tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Men det er jo 12 kr om året, eller 11, hvis I har betalingsfri måned. Måske en guldbar? :D

Ha ha så hvis jeg lægger 1 kr. til side om måneden, har jeg til en guldbarre til næste nytår :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha så hvis jeg lægger 1 kr. til side om måneden, har jeg til en guldbarre til næste nytår :D

Hold da op!!!! Det bliver sgu da næste års fest :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi giver omgang til alle :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores stiger med 200kr om måneden. Synes det er lidt meget, selv om vi klarer det fint. Er det sådan hvert år, at det stiger så meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har friplads, så jeg ved det faktisk ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden?

Ved os er der bare et samlet beløb, vi betaler og det går så til det hele.

Hvor meget kommer I så egentlig op på, hvis jeg må spørge?

Institutionerne kan selv vælge om de vil tilbyde mad eller ej. Tilbyder de mad, koster det fra 1. Januar 540 kr om måneden. Det er obligatorisk og kan ikke fravælges (men jeg er super glad for madordningen, så betaler gerne for det!).

Selve vuggestuepladsen koster lige knap 3000 (2989 mener jeg), så det bliver omkring 3550 kr pr måned incl mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pænt træt af at M ser en skålfuld snacks på bordet som en konkurrence om at få den tømt hurtigst muligt. Ville være rart, hvis det kunne holde lidt mere end 2 min <_<

Sådan en mand har jeg også... Gør tit det at jeg deler snacks op i skåle ligesom til børn... Ellers spiser jeg det også alt for hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Institutionerne kan selv vælge om de vil tilbyde mad eller ej. Tilbyder de mad, koster det fra 1. Januar 540 kr om måneden. Det er obligatorisk og kan ikke fravælges (men jeg er super glad for madordningen, så betaler gerne for det!).

Selve vuggestuepladsen koster lige knap 3000 (2989 mener jeg), så det bliver omkring 3550 kr pr måned incl mad.

Okay. Her er det bare en del af pakken.

Puha, det er godt nok også dyrt. Vores stiger til 2650, og det synes jeg også er mange penge, men kan da godt se jeg ikke skal brokke mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Her er det bare en del af pakken.

Puha, det er godt nok også dyrt. Vores stiger til 2650, og det synes jeg også er mange penge, men kan da godt se jeg ikke skal brokke mig

Vores stiger til 2850, så jeg skal vist heller ikke klage! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i så ikke noget tilskud??

Vi skulle give 3400 for vuggestue i Odense..

Vi valgte så en dagpleje i stedet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i så ikke noget tilskud??

Vi skulle give 3400 for vuggestue i Odense..

Vi valgte så en dagpleje i stedet..

Nej, ikke noget tilskud. Det er den fulde pris vi betaler.

Vildt at der er så meget forskel rundt omkring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vuggestue stiger fra 3033 til 3088

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede lige, og vi skal give 2800 for dagpleje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Institutionerne kan selv vælge om de vil tilbyde mad eller ej. Tilbyder de mad, koster det fra 1. Januar 540 kr om måneden. Det er obligatorisk og kan ikke fravælges (men jeg er super glad for madordningen, så betaler gerne for det!).

Selve vuggestuepladsen koster lige knap 3000 (2989 mener jeg), så det bliver omkring 3550 kr pr måned incl mad.

Roskilde?? Jeg regner med vi flytter dertil næste år og blev også lidt overrasket over stigningen. Nu er det endda dyrere end KBH. Det er sgu mange penge der ryger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i så ikke noget tilskud??

Vi skulle give 3400 for vuggestue i Odense..

Vi valgte så en dagpleje i stedet..

Vi får intet tilskud. I Roskilde koster dp det samme som vs fra 1. Januar. Dog ser det ikke ud til at man skal betale mad-tillæg i dp.

Synes det er vildt så stor forskel der er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roskilde?? Jeg regner med vi flytter dertil næste år og blev også lidt overrasket over stigningen. Nu er det endda dyrere end KBH. Det er sgu mange penge der ryger.

Yes, Roskilde.

Jeg læser normalt lokalaviser, men har intet sted læst, at institutionerne skulle stige så meget. De må have lusket det ind i en eller anden budgetaftale en sen aften...

Men derudover er det nu dejligt at bo i Roskilde ;) Vi glæder os til Noah fylder tre, så han kommer på BH-takst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, Roskilde.

Jeg læser normalt lokalaviser, men har intet sted læst, at institutionerne skulle stige så meget. De må have lusket det ind i en eller anden budgetaftale en sen aften...

Men derudover er det nu dejligt at bo i Roskilde ;) Vi glæder os til Noah fylder tre, så han kommer på BH-takst :)

Ja, det er heftigt. Vi har jo Theodor som går i børnehave, men jeg ku se at taksten i Roskilde først ændres fra barnet er 3 år, hvor man i KBH går på BH-takst ved 2 år og 10 mdr. I hvert fald i integreret inst. Well, sådan er det jo, men det er sgu dyrt, synes jeg, uden dog at hidse mig op :)

Dejligt at Roskilde er et godt sted at bo. Jeg kan også godt lide byen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, Roskilde.

Jeg læser normalt lokalaviser, men har intet sted læst, at institutionerne skulle stige så meget. De må have lusket det ind i en eller anden budgetaftale en sen aften...

Men derudover er det nu dejligt at bo i Roskilde ;) Vi glæder os til Noah fylder tre, så han kommer på BH-takst :)

Samme med Storm! S får vi lige 7-8 mdr.s stilstand før den næste skal i vuggestue... :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ærlig talt TRÆT af at folk kommenterer negativt på andre folks måde at spendere deres penge på.

Ja man sætter ild til fyrværkeri - det er hele pointen, ellers kommer det ikke op i luften og siger bang og lyser i flotte farver og mønstre på himlen, man sætter ikke ild til penge! Man betaler for en oplevelse, man betaler for en stemning, man betaler for noget man er sammen om, ikke bare som familie, men som kultur!

Hvis man ikke gider bruge penge på det så lad da være, men hold da op med at være så højtråbende negativ omkring det, vi er faktisk nogen som synes det er pengene værd, ligesom nogen køber en håndtaske til 3000kr og andre en stol til 30.000kr. Jeg er da fuldstændig ligeglad, jeg ville selv føle at jeg spildte penge på de ting, men det er ikke ensbetydende med at andre føler det samme.

De fleste af os går jo også ud og køber et juletræ - det er da lige så meget eller lidt spildt som penge på fyrværkeri. NÅ!!!! Skulle bare lige af med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ærlig talt TRÆT af at folk kommenterer negativt på andre folks måde at spendere deres penge på.

Ja man sætter ild til fyrværkeri - det er hele pointen, ellers kommer det ikke op i luften og siger bang og lyser i flotte farver og mønstre på himlen, man sætter ikke ild til penge! Man betaler for en oplevelse, man betaler for en stemning, man betaler for noget man er sammen om, ikke bare som familie, men som kultur!

Hvis man ikke gider bruge penge på det så lad da være, men hold da op med at være så højtråbende negativ omkring det, vi er faktisk nogen som synes det er pengene værd, ligesom nogen køber en håndtaske til 3000kr og andre en stol til 30.000kr. Jeg er da fuldstændig ligeglad, jeg ville selv føle at jeg spildte penge på de ting, men det er ikke ensbetydende med at andre føler det samme.

De fleste af os går jo også ud og køber et juletræ - det er da lige så meget eller lidt spildt som penge på fyrværkeri. NÅ!!!! Skulle bare lige af med det ;)

I hear you! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ærlig talt TRÆT af at folk kommenterer negativt på andre folks måde at spendere deres penge på.

Ja man sætter ild til fyrværkeri - det er hele pointen, ellers kommer det ikke op i luften og siger bang og lyser i flotte farver og mønstre på himlen, man sætter ikke ild til penge! Man betaler for en oplevelse, man betaler for en stemning, man betaler for noget man er sammen om, ikke bare som familie, men som kultur!

Hvis man ikke gider bruge penge på det så lad da være, men hold da op med at være så højtråbende negativ omkring det, vi er faktisk nogen som synes det er pengene værd, ligesom nogen køber en håndtaske til 3000kr og andre en stol til 30.000kr. Jeg er da fuldstændig ligeglad, jeg ville selv føle at jeg spildte penge på de ting, men det er ikke ensbetydende med at andre føler det samme.

De fleste af os går jo også ud og køber et juletræ - det er da lige så meget eller lidt spildt som penge på fyrværkeri. NÅ!!!! Skulle bare lige af med det ;)

Enig i folk selv skal bestemme hvad de bruger deres penge på.

Men jeg kan ved Gud ikke forstå hvorfor folk skal købe kanonslag, og diverse "bang" fyrværkeri, for at gå og more sig over et højt brag - så børn vågner, hunde gør, børn og dyr er bange i flere dage.

Også tror jeg det er det faktum, at man på samme tid, kan stå og glo på "penge" der bare forsvinder.. Jeg kan/skal ikke se på din håndtaske eller stolen i dit hjem.. Men i flere dage, skal min baby så vækkes pga fyrværkeri, og min nabos hund skal så skide på gulvet fordi den er bange (hun har taget fri, fordi den ikke kan være alene pga den er så bange!).

En håndtaske til 3000kr fatter jeg ikke man gider - helt på linje med fyrværkeri. Men hvis min nabo køber en taske til 3000kr, opdager jeg det nok ikke - men fyrværkeri ved jeg at han har brug en del penge på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er sagt, så synes jeg folk skal bruge deres penge som de vil. Synes bare fyrværkeri bør holdes til nytårsaften..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i folk selv skal bestemme hvad de bruger deres penge på.

Men jeg kan ved Gud ikke forstå hvorfor folk skal købe kanonslag, og diverse "bang" fyrværkeri, for at gå og more sig over et højt brag - så børn vågner, hunde gør, børn og dyr er bange i flere dage.

Også tror jeg det er det faktum, at man på samme tid, kan stå og glo på "penge" der bare forsvinder.. Jeg kan/skal ikke se på din håndtaske eller stolen i dit hjem.. Men i flere dage, skal min baby så vækkes pga fyrværkeri, og min nabos hund skal så skide på gulvet fordi den er bange (hun har taget fri, fordi den ikke kan være alene pga den er så bange!).

En håndtaske til 3000kr fatter jeg ikke man gider - helt på linje med fyrværkeri. Men hvis min nabo køber en taske til 3000kr, opdager jeg det nok ikke - men fyrværkeri ved jeg at han har brug en del penge på ;)

Bang fyrværkeri er også ulovligt, så det er jeg enig i, og man skal holde sig til 27december-1 januar hvilket ikke bør være SÅ svært at overholde.

Men hvorfor "brænder" penge bare fordi det er fyrværkeri? Det forstår jeg ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stod Marius op med kløende udslæt :prik Så pt har vi 2 spættede børn. Julius' er dog en del aftagende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.