tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Som jeg lige skrev ovenfor, så handler det jo om, at os der nævnte det har meget små ammebørn uden rytmer endnu. Det er nu alligevel noget andet end en 1-årig ;)

Nu havde jeg så et flaskebarn, uden rytme på dette tidspunkt for et års tid siden og der var jeg også alene med dem ;) Faktisk i 3 uger, udover lørdag-søndag :) Milan har været 6 uger da vi var alene i det stræk.

Jeg mener bare at man skal se det positive i det, uden at male fanden på væggen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som jeg lige skrev ovenfor, så handler det jo om, at os der nævnte det har meget små ammebørn uden rytmer endnu. Det er nu alligevel noget andet end en 1-årig ;)

Tror ikke at nogen prøver at sige, at du er en woos ;)

Hey, min mand kommer hjem samme tid hver dag og jeg forbeholder mig altså retten til at kunne synes, at det er hårdt de dage, hvor han ikke kommer hjem!

Det handler om, hvad man er vant til! Og synes ikke nogen umiddelbart har mere ret til at brokke sig end andre! Der er jo som regel fordele og ulemper ved alle leveformer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I så stoppe med at skræmme mig :LOL

Min kæreste arbejder offshore og jeg vil komme til at stå meget alene med junior i perioder på mindst to uger ad gangen... Er det mon for sent at fortryde nu?! :D

Min mand arbejder fast aften så 4 ud af 7 dage er jeg alene med baby fra 13:30-midnat (han har fri hver fredag). Det kan være hårdt at være alene alle de der timer med en lille baby, men man finder hurtigt sin egen måde at få det til at fungere på. Nu hvor min mand har haft juleferie i snart 14 dage glæder jeg mig hvertfald næsten til hverdag igen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde jeg så et flaskebarn, uden rytme på dette tidspunkt for et års tid siden og der var jeg også alene med dem ;) Faktisk i 3 uger, udover lørdag-søndag :) Milan har været 6 uger da vi var alene i det stræk.

Jeg mener bare at man skal se det positive i det, uden at male fanden på væggen :)

Jeg ved ikke, hvem der har malet fanden på væggen :)

Jeg skrev bare, at jeg skulle være alene med begge børn for første gang i 4 dage, og at det var lidt crazy = spændende hvordan det kommer til at gå :)

Jeg er nu altså meget positiv omkring det ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke at nogen prøver at sige, at du er en woos ;)

Hey, min mand kommer hjem samme tid hver dag og jeg forbeholder mig altså retten til at kunne synes, at det er hårdt de dage, hvor han ikke kommer hjem!

Det handler om, hvad man er vant til! Og synes ikke nogen umiddelbart har mere ret til at brokke sig end andre! Der er jo som regel fordele og ulemper ved alle leveformer..

Det tror jeg nu heller ikke ;)

Snakken kom sig jo af, at Ema havde haft det lidt hårdt, og at Lise og jeg viste forståelse og gav utryk for, at vi også var spændte på, at skulle være helt alene med lille baby og storebror :)

Men tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvem der har malet fanden på væggen :)

Jeg skrev bare, at jeg skulle være alene med begge børn for første gang i 4 dage, og at det var lidt crazy = spændende hvordan det kommer til at gå :)

Jeg er nu altså meget positiv omkring det ^_^

Det var jo nok min post der startede hele diskutionen og det var ikke meningen at det skulle blive til en skræmme kampagne, bare et udtryk for at jeg altså var lidt udfordret igår.

I øvrigt så synes jeg det er "skræmmende" hver gang man skal noget alene for første gang, uanset om det så er at aflevere ældstebarnet, putte, spise osv uanset om man har 1, 2, 3 eller endnu flere børn. Simpelthen fordi det er en ny situation og man jo nok frygter det værste indtil man står i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da bare lige tilføje til min brok fra igår at det normalt ikke er et problem at være alene med begge børn (hhv 21 og 4 mdr) men lige igår var den ældste bare helt opløst over at hendes far ikke var hjemme og så er det altså op ad bakke, når hun kun vil have far

Det er da klart :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jo nok min post der startede hele diskutionen og det var ikke meningen at det skulle blive til en skræmme kampagne, bare et udtryk for at jeg altså var lidt udfordret igår.

I øvrigt så synes jeg det er "skræmmende" hver gang man skal noget alene for første gang, uanset om det så er at aflevere ældstebarnet, putte, spise osv uanset om man har 1, 2, 3 eller endnu flere børn. Simpelthen fordi det er en ny situation og man jo nok frygter det værste indtil man står i det

:kiss

Jeg tror altså også kun, at lpd skrev "skræmme" i sjov. Der var i hvert fald nogle grinende smileyer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så pissetræt af at være en zombie :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så pissetræt af at være en zombie :zzz

Står det stadig sløjt til med søvnen? :unsure :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står det stadig sløjt til med søvnen? :unsure :kram

Ja :( Vi har haft få "gode nætter", men ellers er nætterne stadig helvede, og jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :( Vi har haft få "gode nætter", men ellers er nætterne stadig helvede, og jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op.

Har virkelig ondt af dig. Det er simpelthen så hårdt, når man ikke får sin søvn :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig ondt af dig. Det er simpelthen så hårdt, når man ikke får sin søvn :( :kram2

Tak :kram2

I dag er han otte mdr, så det er nu otte mdr siden, søvnhelvedet startede. Nogle gange fatter jeg ikke, at jeg ikke er død af søvnmangel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :kram2

I dag er han otte mdr, så det er nu otte mdr siden, søvnhelvedet startede. Nogle gange fatter jeg ikke, at jeg ikke er død af søvnmangel :D

Man kan overleve 20 mdr, det er jeg et eksempel på :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan overleve 20 mdr, det er jeg et eksempel på :lolhit

Så er der kun 12 mdr til dommedag :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der kun 12 mdr til dommedag :lolhit

:lolhit jeg venter stadig i spænding :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote, så I får et samlet svar ;)

Det var ikke min mening at træde nogle over tæerne, det kom sig såmænd blot af at jeg vitterligt ikke havde overvejet at det ville være et problem at være alene med et eller flere børn. Udfordrende og hårdt, ja, men i min naive verden ikke mere end det :D

Det er vores første barn, så ingen af os aner hvad vi går ind til. Derfor blev jeg lidt skræmt og nervøs for om vi har kastet os ud i noget totalt vanvittigt og umuligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote, så I får et samlet svar ;)

Det var ikke min mening at træde nogle over tæerne, det kom sig såmænd blot af at jeg vitterligt ikke havde overvejet at det ville være et problem at være alene med et eller flere børn. Udfordrende og hårdt, ja, men i min naive verden ikke mere end det :D

Det er vores første barn, så ingen af os aner hvad vi går ind til. Derfor blev jeg lidt skræmt og nervøs for om vi har kastet os ud i noget totalt vanvittigt og umuligt :D

Haha - det skal sq nok gå. De fleste starter jo med ét barn, og får først nummer to, når man har vænnet sig til det første ;)

Jeg regner ikke det at være alene med ét barn for noget længere - men i starten var det såmænd udfordrende nok. Nu synes jeg, at det er hårdt og lidt svært at være alene med junior på 2 1/2 og Sigrid på to måneder - men det går jo, når det er (men jeg vil nu have lov at bitche alligevel ;) ). Pludselig er det sikkert også rutine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote, så I får et samlet svar ;)

Det var ikke min mening at træde nogle over tæerne, det kom sig såmænd blot af at jeg vitterligt ikke havde overvejet at det ville være et problem at være alene med et eller flere børn. Udfordrende og hårdt, ja, men i min naive verden ikke mere end det :D

Det er vores første barn, så ingen af os aner hvad vi går ind til. Derfor blev jeg lidt skræmt og nervøs for om vi har kastet os ud i noget totalt vanvittigt og umuligt :D

Det har I :D :D

Aj, selvfølgelig er det hårdt, svært og kan give hovedbrud, men man lærer hen af vejen, og typisk er det aldrig så slemt som man forestillede sig.

Jeg kan godt lidt frygte at stå med ammebaby og to-årig alene om morgenen. Fatter ikke hvordan jeg skal få ham afleveret i vuggestuen. Men jeg vælger at tro at det går. Det er det sgu nødt til :D

Jeg var for øvrigt alene med lille baby hver fredag og søndag, fordi min mand havde weekendvagter på det tidspunkt. Man finder hurtigt en rytme, synes jeg. Og nogengange går det så helt galt og så lærer man af det. Men du kan sagtens. Det vil jeg gerne love dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får intet lavet.. Har tusind ting jeg skal.. Men kan slet ikke tage mig sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også forskellige ;) så synes ikke du er sippet!

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige multiquote, så I får et samlet svar ;)

Det var ikke min mening at træde nogle over tæerne, det kom sig såmænd blot af at jeg vitterligt ikke havde overvejet at det ville være et problem at være alene med et eller flere børn. Udfordrende og hårdt, ja, men i min naive verden ikke mere end det :D

Det er vores første barn, så ingen af os aner hvad vi går ind til. Derfor blev jeg lidt skræmt og nervøs for om vi har kastet os ud i noget totalt vanvittigt og umuligt :D

Du har bestemt ikke trådt nogen over tæerne :)

Nogle dage er det bare mega hårdt - de fleste andre dage er det bare hverdag :) men sådan er det jo egentlig også, når man ikke har børn. Men så kan man til gengæld bare trække dynen over hovedet, tænde for Grey's Anatomy og æde Marabou. Det er lidt sværere med en baby :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har bestemt ikke trådt nogen over tæerne :)

Nogle dage er det bare mega hårdt - de fleste andre dage er det bare hverdag :) men sådan er det jo egentlig også, når man ikke har børn. Men så kan man til gengæld bare trække dynen over hovedet, tænde for Grey's Anatomy og æde Marabou. Det er lidt sværere med en baby :)

HELDIGVIS kan man godt æde Marabou med en baby :p Ellers enig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HELDIGVIS kan man godt æde Marabou med en baby :p Ellers enig :D

Ja, det er først et problem, når han selv vil spise det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.