My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Hvad så nu? Kan jeg så bare regne med, at mine bryster selv finder ud af at stoppe produktionen? Og hvad med det mælk der jo alt andet lige er i brysterne?

Da jeg stoppede med Anna, havde jeg jo reelt ikke rigtig noget og min produktion havde aldrig været rigtig god, så der husker jeg ikke noget om spændte bryster, smerter el. lign. Så jeg er lidt på bar bund. Altså produktionen er jo helt nede, for i ca 2 uger er der gået 24-48 timer mellem amningerne, men de laver jo altså stadig noget. Hjælp? :help

Du kan ikke fjerne mælken, så bliver der bare dannet lidt nyt. Du skal bare vente og se om de bliver overfyldte, så kan du presse lidt ud ved at håndmalke eller pumpe bare en lille smule. Ellers skal du ikke gøre noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad så nu? Kan jeg så bare regne med, at mine bryster selv finder ud af at stoppe produktionen? Og hvad med det mælk der jo alt andet lige er i brysterne?

Da jeg stoppede med Anna, havde jeg jo reelt ikke rigtig noget og min produktion havde aldrig været rigtig god, så der husker jeg ikke noget om spændte bryster, smerter el. lign. Så jeg er lidt på bar bund. Altså produktionen er jo helt nede, for i ca 2 uger er der gået 24-48 timer mellem amningerne, men de laver jo altså stadig noget. Hjælp? :help

Jeg ammer jo kun fra det ene bryst nu. Det andet stoppede jeg simpelthen med fordi det var for meget en kamp, hun gad ikke have det og jeg synes ikke der var specielt meget tilbage. Den sidste uges tid havde jeg ammet ca 1 gang i døgnet fra det bryst. Jeg har intet mærket siden jeg stoppede. Ved ikke om det kan sammenlignes, en der gik jo i hvert fald ca lige så lang tid imellem inden jeg stoppede. Men tænker også hvis det bliver helt slemt så må du jo prøve at pumpe lidt ud og så falder produktionen nok hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, piger :)

Jeg har gået med sportsbh siden i formiddag og Søren har puttet uden bryst (sjovt nok :P) uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Da jeg stoppede med at amme Theo var jeg også nede på amning med 24-48 timers mellemrum. Jeg stoppede bare og mærkede intet i brysterne, fordi efterspørgslen alligevel havde været så lav :)

:super!

Nu er det så næsten 36 timer siden jeg har ammet sidst og jeg kan godt mærke der uden tvivl er noget i nu, uden det hverken spænder eller gør ondt. Skal hun spise det eller forsvinder det af sig selv :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super!

Nu er det så næsten 36 timer siden jeg har ammet sidst og jeg kan godt mærke der uden tvivl er noget i nu, uden det hverken spænder eller gør ondt. Skal hun spise det eller forsvinder det af sig selv :chin:

Det forsvinder af sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super!

Nu er det så næsten 36 timer siden jeg har ammet sidst og jeg kan godt mærke der uden tvivl er noget i nu, uden det hverken spænder eller gør ondt. Skal hun spise det eller forsvinder det af sig selv :chin:

Jaaa, det forsvinder af sig selv. Hvis det bliver slemt kan du malke lidt ud, men endelig ikke for meget. Så tror kroppen, at den skal producere mere - udbud og efterspørgsel, du ved. ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :Kiss

Jeg har selv puttet hende i dag - uden bryst og uden brok. Seje Sofie :wub

Og nu har brysterne rundet 50 timer. Jeg kan godt mærke de er lidt spændte nu, men det gør stadig ikke ondt. Håber det går fint :unsure

Med den ene hånd håber jeg det er helt slut, fordi det var sådan en god oplevelse i forgårs og med den anden hånd håber jeg hun er nødt til liiiige at ligge der og tage toppen af :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag prøvet at skrive ned hvor ofte jeg ammer. Siden kl 7 i morges, hvor han vågnede, har jeg ammet 13 gange :O der er da ikke noget at sige til han er en lille prop :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag prøvet at skrive ned hvor ofte jeg ammer. Siden kl 7 i morges, hvor han vågnede, har jeg ammet 13 gange :O der er da ikke noget at sige til han er en lille prop :lol

:o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, piger :)

Jeg har gået med sportsbh siden i formiddag og Søren har puttet uden bryst (sjovt nok :P) uden problemer.

Jeg er lidt træt og fik mærkelige tanker om erotisk amning lige da jeg læste at Søren havde puttet uden brysterne (troede du mente hos dig :lolhit) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag prøvet at skrive ned hvor ofte jeg ammer. Siden kl 7 i morges, hvor han vågnede, har jeg ammet 13 gange :O der er da ikke noget at sige til han er en lille prop :lol

Wow! :o Det er jo hver anden time?! :blink

Hvordan om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag prøvet at skrive ned hvor ofte jeg ammer. Siden kl 7 i morges, hvor han vågnede, har jeg ammet 13 gange :O der er da ikke noget at sige til han er en lille prop :lol

Du er for sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Wow! :o Det er jo hver anden time?! :blink

Hvordan om natten?

Jeg ammer før og efter hver lur, plus efter behov. Så ofte er det måske bare lige 1 minut, og jeg kunne sikkert godt strække den hvis jeg ville, men det fungerer og vi trives begge med det, så jeg kan ikke se en grund til at sige nej til ham, selvom meget af det ikke er sult :)

Dog tror jeg også det svinger meget alt efter hvor meget han sover, hvilket humør han er i osv - jeg har ammet 5 gange i dag indtil videre :)

Det er meget forskelligt om natten! Nogle nætter er det 2 gange, andre er det 5 gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er for sej!

