My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Ha ha jo :D Det var nu godt nok for at få en mælkeknude væk :)

veyekerewulovani.jpg

Åh hvor var hun lille :wub

Jeg mente nok det var dig ;) fedt billede :D

Lille mus :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Nat 3 uden amning :yay

Og denne nat måtte far kun ind 2 gange :super

Super! :yay

Jeg har til gengæld ammet i nat igen <_<

Hun kan altså sagtens undvære det, så jeg må hellere få Søren på banen, inden tigeren for alvor kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stort set haft baby ved brystet hele natten :rolleyes Meget hyggeligt med lille mus i sengen, men mor er lidt træt..

Jeg har lidt svært ved at greje, hvordan jeg ellers får hende videre i søvnen, når nu hun ikke bruger sut :chin:

Jeg under hende også gerne lidt ekstra amning, når nu jeg ikke er tilgængelig om dagen, men på et tidspunkt så skal det jo holde op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie vågnede så allerede 23.40 i dag mod normalt ml. 2 og 5. Pænt gal over hun ikke måtte få bryst... Jeg er ikke fan :(

Søren klarer det så fint, selvom det var lidt træls, at han ikke var gået i seng, da hun vågnede, så jeg selv måtte 'starte'.

Hun var virkelig vred og råbte/græd i 5 min. Så fik hun mere vand og har ligget og hikset i sin seng, med Sørens hånd på sig i 5 min. Jeg er godt nok spændt på om hun rent faktisk falder i søvn igen og hvornår hun i så fald vågner igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie vågnede så allerede 23.40 i dag mod normalt ml. 2 og 5. Pænt gal over hun ikke måtte få bryst... Jeg er ikke fan :(

Søren klarer det så fint, selvom det var lidt træls, at han ikke var gået i seng, da hun vågnede, så jeg selv måtte 'starte'.

Hun var virkelig vred og råbte/græd i 5 min. Så fik hun mere vand og har ligget og hikset i sin seng, med Sørens hånd på sig i 5 min. Jeg er godt nok spændt på om hun rent faktisk falder i søvn igen og hvornår hun i så fald vågner igen :unsure

Woah! :blink

Hun moslede lidt og var lige ked/vred 20 sek mere, inden hun 00.05 faldt helt i søvn og sov uden en lyd til kl. 06.30?! :o :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woah! :blink

Hun moslede lidt og var lige ked/vred 20 sek mere, inden hun 00.05 faldt helt i søvn og sov uden en lyd til kl. 06.30?! :o :yay :glad

:yay

Jeg har haft en lille igle ved brystet fire gange i nat :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woah! :blink

Hun moslede lidt og var lige ked/vred 20 sek mere, inden hun 00.05 faldt helt i søvn og sov uden en lyd til kl. 06.30?! :o :yay :glad

Fedt :yay ammer du hende så der når hun vågner eller får hun bare morgenmad? Det synes jeg nemlig er svært

Jeg har de sidste mange nætter kun ammet før putning og så omkring kl 5. Det er 1-2 gange mindre end det ellers har været om aftenen/natten. Og så bare 1 gang om eftermiddagen. Så er for det meste nede på 3 gange i døgnet og det er så godt! Jeg er glad for at amme, men jeg nyder virkelig at det ikke er så tit mere :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :yay ammer du hende så der når hun vågner eller får hun bare morgenmad? Det synes jeg nemlig er svært

Jeg har de sidste mange nætter kun ammet før putning og så omkring kl 5. Det er 1-2 gange mindre end det ellers har været om aftenen/natten. Og så bare 1 gang om eftermiddagen. Så er for det meste nede på 3 gange i døgnet og det er så godt! Jeg er glad for at amme, men jeg nyder virkelig at det ikke er så tit mere :blush

Nej, vi står op. I dag spiste hun en stor portion havregrød med frugtmos ca 7.15.

Jeg har i en længere periode ammet 3 gange i døgnet som dig. På ferien skar jeg uden nogen problemer overhovedet dagsamningen væk fra den ene dag til den anden og nu arbejder vi så på natamningen, som hun jo faktisk helt af sig selv har sprunget over 2 gange den seneste uge.

Jeg forstår til fulde din splittelse mellem at synes det er hyggeligt og at være glad for det er mindre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Forstår godt at du gerne vil give hende det om natten, nu hvor du arbejder :kuller

Min kæreste får Lily til at falde til ro om natten ved at tage hende op og holde hende tæt ind til sig. Det tager et lille minut, så falder hun i søvn, og han kan lægge hende tilbage :)

(Altså hun bruger godt nok sut, men meget sparsomt. Hun vil kun have den, når hun er liiiige ved at falde i søvn. Men måske du kan bruge tricket alligevel :))

:super tak for fif!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har svært ved at forstå det manglende bryst, hvis det er mig, der tager hende om natten. Så her er det kun far. Vi er nu oppe på 4 nætter uden amning :)

Det var sandelig også meningen, at det kun skulle være Søren, men det kom lidt bag på os, at hun vågnede så tidligt ift normalen. Det samme sker ikke i nat ;)

Hun spiste absurd meget aftensmad og så en KÆMPE portion godnatgrød lige bagefter, så hun ammede faktisk meget lidt ved putning og kan umuligt vågne og være sulten.

Spændende, at der nu er et døgn til de skal bruges igen selvom de på ingen måde er tømte :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super tak for fif!

Søren tager hende også op og holder hende, så hun hænger stort set oprejst med hovedet på hans bryst. Og så lægger han hende ned og sidder og holder på hende til hun er helt væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lily blev slet ikke ammet inden putning her til aften. Dvs. jeg ikke har ammet siden 5.15 i morges. Og de er altså ret hårde lige nu :unsure

Tror jeg bliver nødt til at amme en enkelt gang i nat... Bare det ikke ødelægger vores projekt :chin:

Hvis du bare giver et drømmemåltid burde det ikke :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, der findes kun Libero og butikkens eget mærke af ammeindlæg her hos os og de er nærmest ens, kan jeg konstatere. Men virker indtil videre fint om dagen, så hurra for det og tak for tip herinde :)

 

Om natten kan de dog slet ikke gøre det, men har klippet et par newborn bleer til og stoppet i trøjen og der har ikke været noget vådt sengetøj siden :yay Tak Fru.Mor :kiss

 

Alura - nu med newborn bleer på brysterne... sexy-motherhood.com

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, der findes kun Libero og butikkens eget mærke af ammeindlæg her hos os og de er nærmest ens, kan jeg konstatere. Men virker indtil videre fint om dagen, så hurra for det og tak for tip herinde :)

 

Om natten kan de dog slet ikke gøre det, men har klippet et par newborn bleer til og stoppet i trøjen og der har ikke været noget vådt sengetøj siden :yay Tak Fru.Mor :kiss

 

Alura - nu med newborn bleer på brysterne... sexy-motherhood.com

:lol

Hot hot hot!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, der findes kun Libero og butikkens eget mærke af ammeindlæg her hos os og de er nærmest ens, kan jeg konstatere. Men virker indtil videre fint om dagen, så hurra for det og tak for tip herinde :)

Om natten kan de dog slet ikke gøre det, men har klippet et par newborn bleer til og stoppet i trøjen og der har ikke været noget vådt sengetøj siden :yay Tak Fru.Mor :kiss

Alura - nu med newborn bleer på brysterne... sexy-motherhood.com

Hahaha :D undskyld, men det er lidt sjovt :blush men hurra for at du har fundet noget der virker :super :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en nat uden amning :yay

Hun vågnede 2:30, men Søren tog hende og hun brokkede sig kun i et par minutter og så faldt hun i søvn igen og sov til 05:55. Der var jeg så nødt til at amme lidt, for hun havde næsten ikke spist til putning i går, så jeg kunne sgu ikke overskue at skulle vente 12 timer mere :o

Hun spiste fint lidt fra begge sider og spiste morgenmad kl. 07:30.

 

Vi fortsætter. Jeg tror stadig på det. 2 uger til afrejse! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shiiiit mine babser! Gunsen spiser ikke så meget mere, hvilket egentlig kun er fint, da hun til gengæld spiser rigtig mad hvilket jo er super. Men min produktion har ikke fattet det endnu, og mine bryster er STORE og ømme og aaaaav....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER