånd, f.eks. Så kan levende forestille mig du er vred. Et er at han drikker sig fuld og kommer senere hjem end planlagt, det har vel de fleste prøvet. Værre er det vel at han ikke informerer og kommunikerer undervejs. Så bliver man jo hammerbekymret oveni! Kan det være at han har været så flov, også i går, at han ikke turde ringe/skrive sandheden, men bare skrev at han var på Lyngby station, når han måske reelt stadig var på bar? Måske kan I lave en aftale om, at uanset hvad, så skal han kommunikere, for sandheden er uanset nemmere for dig at acceptere end radio silence?

Håber I får en god snak når Anna sover i aften.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: Hold da kæft :O hun er da helt væk! :O :unsure

Um :unsure er faktisk selv lidt rystet. Jeg vidste godt, at hun er kronisk sur på os, men den tone havde jeg ikke set komme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona - spørg dig selv om du ville være gladere uden? Måske endda børnene trives bedre. De kan jo mærke den slags, nok mere end vi kan forestå.

Lise - Wow, hvor er hun strid! Min bonusdatters mor skrev offentligt på sin facebook "at hun ikke fattede at Benjamin havde fravalgt sit eget barn, for så at gå ind i faderrollen til et andet barn" sandheden var jo, at hun ikke ville udlevere barnet til samvær og B har ALTID været der! Undskyld, men dumme køer!

- også virkelig sødt... Og hvem fanden lufter sådan noget på Facebook...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, Lise1979! :o

Jeg kan slet ikke forestille mig, at være i den situation - sådan for real. Det lyder jo som noget fra en dårlig amerikansk serie :blink

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min datter seriøst enten bare gerne vil mig eller hader mig...

Hun falder i søvn mens hun er med manden. Vi får lavet morgenmad og skal til st spise, og så snart vi sætter os ned, så skriger hun. Efter nogle ture i pendulfart tager jeg hende op, så hun kan falde til ro. Hun ligger og sover men græder on-off mens hun vrider sig fortsat (som da hun lå i sengen) i 40 min. Jeg skal hente Maja så siger til manden at nu er det hans tur (igen). Han beder mig lægge hende, så skal han nok tage hende.

Og pigebarnet har ikke sagt en lyd siden... :klap

Altså, godt hvis hun får sovet, men hvorfor hulen skal hun lave det nummer hver eneste gang det er mig vs hendes far?

Hehe, bøllebaby :kiss

- og tak for input. Jeg syntes jo heller ikke, at reaktionen stod mål med den ulempe, der er tale om... :unsure Det er jo ikke Skagen, vi flytter til, og de er så store nu, at de sagtens kan tage toget.

Jeg gør mig ingen illusioner om medspil - neutralitet vil være ren luksus, så kryds fingre for det...

Det gør mig egentlig ret ked af det, fordi jeg - med et vist held - har stået på hovedet gennem årene for at gøre hende så tilfreds, at der kunne være fred for pigernes skyld. Nu glæder jeg mig vildt til at komme længere væk fra hende :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, Lise1979! :o

Jeg kan slet ikke forestille mig, at være i den situation - sådan for real. Det lyder jo som noget fra en dårlig amerikansk serie :blink

:kiss

Jeg havde heller ikke set det komme (det havde min mand vist til gengæld - han kender hende jo også bedre). Jeg vil egentlig bære over med en del fra mødre, der er sårede på deres børns vegne, men det her er noget over min grænse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Lise :( hvor er det en trist og virkelig upassende opførsel i skal stå til mål for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde og jeg har talt forbi hinanden. Så nu har jeg en stand til et loppemarked i morgen og skal stå der alene.. Det gider jeg ikke rigtig. Men jeg har betalt :( er der nogen i Nordjylland der vil med? Det er i skalborg der er loppemarked :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for hulen Sus :( Jeg får så ondt i maven. Du ved jeg forstår :kram2

:ditto Det er vist desværre også noget jeg forstår :unsure

Susanne hvad var han træt af? Du skrev at han var træt af "det"?

Dejligt at han i det mindste har taget sin tørn i dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wooow Lise :blink :kram Børst dine skuldre alt hvad du kan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde og jeg har talt forbi hinanden. Så nu har jeg en stand til et loppemarked i morgen og skal stå der alene.. Det gider jeg ikke rigtig. Men jeg har betalt :( er der nogen i Nordjylland der vil med? Det er i skalborg der er loppemarked :)

Øj, det ville jeg elske, men det er nok lige en tand for optimistisk i min meget højgravide tilstand. Det kan jeg desværre ikke holde til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, det ville jeg elske, men det er nok lige en tand for optimistisk i min meget højgravide tilstand. Det kan jeg desværre ikke holde til :(

 

Nej, det kan jeg sørme godt forstå! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Det er vist desværre også noget jeg forstår :unsure

Susanne hvad var han træt af? Du skrev at han var træt af "det"?

Dejligt at han i det mindste har taget sin tørn i dag :kram

Sit eget stunt og den situation han havde fået sat os i. Går jeg ud fra - vi snakkede jo ikke mere om det lige der.

Han har, på eget initiativ, sagt undskyld og at han er virkelig ked af det.

Han var faldet i søvn i toget, så han havde ikke været i Lyngby i en time, men været et smut forbi Hillerød :rolleyes

Vi har snakket det der skal snakkes. Gider ikke bore mere i det. Han ved godt han har kvajet sig og han er god til at slå sig selv oveni hovedet, så jeg behøver ikke.

Vi er okay :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sit eget stunt og den situation han havde fået sat os i. Går jeg ud fra - vi snakkede jo ikke mere om det lige der.

Han har, på eget initiativ, sagt undskyld og at han er virkelig ked af det.

Han var faldet i søvn i toget, så han havde ikke været i Lyngby i en time, men været et smut forbi Hillerød :rolleyes

Vi har snakket det der skal snakkes. Gider ikke bore mere i det. Han ved godt han har kvajet sig og han er god til at slå sig selv oveni hovedet, så jeg behøver ikke.

Vi er okay :kiss

Det glæder mig! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.