tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Hun bliver et halvt år imorgen :biglove Jeg synes ikke rigtig, jeg har så meget at skulle have sagt i forhold til hvornår hun vil sove :lolhit Meeeen jeg tror, det kommer lidt henover det næste stykke tid, når alle vi andre begynder st stå tidligt op igen, og hvis ikke, så har jeg da alenetid om morgenen, for hun sover til kl 9 for tiden :rolleyes

Jeg mindes en meget besværlig tid netop da Sofia var omkring 6 mdr. Hvor hun ikke kunne leve uden en lur kl.18, og derfor også gik alt for sent i seng for hendes A-menneske mor. Mindes at det varede en måneds tid, så kunne hun pludselig godt undvære luren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg orker ikke mere nu...

Jeg har lagt en skrigende baby. Kæresten putter den store...

Har forsøgt at putte i snart 2 timer...

Jeg er på vej til bare at skride fra det hele... :boo

Hvorfor helvede skal hun være så besværlig med den søvn!!!!!

Hvorfor bruge 2 timer nu, for at hun sover under 2 timer, også kan jeg starte forfra.

En fase min bare røv... :boo hvis bare hun var nem at putte.. Men jeg magter ikke hun vågner hele tiden, og det samtidig skal være en kamp..

Er det Camille eller Leah der ikke kan puttes?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har tænkt præcis det samme. Og måske kommer min mens i morgen, og så har jeg da vished ;)

Men det er da alligevel utroligt, at mens udebliver næsten en uge efter sidste pille :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er da alligevel utroligt, at mens udebliver næsten en uge efter sidste pille :chin:

Ja! Altså, jeg stoppede, fordi jeg havde glemt to i streg, så kunne lige så godt holde pause, tænkte jeg. Jeg tror, der er fuldstændig kuk i mit system, men min mens plejer altid at komme fire dage efter sidste pille. Det er mega frustrerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare pis koldt! Frost+kuling brrrr.

Og jeg skal til tandlæge. Kan ik være i mig selv lige nu.

Du kan godt!! Lige pludselig er det overstået! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er folk altid så glade for at fortælle de negative historier altid? Armen for helvede altså, hvad skal man lige bruge det til?

Nåh ligesom dengang min veninde kom på barselsbesøg og fortalte, at jeg absolut ikke måtte give (min 1 uge gamle) baby rå gulerod, for så ville han få det galt i halsen, og blive kvalt og dø af det og der var overhovedet ikke noget jeg ville kunne gøre ved det?! Armen altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ligesom dengang min veninde kom på barselsbesøg og fortalte, at jeg absolut ikke måtte give (min 1 uge gamle) baby rå gulerod, for så ville han få det galt i halsen, og blive kvalt og dø af det og der var overhovedet ikke noget jeg ville kunne gøre ved det?! Armen altså!

Oh gee... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er folk altid så glade for at fortælle de negative historier altid? Armen for helvede altså, hvad skal man lige bruge det til?

Nederen fødselshistorier? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ligesom dengang min veninde kom på barselsbesøg og fortalte, at jeg absolut ikke måtte give (min 1 uge gamle) baby rå gulerod, for så ville han få det galt i halsen, og blive kvalt og dø af det og der var overhovedet ikke noget jeg ville kunne gøre ved det?! Armen altså!

Jamen altså, hvad skal det til for? Seriøst altså.

Idag skulle en pædagog fra Aksels vuggestue død og pine fortælle mig, hvor forfærdeligt det er at føde i Aalborg og at de overhovedet ikke har tid til en. Jeg måtte jo så pænt fortælle hende, at jeg har haft en fantastisk fødsel der, hvor jeg følte mig tryg hele vejen igennem og følte mig taget af. Nå, men det var jo også bare fordi det var første gang. Anden gang er de jo ligeglade med en..... Øh nå, og hvad vil du så lige have, jeg skal bruge det til? For helvede altså. Kom til at vrisse ret meget af hende. Det gider jeg simpelthen ikke høre på.

Stakkels vores søde unge pædagogmedhjælper som skal føde til marts. Jeg tror desværre, hun skal høre på mange dumme historier :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nederen fødselshistorier? <_<

Jep, noget i den stil. Se eventuelt det svar jeg lige har skrevet. For helvede, hvor er folk bare dumme. Pågældende person skulle selvfølgelig også lige nævne hvor stor jeg er, at jeg må have haft en festlig jul (?) og at min jakke ihvertfald ikke kommer til at holde tiden ud!?!

Behøver jeg sige, at hun ikke er yndlingspædagogen? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, sådan noget fatter jeg simpelthen heller ikke!!!

Hvorfor forsøge at gøre andre utrygge???

BTW - nu var mit forløb på ingen måde normalt, men helt ærligt, som flergangs synes jeg nu nok der var opmærksomhed på fødegangen... Jeg blev ladt alene i perioder - bestemt - men jeg følte mig fint tryg, og det var ikke mens jeg var i aktiv fødsel eller noget, så bestemt ikke noget jeg havde noget imod. Hvis jeg kaldte (hev i snoren) så kom de ret hurtigt.

Det var på Herning Sygehus - men mon ikke det er sådan overalt?

Lige præcis! Gudskelov bliver jeg ikke påvirket af det, og stoler fuldt ud på at jeg får en god fødselsoplevelse uanset hvordan det ender denne gang, men jeg kan se at det berører den søde førstegangsfødende, og hvor er det bare synd. Og det bare på grund af en gimpe (undskyld, det skrev jeg ikke), der ikke har født de sidste 20 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, noget i den stil. Se eventuelt det svar jeg lige har skrevet. For helvede, hvor er folk bare dumme. Pågældende person skulle selvfølgelig også lige nævne hvor stor jeg er, at jeg må have haft en festlig jul (?) og at min jakke ihvertfald ikke kommer til at holde tiden ud!?!

Behøver jeg sige, at hun ikke er yndlingspædagogen? ;)

Kors en kost... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis! Gudskelov bliver jeg ikke påvirket af det, og stoler fuldt ud på at jeg får en god fødselsoplevelse uanset hvordan det ender denne gang, men jeg kan se at det berører den søde førstegangsfødende, og hvor er det bare synd. Og det bare på grund af en gimpe (undskyld, det skrev jeg ikke), der ikke har født de sidste 20 år

Stakkels pige, hvorfor pokker kan den dame ikke blande sig udenom? Det er ds helt unødvendigt at skabe sig på den måde!

Der er også en del der er gået lidt i panik når jeg fortæller jeg skal føde hjemme. "Uhh tør du virkelig godt det" og "ej er der ikke megs stor chance for det går galt og i har jo langt til sygehuset!". Hold nu bare kæft, det er MIN unge som JEG skal føde, så det er fuldstændig irrelevant om DU synes det er skræmmende og vildt :klap

Jeg bliver heldigvis, ligesom dig, ikke påvirket, men stakkels dem der gør. Det er bare slet ikke okay at pådutte andre sine meninger på den måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors en kost... :rolleyes

Oh yes... Jeg havde ikke lige frygtelig meget respekt for hende idag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et halvt år :o shit tiden flyver! :biglove

Men ja, måske det giver sig?? J sover senest til kl 6:30. Men vi hører heller ikke mange pip fra ham efter 18:30, så må ikke klage - den alenetid her om aftenen er jeg svært glad for ;)

Ja tiden flyver! :o Åh 18.30-6.30 ville passe mig SÅ godt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels pige, hvorfor pokker kan den dame ikke blande sig udenom? Det er ds helt unødvendigt at skabe sig på den måde!

Der er også en del der er gået lidt i panik når jeg fortæller jeg skal føde hjemme. "Uhh tør du virkelig godt det" og "ej er der ikke megs stor chance for det går galt og i har jo langt til sygehuset!". Hold nu bare kæft, det er MIN unge som JEG skal føde, så det er fuldstændig irrelevant om DU synes det er skræmmende og vildt :klap

Jeg bliver heldigvis, ligesom dig, ikke påvirket, men stakkels dem der gør. Det er bare slet ikke okay at pådutte andre sine meninger på den måde!

Nej vel? Det er simpelthen så dybt latterligt!!

Jeg husker tydeligt, hvor usikker jeg egentlig var som førstegangsfødende, og der tror jeg godt, hun kunne have påvirket mig. Og hvad havde det lige hjulpet? Christ altså. Orker ikke den slags mennesker.

Jeg synes satme det er fedt, at du følger dine egne ønsker og vælger hjemmefødsel. Og så skråt op hvad andre har af meninger om det, sgu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt!! Lige pludselig er det overstået! :glad

Tak søde - jeg ku godt og min tandlæge er faktisk smadder sød! Vælter bare lidt af stress alligevel - nu er det heldigvis ovre og når jeg vågner imorgen er jeg formentlig kampklar igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes en meget besværlig tid netop da Sofia var omkring 6 mdr. Hvor hun ikke kunne leve uden en lur kl.18, og derfor også gik alt for sent i seng for hendes A-menneske mor. Mindes at det varede en måneds tid, så kunne hun pludselig godt undvære luren.

Tak, ja, jeg mener at det var det samme med V, så jeg er fortrøstning, omend ved at være en smule irriteret <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram lollerberg, det var sgu dumt sagt af hende der <_<

Jeg har i øvrigt haft gode fødselsoplevelser på Aalborg Nord ved begge mine fødsler. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke trælse mennesker der kommer med dumme kommentarer!

Jeg er bare så træt af, at det åbenbart er helt i orden at kommentere på gravides kroppe, som om, det er hvermandseje. Godt nok har jeg ikke fået mange eller rigtig lede kommentarer, men lige inden jeg gik på barsel, var der en kollega der følte det nødvendigt, at højlydt konstatere under frokosten, at jeg da slet ikke havde fået større bryster?! Sagt i et rigtig bebrejdende tonefald.

Øh, næh, undskyld? :D

Det var så upassende, at jeg faktisk grinede over det bagefter. ;)

Men tænk hvis jeg havde haft store komplekser over min krop, og var gået grædende hjem?

Og helt ærligt, det er da aldrig ok at kommentere på størrelsen af andres bryster! Det ville man aldrig gøre til en ikke-gravid. Hvorfor er det så ok bare fordi, man lige brygger på en baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram lollerberg, det var sgu dumt sagt af hende der <_<

Jeg har i øvrigt haft gode fødselsoplevelser på Aalborg Nord ved begge mine fødsler. :)

Jeg har (naturligvis) fulgt med i dine oplevelser, og jeg har jo også selv haft en virkelig god og tryg oplevelse, selvom det var en lidt kompliceret omgang. Jeg er rigtig glad for Aalborg og er sikker på at jeg får endnu en god oplevelse.

Vores søde unge pædagog overvejer til gengæld at skifte til Hjørring. Det skal hun klart gøre, hvis hun har lyst, men det er bare lidt synd, hvis det er på grund af diverse skrækhistorier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke trælse mennesker der kommer med dumme kommentarer!

Jeg er bare så træt af, at det åbenbart er helt i orden at kommentere på gravides kroppe, som om, det er hvermandseje. Godt nok har jeg ikke fået mange eller rigtig lede kommentarer, men lige inden jeg gik på barsel, var der en kollega der følte det nødvendigt, at højlydt konstatere under frokosten, at jeg da slet ikke havde fået større bryster?! Sagt i et rigtig bebrejdende tonefald.

Øh, næh, undskyld? :D

Det var så upassende, at jeg faktisk grinede over det bagefter. ;)

Men tænk hvis jeg havde haft store komplekser over min krop, og var gået grædende hjem?

Og helt ærligt, det er da aldrig ok at kommentere på størrelsen af andres bryster! Det ville man aldrig gøre til en ikke-gravid. Hvorfor er det så ok bare fordi, man lige brygger på en baby?

Aj, men det er sgu da også for dårligt af dig og dine bryster.... :lol :lol Det må du altså lige gøre lidt bedre :D

Og nej, forstår virkelig ikke hvorfor en gravid krop pludselig er allemandseje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke trælse mennesker der kommer med dumme kommentarer!

Jeg er bare så træt af, at det åbenbart er helt i orden at kommentere på gravides kroppe, som om, det er hvermandseje. Godt nok har jeg ikke fået mange eller rigtig lede kommentarer, men lige inden jeg gik på barsel, var der en kollega der følte det nødvendigt, at højlydt konstatere under frokosten, at jeg da slet ikke havde fået større bryster?! Sagt i et rigtig bebrejdende tonefald.

Øh, næh, undskyld? :D

Det var så upassende, at jeg faktisk grinede over det bagefter. ;)

Men tænk hvis jeg havde haft store komplekser over min krop, og var gået grædende hjem?

Og helt ærligt, det er da aldrig ok at kommentere på størrelsen af andres bryster! Det ville man aldrig gøre til en ikke-gravid. Hvorfor er det så ok bare fordi, man lige brygger på en baby?

Når du kommer tilbage fra barsel, fortæller du hende lige, at hendes er begyndt at hænge ;) Helst højt og under frokosten ;) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du kommer tilbage fra barsel, fortæller du hende lige, at hendes er begyndt at hænge ;) Helst højt og under frokosten ;) :kram

Hihi, ja, det må jeg gøre. :D

Eller også skal jeg bare klappe hende lidt på maven. Hun er nemlig også den eneste, der har rørt min mave uden at spørge. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, ja, det må jeg gøre. :D

Eller også skal jeg bare klappe hende lidt på maven. Hun er nemlig også den eneste, der har rørt min mave uden at spørge. :D

Hvorfor stoppe ved maven? Hun er jo ikke gravid (formoder jeg) så måske et klap i måsen istedet? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.