tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Min mand og jeg er ikke enige om, hvordan man søvntræner Børn.

Han er med argumentet "hun skal lære at verden ikke går under, bare fordi vi ikke er ved siden af" og jeg med "men hun skal ikke falde grædende i søvn alene"

Hvorfor skal det også være så svært?

Hvor er det dejligt for jeres datter at hun har en mor, der sætter hendes behov først. Børn i den alder gør det ikke for at være uartige - når de når en vis alder kan man begynde at øve nogle putte ritualer - men som altid går ud på at barnet ved at man kommer når de kalder. Det er den måde man søvntræner på. De skal da ikke føle sig forladt som det sidste inden de falder i søvn...

Jeg kan huske at jeg inden jeg fik børn en dag fik så ondt i maven, fordi en venindes mand sagde at de prøvede at lære deres 6 uger gamle datter at sove igennem - så når hun græd, så fik hun lov til at ligge og græde... Jeg tænkte dengang mit - jeg var målløs, men man blander sig jo ikke i andres opdragelse... Men puha det gjorde ondt og jeg vidste helt ind i hjertet - uden at ha børn, at det var forkert!

Børn græder af en grund når de er små, de har stadig mange behov, som kun vi kan hjælpe dem med at få opfyldt.

Man risikerer at børnene tager skade, i form af bl.a stress hvis ikke de har nogle forældre som reagerer når de græder.

Uh jeg kan godt mærke at jeg har meget stærke følelser omkring det her emne - jeg havde for nyligt også en diskussion med min altvidende svigerfar, som igen igen kom med den påstand at det er godt for børns lunger at græde. Og så ku jeg ikke holde mund mere, men forklarede på en pæn måde at børn ku ta skade af det, hvis de græd sig i søvn... Bum! Så blev der stille... Og jeg sad og rystede bagefter (jeg er nemlig meget konfliktsky) men så fik jeg det sagt! Og han ku få noget at tænke over... For en gangs skyld..

Undskyld det lange svar... Håber at det giver mening...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi iver som udgangpunkt ikke gaver til voksne, hvis vi ikke er inviterede. Forældre og tætte venner er undtaget, men ellers hverken giver eller modtager vi. 

Det samme her - så ingen invitation, ingen gave!

Og hvis der kommer en konfrontation ud af det - ja, mon så ikke I overlever det også? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg har stadig vildt ondt i maven over en fra min mg, som lod sin datter græde i over en halv time i onsdags :(

Åh nej da.. Hvad var begrundelsen at at lade hende græde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej da.. Hvad var begrundelsen at at lade hende græde?

Jeg ved det virkelig ikke! Hun blev lagt i soveværelset for at sove, og så stod moren i døren. Vi sad tre andre og prøvede at lade som ingenting. Flere gange sagde hun "så hold dog kæft, unge". Efter en halv times tid gav hun op og tog hende med i stuen igen. Hun græd lidt, mens moren lige fik pakket brystet ud, hvortil moren siger "ti så stille!" Jeg havde SÅ ondt i maven! Og det var bare mega akavet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det virkelig ikke! Hun blev lagt i soveværelset for at sove, og så stod moren i døren. Vi sad tre andre og prøvede at lade som ingenting. Flere gange sagde hun "så hold dog kæft, unge". Efter en halv times tid gav hun op og tog hende med i stuen igen. Hun græd lidt, mens moren lige fik pakket brystet ud, hvortil moren siger "ti så stille!" Jeg havde SÅ ondt i maven! Og det var bare mega akavet :(

Ej det kan jeg godt forstå...! Uh det er så svært i sådan en situation... For så godt kender man måske ik hinanden endnu, at man tør sige noget - og omvendt så skal man passe på med at blande sig...

Hvordan er det ellers at være i den MG? Har du før oplevet det med hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det virkelig ikke! Hun blev lagt i soveværelset for at sove, og så stod moren i døren. Vi sad tre andre og prøvede at lade som ingenting. Flere gange sagde hun "så hold dog kæft, unge". Efter en halv times tid gav hun op og tog hende med i stuen igen. Hun græd lidt, mens moren lige fik pakket brystet ud, hvortil moren siger "ti så stille!" Jeg havde SÅ ondt i maven! Og det var bare mega akavet :(

Det lyder som en presset mor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i mg med en kvinde som havde besluttet at hendes barn på under 6 mdr skulle følge en dagsrytme med een lur kl 12, fordi barnet skulle lære rytmen til dagpleje. Det stakkels barn var jo bund-hysterisk og græd i over en time hver gang fordi barnet var træt, og simpelthen havde brug for ro. Det gør stadig helt ondt på mig at tænke på...

Der er forskel på om barnet er gal eller ked også ud fra alder. Men no Way om mit Barn får lov til at græde sig selv i søvne! De kan få lov i helt særlige tilfælde at græde længe alene hvis det handler om at de fx vil have en kop vand med i seng eller at de hellere vil lege med tog-baner og hverken afledning, kram eller andet gør en forskel... Men et ulykkeligt barn af alle andre årsager - nej!

Årh, stakkels barn! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en presset mor...

Ja meget... Man får helt ondt af begge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kan jeg godt forstå...! Uh det er så svært i sådan en situation... For så godt kender man måske ik hinanden endnu, at man tør sige noget - og omvendt så skal man passe på med at blande sig...

Hvordan er det ellers at være i den MG? Har du før oplevet det med hende?

H sagde også "hvorfor sagde du ikke noget?", men jeg var dælme blevet ked af det, hvis de andre kommenterede på min måde at gøre tingene på. For mig er det en uskreven regel, at man ikke kommenterer på andres opdragelse, men det var dælme svært.

Edit: jeg havde ikke set det komme, at hun var sådan. Hun plejer at være så rolig, og det var hun sådan set også i den situation. Min opfattelse var, at det var en helt almindelig måde at gøre det på hjemme hos dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en presset mor...

Hun virkede bare SLET ikke presset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige snakket med viceværten, der startede med at være totalt afvisende overfor idéen om ar give en sikkerhedskæde til døren (måske ikke meget den hjælper, men om ikke andet gør den på min egen sikkerhedsfølelse), men endte med at give den alligevel, da han hørte alt hvad der var sket i går aftes og så hvor påvirket jeg er.

 

Samtidig tilbød han at finde en anden lejlighed til mig i et roligt kvarter og selvom tanken lyder fristende ved jeg nu ikke. Jeg kan måske godt finde 500-1000 kr ekstra i mit budget, selvom det bliver ret trangt, hvis ikke jeg snart finder mig et studiejob så. Men også bare tanken om at flytte herfra, fordi en helt ny beboer, der har boet her i tre dage, terroriserer vores og de omkringliggende opgange er jo fuldstændig hul i hovedet. What to do?  :help

 

Hvis du føler dig utryg i din nuværende lejlighed, så ville jeg tage imod tilbuddet og flytte. Jeg ved ikke i hvilket område du bor, men i nogen områder kommer man bare ikke til at føle sig tryg ved at bo (hilsen hende som har boet i området med bandeopgør på nørrebro for ca. 8 år siden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virkede bare SLET ikke presset...

Ja det gør det jo faktisk bare endnu værre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dreng :( hvornår skal han til?

:kram

Han havde tid 8:45 & kom til med det samme. Så det er gudskelov overstået så nu hygger vi bare herhjemme og nyder lidt Mor og Mads-tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virkede bare SLET ikke presset...

Det gør jeg heller ikke ret tit... Det er ikke nødvendigvis udtryk for den højere sandhed...

I don't know. Jeg tror bare grundlæggende, at det er forsvindende få mødre, der ikke får ondt i brystet, når deres baby græder...

Under alle omstændigheder må det have været rigtig ubehageligt at overvære :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg heller ikke ret tit... Det er ikke nødvendigvis udtryk for den højere sandhed...

I don't know. Jeg tror bare grundlæggende, at det er forsvindende få mødre, der ikke får ondt i brystet, når deres baby græder...

Under alle omstændigheder må det have været rigtig ubehageligt at overvære :(

Der er (heldigvis!) ikke mange, men de findes!

Åh, jeg tror altså ikke jeg bare havde set passivt på. Jeg ved ikke hvad jeg havde sagt eller gjort, men når jeg overværer noget der er direkte skadeligt for barnet (for det er det og det er skam videnskabeligt bevist!) så synes jeg faktisk man har pligt til at blande sig.

Åh, jeg får det helt dårligt over de historier I er kommet med her :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør det jo faktisk bare endnu værre...

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg heller ikke ret tit... Det er ikke nødvendigvis udtryk for den højere sandhed...

I don't know. Jeg tror bare grundlæggende, at det er forsvindende få mødre, der ikke får ondt i brystet, når deres baby græder...

Under alle omstændigheder må det have været rigtig ubehageligt at overvære :(

Jeg tror vitterligt, det bare er hendes måde at gøre det på.

Og ja, det var ubehageligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er (heldigvis!) ikke mange, men de findes!

Åh, jeg tror altså ikke jeg bare havde set passivt på. Jeg ved ikke hvad jeg havde sagt eller gjort, men når jeg overværer noget der er direkte skadeligt for barnet (for det er det og det er skam videnskabeligt bevist!) så synes jeg faktisk man har pligt til at blande sig.

Åh, jeg får det helt dårligt over de historier I er kommet med her :( :( :(

Men hvad ville du have sagt? Jeg har tænkt på det så mange gange, og jeg kan ikke komme i tanke om noget fornuftigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i så et knap 2 årigt barn i jeres familie der var stikhysterisk, forældre der på ingen måde hjalp barnet til at begå sig - forstå mig ret. Barnet vil have chokolade, får det - altid. Ellers skriger hun. Barnet vil ikk have aftensmad, men kun cheesedippers.... Og desuden mener forældrene ikke at struktur og rutiner er et behov, så barnet er umulig at putte og sover kun 7 timer i døgnet..... De virker helt opgivende og lader hende bare gøre som hun vil....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du føler dig utryg i din nuværende lejlighed, så ville jeg tage imod tilbuddet og flytte. Jeg ved ikke i hvilket område du bor, men i nogen områder kommer man bare ikke til at føle sig tryg ved at bo (hilsen hende som har boet i området med bandeopgør på nørrebro for ca. 8 år siden).

 

Jeg bor i Odense, relativt tæt på Vollsmose, men stadig udenfor bydelen. Primært er jeg utryg, fordi det er min egen nabo, der står bag det overfald lige nede foran opgangen i går aftes, hvor de var mellem 10 og 15 personer om at tæske én mand.

 

Jeg synes bare det er svært, for jeg kan egentlig godt lide at bo her og det er da møg hamrende uretfærdigt at der kan flytte en mand ind, der på ganske få dage får flere naboer til at spekulere i om de skal flytte. To af mine underboere har også fået tilbuddet af viceværten og den ene har allerede sagt ja af hensyn til sit lille barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i så et knap 2 årigt barn i jeres familie der var stikhysterisk, forældre der på ingen måde hjalp barnet til at begå sig - forstå mig ret. Barnet vil have chokolade, får det - altid. Ellers skriger hun. Barnet vil ikk have aftensmad, men kun cheesedippers.... Og desuden mener forældrene ikke at struktur og rutiner er et behov, så barnet er umulig at putte og sover kun 7 timer i døgnet..... De virker helt opgivende og lader hende bare gøre som hun vil....

Syns du beskriver en familie jeg kender, bortset fra de har to børn.

 

Jeg ved ikke hvad man skal stille op fra sidelinien. Moderen blir decideret hysterisk hvis man antyder at barnet måske ikke altid skal have slik fordi det vil... det er et sødt barn og derfor skal det ha slik, lader hun til at mene... også lige før aftensmaden, som barnet så ikke har lyst til at spise, fordi det hellere vil have en kiks og en pakke rosiner foran tv'et. Osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad ville du have sagt? Jeg har tænkt på det så mange gange, og jeg kan ikke komme i tanke om noget fornuftigt...

Jeg ved det ikke. Og det ville jo ikke være særlig velovervejet, men noget havde jeg sagt.

Noget med, at baby er for lille til at blive opdraget og at gråd er eneste måde at vise et behov. Og det er et reelt behov og ikke med skjulte bagtanker, for det forstår baby slet ikke.

Og ja, i sidste ende kunne jeg godt finde på at trække videnskabskortet og sige, at det er skadeligt at lade sin baby græde længe alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Odense, relativt tæt på Vollsmose, men stadig udenfor bydelen. Primært er jeg utryg, fordi det er min egen nabo, der står bag det overfald lige nede foran opgangen i går aftes, hvor de var mellem 10 og 15 personer om at tæske én mand.

Jeg synes bare det er svært, for jeg kan egentlig godt lide at bo her og det er da møg hamrende uretfærdigt at der kan flytte en mand ind, der på ganske få dage får flere naboer til at spekulere i om de skal flytte. To af mine underboere har også fået tilbuddet af viceværten og den ene har allerede sagt ja af hensyn til sit lille barn.

Jeg synes virkelig du lever et actionpacked liv :O

Du må dæleme da stå model til lidt af hvert!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig du lever et actionpacked liv :o

Du må dæleme da stå model til lidt af hvert!!

 

Ja tak, det kunne nu sagtens være bare en smule mindre interessant, stadig uden at blive kedeligt. Suk, hvem der bare havde råd til at købe hus laaaaaaaangt ude på landet uden irriterende naboer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en presset mor...

Det tænker jeg også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.