My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Min datter græd rigtig meget om aftenen når jeg ammede hende. Det viste sig at hendes bækken var fuldstændig låst, hun havde noget om klemme i nakken, og hun var spændt i hele kroppen. Kiropraktor hjalp lidt, men kranio sakral terapi gjorde en verden til forskel! Så jeg vil klart anbefale kst - jo før jo bedre :)

Det er nemlig meget typisk at de har mest ondt om aftenen, hvis der er spændinger i kroppen :)

Så hvis det fortsætter at han er ked af det, så prøv med kst :)

Og så vi jeg også stemme i koret og sig pas på med mme - din mælk skulle gerne kunne klare opgaven :) Hans mave skal måske også lige vænne sig til at der pludselig kommer mælk, og det kan godt give ondt i maven.

Sørg også for at bøvse ham godt af løbende - nogen babyer sluger mere luft end andre, og nogen babyer er mere genererede af den luft end andre, er det kan også være det er det der driller :)

Det ér hårdt når ens lille baby er ked af det :( Men det lyder som om du gør det helt rigtige, og du gør det godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det gør det nemlig ikke - men shit mit venstre bryst nåede at blive spændt nu! Han har totalt mælkeskæg, og jeg kunne også sagtens få mælk ud nu :super

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter græd rigtig meget om aftenen når jeg ammede hende. Det viste sig at hendes bækken var fuldstændig låst, hun havde noget om klemme i nakken, og hun var spændt i hele kroppen. Kiropraktor hjalp lidt, men kranio sakral terapi gjorde en verden til forskel! Så jeg vil klart anbefale kst - jo før jo bedre :)

Det er nemlig meget typisk at de har mest ondt om aftenen, hvis der er spændinger i kroppen :)

Så hvis det fortsætter at han er ked af det, så prøv med kst :)

Og så vi jeg også stemme i koret og sig pas på med mme - din mælk skulle gerne kunne klare opgaven :) Hans mave skal måske også lige vænne sig til at der pludselig kommer mælk, og det kan godt give ondt i maven.

Sørg også for at bøvse ham godt af løbende - nogen babyer sluger mere luft end andre, og nogen babyer er mere genererede af den luft end andre, er det kan også være det er det der driller :)

Det ér hårdt når ens lille baby er ked af det :( Men det lyder som om du gør det helt rigtige, og du gør det godt! :)

En af vores naboer er faktisk KST og har behandlet mig - kunne godt være vi lige skulle rende forbi hvis der ikke er nogen ændring!

Jeg bøvsede ham af da jeg ammede ham før, han præsterede faktisk at gylpe :)

Jeg håber virkelig ikke vi får brug for mme, men kan mærke det giver mig ro at vide at vi har det stående hvis lokummet brænder på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så for pokker - nu løb det altså fra modsatte bryst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så for pokker - nu løb det altså fra modsatte bryst!

Godt kæmpet! You did it :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også tænkt på - han kommer med en bøvs engang i mellem og gylper meget sjældent. Hvis han har ondt, ville han så ikke være ked ved alle måltider?

Det tror jeg ikke umiddelbart. Jeg ville i hvert fald ikke udelukke smerter. Synes det lyder som en god idé med et besøg hos KST eller anden behandler (jeg giver selv ikke ret meget for kst, men ved at mange er glade for det).

Jeg blev virkelig ked af det da hun nævnte mme, hylede helt vildt i telefonen, men keg har også læst på ammenet at sult hos spædbørn føles som decideret smerte, og det kan jeg slet ikke bære :( mme er sidste udvej hvis det ikke lykkes, og jeg tager gerne kampen igen - synes bare det er SÅ synd hvis han er rigtig sulten. Jeg tænker at det om ikke andet kan give mig ro at vide vi har en plan b, og måske er det vare det der skal til før jeg kan slappe ordentligt af :)

Det forstår jeg godt. Jeg blev også mega ked af det, første gang min sp foreslog mme. Og blev (og bliver stadig) ked af det hver gang hun nævner det.

Jeg købte også et par brikker mme til nødstilfælde. De blev først brugt, da han var 9 mdr., og det var ikke ham, der fik det (men derimod min mors hund til nytår :lol .. det fungerer aldeles glimrende som middel mod angst for fyrværkeri)..

Men ja det kan give lidt ro, at man ved, at der er en nødløsning i huset.

Dejligt med SP besøg i morgen. Men ja, min opfattelse er desværre også, at nogle sp'er (og andet sundhedspersonale) er hurtige til at anbefale mme. Og det er altså super ærgerligt hvis man rigtig gerne vil bibeholde amningen, at man så får mangelfuld (eller direkte elendig) vejledning.

Mit råd vil være at ringe til en ammevejleder fra enten Foreningen Forældre og Fødsel eller La Leche League DK (det er gratis), inden du evt begiver dig ud i mme. For der er som regel rigtig mange ting, man kan forsøge, inden det bliver nødvendigt med erstatning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke umiddelbart. Jeg ville i hvert fald ikke udelukke smerter. Synes det lyder som en god idé med et besøg hos KST eller anden behandler (jeg giver selv ikke ret meget for kst, men ved at mange er glade for det).

Det forstår jeg godt. Jeg blev også mega ked af det, første gang min sp foreslog mme. Og blev (og bliver stadig) ked af det hver gang hun nævner det.

Jeg købte også et par brikker mme til nødstilfælde. De blev først brugt, da han var 9 mdr., og det var ikke ham, der fik det (men derimod min mors hund til nytår :lol .. det fungerer aldeles glimrende som middel mod angst for fyrværkeri)..

Men ja det kan give lidt ro, at man ved, at der er en nødløsning i huset.

Dejligt med SP besøg i morgen. Men ja, min opfattelse er desværre også, at nogle sp'er (og andet sundhedspersonale) er hurtige til at anbefale mme. Og det er altså super ærgerligt hvis man rigtig gerne vil bibeholde amningen, at man så får mangelfuld (eller direkte elendig) vejledning.

Mit råd vil være at ringe til en ammevejleder fra enten Foreningen Forældre og Fødsel eller La Leche League DK (det er gratis), inden du evt begiver dig ud i mme. For der er som regel rigtig mange ting, man kan forsøge, inden det bliver nødvendigt med erstatning :)

Tusind tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert se nærmere på! Jeg tænker det skal gå ret galt før vi bruger det erstatning, men er glad for vi har det som backup så vi ikke er nødt til at køre på sygehuset kl lort om natten.

Jeg har ikke rigtig fornemmelse for om vores sp er lige så glad for mme som de er på barselsklinikken, men jeg tænker i hvert fald st vi holder fast i det vi synes er mest rigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh har allerede kæmpet med ham i en time nu :( jeg er grædefærdig og føler mig så magtesløs. Føler det er total overgreb at blive ved at lægge ham til når han bare bliver så mega hysterisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh har allerede kæmpet med ham i en time nu :( jeg er grædefærdig og føler mig så magtesløs. Føler det er total overgreb at blive ved at lægge ham til når han bare bliver så mega hysterisk

Er du sikker på han er sulten? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh har allerede kæmpet med ham i en time nu :( jeg er grædefærdig og føler mig så magtesløs. Føler det er total overgreb at blive ved at lægge ham til når han bare bliver så mega hysterisk

Pause og dyyyybe vejrtrækninger :kram2

Når mine smølfer har været sultne men for hysteriske til at få fat, så har det været noget med at gå rundt og lægge til samtidig - alternativt lidt sukkervand som før nævnt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej jeg aner ikke om han er sulten - han plejer at blive ammet og så falder han i søvn ved brystet. Her om aftenen begynder han så at skrige efter noget tid i stedet for. Vi har lige prøvet at give sukkervand. Han skriger også hvis jeg ikke ligger ham til :( forsrår slet ikke hvordan jeg skal tolke ham. Min kæreste står med ham på armen nu og han ligger mest bare og kigger, men græder også indimellem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hun kommer i morgen middag. Han sutter på ALT undtagen mine bryster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg aner ikke om han er sulten - han plejer at blive ammet og så falder han i søvn ved brystet. Her om aftenen begynder han så at skrige efter noget tid i stedet for. Vi har lige prøvet at give sukkervand. Han skriger også hvis jeg ikke ligger ham til :( forsrår slet ikke hvordan jeg skal tolke ham. Min kæreste står med ham på armen nu og han ligger mest bare og kigger, men græder også indimellem :(

Av, det har jeg ikke rigtig noget til :unsure Jeg gav bare den smule sukkervand og lagde hende så hurtigt til i den lille pause som det gav - så faldt hun til ro.

Vil han tage en sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kommer i morgen middag. Han sutter på ALT undtagen mine bryster

Puha, det lyder hårdt!

De har en meget kraftig refleks i starten, således at uanset hvad der rør dem om munden, så starter sutterefleksen. Også selvom de ikke er sultne.

Har i en sut? Prøv den! Måske kan han lige falde til ro.

Prøv at bær ham således, at han ligger på maven på din underarm med hovedet i albuen (kiggende ned i gulvet, ansigtet selvfølgelig fri), og din hånd neden under numsen og hold fast. Så kan du gå roligt rundt og vippe lidt. Det er rart hvis maven driller lidt, hvis han har nogle låsninger osv.

Prøv at tilbyde ham amning efter lidt tid, når han er heeeelt rolig.

Når mine unger er kede af det og det slår mig ud, så siger jeg højt "det er ok, mor passer på dig, jeg har styr på det". Det forstår en lille baby måske ikke, men det hjælper din egen puls i bund og dét forstår baby godt!

Svært ved at falde i søvn? Vikl baby temmelig stramt i dynen, hold baby frem foran dig i en skrå vinkel og vip stille op og ned.

Det virker ALTID bedre når du står op.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du evt amme i andre stillinger? Hvis han nu har ondt, så er liggende amning eller tvillingestillingen måske rarere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har med vilje ikke tilbudt sut. Det er netop sådan vi bærer ham rundt og han falder som regel til ro. Ringede lige til min jm og hun kunne slet ikke forstå barselsklinikken havde rådet til mme. Hun sagde at det er hårdt for hans mave og tarme, og at det bedste vi kan gøre er at tilbyde bryst, trøst og vugge ham og ikke mindst holde ud. Hun stod lige med en fødende, så hun bad mig ringe igen om et par timer og så kunne vi lige tage en ordentlig snak. Det er lykkedes at få ham ammet lidt nu og pt ligger han med brystet i munden og blunder :) sidst vågnede han med et skrig efter 5 min, så håber vi har heldet med os nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ham i viklen nu, han sover ikke men er faldet til ro indtil videre. Er det ok at han sutter lidt på sine hænder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op - efter lidt tid i viklen kunne jrg ligge ham til, det lykkedes at få ham til at sove og han tog altså over 3 timer!!! Mega bekræftelse af mme IKKE er vejen frem i vores tilfælde :yay

Han bliver ammet nu igen og ligger så fint og roligt og sutter :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op - efter lidt tid i viklen kunne jrg ligge ham til, det lykkedes at få ham til at sove og han tog altså over 3 timer!!! Mega bekræftelse af mme IKKE er vejen frem i vores tilfælde :yay

Han bliver ammet nu igen og ligger så fint og roligt og sutter :kuller

Hvor er der godt :yay

Personligt synes jeg ikke I skal være så bange for at give sut. Begge mine har fået den tidligt. Ellers havde jeg sgu kylet dem ud ad vinduet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er der godt :yay

Personligt synes jeg ikke I skal være så bange for at give sut. Begge mine har fået den tidligt. Ellers havde jeg sgu kylet dem ud ad vinduet..

Jeg er bange for at sutten kommer til at stå i stedet for bryst (hvilket jeg ikke ønsker), eller at han måske ikke melder sig når han er sulten. Hvornår giver man så lille en baby sut? Altså fx sådan som i går aftes, men hvornår ellers?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for at sutten kommer til at stå i stedet for bryst (hvilket jeg ikke ønsker), eller at han måske ikke melder sig når han er sulten. Hvornår giver man så lille en baby sut? Altså fx sådan som i går aftes, men hvornår ellers?

Begge mine har fået sut en af de første dage. Nohr fik sut da han var 4-5 timer gammel, på børneafdelingen.

Jeg giver sut når han skal sove. Og ved uro. Og hvis brystet driller lidt (mest i starten, ikke så tit nu), så for han den lige som en lille trøste pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for at sutten kommer til at stå i stedet for bryst (hvilket jeg ikke ønsker), eller at han måske ikke melder sig når han er sulten. Hvornår giver man så lille en baby sut? Altså fx sådan som i går aftes, men hvornår ellers?

Efter amning fx. Når det går over i hyggesutteri.

Jeg ved godt man får øren tudet fulde af at man skal passe på med sutten, men du er jo som minimum et normalt begavet menneske, så du lader ham jo ikke bare ligge med sutten og stopper med at han bryst. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER