My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Tænk sig, jeg har for første gang i dag fået opbakning på projekt langtidsamning fra en, som ikke er enten min mand eller min mor.. så har man da også prøvet det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænk sig, jeg har for første gang i dag fået opbakning på projekt langtidsamning fra en, som ikke er enten min mand eller min mor.. så har man da også prøvet det ;)

Du for også lige en skovlfuld opbakning herfra :kiss

Det lyder skønt for jer med langtidsamning! Jeg ammede min første i 2 år, og jeg elskede det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Et lille spørgsmål :blush Drak du så ikke alkohol i 2 år?

Må indrømme, at selvom jeg elsker at amme, så glæder jeg mig ærlig talt og til vin og øl igen på et tidspunkt ;)

Hm... et glas champagne til nytår, en enkel baileys, mere tror jeg ikke det var. Havde jeg ikke ammet var det nok blevet det samme, jeg er ikke vild med det!

Små mængder alkohol skulle ikke skade.

Edit: http://ammenet.dk/wiki/alkohol-og-amning

Hvoraf jeg udlader at hvis bare jeg venter nogle timer, er alkoholen fordampet. Når man ammer 'større' børn, ammer man jo ikke så ofte, så det er nemt nok at vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm ja. Jeg vil nu helst undgå alkohol helt, mens jeg ammer :chin:

Ja det sidste er selvfølgelig en god pointe :)

Det vil jeg også det første års tid, men så gør en halvårlig drink mig nu ikke noget derefter. Jeg tror at amningens goder er langt vigtigere!

Jeg er spændt på hvor længe jeg ammer denne gang. Jeg har ikke noget mål ej heller nogen grænse. Sidst synes jeg det kom sådan ret naturligt at der skulle det være slut. Sådan håber jeg også det sker denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du for også lige en skovlfuld opbakning herfra :kiss

Det lyder skønt for jer med langtidsamning! Jeg ammede min første i 2 år, og jeg elskede det!

Tak :D

Han er kun knap 10 mdr. så der er lidt tid til at jeg kan kalde mig langtidsammer. Men planen er, at han selv skal sige fra, når han er parat til det.

Jeg drikker generelt ikke rigtig alkohol. En sjælden gang i mellem kan jeg godt tage et enkelt glas, men det sker virkelig sjældent, så jeg satser ikke på at komme til at savne det ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvornår er man egentligt langtidsammer? Over 1 år? 1,5? :chin:

Den almindelige opfattelse herhjemme er når man når over 1 år. Det er i hvert fald også der at nogle begynder at se skævt til amningen.

WHO anbefaler amning til 2 år, hvorfor nogle mener at langtidsamning kun er derefter. Men SST skriver jo "deltidsamning til 1 år eller mere".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :D

Han er kun knap 10 mdr. så der er lidt tid til at jeg kan kalde mig langtidsammer. Men planen er, at han selv skal sige fra, når han er parat til det.

Jeg drikker generelt ikke rigtig alkohol. En sjælden gang i mellem kan jeg godt tage et enkelt glas, men det sker virkelig sjældent, så jeg satser ikke på at komme til at savne det ret meget.

Sejt! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er man egentligt langtidsammer? Over 1 år? 1,5? :chin:

Jeg regner med at kalde mig selv langtidsammer, når knægten er et år.. bare fordi jeg så kan klappe mig selv på skulderen :D ... men ja, det er lidt afhængig af hvem man spørger.

I facebookgruppen er definitionen 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vækker jeg ham altså snart :O

Drengen der aldrig sover, har sovet i 3 timer :O

Jeg eksploderer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vækker jeg ham altså snart :O

Drengen der aldrig sover, har sovet i 3 timer :O

Jeg eksploderer

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor længe endte han med at sove så? ^_^

20 minutter ekstra! Og så gik han total omkuld af alt det mælk jeg nærmest spulede i ham :Blush og sov lidt endnu et kvarter.

Han har sovet ret meget i dag, og nogle pæne stræk. Desværre er det vidst mest af alt fordi han ikke er frisk :( Han vil slet ikke "snakke", ligge på maven eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Appetitspringet er tydeligvis ikke overstået end <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Lily hoster og sprutter også nogengange, når mælken løber for stærkt.

Håber ikke N bliver ramt så slemt som W :unsure :kram2

Nej det håber jeg godt nok heller ikke :( Han hoster og nyser og har mindre overskud end normalt, men indtilvidere helt normal temperatur. Lad det nu endelig være det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetitspringet er tydeligvis ikke overstået end <_<

Hæng i, du kan godt! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæng i, du kan godt! :kram2

Tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Appetitspringet er tydeligvis ikke overstået end <_<

:glad :glad :glad hep hep - det skal nok gå :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER