My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg er vågnet op med varme og tunge bryster. Kan man håbe at det er forstadie til mælken? Kan simpelthen ikke huske det fra sidst

Sådan synes jeg det startede ved mig - men som du måske kan ane ved jeg absolut intet om amning :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan synes jeg det startede ved mig - men som du måske kan ane ved jeg absolut intet om amning :LOL

Der er lige kommet lidt råmælk ud, så Jubiiii der er klart gang i noget :glad

Nu skal der bare rå ammes hele dagen, når vi snart bliver løsladt herfra :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg er ikke sikker, men altså det føle som knuder. Det kan også være mælkekirtler bare føles sådan? Altså hele mit bryst er jo spændt, men nogle steder kan jeg mærke de her knuder.

Hvis jeg malker det sidste ud, vil jeg så ikke producere mere?

Pt gør jeg det at jeg ammer ham til han slipper (typisk et kvarters tid), skifter ham og lægger ham til ved det andet bryst - nogle gange afviser han og andre gange tager han en 10-15 min tid. Skal jeg i stedet lægge ham ved det samme bryst igen efter bleskift, og så først skifte bryst ved næste amning?

jeg ville lægge ham til ved det samme bryst! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt til mine babser! 3,5 kg (fra laveste vægt) på 2,5 måned :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt til mine babser! 3,5 kg (fra laveste vægt) på 2,5 måned :O

Har sagt det før - hold nu kæft en mælkebar :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sagt det før - hold nu kæft en mælkebar :respekt

Der er ikke meget jeg kan, men amme dét kan jeg altså :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville lægge ham til ved det samme bryst!

Og så skifte ved næste amning? Det prøver jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så skifte ved næste amning? Det prøver jeg :)

Lige præcis :) han burde umiddelbart ikke have brug for to bryster lige nu. Og den fede og tykke mælk er det sidste, der kommer fra brystet så det er meget godt at han får tømt det. Og selvfølgelig også for knuderne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis :) han burde umiddelbart ikke have brug for to bryster lige nu. Og den fede og tykke mælk er det sidste, der kommer fra brystet så det er meget godt at han får tømt det. Og selvfølgelig også for knuderne

Tak for rådet - og nej, jeg prøvede lige at amme ham, skifte ham og lægge ham til på samme bryst, men han ville ikke have noget, så jeg tror du har ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkebomben - tjek!

Ammete - tjek!

Sovende baby i barnevognen - tjek!

Mor-tid på sofaen - tjek!

Så tror jeg bare jeg sidder her og venter på at mælkebaren bliver fyldt op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der mistede blod under fødslen? Hvor længe gik der før jeres mælk løb til?

 

Jeg mistede ca. 1300 ml. Mælken løb til på trediedagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistede ca. 1300 ml. Mælken løb til på trediedagen.

Jeg er overbevist om at mit løb til igår. Det var også tredjedagen. Så det er gået lidt hurtigere denne gang end da jeg fik aks. Jeg mistede 1,7 denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis :) han burde umiddelbart ikke have brug for to bryster lige nu. Og den fede og tykke mælk er det sidste, der kommer fra brystet så det er meget godt at han får tømt det. Og selvfølgelig også for knuderne

Jeg har altid ammet fra begge bryster.... Så tror det er meget forskelligt :) men ja tøm det godt og massere brysterne/knuderne mens der ammes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke meget jeg kan, men amme dét kan jeg altså :D

Dét kan du :D

Jeg er til gengæld noget uforstående over for, hvad det er, du mener, at du ikke kan... Steph altså... :SM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Helloooooo Dolly :D

:yay det er så sindssygt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay det er så sindssygt!

Ja :D Og tænk at man kan glemme det. Mega giga boobs :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

190g på 3 dage :glad

Arla er genåbnet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv produktionen er styrtdykket efter det sidste 1,5 døgn med syg baby;( der har ikke været nok ved udmalkningen endnu til at de kommer gemmen narren uden at måtte supplere, jeg har ikke noget imod det det vigtigste er at han er mæt og har energi til at komme sig, men jeg er trist over det:,(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv produktionen er styrtdykket efter det sidste 1,5 døgn med syg baby;( der har ikke været nok ved udmalkningen endnu til at de kommer gemmen narren uden at måtte supplere, jeg har ikke noget imod det det vigtigste er at han er mæt og har energi til at komme sig, men jeg er trist over det:,(

Det forstår jeg godt :kiss

Kan det ikke komme op igen, så I kan fortsætte når han er rask?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg kan snart åbne et majerri :rolleyes kan de bryster ikke snart fatte at tilpasse produktionen <_< det gør ondt, er grimt, jeg lækker og min stakkels baby bliver nærmest kvalt i al den mælk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt :kiss

Kan det ikke komme op igen, så I kan fortsætte når han er rask?[/quote

Jo selvfølgelig og det arbejdes der på med den kære malkemaskine:) det er hårdt arbejde for min krop arbejder også med sygdom... Men det skal nok køre igen inden vi skal hjem herfra, det er målet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg kan snart åbne et majerri :rolleyes kan de bryster ikke snart fatte at tilpasse produktionen <_< det gør ondt, er grimt, jeg lækker og min stakkels baby bliver nærmest kvalt i al den mælk :(

Man får vist gode penge for modermælk:) min mand joker i hvertfald med det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får vist gode penge for modermælk:) min mand joker i hvertfald med det:)

En fra min MG har læst på FB, om en kvinde der har tjent 750.000kr skattefrit ved at sælge modermælk til Hillerød sygehus - så der er noget om snakken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER