tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Så helt igennem overtræt men kan ikke sove :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er selvfølgelig også noget man skal have med i tankerne når man køber :chin

Men jeg er bare ikke villig til at gå fra at jeg den ene dag slet ikke bruger briller, og så den næste dag skal jeg bruge briller der koster 5000kr pr. Stk :unsure det er simpelthen for mange penge for noget, som jeg er vant til at leve uden :unsure

Afhængig af, hvilke briller man køber hos Louis Nielsen (og selvfølgelig hvad man finder et andet sted), så er Louis Nielsen nu billigt selv med manglende reparationer i mente:) Mine designerbriller er lækrere og mere gedigne end mine no-name Louis Nielsen briller, men sidstnævnte har kostet en brøkdel af de første og fungerer helt fint.

Man skal lige være obs på, at synsprøvers koster et eller andet hos LN, hvis man ikke har linseabonnement, og at det kan være en god ide med behandling af glassene, hvilket lægger lidt på prisen. Men vælger du så et af de billedet stel, så kan du rigtig billigt få et par briller til at vænne dig til det hele med.

Jeg kan godt lide luksussen i dyrere butikker med højere serviceniveau, men nogen gange er det bare ikke lige det, der har førsteprioriteten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Stephanie! :kram2 hold nu op en behandling i har fået :-/ jeg er enig med de andre, lyt til din mavefornemmelse! det der er ikke rimeligt! Og du er en meget kompetent mor, og skal ikke lytte til hendes udgydelser! Det er så vigtigt at føle tillid til sit barns institution. Jeg var simpelthen blevet så sur over sådan en behandling!

Kæmpe :kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At se station 2 som handler om kvinder der er blevet voldtaget :boo

Det er flashback til min onkel og den magtløshed :boo hvorfor ser jeg sådan noget :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stephi, jeg er helt målløs! Hvordan dælen kan det være i orden at snakke om indkøringsvanskeligheder, når de ikke engang har sat sig ned med dig og snakket med dig og taget imod jer ordentligt? Da jeg arbejdede i vuggestue var der en pige, der efter en måned stadig havde rigtig svært ved at gå i vuggestue og bare ville sidde hos en voksen og være ked af det fra mor gik til hun kom igen. Pigen havde været længe hjemme (dog grundet sygdom), men der blev aldrig snakket om indkøringsvanskeligheder. 

Jeg kan virkelig ikke se deres grund til ikke at tage sig tid til at indkøre ham ordentligt. Karla er lige rykket i ny børnehave sammen med 7-8 fra den gamle børnehave, og de har fået nye voksne et nyt sted, og der har de stadig tid til at tilpasse sig børnenes behov, selv om de alle skal have en eller anden form for indkøring. Det er simpelthen under al kritik. 

 

At du skulle være opmærksomhedskrævende vil jeg ikke engang kommentere andet på, end at det slet ikke passer! Synes det tegner ret skidt, hvis alle forældre, der kommer med en kritik, bliver mødt med, at de er opmærksomhedskrævende. Jeg var godt nok blevet gal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh har slet ikke lyst til at Mads skal faste og i narkose i morgen.

Kunne de dræn bare ikke på magisk vis komme helt af sig selv, uden noget skal gøre noget ved min lille tut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror sjældent at jeg har været så bange for at opholde mig i min egen lejlighed. Fuck, hvor er det ubehageligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror sjældent at jeg har været så bange for at opholde mig i min egen lejlighed. Fuck, hvor er det ubehageligt :(

Hvad nu? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad nu? :kram

Rockeropgør lige nede foran min opgang. :( Ligger stadig og ryster af skræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rockeropgør lige nede foran min opgang. :( Ligger stadig og ryster af skræk.

Ej hvor uhyggeligt!

Håber at du er okay :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er ikke enige om, hvordan man søvntræner Børn.

Han er med argumentet "hun skal lære at verden ikke går under, bare fordi vi ikke er ved siden af" og jeg med "men hun skal ikke falde grædende i søvn alene"

Hvorfor skal det også være så svært?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes selvfølgelig du (I) skal tage til mødet i morgen, men jeg tror heller ikke det kan ændre noget.. Et så dårligt førstehåndsindtryk er ikke bare sådan at rette op på! :kram Og jeg forstår dælme godt din dårlige mavefornemmelse, jeg får det helt skidt bare af at læse det! :klap Det er bare ikke godt nok til jer!!! :kram2 :kiss

Tak for din forståelse, det betyder virkelig meget!

Åh hvor er jeg spændt på det møde i dag. Jeg er så spændt på hvad hendes plan er. Har hun tænkt sig at gå os i møde eller vil hun bare fortælle "hvor skabet skal stå"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med farmor? Går hun hjemme?

Jeg tænker om hun evt. kan have W 1-2 dage om ugen, og at J måske kan arbejde hjemme eller sørge for at komme tidligt hjem nogle af de andre dage?

Altså indtil I får tilbudt en (ordentlig) børnehaveplads.

Nej farmor arbejder, men hun arbejder eftermiddag/aften og weekend og har fri om tirsdagen. Så hun vil nok godt kunne passe nogle tirsdage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det lyder helt hen i vejret med den indkøring Stephi. Og den måde de/lederen har talt til dig :( Ville nok heller ikke føle mig tryg på nogen måde over at skulle aflevere mit barn der :kram

Tak for forståelsen søde :kiss Det er sku også noget lort det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhh Stephanie! :kram2 hold nu op en behandling i har fået :-/ jeg er enig med de andre, lyt til din mavefornemmelse! det der er ikke rimeligt! Og du er en meget kompetent mor, og skal ikke lytte til hendes udgydelser! Det er så vigtigt at føle tillid til sit barns institution. Jeg var simpelthen blevet så sur over sådan en behandling!

Kæmpe :kram herfra!

Jeg er også vred <_< og virkelig ked af det. Tænk at jeg skal slæbe W igennem de her dage, og så er der ingen der gør en indsats :( Mit lille dumme hoved kan slet ikke få det til at hænge sammen, at det kan være sådan der. At man kan forvente at en lille dreng bare springer ind i børnehaven og selv skaber relationer og selv regner ud hvordan man går i børnehave. De ved jo godt at han kommer hjemmefra. Og når de så ser at han græder sig igennem dagen (læs: de to timer vi er der) og reagerer så voldsomt at vi må gå før hjem end planlagt 2 dage i træk, og de så stadigvæk ikke prøver at tage det seriøst og snakke med mig om en holdbar plan. Så har jeg vældig svært ved at se, at de skulle være egnede til at varetage mit barns behov.

Jeg er faktisk også virkelig ked af, at jeg snakker med en pædagog, en stille og rolig samtale (altså jeg er den mest konfliktsky person i verden, jeg hidsede mig på ingen måde op (selvom det havde været på sin plads!)) og så går hun direkte til lederen, som går i flæsket på mig.

Kan vi forpokker ikke bare mødes som voksne mennesker og snakke sammen? Er et godt samarbejde ikke netop grobunden til en god institutionstid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stephi, jeg er helt målløs! Hvordan dælen kan det være i orden at snakke om indkøringsvanskeligheder, når de ikke engang har sat sig ned med dig og snakket med dig og taget imod jer ordentligt? Da jeg arbejdede i vuggestue var der en pige, der efter en måned stadig havde rigtig svært ved at gå i vuggestue og bare ville sidde hos en voksen og være ked af det fra mor gik til hun kom igen. Pigen havde været længe hjemme (dog grundet sygdom), men der blev aldrig snakket om indkøringsvanskeligheder.

Jeg kan virkelig ikke se deres grund til ikke at tage sig tid til at indkøre ham ordentligt. Karla er lige rykket i ny børnehave sammen med 7-8 fra den gamle børnehave, og de har fået nye voksne et nyt sted, og der har de stadig tid til at tilpasse sig børnenes behov, selv om de alle skal have en eller anden form for indkøring. Det er simpelthen under al kritik.

At du skulle være opmærksomhedskrævende vil jeg ikke engang kommentere andet på, end at det slet ikke passer! Synes det tegner ret skidt, hvis alle forældre, der kommer med en kritik, bliver mødt med, at de er opmærksomhedskrævende. Jeg var godt nok blevet gal!

Jamen det er jo det!

Jeg vil faktisk virkelig gerne få det her til at virke (eller altså: ville!). Jeg har brug for en pause. Derfor anstrenger jeg mig virkelig for at møde dem og prøver at skabe en dialog (hvordan gør vi det her?). Jeg har ikke før prøvet at køre et barn ind i en institution (som mor), jeg kan heller ikke læse tanker. De bliver da nød til at sige/gøre et eller andet.

Pædagogen beklager sig med at det er en travl uge. Og altså, ud over at jeg faktisk ikke synes at det burde være mit problem, så kan jeg sagtens forstå det. Jeg kender godt til nedskæringer og pres under sygdom osv. Jeg har endda sagt, at så må de sige til at de ikke har tid til os, så kunne vi være startet i næste uge. Jeg ønsker bare en ordentlig start for mit barn :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Mads græder og er sulten.

Stakkels dreng :( hvornår skal han til?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at jeg rykker institutionssnakken over i min mortråd så ikke brokketråden druknes ;)

1000 tak for jeres støtte! Det betyder alverden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg aften og nat....havde to grædende drenge da manden tog på job...

Og fik først ro halv elleve langt om længe. Men jeg blev en dårlig udgave af mig selv da jeg kom til at skælde Tobias ud fordi han ikke ville sove :-/

Så ville Niklas spise kvart i 4 i nat...suk...plus Tobias har haft opvågninger jeg ikke har tal på.

Føler mig stadig ikke på toppen så det bliver en lang dag :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er ikke enige om, hvordan man søvntræner Børn.

Han er med argumentet "hun skal lære at verden ikke går under, bare fordi vi ikke er ved siden af" og jeg med "men hun skal ikke falde grædende i søvn alene"

Hvorfor skal det også være så svært?

Av det er svært :(

Jeg ville personligt under ingen omstændigheder gå på kompromis der. Aldrig om jeg ville lade mit barn ligge og græde sig i søvn!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av det er svært :(

Jeg ville personligt under ingen omstændigheder gå på kompromis der. Aldrig om jeg ville lade mit barn ligge og græde sig i søvn!

:kram

:ditto

Min mand er i teorien enig, men han bliver samtidig så sur og gal, når barnet ikke vil sove, at han godt kan ændre holdning midlertidigt, når han står midt i frustrationerne <_<

Men jeg vil ikke have det! Man behøver ikke at springe til ved første pip - men at lade et barn skrige alene i halve eller hele timer og græde sig i søvn, det er jeg - ganske uvidenskabeligt og for egen regning - sikker på, at de tager skade af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av det er svært :(

Jeg ville personligt under ingen omstændigheder gå på kompromis der. Aldrig om jeg ville lade mit barn ligge og græde sig i søvn!

:kram

:ditto

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige snakket med viceværten, der startede med at være totalt afvisende overfor idéen om ar give en sikkerhedskæde til døren (måske ikke meget den hjælper, men om ikke andet gør den på min egen sikkerhedsfølelse), men endte med at give den alligevel, da han hørte alt hvad der var sket i går aftes og så hvor påvirket jeg er.

 

Samtidig tilbød han at finde en anden lejlighed til mig i et roligt kvarter og selvom tanken lyder fristende ved jeg nu ikke. Jeg kan måske godt finde 500-1000 kr ekstra i mit budget, selvom det bliver ret trangt, hvis ikke jeg snart finder mig et studiejob så. Men også bare tanken om at flytte herfra, fordi en helt ny beboer, der har boet her i tre dage, terroriserer vores og de omkringliggende opgange er jo fuldstændig hul i hovedet. What to do?  :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av det er svært :(

Jeg ville personligt under ingen omstændigheder gå på kompromis der. Aldrig om jeg ville lade mit barn ligge og græde sig i søvn!

:kram

:ditto

Jeg har stadig vildt ondt i maven over en fra min mg, som lod sin datter græde i over en halv time i onsdags :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.