Tak! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer før og efter hver lur, plus efter behov. Så ofte er det måske bare lige 1 minut, og jeg kunne sikkert godt strække den hvis jeg ville, men det fungerer og vi trives begge med det, så jeg kan ikke se en grund til at sige nej til ham, selvom meget af det ikke er sult :)

Dog tror jeg også det svinger meget alt efter hvor meget han sover, hvilket humør han er i osv - jeg har ammet 5 gange i dag indtil videre :)

Det er meget forskelligt om natten! Nogle nætter er det 2 gange, andre er det 5 gange :)

Og hvorfor skulle du (vi ;) )?

Jeg har ammet 4 gange i dag, altså fra vi er stået op og til nu ;) og han har fået 3 måltider. Normalt vil han kun have fået 2 måltider på dette tidspunkt, men William spiste sent morgenmad og så ville Nohr have igen :D

Jeg begrænser på ingen måde amning. Det skal tidsnok komme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvorfor skulle du (vi ;) )?

Jeg har ammet 4 gange i dag, altså fra vi er stået op og til nu ;) og han har fået 3 måltider. Normalt vil han kun have fået 2 måltider på dette tidspunkt, men William spiste sent morgenmad og så ville Nohr have igen :D

Jeg begrænser på ingen måde amning. Det skal tidsnok komme.

Friamning for the world :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer før og efter hver lur, plus efter behov. Så ofte er det måske bare lige 1 minut, og jeg kunne sikkert godt strække den hvis jeg ville, men det fungerer og vi trives begge med det, så jeg kan ikke se en grund til at sige nej til ham, selvom meget af det ikke er sult :)

Dog tror jeg også det svinger meget alt efter hvor meget han sover, hvilket humør han er i osv - jeg har ammet 5 gange i dag indtil videre :)

Det er meget forskelligt om natten! Nogle nætter er det 2 gange, andre er det 5 gange :)

Sådan var det også med Naya indtil for halvanden måned siden ca :) Det fungerede både for Naya og jeg at hun blev ammet ofte, og nu er vi nede på amningen inden lur om formiddagen, inden lur om eftermiddagen, ved putning om aftenen, og så når hun vågner om natten, alt mellem 1 og 3 gange :)

Jeg har aldrig tænkt over at jeg ammede hende meget, indtil jeg en dag talte, og også nåede op på de 14 gange - det lyder jo lidt vildt, men bare man trives med det, så er det jo helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og hvorfor skulle du (vi ;) )?

Jeg har ammet 4 gange i dag, altså fra vi er stået op og til nu ;) og han har fået 3 måltider. Normalt vil han kun have fået 2 måltider på dette tidspunkt, men William spiste sent morgenmad og så ville Nohr have igen :D

Jeg begrænser på ingen måde amning. Det skal tidsnok komme.

Og det er lige præcis sådan jeg har det!

Når han er 3 år og vræler fordi han ikke må få en stor traktor, så kan jeg da trøste mig selv med at han i det mindste har fået al det babs han ville :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er lige præcis sådan jeg har det!

Når han er 3 år og vræler fordi han ikke må få en stor traktor, så kan jeg da trøste mig selv med at han i det mindste har fået al det babs han ville :lol

Så skal du bare sige at han må ønske sig den af julemanden :D

Jeg nævnte for William at jeg godt gad have et æbletræ, hvortil William svarer: 'ønsk æbletræ julemanden mor' :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med Naya indtil for halvanden måned siden ca :) Det fungerede både for Naya og jeg at hun blev ammet ofte, og nu er vi nede på amningen inden lur om formiddagen, inden lur om eftermiddagen, ved putning om aftenen, og så når hun vågner om natten, alt mellem 1 og 3 gange :)

Jeg har aldrig tænkt over at jeg ammede hende meget, indtil jeg en dag talte, og også nåede op på de 14 gange - det lyder jo lidt vildt, men bare man trives med det, så er det jo helt perfekt :)

Jeg har heller ikke tænkt over det, og jeg synes ikke mit liv består af kun amning, så jeg blev da også ret overrasket :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spørger lige lidt forsigtigt... Er du sikker på, at du er klar til at stoppe med at amme? Jeg tænker, at det jo måske godt kan være muligt at holde det ved lige, selvom du skal være væk i 4 dage.

Jeg skriver det kun, fordi jeg selv fortrød mit ammestop med Theo dengang. Og det er jo lidt svært at gøre om :)

Ja, jeg er klar. Det er vemodigt, men jeg er klar. Og det er Sofie også.

SP sagde ret direkte, at det ikke vil være muligt at fortsætte, hvis jeg har været væk 4 døgn. Så skal jeg i hvert fald holde det ved lige selv dernede og det gider jeg på ingen måde :rolleyes

Hun har efterspurgt det de sidste to morgener, men det er fordi hun er sulten og så snart vi står op, er der ikke mere 'snak' om det og så spiser hun morgenmad i stedet for. Derudover har hun ikke vist interesse og i nat har hun sovet kl. 20-06 uden en lyd.

Nu er det snart 3 døgn siden jeg har ammet sidst og der har stadig ikke været den mindste smule ubehag eller smerte, så det siger vist noget om hvor langt produktionen var sat ned allerede.

Det er rigtigt for os at stoppe nu. Det har været dejligt og skønt og det gør mig varm om hjertet, men nu er det slut. Og det er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER